Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 119
32 717
113
A gumi témához.... az gáz, hogy 6 éve van nálam az autó, és ugyanazt a téligumi szettet használom azóta télen-nyáron???? :D Gondoltam már rá, hogy otthon megvágom bicskával, nagyobb legyen a minta :D Amúgy tényleg...de még nem büntettek meg :D
Télen vettem az autót, jó mély mintával, aztán lekopott ugye nyárira, most meg hááát nem tudom.... átmeneti gumi lett. A "nem használom mert vegyen rá gumit a k.anyja", és az "istenem csak ne állítson meg a rendőr" típus között.

Hát az attól függ, mennyit használod és hol...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

sixtus

Well-Known Member
2022. február 22.
1 908
13 809
113
Ezen előszőr röhögtem. Aztán meg szörnyülködtem.
Viszont a tisztaságra ügyelek... Mikor szeptemberben nevelőfater ordított velem mikor kimentem hozzá füvet nyírni, hogy hogy néz ki, lemostam!!! Az öcsémnek 3 éve volt az esküvője(már elvált), akkor a belseje is ki lett takarítva... de lehet hogy 4 éve volt a nász inkább...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 629
55 458
113
Viszont a tisztaságra ügyelek... Mikor szeptemberben nevelőfater ordított velem mikor kimentem hozzá füvet nyírni, hogy hogy néz ki, lemostam!!! Az öcsémnek 3 éve volt az esküvője(már elvált), akkor a belseje is ki lett takarítva... de lehet hogy 4 éve volt a nász inkább...
Igazad van, nem kell a kocsimosást túlzásba vinni. :rolleyes:
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
72
293
53
Nekem soha nem jött ki ezekkel a matek, akkor tud jó lenni ha a futásteljesítmény nagyon nagy része városban vagy ilyen néhány tíz kilométeres távokon, ingázásból van. Ekkor valóban megérheti.. a km-eket pályán gyűjtve már semmivel nem lesz jobb és az ég világon semmivel nem kerül kevesebbe mint egy mostani modern diesel vagy benzines.

Cserébe a PHEV bekerülési ára jellemzően nagyobb.

Az áram amit beletöltesz nincs ingyen, maximum ha van valamilyen saját töltőd + napelemed kiépítve (de az sem kevés pénz, tehát azt is elköltöd, csak más formában). Utcai töltőről pedig konkrétan ugyanannyiba kerül mint ha a folyakény dinoszauruszt töltenél bele.

Én egyelőre nem látom be miért váltanék a benzinesről (a fogyasztás miatt biztos nem, mert jó esetben is annyira piti tétel a diffi).
Nézd, mint minden autót és hajtásláncot, ezt is a helyén kell kezelni.
Mire vettem? Kellett egy nagy autó amibe beférek a 190 cm/120kg-al, mögöttem elfér a gyerek a gyerekülésben anélkül, hogy én kötnék kompromisszumot az üléspozival. Valamint agglomerációban használja anya minden nap, egy ilyen körre:
Otthon - ovi: 2 km
Ovi - bölcsi: 1km
Bölcsi - otthon: 2,5km
Délután ugyanez, utána keső délután Nagytarcsa - Bp16 - Nagytarcsa: 17km
Na erre tartosan sose lesz jo egy modern benzines, egy modern dizel meg főleg nem szereti.

Ár: 7,3 M volt, egy fullos, 2018as kombi Passat, 130k km-el. Ez pl még mindig szarabbul felszerelt, de egy évvel fiatalabb.. Kb egál a kocsi bekerülési ára.

Töltés: otthon töltöm, sima 230-as dugalj kell neki, 3,6kW-al töltöm, 3,5 óra alatt televeri. Jah és előklimatizált kocsiba ülsz.
Utcán nem töltünk, nem éri meg.

