Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Nem, Pisti nem erről beszélt szerintem, ő szeret emlékeim szerint felmenni a Visegrádi-hegységbe emlékeim szerin örömautózni az öregecske Alfával és idegesítik a bringások akik miatt nem tudja csapatani. Mivel előbbre való az mint az egészséges bringázás?
A 11-es meg szégyen, azon van az Eurovelo-6, régen ki kellett volna építeni, máshol a nyugdíjas osztrák-német kerékpáros turistákra egész iparágat lehet felhúzni, itt meg lófasz van.
A családhoz szoktam arra járni, és idegesítenek a hülye bringások, akik miatt nem hogy nem tudom csapatni, de konkrétan meg akarják öletni maguk. Egyébként bármi ami nekem vagy a családomnak fontos, előrébb való, mint az, hogy ott kerekezzen pár balfasz.
Arra ott van a nagykörút nekik, most csináltak külön sávot nekik.

Ha minden áron nehezebb terepen is akarnak edzeni, akkor vannak olyan utak ahol szintén lehet kerekezni, de jobb a burkolat, kisebb a forgalom, esetleg a forgalomtól is elzártak, illetve lobbizzanak ki kerékpáros napot, illetve tartsák be a forgalomban való részvétel feltételeit: macskaszem, lámpa, prizma a keréken, csengő, stb, vagy legyen felvezető autó mögöttük... és ne kacsázzanak retardált kiszámíthatatlan módon se, mert úgy kilapulnak.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 870
32 457
113
Aha. És a légellenállás, hűtés és hőmérséklet és más hol lesz valós?
Az Alpokban, vagy a Kárpátokban. Itthon igazából olyan kiskategóriájú hegyek vannak, hogy aki tényleg versenyezni akar, vagy komolyabban venni a hegymenetre való edzést, annak lehet, hogy érdemesebb menni egy kicsit és komolyabb hegyeken edzhet. Persze, lehet itthon is, arra a viszonylag kevés számú versenyre. Pilisben nem lehet az alpikus körülményeket igazán szimulálni.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 245
113
Aha. És a légellenállás, hűtés és hőmérséklet és más hol lesz valós?
Ezzel a szemlélettel pl. a vezetői oktatás forgalomban nem szükséges, elég lenne a szimulátor is...
Nem érdekel, hogy más ember hol-hogyan végzi a rekreációs tevékenységeit, egész addig, amíg azt nem úgy teszi, hogy utána nekem lesz lelkiismeretfurdalásom, ha lefejeli a lámpaoszlopot az út mellett.
És elviselem az összes szarságot. Ez van.
De te ellenben jól megmondod, hogy ki lehet az utakon, mert te vagy a király itten?
Nem állítottam ilyet. A biciklisek, főleg csordában kurvára zavaróak (és balesetveszélyesek) a 11-es úton - ez volt az alapállításom.
Ja értem. Ez az, amit írtam már.
Az átlag "agya" idáig ér. ÉNÉNÉNÉNÉN
De valahogy ez főleg a kormány mögött ülő nagyhangú faszokra igaz.
Már bocs, de a biciklis nem amiatt megy edzeni a 11-esre, mert az NEKI fontos?
Gratulálok, sikerül az igazi, vértipikus mentalitású választ adni.
Tied az út és kész a te álláspontod szerint, mert neked az kényelmes.
ezt miből szűrted le…
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
M

molnibalage

Guest
A 11-es út nem “a hegyekben” megy. Ott senki se örömautózik.
Mellette hol van kerékpárút, hol nem. Amin a megengedett sebesség amúgy 30 km/h.

De akkor melyik a biztonságosabb szerinted? Ráereszteni az országúti kerékpárosokat arra a családok és hobbitekerők közé vagy menni bolyban 40 körüli tempóval, amit te 60+szal kényelmesen megelőzől, amikor lehetőség van rá?

De mondom, akkor a te mentalitásoddal fél Bp-ről kibasznám az összes autót, mert NEKEM az lenne a kényelmes.
És ez olyan helyen lenne, ahol a roller bringa és sétáló emberek aránya úgy kb. 100-1000-szeresen múlja felül a kocsit.
Deal? :)

Nem érdekel, hogy más ember hol-hogyan végzi a rekreációs tevékenységeit, egész addig, amíg azt nem úgy teszi, hogy utána nekem lesz lelkiismeretfurdalásom, ha lefejeli a lámpaoszlopot az út mellett.

