Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Túltoltuk Béláim!

S nem kizárólag a korosodással/traumákkal/telítődésekkel magyarázható ez a reakcióm, mint ami egy, mondjuk a középkorban - amikor eltelt úgy 100 év, hogy nem volt semmi érzékelhető fejlődés - élő, korosodó embernél történt, hanem mert gyorsulva alakul, fejlődik(?) a világ.
(Emlékszel arra, hogy mit posztoltál az Instagramra húsz éve a BLM-ről?)

Olyan gyors a technológia alakulása (GPS, net, social media), az emberek közötti kommunikáció alakulása, ezek kifejtett hatása, hogy még az eggyel korábbi hatása sincs eléggé kielemezve, feldolgozva...

Lásd a menetstabilizáló rendszerek hatását:
Akik eleve olyan autóval kezdték a vezetői pályafutásukat, amiben ilyen működik, azoknak eleve magasabb sebesség/manőverhatároknál kezdődik a veszélyérzet. (Elkezdődik egyáltalán?)
Én meg Nysaval, UAZ-zal, Wartburggal, diagonal gumis Nagypolákkal kezdve programozódtam fel fizikából. Aztán csodálkozok, hogyan mer a fiatal csajszi belekezdeni a buta SUV-val egy manőverbe, amibe én egy Golf kategóriás (és korszerűségű) alacsonyabb autóval is lassabban megyek bele...
Mert neki az ESP villogása olyan alapértelmezett, mint nekem anno a diagonal Pneumant felsírása.
Csak ott még bőven a fizikai határon belül voltam, ő meg a határán s még csak nem is sejti.
Aztán meg készülnek az én korosztályom számára érthetetlen videók:

Na ezért kell már a mai autókba minden három betűs is, mert nem kőbuta autókkal kezdik legalább az első órákat a tanulók.
(Oktatóautónak zsirúj BMW; normális vagy?)
Nem az ESP-n múlik... Pilisben megyek ott van egy kanyar, 40-el se mer az egyik bemenni, nekem 70-nél még tapad a gumi és a sávban vagoyk, nem villog az ESP, de a kretén a Xara Piacssoval racsingba kell vegye a kanyart a szembesávba félig átmenve, ahonnan a másik szintén a sávba átlógó versenyzőre felkenődik... Én meg várhatom, hogy hazajussak.

Autópálya felhajtón csomó 40-es tábla van ahol 80-al még tök stabil a kocsi, de 30-35-re lassítva szötyörög a mazsola. Vagy a kedvencem, múlt hét, alsó rakpart, kb 40-el megy valami családiautó, talán mazda, és összevissza bolyong a sávban, véletlen nemkapja csak el a szembejövő teherautót,meg a szalagkorlát mellett (az amúgy zseniálisan otthagyott) hajókikötéshez való vascölöpöket (nem tudom mi a neve)... és ekkkor látjuk, hogy le volt hajolva az anyósüléshez a sofőr végig, és ekkor hátrafordul, és valami macit hátraad a gyereknek... (eddigre lemaradtam már, mert gyanús volt, hogy karambolozni fog). Épp elfogyott a szembeforgalom, uccu neki megelőztem, inkább mögöttem legyen az ilyen. De nem baj, minden hülye kapja meg a jogsit, meg a tötynörgő nyámnyámok meg nyuggerek (már bocs, de ha se nem lát, se nem mer menni, ne engem tartson fel...), aztán meg ezek után az én autóm heréljék ki, és legyen ide olyan idegesítő szar élmény használni, mint amivé az itnernet is vált a felugró abalakokkal, értestésekkel, add meg a heylzeted, push notification, iratkozz fel a hírlevélre, de tényleg iratkozz fel, facebooklikeolj, stb... ez lesz az autózásból is... és majd nem tudom az ilyet megelőzni, mert olyan lesz egy rendes autót vezetni is, mint egy automata váltós VW-t, élettelen, lassú, lomha reakciójú, csak még csilingelni meg sípolni is fog közben... és közben bezárul az időablak, amíg a kretén, vagy málé elé kerülhetnék, hogy haladjak végre.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Személy szerint attól tudok agyfaszt kapni ha gyorsítósávon fékez, megáll valaki.
Főleg ha egy szép, beláthatatlan ívből érkezik ki az ember közel padlógázon, hogy meglegyen a tempó.

