Kérésed parancs kéhlek!
Én 4 éve egy e-Golf-al dolgozok. Meg időnként 2.3-as Movanoval, meg merci Sprinterrel (ezek emelőhátfalasak), meg az apróval, ami mostanában leesik; II-es Superb Skodákkal.
A négy év alatt beletéptem 21000 kilométert a főnökömmel, aki nagy ritkán megy el vele távolsági feladatokra (Miskolc-Szikszó 20 km...)
Nem röhög!
A csomagküldők behozzák a nem olcsó, spéci műtéti (pl. trauma, érsebészet, stb.) /kisműtéti eszközöket ( utóbbira példa a gasztrológiai kamera kapszula), s ezeket szortírozása után napi többször széthordom az egymástól 500-700 méterre levő ambulanciákra, műtőkbe, stb., ahol nem egyszer már várják... (Nincs pénz lóvéra, a kórházak adóssága hivatalosan 110 milliárd forint)
Tudom, erre használni egy 12 milliós autót... De ezek a (kicsomagolás után) dobozok az a tipikus fényes felületű vackok, amik a kezedben szétesnek.
Ha gondoljátok széthordhatom az AdBlues emelőhátfalassal is, vagy kézben s akkor szétpereg a porban, sárban, köpetben. Nekem mindegy, gyalogolni még egészséges is (vállvonogatás).
Sürgős iratokat (szerződések, engedélyek, stb.) szállítok osztályvezetőknek, igazgatóknak, stb.
Időnként meglátogatok 5 kilométerre levő telephelyeket a városban, anyagokat szerzek be. A Nagy Központosítás óta néha a vidéki védőnői szolgálatoknak szállítok ki helyben gondolom
beszerezhetetlen anyagokat: felmosóvödör, fénymásoló-, wc papír...
Szóval így nézzétek a 21000 kilométert.
Amivel én járok, azon most cserélték az első start-stop gombot(megvárta a VW, hogy lejárjon a garancia), de csak azért mert gondolom belátták, hogy 8-10 ujjtörő indítási próbálkozás már tényleg fájdalmas, pedig már a bal kezedet használod.
De nem emiatt kellett szervizbe vinni, hanem mert egy nap indítás helyett kiírta, hogy az indítás nem lehetséges, húzza ki a töltővezetéket a csatlakozóból.
Hát persze...a sebészet előtt, ahol töltő sincs. De legalább mókából a fedele sem nyílt...
Kicserélték a(?) egy(?) vezérlőpanelt, mert beázott, ami állítólag elég gyakori.
A többi e-Golfunkban, amikben átlagban 70000 kilométer van (kórházak közötti összekötők) már a második start-stop is cserélve lett.
Több példányunkban is ekkora futásteljesítménynél már gatya (bocs fórumtárs
) a hátsó lengéscsillapító.
A futómű hangolása szerintem korrekt, de gondolom nem az állandóan 1600+ kilóhoz lett leemelve a polcról a gátló...
Pár indításonként összeakad az elektronika (nem tér magához a tolatóradar, nem jön be az aktuális képernyőkép, ilyesmi).
A menetpedál viszont szerintem nagyon finoman, igényesen van felprogramozva. "B" állást nem használok; a cserébe állandó pedálnyomás eszi a delejt, én inkább "D"-ben jókat kigurulok, nekem így eszik 13-16 kilowattot/100 km.
A kórházi (ha azokból vennél
) példányok ülése full fapad. Arra jó, amire én használom, de 60 kilométert megtenni vele kínszenvedés.
Hatótáv. Tavaly egyetlenegyszer kiírta a 302 kilométert teljes feltöltés után, de már elmúlt...
Tavasszal/ősszel az én vezetésemmel teljes feltöltés után 260+- 30 kilométer hatótávot mutat.
Nyáron a klíma a meleg X páratartalommal arányában 40-70 kilométert vesz le.
Télen s20 fokos hangárban az előző használatokból kiindulva olyan 180 kilométert saccol.
Kiállás után egy órával - megérezve a hideget - ebből eldob 10-30 kilométert.
Amikor bekapcsolom a fűtést, akkor további 20-50-et.
Én használok ülésfűtést (-3-6 km kezdésnek), mert a legkisebb fokozatban használva csak pont annyit melegít, hogy ne legyen hideg és ellenőrzésképpen kibe kapcsolva már csak 1-2 kilométert dob el.
Az utolsó 50 kilométertől fokozatosan elveszi a menetdinamikát -
és a többiek elmondása szerint - a fűtést, ventillátort...
Lehet számolgatni a ténylegesen használható hatótávot
Az edelényi kollégák (22 km országúton...) télen kétszer nem tudják megjárni a Központ - Edelény távot, mert a második út végén már se kilátni, se melegedni nem lehet...
Országúton 70-80 felé nem gyorsítok, mert afelett karcsúsodik a hatótáv a profilomhoz képest.
Az autópályás 130 sci-fi: Az addigi profilalapján számolt hatótávból kilométerenként vesz el 5-10 kilométert.
230 Voltról töltve - olyan megmaradt 90 kilométerről elsőre 8-12 óra töltést tippel. (Télen ugye a fűtött hangárban ez ugye fokozatosan javul). Ténylegeset nem tudok; délután munkaidő végén bedugom, reggel csurig van töltve.
Télen, szabadban gyorstöltővel 5 órát saccol. Ha lemerülve kapom vissza (60-90 km) , akkor rádugom (mit tudni, mi jöhet közbe), két óra után már van benne vagy 50 kilométernyi plusz delej.
Amire én használom, arra ideális. Random rövid-nagyon rövid utak, mégis van fűtés, a nagy területű kórházban, ahol olyan közlekedési káosz van (parkolás, látogatók, vizsgálatra, kezelésre jövő elgondolkozott, rutintalan, vagy faluvégi
közlekedési kultúrájúak..., mentők, beszorult teherautók), mint Indiában, ott egy kéziváltós belsőégésűvel munkanapnyi közlekedés kínszenvedés.
(Én meg Valeriana relaxot szedek)
A munkaeszközöm, mellette meg a Big Blockos automata (1.0 T-GDI DCT) Volga Imitátorom:
A kikapcsolódás élményforrása vs. a munka eszköze Avagy: Az utazás úri érzése vs. a távolság rettegése
forum.index.hu
Hirtelen ennyi, kérdezz, ha tudok, akkor érdemlegeset, akkor válaszolok.
GPS-t, telefontükrözést, egyéb úri huncutságokat ne kérdezz, nem használok.
A Bartók rádiót stabilan befogja.