Nem állítottam ilyet. A biciklisek, főleg csordában kurvára zavaróak (és balesetveszélyesek) a 11-es úton - ez volt az alapállításom.

Már bocs, de a biciklis nem amiatt megy edzeni a 11-esre, mert az NEKI fontos?

ezt miből szűrted le…
Most is írod. NEKED zavaró.
Én meg leírom, hogy nekem mi zavaró?
Hogy a történelmi belváros közepén, ahol 100 sétálóra és 5 bringásra jut 5 autó, oda miért is van általános behajtás?

Aztán a balesetveszélyre is hivatkozol.
Arra is adtam példát, hogy az nem veszélyes, hogy egy boly 40-es tempóval kéne menjen kerékpárúton?
Amit a KRESZ amúgy nem is enged?
 
K

Kopi2000

Guest
Aha. És a légellenállás, hűtés és hőmérséklet és más hol lesz valós?
Ezzel a szemlélettel pl. a vezetői oktatás forgalomban nem szükséges, elég lenne a szimulátor is...

És elviselem az összes szarságot. Ez van.
De te ellenben jól megmondod, hogy ki lehet az utakon, mert te vagy a király itten?

Ja értem. Ez az, amit írtam már.
Az átlag "agya" idáig ér. ÉNÉNÉNÉNÉN
De valahogy ez főleg a kormány mögött ülő nagyhangú faszokra igaz.

Gratulálok, sikerül az igazi, vértipikus mentalitású választ adni.
Tied az út és kész a te álláspontod szerint, mert neked az kényelmes.
Jo ez az oldal, kb. tudni lehet, hogy hogyan gondolkodik az atlag t...o az utakon. Eddig csak sejtettem, ma mar biztos ismereteim is vannak felole....
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 245
113
Mellette hol van kerékpárút, hol nem. Amin a megengedett sebesség amúgy 30 km/h.

De akkor melyik a biztonságosabb szerinted? Ráereszteni az országúti kerékpárosokat arra a családok és hobbitekerők közé vagy menni bolyban 40 körüli tempóval, amit te 60+szal kényelmesen megelőzől, amikor lehetőség van rá?
Nem akarom előzgetni őket. Szerintem balesetveszélyes a 11-esen biciklizni. Igen, gyalázat, hogy alig van mellette bicikliút, de erre nem az a megoldás, hogy csakazértis ott edzzenek. Nem edzőterep.
De mondom, akkor a te mentalitásoddal fél Bp-ről kibasznám az összes autót, mert NEKEM az lenne a kényelmes.
Tégy úgy.
És ez olyan helyen lenne, ahol a roller bringa és sétáló emberek aránya úgy kb. 100-1000-szeresen múlja felül a kocsit.
Deal? :)
Kérlek, csináld meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 070
113
Szerintem már emlegettem, de a Balaton-felvidéken van egy 7307 számú út Tótvázsony-Barnag-Pécsely vonatkozásában, amit azért rendszeresen szoktunk használni a telekre járás miatt. Avagy drága nyuggerék ha nem az utánfutós cefréshordóval vagy a saját savanyú borukkal csapatják, akkor az ahhoz szükséges munkálatok érdekében érkeznek :D Maga az út főképp a Tótvázsony utáni egyenesben kissé finn rally pályára hasonlít, mivel az átkosban anno nem törődtek a szekérút huplijaival vagy 120 fokos kanyarjaival (ahol télen 20-al menve is ki tudsz csúszni) és csak rákúrták az aszfaltot, hogy jóvanezígy.

Na, sikeresen az elmúlt kb 1-2 évben egyre-másra jelennek meg a biciklis huszárok az említett útvonalon, ami még el is menne ha nem a lehető legöngyilkosabb vagy leginkább lemming módon mennének azon a kurva úton. Amennyiben egynél több ilyen huszár tartózkodik az úton, akkor kötelező szabály a vonatkozó KRESZ rendelkezések megszegése azzal, hogy szigorúan a teljes úttestet betöltve (szembesáv is beleszámít) kell segget kilógatva gyökkettővel kiköpni a tüdőt. Az, hogy a KRESZ szerint tilos egymás mellett haladni? Kit érdekel, plusz pont, ha a kolléga még le is folyik a járműről. Ha ez még nem lenne elég, ismét csak szigorúan mindig a lehető legbeláthatatlanabb kanyarokban/egyéb útszakaszon kell vagy megjelenniük vagy a nullához konvergáló sebességre belassítaniuk. Előzni nem tudsz, mert saját érdekedben nem akarod szegény Golfot összetörni, cserébe haladni sem, mert még kuplungozva is gyorsabb vagy náluk. Ekkor szoktak a kevésbé szívbajos autós kollégák brit módba váltva az út ellentétes oldalán haladni, aminek hála már többször satufékeznem kellett, hogy ne csattanjak velük. Komolyan már inkább traktor vagy pótos IFA legyen előttem, mert azok legalább rendesek és szokták jelezni ha lehet menni, nem pedig még jobban az arcomba nyomják a seggüket. Konkrétan még az út melletti birkák is néha értelmesebbek, mert azok legalább tudják merre lehet meg merre nem lehet menni.