Legdurvább ilyen egy közútkezelős kisteher volt, nehogy már 500 métert kelljen gyalogolnia a fűkaszával...

Meg egyszer ültem egy ilyen autós mellett, hát... 2.4-es automataváltós Honda (típusra nem emlékszem). Megijed és besatuzik a felhajtón, mert a visszapillantóban látja, hogy gyorsabb a kamion, elengedi.
Meg a következőt is, így a gyorsító végén bevágunk 40-nel a forgalomba.
Majd 140-nel előzzük a 2 kamiont 110-es pályán, mert tol hátulról a bömi...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 492
3 939
113
aztán meg ezek után az én autóm heréljék ki, és legyen ide olyan idegesítő szar élmény használni, mint amivé az itnernet is vált a felugró abalakokkal, értestésekkel, add meg a heylzeted, push notification, iratkozz fel a hírlevélre, de tényleg iratkozz fel, facebooklikeolj, stb... ez lesz az autózásból is... és majd nem tudom az ilyet megelőzni, mert olyan lesz egy rendes autót vezetni is, mint egy automata váltós VW-t, élettelen, lassú, lomha reakciójú, csak még csilingelni meg sípolni is fog közben... és közben bezárul az időablak, amíg a kretén, vagy málé elé kerülhetnék, hogy haladjak végre.
Mikor ilyeneket írtok, egyre inkább azt érzem, hogy nem is akarok soha kiszállni a mostani kocsimból, pedig 1-2 hónap, és 20 éves lesz...
Szép, kényelmes, jól fogyaszt (6.45 90ekm átlaga, sok várossal), nekem éppen elég erős (163Le), nem rozsdál, 8 légzsák, ESP (néha dolgoztatom), mi kell még? :)

A gyorsítósávon töketlenkedőktől én is agyfaszt tudok kapni... hogy magát a szót, sem tudják értelmezni hogy GYORSÍTÓsáv... közveszélyes barmok.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Nem lehet, hanem az vagy. Eszementen szélsőséges. Te kvázi akkor kezdtél vezetni, amikor lófasz sem volt az utakon, nemhogy forgalom.
Így te szépen hozzáedzőtél az egészhez, jó sok idő alatt. Hurrá, éljen. Mármint neked. Meg így könnyen nagy a szád.

Na, akkor képzeld el azt, hogy ma valakinek 0-ról kell ebbe a forgalomban kezdeni és ráadásul, ha sok olyan nem együttműködő egyénnel.
Fejlődni meg csak forgalomban lehet, de te bezzeg kitiltanád őket, mert szerinted alkalmatlanok, mert nem mennek max gázzal vagy többel kicsivel, mert a jogszabályi környezet engedi. Te lényegében valamiféle zárkörű klubként képzeled el az autózást, ahol majd te jól megmondod, hogy ki vezethet és ki nem.Az igen... Bocs, de ez alapján te pontosan az az ember vagy, aki mentálisan nem alkalmas a vezetésre.

Ez kb. olyan hülyeség, mintha én kérdés nélkül bannolhatnálak innen, csak mert 2019-ben regeltél én meg elsőnek 2007 végén. Ez alapján meg lehet, az magánvéleményem, hogy nem tudsz kommentelni.

Vagy a sok fogalmatlant is kibannolhatnám magánvélemény alapján, akiről szakmai szemmel tudom, hogy hülyeségeket firkál n+1 területen?
Ja, nem... :)

Amúgy meg nem értem mi bajod van. 24 km/h-s átlag fővárosban vagy más nagyvárosban?
Ez a városi tempó kocsival, ez a realitás csúcsforgalomban.

Néhány referencia adat.

25+ évvel ezelőtti is már az olvastam, hogy Párzsban az átlagsebesség 18 km/h volt. Csúcsforgalomban ennyit tud egy XIX. századi belső városszerkezet és a köré felhúzott külső gyűrű és fél gyűrűk (több el nem készült körút szerűség van), amiknek kapacitása elfogyott, Bővíthetetlen és nem is indokolt az indukált forgalom miatt.