Fogyasztás: na ez matekolósabb, Ez egy tisztán elektromos fogyasztás, de az átlag, ahogyan az asszony használja, inkabb 17-18 kWh, számoljunk ezzel. Otthoni áram ár 70Ft/kWh. 18x70= 1.260 Ft/100km.
Dízellel mondjuk 5,5 literes fogyasztasban megegyezhetünk? 5,5x650= 3.575 Ft/100km.
Benzinnel lenne 7 liter kb. 7x645= 4.515 Ft/100km.
Ha lemerül az akksi akkor is még hybridként ketyeg, Ez egy hybrid üzemmódban mért fogyasztás, reggeli dugó az M0-n, Nagytarcsa-Dunaharaszti. De megengedő leszek számoljunk 5 liter benzinnel, meg 5kWh árammal. (5x645)+(5x70)= 3.575 Ft/100km.
Pályán GTE üzemmódban (ilyenkor 220lovas) 140 km/h-nál kb 6,5et eszik..
(Csak érdekességképpen, egy modern nyergesvontató 30tonna összsúllyal, el tud menni 25literrel, de láttam már 22-23 literes fgyasztást is)

Ha mennék mindennap pályán 2-300km-t, akkor dízelt vennék, ha erős dögöt szeretnék, akkor egy erős turbós benzinest, ha kell a hang akkor meg V8 hemi. De nekem, erre a használatra most ez kifejezetten jónak tűnik.
Amúgy a legjobb autó, még mindig a céges ;)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 392
11 004
113
Valakinek esetleg 2019-2020 körüli e-Golf tapasztalata van? Nem a hallottam vagy mesélték kategória, hanem tizenpárezer km vezetés és saját vélemény érdekelne. Előre is köszönöm!
Kérésed parancs kéhlek!

Én 4 éve egy e-Golf-al dolgozok. Meg időnként 2.3-as Movanoval, meg merci Sprinterrel (ezek emelőhátfalasak), meg az apróval, ami mostanában leesik; II-es Superb Skodákkal.

A négy év alatt beletéptem 21000 kilométert a főnökömmel, aki nagy ritkán megy el vele távolsági feladatokra (Miskolc-Szikszó 20 km...)
Nem röhög!
A csomagküldők behozzák a nem olcsó, spéci műtéti (pl. trauma, érsebészet, stb.) /kisműtéti eszközöket ( utóbbira példa a gasztrológiai kamera kapszula), s ezeket szortírozása után napi többször széthordom az egymástól 500-700 méterre levő ambulanciákra, műtőkbe, stb., ahol nem egyszer már várják... (Nincs pénz lóvéra, a kórházak adóssága hivatalosan 110 milliárd forint)
Tudom, erre használni egy 12 milliós autót... De ezek a (kicsomagolás után) dobozok az a tipikus fényes felületű vackok, amik a kezedben szétesnek.
Ha gondoljátok széthordhatom az AdBlues emelőhátfalassal is, vagy kézben s akkor szétpereg a porban, sárban, köpetben. Nekem mindegy, gyalogolni még egészséges is (vállvonogatás).

Sürgős iratokat (szerződések, engedélyek, stb.) szállítok osztályvezetőknek, igazgatóknak, stb.

Időnként meglátogatok 5 kilométerre levő telephelyeket a városban, anyagokat szerzek be. A Nagy Központosítás óta néha a vidéki védőnői szolgálatoknak szállítok ki helyben gondolomo_O beszerezhetetlen anyagokat: felmosóvödör, fénymásoló-, wc papír...

Szóval így nézzétek a 21000 kilométert.
Amivel én járok, azon most cserélték az első start-stop gombot(megvárta a VW, hogy lejárjon a garancia), de csak azért mert gondolom belátták, hogy 8-10 ujjtörő indítási próbálkozás már tényleg fájdalmas, pedig már a bal kezedet használod.
De nem emiatt kellett szervizbe vinni, hanem mert egy nap indítás helyett kiírta, hogy az indítás nem lehetséges, húzza ki a töltővezetéket a csatlakozóból.
Hát persze...a sebészet előtt, ahol töltő sincs. De legalább mókából a fedele sem nyílt...
Kicserélték a(?) egy(?) vezérlőpanelt, mert beázott, ami állítólag elég gyakori.
A többi e-Golfunkban, amikben átlagban 70000 kilométer van (kórházak közötti összekötők) már a második start-stop is cserélve lett.
Több példányunkban is ekkora futásteljesítménynél már gatya (bocs fórumtárs:D) a hátsó lengéscsillapító.
A futómű hangolása szerintem korrekt, de gondolom nem az állandóan 1600+ kilóhoz lett leemelve a polcról a gátló...