Azt meg már nem is említem, hogy hiába van a komplett Balaton körül teljes bringaút, néhány idiótának csakazértis a 71-esen kell csattognia, ahol megint csak eléggé korlátozottak az előzési lehetőségek.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 245
113
Most is írod. NEKED zavaró.
Én meg leírom, hogy nekem mi zavaró?
Hogy a történelmi belváros közepén, ahol 100 sétálóra és 5 bringásra jut 5 autó, oda miért is van általános behajtás?
Hát ne legyen általános behajtás. Intézed?
Aztán a balesetveszélyre is hivatkozol.
Arra is adtam példát, hogy az nem veszélyes, hogy egy boly 40-es tempóval kéne menjen kerékpárúton?
Amit a KRESZ amúgy nem is enged?
Akkor ne menjenek 40nel a bicikliúton. Ahogy írtam, ez az ő rekreációs tevékenységük, amire hoztam egy másikat (az én rekreációs tevékenységemet) példának, miszerint azt se lehet bárhol művelni.
De van egy galamblelkűbb példám is: amatőrcsillagászkom. Kurvára zavaró tud lenni (a házamnál is!) a közvilágítás. Elkezdek ugrálni, meg ajvékolni, hogy tilcsákbe? Nem. Keresek olyan helyet, ahol zavartalanul tudom csinálni. Ahogy a biciklis sportembereknek is el kéne kotródniuk olyan utakra, ahol normálisan elférnek és nem zavarnak másokat.
 