Tegnap pl. színházba menet nem egészen értettem, hogy miért menjünk kocsival a feleségem húgával. Ok, hogy ő Kispestről jött, csak letehette volna nálnuk, a totál belvárostól kintebb és tömeg. Helyette majd 15 percig kavirnyáltunk az Oktogon táján, amire talált parkolóhelyet, ahonna még vagy 7 perc séte volt a színház. Nekünk tömeggel gyorsabb lett volna úgy, hogy 1,3 km-t sétáltunk volna a Körútig. Hazafelé is kb. 10 perccel, ha volt gyorsabb a séta + villamoshoz képest...

Egész egyszerűen valahogy az emberek egy része képtelen elfogadni azt, hogy a nagyváros kb. alkalmatlanná kezd válni egyes időszakokban a haladásra vagy gyors haladásra. Szerinted és miért járok bringával? Nem merő hobbi, hanem megy GYORS. Mert nem kell parkolóhelyet keresni, olcsó és ajtótól ajtóig visz.

Még volt, hogy az Alléból is gyorsabban értem haza bringával mozi után, mint az asszonyt vivő húga kocsival. Mert mire lement a garázsba, mire feljött, az n+1 lámpa stb. 2 perccel előttük értem haza és nem tekertam a szokásosnál gyorsabban, mert csak alapon. És ez úgy este 9 után volt. Na, akkor képzeld el du 4 táján ezt...
Úgy 2005 környékén, amikor még sofőrködtem 3,5t kisárúszálítóval, akkortájt a 3 főútról Bp-t határához érve kb 3-4 óratájt 2 órámba telt míg Budaörs felé kiértem az M1 / 1-es főútra, ez kb 25km volt.

Akkoriban még lelkes ifjonc voltam és mint írod a forgalom is más volt, hazafelé tartottam a 3,5t-al rakottan, amikor Hatvan után utolértem egy kék IFA-t és talán két személyautót az M3-as környéki kanyarok előtt megelőztem őket, de "necces volt" ilyenkor a "fejnoteszbe" felírja az ember, hogy ilyet többet nem csinálunk annyit nem ér ez az egész, a dolog csattanója az az volt, hogy minél közelebb érve Bp-hez a lassuló forgalom miatt mikor megálltam a Kerpesi - Keresztúri elágnál a lámpáknál a jobboldalam mellé begördült a kék IFA :D

Akkor került a "fejnoteszbe" a másik bejegyzés, hogy ha nagy városba tartok felesleges a "veszett tempó", mert pár lámpás elág és oda az egész.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93

Szerintem mindhármótok véleményében van igazság misinator, gafzhu,Veér Ispán.​

Csak azért mered a lehajtóba és egyéb kanyarokba betenni a vasat nagyobb sebességgel, mert már van jó gumid és ABS, ESP az autódon, ami neked már természetes, de én nálam a sors úgy hozta, hogy olyan autókat vezetek amikben pl nincs ABS.

Nagyon más tészta azért ha eltolod egy kicsit a kanyart és nyugodtan belefékezhetsz, mert az ABS nem engedi megcsúsznia kereket, míg nálam ha nem a kanyar előtt lassítom vissza a gépet hanem a kanyarban szeretnék fékezni, ilyen faszogányos őszi levélhullatós utakon olyan pillanatok alatt keresztbe vágja magát az autó, hogy ihaj.

Ebből kifolyólag lehet valaki tötyizik egy kanyar előtt a másiknak meg épp az összes elektronika (az elforduló hátsó kerékbekötéstől a külső oldalra átadott hajtáson át az ESP-ig) küzd a tökéletes kanyar ívért.
Valakik már ebbe születnek és nem tudják milyen egy fékrásegítő nélküli pl Trabival 4 utassal 100km/h-ról megállni vagy hogy felázott nedves talajon hogyan kell elindulni és emelkedőre felmenni, ha se ABS, se kipörgésgátló.