Pár indításonként összeakad az elektronika (nem tér magához a tolatóradar, nem jön be az aktuális képernyőkép, ilyesmi).
A menetpedál viszont szerintem nagyon finoman, igényesen van felprogramozva. "B" állást nem használok; a cserébe állandó pedálnyomás eszi a delejt, én inkább "D"-ben jókat kigurulok, nekem így eszik 13-16 kilowattot/100 km.

A kórházi (ha azokból vennél:D) példányok ülése full fapad. Arra jó, amire én használom, de 60 kilométert megtenni vele kínszenvedés.

Hatótáv. Tavaly egyetlenegyszer kiírta a 302 kilométert teljes feltöltés után, de már elmúlt...
Tavasszal/ősszel az én vezetésemmel teljes feltöltés után 260+- 30 kilométer hatótávot mutat.
Nyáron a klíma a meleg X páratartalommal arányában 40-70 kilométert vesz le.
Télen s20 fokos hangárban az előző használatokból kiindulva olyan 180 kilométert saccol.
Kiállás után egy órával - megérezve a hideget - ebből eldob 10-30 kilométert.
Amikor bekapcsolom a fűtést, akkor további 20-50-et.
Én használok ülésfűtést (-3-6 km kezdésnek), mert a legkisebb fokozatban használva csak pont annyit melegít, hogy ne legyen hideg és ellenőrzésképpen kibe kapcsolva már csak 1-2 kilométert dob el.
Az utolsó 50 kilométertől fokozatosan elveszi a menetdinamikát - és a többiek elmondása szerint - a fűtést, ventillátort...
Lehet számolgatni a ténylegesen használható hatótávot

Az edelényi kollégák (22 km országúton...) télen kétszer nem tudják megjárni a Központ - Edelény távot, mert a második út végén már se kilátni, se melegedni nem lehet...

Országúton 70-80 felé nem gyorsítok, mert afelett karcsúsodik a hatótáv a profilomhoz képest.
Az autópályás 130 sci-fi: Az addigi profilalapján számolt hatótávból kilométerenként vesz el 5-10 kilométert.

230 Voltról töltve - olyan megmaradt 90 kilométerről elsőre 8-12 óra töltést tippel. (Télen ugye a fűtött hangárban ez ugye fokozatosan javul). Ténylegeset nem tudok; délután munkaidő végén bedugom, reggel csurig van töltve.
Télen, szabadban gyorstöltővel 5 órát saccol. Ha lemerülve kapom vissza (60-90 km) , akkor rádugom (mit tudni, mi jöhet közbe), két óra után már van benne vagy 50 kilométernyi plusz delej.

Amire én használom, arra ideális. Random rövid-nagyon rövid utak, mégis van fűtés, a nagy területű kórházban, ahol olyan közlekedési káosz van (parkolás, látogatók, vizsgálatra, kezelésre jövő elgondolkozott, rutintalan, vagy faluvégi;) közlekedési kultúrájúak..., mentők, beszorult teherautók), mint Indiában, ott egy kéziváltós belsőégésűvel munkanapnyi közlekedés kínszenvedés.
(Én meg Valeriana relaxot szedek)

A munkaeszközöm, mellette meg a Big Blockos automata (1.0 T-GDI DCT) Volga Imitátorom:


Hirtelen ennyi, kérdezz, ha tudok, akkor érdemlegeset, akkor válaszolok.
GPS-t, telefontükrözést, egyéb úri huncutságokat ne kérdezz, nem használok.

A Bartók rádiót stabilan befogja.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 914
21 743
113
Kérésed parancs kéhlek!

Én 4 éve egy e-Golf-al dolgozok. Meg időnként 2.3-as Movanoval, meg merci Sprinterrel (ezek emelőhátfalasak), meg az apróval, ami mostanában leesik; II-es Superb Skodákkal.

