Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 463
113
Egy kis belpest:
Vidék:
falop%C3%A1s-bicikli.jpg

10387571_9e42ac1e55ee8bb131c5c6cf86d1f399_wm.jpg


Méghogy a dánok az újrahasznosítás, meg a biciklin szállítás úttörői...
amck_05_jelenkori_002.jpg


Azok se láttak még akkor kerékpáron 4-5 gyereket szállítani.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 463
113

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 070
113
Delejes autóknak kábeles fűnyíróval vetekszik a hatótávja=>nem veszi senki=>nagyobb akksit raknak bele=>jájj hát ez nem jó=>nesze paraszt elégedj meg a lófasz hatótávval
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Delejes autóknak kábeles fűnyíróval vetekszik a hatótávja=>nem veszi senki=>nagyobb akksit raknak bele=>jájj hát ez nem jó=>nesze paraszt elégedj meg a lófasz hatótávval
És közben olyan tömeg mozog, ami még több energiát emészt, falja a gumit (meg a futóműben mindent), úton tartani művészet (az összes hárombetűs menetstabilizáló 2x), balesetnél arat. Lehet inkább korlátoznám a személyautók tömegét és teljesítményét, finom pici üzembiztos és TARTÓS benzin/gáz/metanol motorokkal.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 070
113
És közben olyan tömeg mozog, ami még több energiát emészt, falja a gumit (meg a futóműben mindent), úton tartani művészet (az összes hárombetűs menetstabilizáló 2x), balesetnél arat. Lehet inkább korlátoznám a személyautók tömegét és teljesítményét, finom pici üzembiztos és TARTÓS benzin/gáz/metanol motorokkal.
Pontosan, nem lenne kérem semmi probléma, ha nem nyomnák mindenhonnan ezt az erőszakos delejeztetést. Plusz persze a SUV őrület, amit meg kéne fogni de nagyon. Városban vagy városi/bevásárlós kisautónak még oké a delejes, de azért a világ nem csak a városhatár tábláig tart.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 384
24 660
113
Az autós rész full fake. Dubajból tényleg hoznak be autót, de amiről beszélt, hogy mi marad ki, lófaxokat ..., ez nem így működik. Főleg nem egy Audinál ... Biztos van márka amiben Dubajból nincs benne, pl. pickupok, egy-két , de ennyi, amit viszont mondott, b.szottul kb. úgy hangzott, hogy ami Dubajból jön, abban sok funkció nincs ...

Emlékeim szerint azt mondta, hogy a dubaji autókból a hidegben hasznos extrák hiányoznak (ülésfűtés, tükörfűtés és hasonlók).

Dubai autokhoz… full teves ez a nincs bennuk csomo dolog, szarasig vannak extrazva es ugyanazok a „teli“ extrak meg talalhatoak, mint pl. Europaban. Onnan szoktam klasszikusokat keresni, mert nincsenek szarra rozsdasodva, eleg jo allapotuak es szervizeltek. Irok par peldat csak a teli extrakrol az utoljara onnan jott ket autonal. E500-ba dupla szolar teto, amirol mukodik a programozhato allofutes, ules hutes es futes funkcio elol, futheto ulesek hatul, futheto tukor. E63AMG szinten hutheto es futheto ulesek, futheto ules hatul, futheto elso es hatso szelvedo, futheto tukor, futheto kormany. Teljes baromsag.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 704
113
A munkahelyen szoktak kérdezgetni (egy kisebb mezőváros:D), amikor kiszállok a VII.-es e-Golfból, hogy mennyi a hatótávolsága,
Ilyenkor mindig kihúzom magam s feszítek, mint a decis üveg, mert az én használatom alapján akár 260 kilométert is szokott számítani teljesen feltöltve, s ez kiválónak számít (ebből persze lejön a fűtés vagy a klíma, meg az utolsó ötven kilométer, amikor már pánikol a fedélzeti rendszer).


Hogy mennyire relatív minden, amikor még 110 kilométer hatótávot számol reggel, amikor ránézek (csak a kis falunyi telephelyen, meg a belvárosban használom), akkor megnyugszom, hogy óóó, ez még habzsidőzsi!