De ez amolyan "world problem", sok ilyen dolog van, hogy egy problémára megoldást keresnek, majd az a generáció kihall aki tudta milyen volt a probléma előtti idő és ezért "tisztelte" a problémát, majd az új generáció már csak használja megoldást a problémát nem ismerve és amikor beüt a probléma akkor nagy szemmel pislog, hogy ez most miért.
 

kw3v865

Well-Known Member
2022. április 11.
269
821
93
Csak azért mered a lehajtóba és egyéb kanyarokba betenni a vasat nagyobb sebességgel, mert már van jó gumid és ABS, ESP az autódon, ami neked már természetes, de én nálam a sors úgy hozta, hogy olyan autókat vezetek amikben pl nincs ABS.
Jól összefoglaltad, ez a lényeg. Egy vezetéstechnikai oktató mondta egyszer, hogy úgy kell vezetni, hogy az ABS, ESP stb. ne is aktiválódjon, ne legyen ezekre szükség (most nem vészhelyzetről beszélek). Magyarán nem szabad teljesen megbízni a technikában, soha, a határon autózni nem jó ötlet. Aki úgy vezet normál esetben, hogy ezekre szükség van, ott komoly gond van. Fejben.
Sokaknak túlzott magabiztosságot ad, aztán sokszor ezek kerülnek be a hírekbe, amikor "nem adta ki"...
Ezzel együtt, érdemes kipróbálni hogy működnek ezek, de semmiképp nem közúton.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Valakik már ebbe születnek és nem tudják milyen egy fékrásegítő nélküli pl Trabival 4 utassal 100km/h-ról megállni vagy hogy felázott nedves talajon hogyan kell elindulni és emelkedőre felmenni, ha se ABS, se kipörgésgátló.
De ez nem érv, ha most ilyen autók vannak... Némi túlzással azt se tudom, hogy kell kurblizni, mert én már az önindítóba születtem. Ha a trabis megy előttem 40-el, értem, hogy miért csinálja. Amikor egy modern autó, amikben az ABS kötelező legalább 20 éve, akkor nem értem. Nem az oldtimeresek ellen szólt amit írtam. (vagy rallysok, tudom, ők is kikapcsolják az ABS-t, azért nem mernek gyorsan menni)

Megcsúszik a kocsi ABS-el ESP-vel is, ha olyanok az útviszonyok. Az ABS működése teljesen ismert, és kb. vezérlőt is fejleszteni alapszinten kb egy BSc diplomamunka szintje. Szerinted nem tanulják az emberek, hogy mi az ABS, és hogy működik? Az a baj, hogy nem kérik számon, mert minek magoljunk. Még a KRESZ tananyagban is benne van a működési elve amúgy, csak azt se kérik már számon, hogy a léc elég alacsony lehessen a focianyuknak és csemetéiknek.

Aki meg 40 éve szerzett jogsit, újravizsgátatnám, hogy tudja, hogy mit tud az autó amibe beleül. 10 évente ismétlővizsgát teteknék, hogy őszinte legyek. Ez ugyanaz, hogy régen egy szakmunkás többet tudott sok témáról, mint ma egy ugyanolyan irányú BSc mérnök ugyanarról. Nem generációs, hanem oktatási kérdés.

A probléma tisztelete dolog meg... a náthát is tisztelni kell, mert régen veszélyes volt? Vagy beveszed a gyógyszert, és 3-4 nap múlva túl vagy rajta. Értem, hogy Trabival nehéz volt megállni, de aki nem Trabit hajt, az ne tököljön. Nem kell autóversenyezni, de a kor technikai színvonalának, és a látási- és útviszonyoknak megfelelően kell haladni, akkor is, ha valaki T-modellen szerezte a jogsiját, mert amúgy csak másokat tart fel és ezáltal idővel potenciálisan veszélyeztet is. Ugyanez áll a bicikliút mellett a főúton kerékpározókra is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gafzhu

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
De ez nem érv, ha most ilyen autók vannak... Némi túlzással azt se tudom, hogy kell kurblizni, mert én már az önindítóba születtem. Ha a trabis megy előttem 40-el, értem, hogy miért csinálja. Amikor egy modern autó, amikben az ABS kötelező legalább 20 éve, akkor nem értem. Nem az oldtimeresek ellen szólt amit írtam. (vagy rallysok, tudom, ők is kikapcsolják az ABS-t, azért nem mernek gyorsan menni)

Megcsúszik a kocsi ABS-el ESP-vel is, ha olyanok az útviszonyok. Az ABS működése teljesen ismert, és kb. vezérlőt is fejleszteni alapszinten kb egy BSc diplomamunka szintje. Szerinted nem tanulják az emberek, hogy mi az ABS, és hogy működik? Az a baj, hogy nem kérik számon, mert minek magoljunk. Még a KRESZ tananyagban is benne van a működési elve amúgy, csak azt se kérik már számon, hogy a léc elég alacsony lehessen a focianyuknak és csemetéiknek.