A négy év alatt beletéptem 21000 kilométert a főnökömmel, aki nagy ritkán megy el vele távolsági feladatokra (Miskolc-Szikszó 20 km...)
Nem röhög!
A csomagküldők behozzák a nem olcsó, spéci műtéti (pl. trauma, érsebészet, stb.) /kisműtéti eszközöket ( utóbbira példa a gasztrológiai kamera kapszula), s ezeket szortírozása után napi többször széthordom az egymástól 500-700 méterre levő ambulanciákra, műtőkbe, stb., ahol nem egyszer már várják... (Nincs pénz lóvéra, a kórházak adóssága hivatalosan 110 milliárd forint)
Tudom, erre használni egy 12 milliós autót... De ezek a (kicsomagolás után) dobozok az a tipikus fényes felületű vackok, amik a kezedben szétesnek.
Ha gondoljátok széthordhatom az AdBlues emelőhátfalassal is, vagy kézben s akkor szétpereg a porban, sárban, köpetben. Nekem mindegy, gyalogolni még egészséges is (vállvonogatás).

Sürgős iratokat (szerződések, engedélyek, stb.) szállítok osztályvezetőknek, igazgatóknak, stb.

Időnként meglátogatok 5 kilométerre levő telephelyeket a városban, anyagokat szerzek be. A Nagy Központosítás óta néha a vidéki védőnői szolgálatoknak szállítok ki helyben gondolomo_O beszerezhetetlen anyagokat: felmosóvödör, fénymásoló-, wc papír...

Szóval így nézzétek a 21000 kilométert.
Amivel én járok, azon most cserélték az első start-stop gombot(megvárta a VW, hogy lejárjon a garancia), de csak azért mert gondolom belátták, hogy 8-10 ujjtörő indítási próbálkozás már tényleg fájdalmas, pedig már a bal kezedet használod.
De nem emiatt kellett szervizbe vinni, hanem mert egy nap indítás helyett kiírta, hogy az indítás nem lehetséges, húzza ki a töltővezetéket a csatlakozóból.
Hát persze...a sebészet előtt, ahol töltő sincs. De legalább mókából a fedele sem nyílt...
Kicserélték a(?) egy(?) vezérlőpanelt, mert beázott, ami állítólag elég gyakori.
A többi e-Golfunkban, amikben átlagban 70000 kilométer van (kórházak közötti összekötők) már a második start-stop is cserélve lett.
Több példányunkban is ekkora futásteljesítménynél már gatya (bocs fórumtárs:D) a hátsó lengéscsillapító.
A futómű hangolása szerintem korrekt, de gondolom nem az állandóan 1600+ kilóhoz lett leemelve a polcról a gátló...

Pár indításonként összeakad az elektronika (nem tér magához a tolatóradar, nem jön be az aktuális képernyőkép, ilyesmi).
A menetpedál viszont szerintem nagyon finoman, igényesen van felprogramozva. "B" állást nem használok; a cserébe állandó pedálnyomás eszi a delejt, én inkább "D"-ben jókat kigurulok, nekem így eszik 13-16 kilowattot/100 km.

A kórházi (ha azokból vennél:D) példányok ülése full fapad. Arra jó, amire én használom, de 60 kilométert megtenni vele kínszenvedés.

Hatótáv. Tavaly egyetlenegyszer kiírta a 302 kilométert teljes feltöltés után, de már elmúlt...
Tavasszal/ősszel az én vezetésemmel teljes feltöltés után 260+- 30 kilométer hatótávot mutat.
Nyáron a klíma a meleg X páratartalommal arányában 40-70 kilométert vesz le.
Télen s20 fokos hangárban az előző használatokból kiindulva olyan 180 kilométert saccol.
Kiállás után egy órával - megérezve a hideget - ebből eldob 10-30 kilométert.
Amikor bekapcsolom a fűtést, akkor további 20-50-et.
Én használok ülésfűtést (-3-6 km kezdésnek), mert a legkisebb fokozatban használva csak pont annyit melegít, hogy ne legyen hideg és ellenőrzésképpen kibe kapcsolva már csak 1-2 kilométert dob el.
Az utolsó 50 kilométertől fokozatosan elveszi a menetdinamikát - és a többiek elmondása szerint - a fűtést, ventillátort...
Lehet számolgatni a ténylegesen használható hatótávot

Az edelényi kollégák (22 km országúton...) télen kétszer nem tudják megjárni a Központ - Edelény távot, mert a második út végén már se kilátni, se melegedni nem lehet...