A saját autómnál meg már 110 kilométernél (eszik országúton 4.7, városban 5,7 litert) fordulok rá a benzinkútra, hogy jajj, ez már a seprő a tank aljáról...
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 530
16 476
113
Dubai autokhoz… full teves ez a nincs bennuk csomo dolog, szarasig vannak extrazva es ugyanazok a „teli“ extrak meg talalhatoak, mint pl. Europaban. Onnan szoktam klasszikusokat keresni, mert nincsenek szarra rozsdasodva, eleg jo allapotuak es szervizeltek. Irok par peldat csak a teli extrakrol az utoljara onnan jott ket autonal. E500-ba dupla szolar teto, amirol mukodik a programozhato allofutes, ules hutes es futes funkcio elol, futheto ulesek hatul, futheto tukor. E63AMG szinten hutheto es futheto ulesek, futheto ules hatul, futheto elso es hatso szelvedo, futheto tukor, futheto kormany. Teljes baromsag.
Van mèg hova fokozni az őrületet.
Nemrég láttam ezt a BMW tesztet, és agymenés az egész autó! Ok, hogy luxus kategoria, de már röhely a sok elektromos bizbasz funkció.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
A saját autómnál meg már 110 kilométernél (eszik országúton 4.7, városban 5,7 litert) fordulok rá a benzinkútra, hogy jajj, ez már a seprő a tank aljáról...

Egész jól eszik. :cool:

Lehet szídni az EU kibocsátási normákat, de annyira azért présbe fogták a gyártókat, hogy temérdek fejlesztés árán most már vannak igenis nagyon takarékos motorok, mellette teljesen elfogadható menetteljesítménnyel.

És ez nagyon nagy dolog, régen választhattál a megy de zabál, a nem eszik annyir de nem is megy között.

Valahol ezért is tragikus az elektromos erőltetése és a BEM kvázi betiltása, mert mostanra lettek kihegyezve közel a csúcsra. Az elektromos amúgy jó, megérett technológia lehetne, de az alap korlátait (hatótáv, ár, súly, nyersanyagkorlátok) még nagyon sokáig nem tudja érdemben átlépni szerintem.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 384
24 660
113
Egész jól eszik. :cool:

Lehet szídni az EU kibocsátási normákat, de annyira azért présbe fogták a gyártókat, hogy temérdek fejlesztés árán most már vannak igenis nagyon takarékos motorok, mellette teljesen elfogadható menetteljesítménnyel.

És ez nagyon nagy dolog, régen választhattál a megy de zabál, a nem eszik annyir de nem is megy között.

Valahol ezért is tragikus az elektromos erőltetése és a BEM kvázi betiltása, mert mostanra lettek kihegyezve közel a csúcsra. Az elektromos amúgy jó, megérett technológia lehetne, de az alap korlátait (hatótáv, ár, súly, nyersanyagkorlátok) még nagyon sokáig nem tudja érdemben átlépni szerintem.

Igen, csak azt ne felejtsuk el, hogy regen a „nem eszik annyit, de nem is megy“ motorok elmentek par szazezret, a mostani tulfujt szar 1.0 es 1.2 turbo motorok meg kikonyolnek 100 felett kicsivel es ennyi volt… hulladek mind.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 704
113
Igen, csak azt ne felejtsuk el, hogy regen a „nem eszik annyit, de nem is megy“ motorok elmentek par szazezret, a mostani tulfujt szar 1.0 es 1.2 turbo motorok meg kikonyolnek 100 felett kicsivel es ennyi volt… hulladek mind.

Azért ez erősen sommás kijelentés.
Jó lesz az a
100 felett kicsivel
250 ezer kilométernek is. (Elég sok üzletkötővel, stb. beszélgettem már, akik ilyeneket űznek).
Amúgy részben igazad van:
  • A 250 ezer km nem 400 ezer.
  • A 250 is csak azért annyi, mert ha a tájon elromlik, akkor a javítás GT.
2010-es Renault 2.0 Dci egysoros vezérműlánccal - már nem az örök életű 1.9 Dci a dupla soros lánccal - 120 ezrenként kéri a lánccserét (munkahelyemnek több is - volt) úgy, hogy a cseréhez ki kell venni a motort, s gyakorlatilag szétborítani. Így gyakorlatilag gazdasági csőd az üzemeltetése.

- Igen, nem egy esetben megkotlanak. De nem a
mostani tulfujt szar 1.0 es 1.2 turbo motorok
hanem az összes Euro6-os. mert minden turbós túl van fújva (120lóerős literteljesítményű az enyém is. Ezt a fajlagos teljesítményt a 90-es években a ralira dedikált autók homologizációs okokból gyártott utcai verziói sem tudták!)