Aki meg 40 éve szerzett jogsit, újravizsgátatnám, hogy tudja, hogy mit tud az autó amibe beleül. 10 évente ismétlővizsgát teteknék, hogy őszinte legyek. Ez ugyanaz, hogy régen egy szakmunkás többet tudott sok témáról, mint ma egy ugyanolyan irányú BSc mérnök ugyanarról. Nem generációs, hanem oktatási kérdés.

A probléma tisztelete dolog meg... a náthát is tisztelni kell, mert régen veszélyes volt? Vagy beveszed a gyógyszert, és 3-4 nap múlva túl vagy rajta. Értem, hogy Trabival nehéz volt megállni, de aki nem Trabit hajt, az ne tököljön. Nem kell autóversenyezni, de a kor technikai színvonalának, és a látási- és útviszonyoknak megfelelően kell haladni, akkor is, ha valaki T-modellen szerezte a jogsiját, mert amúgy csak másokat tart fel és ezáltal idővel potenciálisan veszélyeztet is. Ugyanez áll a bicikliút mellett a főúton kerékpározókra is.
Így már jobban érthető, írva kicsit nehezebben jön át a mondanivaló és az ember általában a saját tapasztalataiból merít.
Igen amikor egy új autóba az "orvos házaspár" 60 km/h al megy a kacskaringóson ahol amúgy 80-90km/h a "tempó" és 8 km alatt esély sincs megelőzni az bosszantó, de nem az hogy lassan megy hanem, hogy zéró reakciója nincs arra a 10-12 autóra mai mögötte kígyózik, engem inkább az zavar.

Azért példálóztam az öregebb autókkal, mert én inkább azokat látom többségében óvatosba menni, míg az új csata SUV-ok meg tolják őket.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113

Szerintem mindhármótok véleményében van igazság misinator, gafzhu,Veér Ispán.​

Csak azért mered a lehajtóba és egyéb kanyarokba betenni a vasat nagyobb sebességgel, mert már van jó gumid és ABS, ESP az autódon, ami neked már természetes, de én nálam a sors úgy hozta, hogy olyan autókat vezetek amikben pl nincs ABS.
Mindenféle elektronika nélküli autókkal szocializálódtam ám, azokat is lehetet teljes lelki nyugalommal normálisan (sőt "eszementen") biztonságosan hajtani...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Így már jobban érthető, írva kicsit nehezebben jön át a mondanivaló és az ember általában a saját tapasztalataiból merít.
Igen amikor egy új autóba az "orvos házaspár" 60 km/h al megy a kacskaringóson ahol amúgy 80-90km/h a "tempó" és 8 km alatt esély sincs megelőzni az bosszantó, de nem az hogy lassan megy hanem, hogy zéró reakciója nincs arra a 10-12 autóra mai mögötte kígyózik, engem inkább az zavar.

Azért példálóztam az öregebb autókkal, mert én inkább azokat látom többségében óvatosba menni, míg az új csata SUV-ok meg tolják őket.
Basszus láttam én már X5 BMWt szöttyögni anyuval... meg 911 Porsche-t szőke nővel...
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 070
113
Ma meg telecseszik a kapaszkodósávos szakaszt 70es táblákkal, hogy szabályosan még egy utánfutós Trabantot se lehessen 15 km-en át szabályosan megelőzni, mert pár idióta motoros ,meg autós 160+ km/h-val odaverte magát.
Vagy mint a veszprémi elkerülő nagyjából felén, ahol útjavítás helyett kikúrták a 60-as táblát végig, amit amúgy tényleg senki sem tart be. Még a rendőr is 100-al slattyogott múltkor előttem :D
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Vagy mint a veszprémi elkerülő nagyjából felén, ahol útjavítás helyett kikúrták a 60-as táblát végig, amit amúgy tényleg senki sem tart be. Még a rendőr is 100-al slattyogott múltkor előttem :D
A teljesen indokolatlan sebességkorlátozásokkal megszüntetik a táblák sebességkorlátozó erejét, csak a közlekedők szivatására meg az útfenntartó felelősségének feloldására jók.
 