Országúton 70-80 felé nem gyorsítok, mert afelett karcsúsodik a hatótáv a profilomhoz képest.
Az autópályás 130 sci-fi: Az addigi profilalapján számolt hatótávból kilométerenként vesz el 5-10 kilométert.

230 Voltról töltve - olyan megmaradt 90 kilométerről elsőre 8-12 óra töltést tippel. (Télen ugye a fűtött hangárban ez ugye fokozatosan javul). Ténylegeset nem tudok; délután munkaidő végén bedugom, reggel csurig van töltve.
Télen, szabadban gyorstöltővel 5 órát saccol. Ha lemerülve kapom vissza (60-90 km) , akkor rádugom (mit tudni, mi jöhet közbe), két óra után már van benne vagy 50 kilométernyi plusz delej.

Amire én használom, arra ideális. Random rövid-nagyon rövid utak, mégis van fűtés, a nagy területű kórházban, ahol olyan közlekedési káosz van (parkolás, látogatók, vizsgálatra, kezelésre jövő elgondolkozott, rutintalan, vagy faluvégi;) közlekedési kultúrájúak..., mentők, beszorult teherautók), mint Indiában, ott egy kéziváltós belsőégésűvel munkanapnyi közlekedés kínszenvedés.
(Én meg Valeriana relaxot szedek)

A munkaeszközöm, mellette meg a Big Blockos automata (1.0 T-GDI DCT) Volga Imitátorom:


Hirtelen ennyi, kérdezz, ha tudok, akkor érdemlegeset, akkor válaszolok.
GPS-t, telefontükrözést, egyéb úri huncutságokat ne kérdezz, nem használok.

A Bartók rádiót stabilan befogja.
Köszönöm! A hatótáv és akkuval kapcsolatos dolgok vagy a tipikus e autós dolgok nem voltak újdonság. Több mint eleget menetem e-vel, hogy ne legyenek illúzióim. Inkább az a része érdekelt, ami a napi használt alatt elcsesződik, sorozatos probléma, kellemetlen vagy idegesítő konkrétan ennél az autónál.
Valami megoldást keresek, mert miután melót váltottam az autó használat is változott és nem túl nagy okosság a napi 25-30 km megtétele A-ból B-be belvárosban, csúcsforgalomban tipik nagyvárosi forgalomba a már említett tulajdonságokkal bíró autómat szétamortizálni. Valami elektromosban -NEM FIAT 500!!! kedves @aquarell- gondolkodom szinte kizárólag városi, külvárosi mocorgásra. Gondoltam az e-Golfra, esetleg Leaf-re -erről elég sok tapasztalatom van és nem is rosszak. Ekkora autókba még mindig kényelmesen be tudok dobni 2 gyerekülést, bevásárlást és nem kellene bántanom amit nem szeretnék. Nem azért mert olyan irtózatos nagy értéket képvisel, de egyszerűen nem erre való, és kezdem érezni rajta, hogy nem is szereti.

Ps. a Bartókon azért kicsit sírtam miközben lementem hídba! :D
 

sixtus

Well-Known Member
2022. február 22.
1 908
13 809
113
Köszönöm! A hatótáv és akkuval kapcsolatos dolgok vagy a tipikus e autós dolgok nem voltak újdonság. Több mint eleget menetem e-vel, hogy ne legyenek illúzióim. Inkább az a része érdekelt, ami a napi használt alatt elcsesződik, sorozatos probléma, kellemetlen vagy idegesítő konkrétan ennél az autónál.
Valami megoldást keresek, mert miután melót váltottam az autó használat is változott és nem túl nagy okosság a napi 25-30 km megtétele A-ból B-be belvárosban, csúcsforgalomban tipik nagyvárosi forgalomba a már említett tulajdonságokkal bíró autómat szétamortizálni. Valami elektromosban -NEM FIAT 500!!! kedves @aquarell- gondolkodom szinte kizárólag városi, külvárosi mocorgásra. Gondoltam az e-Golfra, esetleg Leaf-re -erről elég sok tapasztalatom van és nem is rosszak. Ekkora autókba még mindig kényelmesen be tudok dobni 2 gyerekülést, bevásárlást és nem kellene bántanom amit nem szeretnék. Nem azért mert olyan irtózatos nagy értéket képvisel, de egyszerűen nem erre való, és kezdem érezni rajta, hogy nem is szereti.