S igen; megkotlanak, mert az Euro6-tal szabályosan meg vannak erőszakolva a mai motorok.
Az összes.
A saját kipufogógázukban fuldokolnak, agyon szegényített keverési aránnyal kínzottak, saját kokszukban fetrengenek.

De ettől még el tudnának és el is tudnak üzemelni a méretezett élettartamukig, ha valaki úgy használja, mint ahogy le van írva az üzemeltetési utasításban pl. a Big Blokkos (1.0) Hyundai-omnál:
Hidegindításnál min. fél perces helyben járatás, tempózás után visszahűtés, a csak pár kilométeres ciklusok kerülése (legalábbis ez derül ki az olajcsere intervallum kritériumokból), időnkénti országúti járatás stb.
A kokszosodás miatt (direkt benzinbefecskendezés ugye) úgy mondjuk százezernél pl. nem árt ránézni, hogy nem e időszerű már egy dióhéjas tisztítás.
No meg nem teszkós 15w-40-es olajat kell beleönteni.
...alig várom már, hogy az átmenő forgalomban látott és így ismert (semmi olaj-, semmi gyertyacsere) khm. kisebbségi üzemeltetésű autóknál majd lássam, hogy kibírnak e fél évet náluk, mint az Euro4-esek, mert azok kb. addig szokták bírni így...

Na most a területi képviselők, üzletkötők - no meg az Apuci megvette nekem nőcik - pont tesznek rá, hogy mire kéne tekintettel lenni egy ilyen motornál.
Ők már nem vezettek karburátoros, mecha. szívatós motorú autókat, különben tudnák, hogy a fél motorfordulat utáni - öntudatos hajhátracsapással - azonnali, határozott gázzal elindulás nem normális használata egy motornak, hanem a gyilkolása.

...azt mondta a szervízvezető - ismerve az autós múltamat, jelenemet - amikor átvettem az új autót, hogy nyugodjak meg; nálam el fog menni 250 ezret a Big Blokk.
Amúgy meg egy évben tízezret megyek a sajátommal, pont nem érdekel (vállvonogatás) , hogy 250000 km után mi lesz vele (miközben a 18 éves Nagypolszki is, legutoljára is megkapta a minőségi motorolajat, az utolsó évében is, ez a szemléletem újabb 16 év után sem változott.)

Ahogy írtam a múltkor, nem az új autóvásárlókkal van kicseszerintve (azokkal is a drága, sűrűn cserélendő olaj miatt), hanem akik majd második, sokadik üzemeltetői lesznek ezeknek az Euro6-oknak.
S mindegy, hogy három, vagy négy henger, 1000, vagy 1500 köbcenti - vagy netán nagyobb.

S amennyiben marad a tendencia, akkor nekem is ez volt az utolsó új autóm - ha még akkor élek...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 704
113
Egész jól eszik. :cool:

Lehet szídni az EU kibocsátási normákat, de annyira azért présbe fogták a gyártókat, hogy temérdek fejlesztés árán most már vannak igenis nagyon takarékos motorok, mellette teljesen elfogadható menetteljesítménnyel.

És ez nagyon nagy dolog, régen választhattál a megy de zabál, a nem eszik annyir de nem is megy között.

Valahol ezért is tragikus az elektromos erőltetése és a BEM kvázi betiltása, mert mostanra lettek kihegyezve közel a csúcsra. Az elektromos amúgy jó, megérett technológia lehetne, de az alap korlátait (hatótáv, ár, súly, nyersanyagkorlátok) még nagyon sokáig nem tudja érdemben átlépni szerintem.
Nekem roppant szimpatikus (kipróbáltam az esélytelenek nyugalmával bemutatásakor a C-RV-t), ahogy a Honda oldotta meg a hibrid hajtásláncot, az elektromos hajtás előnyeit egyesíti a belsőégésű hajtásrendszer tömeghez viszonyított energiatárolási/előállítási adottságaival.
A Clio hibrid megoldása meg tipikusan franciásan öncélú megvalósítás, de a gépekért lelkendező énemnek tetszik az aszinkron váltórendszer, meg a benzinmotor 2500-as fordulatra felpörgetése a beindításához.
Kipróbálva is tetszett, de mondom, szerintem öncélúan bonyi.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 375
25 129
113
Ért valaki esetleg fényezéshez? Pontosabban javítása.
Leginkább kerékpár, de az eljárás gondolom ua.