M

molnibalage

Guest
Ahogy a biciklis sportembereknek is el kéne kotródniuk olyan utakra, ahol normálisan elférnek és nem zavarnak másokat.
Megint ott vagyunk, ahol már voltunk.
Mindenféle olyan tényező, ami számodra zavaró = autósok tökönszúrása és ellehetetlenítése számodra.
Tehát tolod itt a rizsát, de a gráf mindig azt dobja ki nálad, hogy az közút az az autóké és pont.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 070
113
Ahogy a biciklis sportembereknek is el kéne kotródniuk olyan utakra, ahol normálisan elférnek és nem zavarnak másokat.
Erre pedig egy saját példa: mikor vezetni tanulgattam, akkor gyakorolni mindig ilyen elhagyott TSZ meg bauxitos utakon szoktam, plusz olyan úton, amiről tudtuk, hogy zsákfaluba vezet és 0 forgalom van rajta. Zavartam akárkit is vele? Nem. Szereztem rutint? Eléggé. Hétvégente pár órányi csattogás oda-vissza plusz fordulások gyakorolása őszi-téli időszakban. Na és ezután volt az, hogy akkor jöhet a rendes forgalom.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 245
113
Megint ott vagyunk, ahol már voltunk.
Mindenféle olyan tényező, ami számodra zavaró = autósok tökönszúrása és ellehetetlenítése számodra.
Tehát tolod itt a rizsát, de a gráf mindig azt dobja ki nálad, hogy az közút az az autóké és pont.
Csak a 11-esről írtam ezt, mert zavaró és balesetveszélyes, amit ott művelnek. Megdöbbentő módon számomra ez fontos, lévén napi szinten járok erre, és eléggé balesetes ez az út.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 905
35 030
113
Azt azért lássuk be, hogy aki hétvégén outi bringával tolja, kb. 300.000-től indul, az hétközben autóval csapatja. Szerintem álljon az autópárti block ki egy kis bringázzással egybekötött össznépi anyázásra. Legalább érezzék.
Amúgy a Dobogókő rendszeres célpontja a bringásoknak, ott azért megnézném ki nem a seggén venné a levegőt az autokraták közül.
Nem beszélve arról, hogy a Tour de Hongrie egyre népszerűbb, ja turisztikai reklámértéke óriási, illetve a Giro d' Italia Budapestről indult az idén. Ami komoly elismerés a magyar kerékpársportnak. Ráadásul egy olyan keringés javító sport, ami az ízületeket nem terheli túl. 25 évvel ezelőtt még a 11-es Szentendre utáni szakaszán szinte csak egyedül nyomtam a BP-Visegrádot. Ma már rengeteg a bringás, és ez jó.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 870
32 457
113
Azt azért lássuk be, hogy aki hétvégén outi bringával tolja, kb. 300.000-től indul, az hétközben autóval csapatja.
Hát ezen a 300-ason múltkor nagyot néztem. Gyerek benyújtotta karácsonyi igényét, egy kerékpár formájában. Hát jó, legyen, azt legalább talán tényleg rendszeresen használja, meg mozog. Cipőt a cipőboltból elv alapján bementünk egy kerékpárboltba. Mondjuk az "igényünket"; elkezdi mutogatni az eladó, ez három ennyi, három annyi, meg amannyi. Mondtuk, hogy jó lesz az olcsóbb is, nem versenyezni fog... ez az olcsóbb. Aztán legyintett a sarokban egyre, ez kettőhetvenakárhány. Jó, lett végül olcsóbb a neten, bár így is kellőképpen drágállom, de azért elég megdöbbentő, hogy olcsóbban vettünk autót, mint egy 12 egy tucat kerékpár, vagy, hogy a legolcsóbb kvázi no-name új kerékpár egy havi minimálbér. És annak ellenére, hogy állítólag itthon lassan mindenki éhezik annyi 300+ -os bicikli van gyerekek alatt, meg a boltban is úgy állnak a félmillió körüli és feletti kerékpárok, hogy tényleg nem is értem, hogy ekkora számban "mibűűű' fussa" ennyi embernek.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 245
113
Azt azért lássuk be, hogy aki hétvégén outi bringával tolja, kb. 300.000-től indul, az hétközben autóval csapatja. Szerintem álljon az autópárti block ki egy kis bringázzással egybekötött össznépi anyázásra. Legalább érezzék.
Amúgy a Dobogókő rendszeres célpontja a bringásoknak, ott azért megnézném ki nem a seggén venné a levegőt az autokraták közül.
“Autokraták” :)
Én kocabringás vagyok, de nem tervezek ezen változtatni.
Nem beszélve arról, hogy a Tour de Hongrie egyre népszerűbb, ja turisztikai reklámértéke óriási, illetve a Giro d' Italia Budapestről indult az idén. Ami komoly elismerés a magyar kerékpársportnak.
Igen, rengeteg egyéb sportban is haladunk a nemzetközi ranglétrán, helyi rendezéssel.
És?
Ráadásul egy olyan keringés javító sport, ami az ízületeket nem terheli túl.

