Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
3 780
9 395
113
Igen, de már azon is túlvagyunk elvileg szóval megint összeszarta magát a pálya...
Hát, magas töltés (5-8-10+ méter) esetén simán lehet a teljes konszolidáció ideje 200+ nap is, ezért a vasútnál pl van még háromszori vágányszabályozás az átadás után jellemzően az árban.
És ezt új pálya építésénél részben ki is szokták várni. Ha akarod érezni milyen mikor nem várják ki akkor autóz mondjuk erre:
Vagy beépítenek mindenféle eszközt a süllyedés csökkentésére, a műtárgyaknál kiegyenlítő lemezt a süllyedés különbség kezelésére. Itt gondolom ezekre nem volt idő.
Néhány link ahol valamit lehet erről nézegetni:
https://www.sinekvilaga.hu/vasuti-hidfok-komplex-geotechnikai-modellezese?index=4
https://se.sze.hu/images/lgm_se003_1/vasutepites-Koch Edina.pdf
http://www.sze.hu/~szepesr/anyagok/oktatas/NGB-se003_1/eloadasok/Vasuti projektek-Koch-2011.pdf
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 188
24 329
113
Mi a baj ezzel az úttal? :eek:
Felénk ilyenek vannak
screenshot_20240212_135606_com-google-android-apps-maps-jpg.6699473
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 603
27 289
113
Menj neki autópályatempóval, aztán amikor felkoppan a lengéscsillapító, akkor megtudod. M7-en is van pár ilyen szakasz, de az M0 is bár pár ilyennel.
Lásd itt

Vagy éppen a 8-ason a csóri elkerülőn pár helyen az egyenesben, ahol még 110-el is megdob, miközben általában 130-al és afelett mennek arra az emberek
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 188
24 329
113
szörnyű.
De annak az útnak (lusta vagyok megnézni, de ez mintha Makótól lenne Gyuláig ) vannak ennél sokkal-sokkal jobb szakaszai, sőt, az van többségben. És arrafelé is van M43 autópálya.
Igen, ez a Kétegyháza-Medgyesegyháza szakasz, a kétegyháza-Gyula szakaszt pár éve csinálták meg, ehhez ha jól tudom még a múlt századba nyúltak hozzá komolyabban
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 603
27 289
113
Az elképzelések szerint a jövőben nem a volán mellett elhelyezett karokkal, hanem a kormánykerékre szerelt kis gombokkal kellene vezérelni az irányjelzőt.
Ennél elbaszottabb és még kevésbé praktikus megoldást nehezen tudtak volna találni
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 606
43 473
113
Az a kurva turbulencia...

(A MÁV egyik hazai gyártású, pár éves IC+ kocsija, 160- as tempónál Mosonmagyaróvár és Győr között)



Most jut eszembe, hogy anno meséltek nekünk erről, mivel az első néhány IC+ kocsi CAF forgóvázakkal készült (miután Ferenc testvérék részt vettek egy kisebb tivornyán a spanyol tengerparton).
Ezeknél a légrugózást először egy gumipogácsával oldották meg ami pont úgy viselkedett, mint egy levegővel töltött gumipogácsa, pattogott.
Utána összetákoltak vmi szelepet rá amivel leereszti az energiát egy másik gumipogácsába, de ez néha megadja magát és akkor marad a remegés/pattogás.

Úgyhogy végül is majdnem hálát adhatunk a németeknek akik a CAF rendelés után addig szivatták a MÁV-ot míg az be nem rendelt helyette Siemens futóműveket.