Ps. a Bartókon azért kicsit sírtam miközben lementem hídba! :D
SP350909.jpg

Hmmmm??? Elektromos, pici...nnaaaa csak eccer :(
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 057
30 997
113
Még egy kis infó ide. Pl egy Fiat 500 benzines kötelező és casco egy 32 éves nőnek, ha van garázs és a km futás 12 évi és 24 év alatti nem vezeti az autót, akkor 120 és 165 €/hó között van. Tehát ezt az összeget le kell számolni a havonta fizetendő összegből egy Fiat 500-nál és azt hiszem, hogy már igen kedvező ajánlat ez. Tekintve, hogy nem kell gumizni, vizsgáztatni, szervizelni és ami szerintem igen fontos a mostani remek új autóknál, hogy ha bármi baszakodás van hibák miatt, akkor nem kap az ember agyvérzést, mert leteszi az autó, kap egy másikat és majd a cégnek a jogi osztálya eljátszik azokkal ahonnan volt az autó. Tehát nulla idegeskedés vagy aggodalom csomagot vásárolsz tulajdonképpen ennyi pénzért.
És végül a legfontosabb: több cég is van, ahol egy vagy két havi díjat kell letenni és kapod az autót, nem kell € ezreket befizetni ami aztán ott marad és bukod. 3 hónap múltával tudsz bármilyen autót váltani. Tehát ha kitalálod, hogy te májustól szeptemberig cabriózol, akkor addig le tudod váltani az 500–as cabriora aztán után ismét a bádog tetőzöl amíg rossz idő van.
Ha, ha szoktatnak a bérléshez...az is drága lesz...
Nálam az volt a gond, hogy szerintem még rajta lehetett ez a leválasztó réteg vagy mi.
Én bringával voltam így. Vadi új Conti Supersport Plus (700x25c~8bar) nyáron csúszott eleinte. Majd elkopott a leválasztó réteg és télen/esőben sem. Csak a festett/öntött útburkolati jeleken...meg hébe-hóban.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and enzo

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 057
30 997
113
Mire is gondolsz pontosan?
Konkrétan arra, hogy mind a lakás, akár a magán autó is luxus lesz, és most szocializálnak arra, hogy "bérelj, mer occó". De meddig? Ugye a következő VV(világválság)+WW(wilágwar) esélyesen a horizonton van, meg az "alapjövedelem"+"társadalmi kívállósági pogrom". Vagyis, úgy árazzák az automobilokat, hogy egyre drágábbak és egyre fenttarthatótlanabbak legyenek anyagilag (drágák és szarok). Ezért eleinte, még ugye a banki kamatok és a fenntartási költségek miatt, előnyösnek tűnik a hosszútávú bérlés. Persze....eleinte.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