25 évvel ezelőtt még a 11-es Szentendre utáni szakaszán szinte csak egyedül nyomtam a BP-Visegrádot. Ma már rengeteg a bringás, és ez jó.
Ne csapatostul menjenek (sokszor egymás mellett) és akkor rendben van.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Hát ezen a 300-ason múltkor nagyot néztem. Gyerek benyújtotta karácsonyi igényét, egy kerékpár formájában. Hát jó, legyen, azt legalább talán tényleg rendszeresen használja, meg mozog. Cipőt a cipőboltból elv alapján bementünk egy kerékpárboltba. Mondjuk az "igényünket"; elkezdi mutogatni az eladó, ez három ennyi, három annyi, meg amannyi. Mondtuk, hogy jó lesz az olcsóbb is, nem versenyezni fog... ez az olcsóbb. Aztán legyintett a sarokban egyre, ez kettőhetvenakárhány. Jó, lett végül olcsóbb a neten, bár így is kellőképpen drágállom, de azért elég megdöbbentő, hogy olcsóbban vettünk autót, mint egy 12 egy tucat kerékpár, vagy, hogy a legolcsóbb kvázi no-name új kerékpár egy havi minimálbér. És annak ellenére, hogy állítólag itthon lassan mindenki éhezik annyi 300+ -os bicikli van gyerekek alatt, meg a boltban is úgy állnak a félmillió körüli és feletti kerékpárok, hogy tényleg nem is értem, hogy ekkora számban "mibűűű' fussa" ennyi embernek.
Spórolták a parkoláson, meg a benzinpénzen!
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 905
35 030
113
Hát ezen a 300-ason múltkor nagyot néztem. Gyerek benyújtotta karácsonyi igényét, egy kerékpár formájában. Hát jó, legyen, azt legalább talán tényleg rendszeresen használja, meg mozog. Cipőt a cipőboltból elv alapján bementünk egy kerékpárboltba. Mondjuk az "igényünket"; elkezdi mutogatni az eladó, ez három ennyi, három annyi, meg amannyi. Mondtuk, hogy jó lesz az olcsóbb is, nem versenyezni fog... ez az olcsóbb. Aztán legyintett a sarokban egyre, ez kettőhetvenakárhány. Jó, lett végül olcsóbb a neten, bár így is kellőképpen drágállom, de azért elég megdöbbentő, hogy olcsóbban vettünk autót, mint egy 12 egy tucat kerékpár, vagy, hogy a legolcsóbb kvázi no-name új kerékpár egy havi minimálbér. És annak ellenére, hogy állítólag itthon lassan mindenki éhezik annyi 300+ -os bicikli van gyerekek alatt, meg a boltban is úgy állnak a félmillió körüli és feletti kerékpárok, hogy tényleg nem is értem, hogy ekkora számban "mibűűű' fussa" ennyi embernek.
Nem esznek, nem fűtenek, nem vesznek gigalapostévét, nem világítanak, pucéran járnak... Ja és így kinézve az ablakon, nem is autóznak. A 300.000 az alja... Középszinten 600.000-1 misi. Viszont a felszerelés legalább olyan drága még, sisak 20.000-100.000, ruházat 10.000-50.000/db, cipő, mert akkor már az is kell, 30.000-100.000. És csak egy 1 szett. Sikk a bringa no...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Szerintem álljon az autópárti block ki egy kis bringázzással egybekötött össznépi anyázásra. Legalább érezzék.
Miért is kéne? Ha kiállok, akkor már critical mass stílusban elállom az útjuk a kerékpárosoknak... Amikor napi szinten kerékpárral közlekedtem, akkor sem éreztem ez ta kerékpáros felsőbbrtendűség izét, amibe sok egyetemi ismerős beleállt...
ott azért megnézném ki nem a seggén venné a levegőt az autokraták közül.
Húha, én meg megnézném hogy tolat tükörből pótossal a velocipész. Ez neked érv?
Nem beszélve arról, hogy a Tour de Hongrie egyre népszerűbb
És? Az autósportok is népszerűek. Sőt, a Budapest-Bamako rally is!

a Giro d' Italia Budapestről indult az idén.
Na ezek a dolgoat a tartalmuktól megfosztó felhígóításai a "brandeknek" amik a nyugat uniform kulturáját próbálják inkluzívabbá tenni, de az eredeti tartalom szépen kimosódik idővel.
Ráadásul egy olyan keringés javító sport, ami az ízületeket nem terheli túl.
Kevered az úszással.

25 évvel ezelőtt még a 11-es Szentendre utáni szakaszán szinte csak egyedül nyomtam a BP-Visegrádot. Ma már rengeteg a bringás, és ez jó.
Ezért megyek a hegyen át, meg mert rövidebb, de ott is sokan vannak...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 870
32 457
113
Spórolták a parkoláson, meg a benzinpénzen!
Falun? Mit spórolsz a parkoláson? :D
A gyerekek meg nem ezzel járnak autó helyett iskolába, hogy a benzinpénzen spóroljon bárki is.

De nem sajnálom senkitől -ha esetleg félreérthető lett volna. Pusztán az árakon döbbentem meg, meg ismerve sokak anyagi helyzetét, illetve, hogy itt is folyamatosan téma, hogy nincs az embereknek pénze. Aztán mégis van rá kereslet.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 870
32 457
113
Nem esznek, nem fűtenek, nem vesznek gigalapostévét, nem világítanak, pucéran járnak... Ja és így kinézve az ablakon, nem is autóznak. A 300.000 az alja... Középszinten 600.000-1 misi. Viszont a felszerelés legalább olyan drága még, sisak 20.000-100.000, ruházat 10.000-50.000/db, cipő, mert akkor már az is kell, 30.000-100.000. És csak egy 1 szett. Sikk a bringa no...
Őszintén szólva én azt szoktam mondani, hogy annak nagyobb sportélménye van, ha 50 km-t leteker Csepel-Campinggel az ember, mint sem kétszer ennyit valami karbonszálas hájtek cuccal. De ez persze vicc. Mert a valóság, hogy minek sportoljon az ember, ha kapálni is lehet. :D :D :D

Szóval, aki sportol, meg minden, az vegye meg amit meg kell, meg tényleg hozzá ad. De mikor pár (4-5-10) km-es távokat mennek az alföldön sok százezres biciklin, azt egy kicsit feleslegesnek érzem.