Nem az ESP-n múlik... Pilisben megyek ott van egy kanyar, 40-el se mer az egyik bemenni, nekem 70-nél még tapad a gumi és a sávban vagoyk, nem villog az ESP, de a kretén a Xara Piacssoval racsingba kell vegye a kanyart a szembesávba félig átmenve, ahonnan a másik szintén a sávba átlógó versenyzőre felkenődik... Én meg várhatom, hogy hazajussak.Túltoltuk Béláim!
S nem kizárólag a korosodással/traumákkal/telítődésekkel magyarázható ez a reakcióm, mint ami egy, mondjuk a középkorban - amikor eltelt úgy 100 év, hogy nem volt semmi érzékelhető fejlődés - élő, korosodó embernél történt, hanem mert gyorsulva alakul, fejlődik(?) a világ.
(Emlékszel arra, hogy mit posztoltál az Instagramra húsz éve a BLM-ről?)
Olyan gyors a technológia alakulása (GPS, net, social media), az emberek közötti kommunikáció alakulása, ezek kifejtett hatása, hogy még az eggyel korábbi hatása sincs eléggé kielemezve, feldolgozva...
Lásd a menetstabilizáló rendszerek hatását:
Akik eleve olyan autóval kezdték a vezetői pályafutásukat, amiben ilyen működik, azoknak eleve magasabb sebesség/manőverhatároknál kezdődik a veszélyérzet. (Elkezdődik egyáltalán?)
Én meg Nysaval, UAZ-zal, Wartburggal, diagonal gumis Nagypolákkal kezdve programozódtam fel fizikából. Aztán csodálkozok, hogyan mer a fiatal csajszi belekezdeni a buta SUV-val egy manőverbe, amibe én egy Golf kategóriás (és korszerűségű) alacsonyabb autóval is lassabban megyek bele...
Mert neki az ESP villogása olyan alapértelmezett, mint nekem anno a diagonal Pneumant felsírása.
Csak ott még bőven a fizikai határon belül voltam, ő meg a határán s még csak nem is sejti.
Aztán meg készülnek az én korosztályom számára érthetetlen videók:
Na ezért kell már a mai autókba minden három betűs is, mert nem kőbuta autókkal kezdik legalább az első órákat a tanulók.
(Oktatóautónak zsirúj BMW; normális vagy?)
Autópálya felhajtón csomó 40-es tábla van ahol 80-al még tök stabil a kocsi, de 30-35-re lassítva szötyörög a mazsola. Vagy a kedvencem, múlt hét, alsó rakpart, kb 40-el megy valami családiautó, talán mazda, és összevissza bolyong a sávban, véletlen nemkapja csak el a szembejövő teherautót,meg a szalagkorlát mellett (az amúgy zseniálisan otthagyott) hajókikötéshez való vascölöpöket (nem tudom mi a neve)... és ekkkor látjuk, hogy le volt hajolva az anyósüléshez a sofőr végig, és ekkor hátrafordul, és valami macit hátraad a gyereknek... (eddigre lemaradtam már, mert gyanús volt, hogy karambolozni fog). Épp elfogyott a szembeforgalom, uccu neki megelőztem, inkább mögöttem legyen az ilyen. De nem baj, minden hülye kapja meg a jogsit, meg a tötynörgő nyámnyámok meg nyuggerek (már bocs, de ha se nem lát, se nem mer menni, ne engem tartson fel...), aztán meg ezek után az én autóm heréljék ki, és legyen ide olyan idegesítő szar élmény használni, mint amivé az itnernet is vált a felugró abalakokkal, értestésekkel, add meg a heylzeted, push notification, iratkozz fel a hírlevélre, de tényleg iratkozz fel, facebooklikeolj, stb... ez lesz az autózásból is... és majd nem tudom az ilyet megelőzni, mert olyan lesz egy rendes autót vezetni is, mint egy automata váltós VW-t, élettelen, lassú, lomha reakciójú, csak még csilingelni meg sípolni is fog közben... és közben bezárul az időablak, amíg a kretén, vagy málé elé kerülhetnék, hogy haladjak végre.