mberger

Well-Known Member
2020. szeptember 1.
106
295
63
Azért Trabanton/Kispolszkin megtanulni vezetni és utána pár évente újabb vasra ülni és megtanulni használni a technikát nem annyira rossz iskola:) Kb 30 lóerővel könnyen megtanulható volt lendületből vezetni, ótvar fékekkel előre gondolkodni:) Van egy ritmusa a forgalomnak mind a mai napig - felveszed és haladsz, vagy erőlködsz és kifizeted az árát. A különbség néha percekben mérhető csak időben - cserében 200.000 km egy garnitúra fékbetéttel simán abszolválható (meg persze minden más ilyen arányban pusztul a gépben)
Akinek volt a keze alatt hibrid autó az tudja hogy a verda is tudja a tulajt tudat alatt nevelni:)) Akinek még nem volt benne része az ne kommenteljen addig amíg nem vett egyet - érezni/érteni kell ezt a dolgot. Lehet párszáz lóerős a verda ha kanyarban fosik a tulaj - egyenesen menni meg minden hülye tud.... Meg persze egy gagyi hibrid a kasztni közepe alatti akkupakkal sokkal jobban fekszi az utat mind egy átlag SUV. Meg elektromos segítséggel jobban is jön ki a kanyarból. Persze a pályán már nem ellenfél. Szóval semmi sem fekete vagy fehér:))
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Azért Trabanton/Kispolszkin megtanulni vezetni és utána pár évente újabb vasra ülni és megtanulni használni a technikát nem annyira rossz iskola:) Kb 30 lóerővel könnyen megtanulható volt lendületből vezetni, ótvar fékekkel előre gondolkodni:) Van egy ritmusa a forgalomnak mind a mai napig - felveszed és haladsz, vagy erőlködsz és kifizeted az árát. A különbség néha percekben mérhető csak időben - cserében 200.000 km egy garnitúra fékbetéttel simán abszolválható (meg persze minden más ilyen arányban pusztul a gépben)
Akinek volt a keze alatt hibrid autó az tudja hogy a verda is tudja a tulajt tudat alatt nevelni:)) Akinek még nem volt benne része az ne kommenteljen addig amíg nem vett egyet - érezni/érteni kell ezt a dolgot. Lehet párszáz lóerős a verda ha kanyarban fosik a tulaj - egyenesen menni meg minden hülye tud.... Meg persze egy gagyi hibrid a kasztni közepe alatti akkupakkal sokkal jobban fekszi az utat mind egy átlag SUV. Meg elektromos segítséggel jobban is jön ki a kanyarból. Persze a pályán már nem ellenfél. Szóval semmi sem fekete vagy fehér:))
Hmmm... nálunk a forgalom elég aritmiás. De nagyom magabiztos, mindenki annyival megy, amennyivel akar vagy amennyivel az előtte menő őnagysága engedi.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 492
3 939
113
Azért példálóztam az öregebb autókkal, mert én inkább azokat látom többségében óvatosba menni, míg az új csata SUV-ok meg tolják őket.

Keveset jársz a Kőbányai úton...
Ott sok nagy, több száz lóerős fekete (esetleg fehér) német prémiumot láthatsz minimum 10-20-al lassabban a megengedettnél... A csuklós 9-es legyorsulja őket, tele álló utassal... 99%-uk sárga... be vannak oltva vezetés ellen.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Így már jobban érthető, írva kicsit nehezebben jön át a mondanivaló és az ember általában a saját tapasztalataiból merít.
Igen amikor egy új autóba az "orvos házaspár" 60 km/h al megy a kacskaringóson ahol amúgy 80-90km/h a "tempó" és 8 km alatt esély sincs megelőzni az bosszantó, de nem az hogy lassan megy hanem, hogy zéró reakciója nincs arra a 10-12 autóra mai mögötte kígyózik, engem inkább az zavar.

