Igen, csak azt ne felejtsuk el, hogy regen a „nem eszik annyit, de nem is megy“ motorok elmentek par szazezret, a mostani tulfujt szar 1.0 es 1.2 turbo motorok meg kikonyolnek 100 felett kicsivel es ennyi volt… hulladek mind.
Azért ez erősen sommás kijelentés.
Jó lesz az a
250 ezer kilométernek is. (Elég sok üzletkötővel, stb. beszélgettem már, akik ilyeneket
űznek).
Amúgy részben igazad van:
- A 250 ezer km nem 400 ezer.
- A 250 is csak azért annyi, mert ha a tájon elromlik, akkor a javítás GT.
2010-es Renault 2.0 Dci egysoros vezérműlánccal - már nem az örök életű 1.9 Dci a dupla soros lánccal - 120 ezrenként kéri a lánccserét (munkahelyemnek több is - volt) úgy, hogy a cseréhez ki kell venni a motort, s gyakorlatilag szétborítani. Így gyakorlatilag gazdasági csőd az üzemeltetése.
- Igen, nem egy esetben megkotlanak. De nem a
mostani tulfujt szar 1.0 es 1.2 turbo motorok
hanem az összes Euro6-os. mert minden turbós túl van fújva (120lóerős literteljesítményű az enyém is. Ezt a fajlagos teljesítményt a 90-es években a ralira dedikált autók homologizációs okokból gyártott utcai verziói sem tudták!)
S igen; megkotlanak, mert az Euro6-tal szabályosan meg vannak erőszakolva a mai motorok.
Az összes.
A saját kipufogógázukban fuldokolnak, agyon szegényített keverési aránnyal kínzottak, saját kokszukban fetrengenek.
De ettől még el tudnának és el is tudnak üzemelni a
méretezett élettartamukig, ha valaki úgy használja, mint ahogy le van írva az üzemeltetési utasításban pl. a Big Blokkos (1.0) Hyundai-omnál:
Hidegindításnál min. fél perces helyben járatás, tempózás után visszahűtés, a csak pár kilométeres ciklusok kerülése (legalábbis ez derül ki az olajcsere intervallum kritériumokból), időnkénti országúti járatás stb.
A kokszosodás miatt (direkt benzinbefecskendezés ugye) úgy mondjuk százezernél pl. nem árt ránézni, hogy nem e időszerű már egy dióhéjas tisztítás.
No meg nem teszkós 15w-40-es olajat kell beleönteni.
...alig várom már, hogy az átmenő forgalomban látott és így ismert (semmi olaj-, semmi gyertyacsere) khm. kisebbségi üzemeltetésű autóknál majd lássam, hogy kibírnak e fél évet náluk, mint az Euro4-esek, mert azok kb. addig szokták bírni így...
Na most a területi képviselők, üzletkötők - no meg az Apuci megvette nekem nőcik - pont tesznek rá, hogy mire kéne tekintettel lenni egy ilyen motornál.
Ők már nem vezettek karburátoros, mecha. szívatós motorú autókat, különben tudnák, hogy a fél motorfordulat utáni - öntudatos hajhátracsapással - azonnali, határozott gázzal elindulás nem normális használata egy motornak, hanem a gyilkolása.
...azt mondta a szervízvezető - ismerve az autós múltamat, jelenemet - amikor átvettem az új autót, hogy nyugodjak meg; nálam el fog menni 250 ezret a Big Blokk.
Amúgy meg egy évben tízezret megyek a sajátommal, pont nem érdekel (vállvonogatás) , hogy 250000 km után mi lesz vele (miközben a 18 éves Nagypolszki is, legutoljára is megkapta a minőségi motorolajat, az utolsó évében is, ez a szemléletem újabb 16 év után sem változott.)
Ahogy írtam a múltkor, nem az új autóvásárlókkal van kicseszerintve (azokkal is a drága, sűrűn cserélendő olaj miatt), hanem akik majd második, sokadik üzemeltetői lesznek ezeknek az Euro6-oknak.
S mindegy, hogy három, vagy négy henger, 1000, vagy 1500 köbcenti - vagy netán nagyobb.
S amennyiben marad a tendencia, akkor nekem is ez volt az utolsó új autóm - ha még akkor élek...