Subaruval sincs bajom (bár még egyben sem ültem), de ezt még lehet emberi módon és kéziváltóval vezetni, nem pofázik vissza.
Na ennyit a prekoncepciókról
Egy időben különösen intenzíven, nyílt napokon szívbaj nélkül próbáltam ki mindent, ami elérhető volt/érdekelt/tetszett.
(Így mulat egy magyar úr minimálbérből)
Azon felül persze, hogy, a használt autók is vadászterületnek számítanak.
Így lett a trófealistám a 34 féle/fajta jószággal, amin dolgoztam, (jelenleg 4 félén) dolgozok, 200+ darabos.
(Márka/típus/motor/váltó/karosszéria/évjárat verzió; összeírtam a két hónap Covid fertőzéssel hadakozás alatt)
Ez több, mint az átlagautós tapasztalata (tán a notórius autócserélgetők kivételével), de nyilván esélytelen töredéke egy autókereskedőnek/szerelőnek/újságírónak
S még így is erősen hiányos a lista, hiszen pl. 350 lóerős személyautótól erősebbet pl. még nem vezettem
Ez persze meg is magyarázza, hogy miért tudnak elképesztően fogalmatlanul/rosszul választani autót átlagemberek. Nyilván mert minimális a tapasztalatuk, s nem tudják, hogy mennyire, de mennyire különbözőek tudnak lenni manapság is az autók egymástól.
(Pl. A Kia Xceed kormányzás hangolása teljesen más világ a Hyundai I30-hoz képest, holott műszakilag gyakorlatilag azonos a két típus).
Nyilván erre jogosan lehet azt mondani, hogy de én se tudok tapasztaltan/okosan laptopot, kerékpárt, túrabakancsot, éttermet, HiFi erősítőt stb., stb. választani.
Csak ársávjában az autó az, ami ezek közül a a legdrágább...no meg ez érdekel.
Na de visszatérve a Subarura!
A Subarut "...még lehet emberi módon és kéziváltóval vezetni, nem pofázik vissza.."
...ezért nyílt napon/premieren kipróbáltam a 2015-ben gyártani kezdett Outback-et.
Természetesen a 2.5-ös szívó benzin motorra voltam kíváncsi ( s akkor még senki nem tudta, még a gyár sem, hogy a turbódízel motor rosszul lett méretezve...).
Tehát
Subaru: Egy amerikai anyuka sulijáratos kombija ballonos kerekeken, CVT váltóval és Eyesight sztereo kamerás vezetéstámogató rendszerrel (ami 2015-ben tudott a totál lekopott útburkolati jelű kanyargó miskolci párhuzamos közlekedésben pontosan, ritmusosan, magabiztosan közlekedni a saját sávjában végig az egész városon át nyugatról keletre, anélkül, hogy pedálokhoz értem volna, kormányt is csak azért fogtam újheggyel, hogy le ne kapcsolódjon a rendszer).
Amúgy teljesen lenyűgözött minden szempontból, nagyon adta; nem kerestem az ülés alatt, a kesztyűtartóban az eldugott milliókat, mint a 2018-as BMW 318d aut. GT-ben...