Azért példálóztam az öregebb autókkal, mert én inkább azokat látom többségében óvatosba menni, míg az új csata SUV-ok meg tolják őket.
Meg amikor mögézárkózom a hegyen, mert tudom, hogy jön a kanyar (vagy a következő) után egy egyenes ahol tudok előzni (valamennyire már ismerem az utat, elégszer jártam arra), és amikor látom, hogy tiszta a terep, kezdenék előzni, de belelép, mert hogy tolva érezte magát... aztán sok szerencsét a rövid egyenesen előzni.

Nem vagyok egy hivatásos sofőr, se egy versenyző, de a nagyon hétvégivezetők idegállpotba tudnak hozni, amikor folyamatosan rossz/inkonzisztens reakciókat adnak a szituációkra, és ezzel veszélyeztetnek másokat.

A másik fele a figyelmetlen előzgetős hülye: előzésbe kezdek a biztonságos szakaszon, és tükörbenézés nélkül rámhúzza, mert ő előzni akar, amikor mellette vagyok, satuzhatok, meg irány az árok... utána meg a hegyen nem mer menni, pedig a kocsija bírná, minden kanyarban utolérem (egyenesekben kilő,mert modernebb, turbós, és legalább 50le-vel erősebb a kocsija, de minden kanyarban túlzottan korán és túlzottan lelassít).

Az Esztergom-Pomázt relatíve gyakran megjárom, havi 1-5 alkalommal oda-vissza megyek azon az úton évek óta, és amennyire imádom azt az utat, annyira sokszor vannak ilyenek. Az M3 gyorsítósávban előttem besatuzót meg hagyjuk is :S

Lehet párszáz lóerős a verda ha kanyarban fosik a tulaj - egyenesen menni meg minden hülye tud...
bizony, ezen derpegek fentebb. De nem zavarna, ha a tükröt használná legalább. hiába a csoda technika, a tompítottat nem tudja a sok hülye felkapcsolni, hátulról nem látszik a szürke menő verdája a szürkületben, amikor menetfénnyel döcög a pályán. Néha azt érzem, hogy nem engedném az autósokat az autójuk kézikönyve elolvasása nélkül az utakra, mert nem tudják a tompítottat használni, csak a menetfény/reflektor szinten kezelik a vackaik (más kérdés, hogy néhány típus meglepően hülye helyekre teszi a kezelőszerveket az én Fiat konszernes ízlésemhez képest)

De befejezem, csak pótcselekvésből autósbloggolok ide.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 492
3 939
113
A teljesen indokolatlan sebességkorlátozásokkal megszüntetik a táblák sebességkorlátozó erejét, csak a közlekedők szivatására meg az útfenntartó felelősségének feloldására jók.

Múlt héten sötétben volt szerencsém olyan úton menni, amit nem ismertem. Szép felújított széles, sima országút. A kanyarokban, a 60-as, 40-es tábláknál tényleg volt bennem bizonytalanság, hogy akkor most ennek hánnyal is vághatok neki. Mert az általános tapasztalatom az, hogy a 40-esre táblázott kanyarok az én autómnak útviszonyoktól függően valahol 60-65 körül kezdenek neccesek lenni, de néha még a 70 is belefér. A 60-as kanyaroknál némi gázelvétel is elég a 90-100-ból...
Sötétben, ismeretlen úton azért az ember óvatosabb, sosem tudhatom, mikor jön egy olyan kanyar, ahol a 60 az tényleg nem viccből annyi...

A másik nagy bajom a táblázásokkal az az indokolatlan stoptáblák... és az a zsernyák, aki erre rászáll, az meg menjen a sunyiba!
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Mindenféle elektronika nélküli autókkal szocializálódtam ám, azokat is lehetet teljes lelki nyugalommal normálisan (sőt "eszementen") biztonságosan hajtani...
Ezek aztán mindenféle elektronika nélküli autók:


Még gyújótrafó/gyertya sincs bennük, hogy a rádióteleszkópokat ne zavarják meg!
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: BJani and Árpicsek