Kérésed parancs kéhlek!
Én 4 éve egy e-Golf-al dolgozok. Meg időnként 2.3-as Movanoval, meg merci Sprinterrel (ezek emelőhátfalasak), meg az apróval, ami mostanában leesik; II-es Superb Skodákkal.
A négy év alatt beletéptem 21000 kilométert a főnökömmel, aki nagy ritkán megy el vele távolsági feladatokra (Miskolc-Szikszó 20 km...)
Nem röhög!
A csomagküldők behozzák a nem olcsó, spéci műtéti (pl. trauma, érsebészet, stb.) /kisműtéti eszközöket ( utóbbira példa a gasztrológiai kamera kapszula), s ezeket szortírozása után napi többször széthordom az egymástól 500-700 méterre levő ambulanciákra, műtőkbe, stb., ahol nem egyszer már várják... (Nincs pénz lóvéra, a kórházak adóssága hivatalosan 110 milliárd forint)
Tudom, erre használni egy 12 milliós autót... De ezek a (kicsomagolás után) dobozok az a tipikus fényes felületű vackok, amik a kezedben szétesnek.
Ha gondoljátok széthordhatom az AdBlues emelőhátfalassal is, vagy kézben s akkor szétpereg a porban, sárban, köpetben. Nekem mindegy, gyalogolni még egészséges is (vállvonogatás).
Sürgős iratokat (szerződések, engedélyek, stb.) szállítok osztályvezetőknek, igazgatóknak, stb.
Időnként meglátogatok 5 kilométerre levő telephelyeket a városban, anyagokat szerzek be. A Nagy Központosítás óta néha a vidéki védőnői szolgálatoknak szállítok ki helyben gondolom
![Er... what? o_O o_O](/data/assets/smilies/O_o.png)
beszerezhetetlen anyagokat: felmosóvödör, fénymásoló-, wc papír...
Szóval így nézzétek a 21000 kilométert.
Amivel én járok, azon most cserélték az első start-stop gombot(megvárta a VW, hogy lejárjon a garancia), de csak azért mert gondolom belátták, hogy 8-10 ujjtörő indítási próbálkozás már tényleg fájdalmas, pedig már a bal kezedet használod.
De nem emiatt kellett szervizbe vinni, hanem mert egy nap indítás helyett kiírta, hogy az indítás nem lehetséges, húzza ki a töltővezetéket a csatlakozóból.
Hát persze...a sebészet előtt, ahol töltő sincs. De legalább mókából a fedele sem nyílt...
Kicserélték a(?) egy(?) vezérlőpanelt, mert beázott, ami állítólag elég gyakori.
A többi e-Golfunkban, amikben átlagban 70000 kilométer van (kórházak közötti összekötők) már a második start-stop is cserélve lett.
Több példányunkban is ekkora futásteljesítménynél már gatya (bocs fórumtárs
![Big Grin :D :D](/data/assets/smilies/biggrin.png)
) a hátsó lengéscsillapító.
A futómű hangolása szerintem korrekt, de gondolom nem az állandóan 1600+ kilóhoz lett leemelve a polcról a gátló...
Pár indításonként összeakad az elektronika (nem tér magához a tolatóradar, nem jön be az aktuális képernyőkép, ilyesmi).
A menetpedál viszont szerintem nagyon finoman, igényesen van felprogramozva. "B" állást nem használok; a cserébe állandó pedálnyomás eszi a delejt, én inkább "D"-ben jókat kigurulok, nekem így eszik 13-16 kilowattot/100 km.
A kórházi (ha azokból vennél
![Big Grin :D :D](/data/assets/smilies/biggrin.png)
) példányok ülése full fapad. Arra jó, amire én használom, de 60 kilométert megtenni vele kínszenvedés.
Hatótáv. Tavaly egyetlenegyszer kiírta a 302 kilométert teljes feltöltés után, de már elmúlt...
Tavasszal/ősszel az én vezetésemmel teljes feltöltés után 260+- 30 kilométer hatótávot mutat.
Nyáron a klíma a meleg X páratartalommal arányában 40-70 kilométert vesz le.
Télen s20 fokos hangárban az előző használatokból kiindulva olyan 180 kilométert saccol.
Kiállás után egy órával - megérezve a hideget - ebből eldob 10-30 kilométert.
Amikor bekapcsolom a fűtést, akkor további 20-50-et.
Én használok ülésfűtést (-3-6 km kezdésnek), mert a legkisebb fokozatban használva csak pont annyit melegít, hogy ne legyen hideg és ellenőrzésképpen kibe kapcsolva már csak 1-2 kilométert dob el.
Az utolsó 50 kilométertől fokozatosan elveszi a menetdinamikát -
és a többiek elmondása szerint - a fűtést, ventillátort...
Lehet számolgatni a ténylegesen használható hatótávot
Az edelényi kollégák (22 km országúton...) télen kétszer nem tudják megjárni a Központ - Edelény távot, mert a második út végén már se kilátni, se melegedni nem lehet...
Országúton 70-80 felé nem gyorsítok, mert afelett karcsúsodik a hatótáv a profilomhoz képest.
Az autópályás 130 sci-fi: Az addigi profilalapján számolt hatótávból kilométerenként vesz el 5-10 kilométert.
230 Voltról töltve - olyan megmaradt 90 kilométerről elsőre 8-12 óra töltést tippel. (Télen ugye a fűtött hangárban ez ugye fokozatosan javul). Ténylegeset nem tudok; délután munkaidő végén bedugom, reggel csurig van töltve.
Télen, szabadban gyorstöltővel 5 órát saccol. Ha lemerülve kapom vissza (60-90 km) , akkor rádugom (mit tudni, mi jöhet közbe), két óra után már van benne vagy 50 kilométernyi plusz delej.
Amire én használom, arra ideális. Random rövid-nagyon rövid utak, mégis van fűtés, a nagy területű kórházban, ahol olyan közlekedési káosz van (parkolás, látogatók, vizsgálatra, kezelésre jövő elgondolkozott, rutintalan, vagy faluvégi
![Wink ;) ;)](/data/assets/smilies/wink.png)
közlekedési kultúrájúak..., mentők, beszorult teherautók), mint Indiában, ott egy kéziváltós belsőégésűvel munkanapnyi közlekedés kínszenvedés.
(Én meg Valeriana relaxot szedek)
A munkaeszközöm, mellette meg a Big Blockos automata (1.0 T-GDI DCT) Volga Imitátorom:
A kikapcsolódás élményforrása vs. a munka eszköze Avagy: Az utazás úri érzése vs. a távolság rettegése
forum.index.hu
Hirtelen ennyi, kérdezz, ha tudok, akkor érdemlegeset, akkor válaszolok.
GPS-t, telefontükrözést, egyéb úri huncutságokat ne kérdezz, nem használok.
A Bartók rádiót stabilan befogja.