sixtus

Well-Known Member
2022. február 22.
1 908
13 809
113
Haver, nekem egy kis Romet vagy max Simson Schwable lenne… :D
Vót Romet-em... jó volt csak a váltó nem bírta sose...
Egyébként azt hittem azt írod majd legalább, hogy: "kishaver! hozzád képest nekem akkor 4 méteres IQ-m van" :D Erre én meg azt írtam volna, hogy: Te is olyan vagy mint öregapám! Az is megkérdezte tőlem: Tudod hogy lett félméteres farkam kisfiam??? Hogy Papa??? Hát félbehajtottam" :D
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 914
21 743
113
Konkrétan arra, hogy mind a lakás, akár a magán autó is luxus lesz, és most szocializálnak arra, hogy "bérelj, mer occó". De meddig? Ugye a következő VV(világválság)+WW(wilágwar) esélyesen a horizonton van, meg az "alapjövedelem"+"társadalmi kívállósági pogrom". Vagyis, úgy árazzák az automobilokat, hogy egyre drágábbak és egyre fenttarthatótlanabbak legyenek anyagilag (drágák és szarok). Ezért eleinte, még ugye a banki kamatok és a fenntartási költségek miatt, előnyösnek tűnik a hosszútávú bérlés. Persze....eleinte.
Ja, hogy te is úgy gondolod ilyesmire játszanak a polgárokkal hosszú távon. Nem aggódom annyira egyenlőre ez miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 629
55 458
113
Köszönöm! A hatótáv és akkuval kapcsolatos dolgok vagy a tipikus e autós dolgok nem voltak újdonság. Több mint eleget menetem e-vel, hogy ne legyenek illúzióim. Inkább az a része érdekelt, ami a napi használt alatt elcsesződik, sorozatos probléma, kellemetlen vagy idegesítő konkrétan ennél az autónál.
Valami megoldást keresek, mert miután melót váltottam az autó használat is változott és nem túl nagy okosság a napi 25-30 km megtétele A-ból B-be belvárosban, csúcsforgalomban tipik nagyvárosi forgalomba a már említett tulajdonságokkal bíró autómat szétamortizálni. Valami elektromosban -NEM FIAT 500!!! kedves @aquarell- gondolkodom szinte kizárólag városi, külvárosi mocorgásra. Gondoltam az e-Golfra, esetleg Leaf-re -erről elég sok tapasztalatom van és nem is rosszak. Ekkora autókba még mindig kényelmesen be tudok dobni 2 gyerekülést, bevásárlást és nem kellene bántanom amit nem szeretnék. Nem azért mert olyan irtózatos nagy értéket képvisel, de egyszerűen nem erre való, és kezdem érezni rajta, hogy nem is szereti.

Ps. a Bartókon azért kicsit sírtam miközben lementem hídba! :D
Tavasszal azért évente nézegetem Fiat 500 cabriót. Egyszer egy hétvégére kölcson is kaptam.Akkor még 12000 euro volt vadiujjan, ha jól emlékszem. De ez csak olyan, ahogy mefordulsz egy csinos nő után. Csak gond van vele, viszi a pénzt, meg egy seggel nem lehet 2 kocsiba ülni. Legalábbis én nem tudok. Igy 2017 óta egy Prius 4-em van, most 104e km-el, bemutató kocsi volt, 6 hónaposan vettem. Imádom. Olyan mint egy űrhajó. Nem hinném, hogy 78 évesként lesz még egy kocsim, mert a sógorom Priusában már 270e km van minden gond nélkül és nem fogok örökké élni. Évi 15e km-t megyek vele. Soha nem gondoltam, hogy Priusom lesz, de próbahajtottam kiváncsiságból és azonnal megvettem. :)
Mondjuk, aki aktivan, dynamikusan szeret hajtani, annak nyilvánvalóan nem jó. A vicc, hogy a fogyasztás valóban nem érdekel, szóval nem azért vettem,hanem mert annyira srég, de teljesen megbizható. Ha már lemaradtam egy Citroen DS-ről.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 392
11 004
113
Köszönöm! A hatótáv és akkuval kapcsolatos dolgok vagy a tipikus e autós dolgok nem voltak újdonság. Több mint eleget menetem e-vel, hogy ne legyenek illúzióim. Inkább az a része érdekelt, ami a napi használt alatt elcsesződik, sorozatos probléma, kellemetlen vagy idegesítő konkrétan ennél az autónál.
Valami megoldást keresek, mert miután melót váltottam az autó használat is változott és nem túl nagy okosság a napi 25-30 km megtétele A-ból B-be belvárosban, csúcsforgalomban tipik nagyvárosi forgalomba a már említett tulajdonságokkal bíró autómat szétamortizálni. Valami elektromosban -NEM FIAT 500!!! kedves @aquarell- gondolkodom szinte kizárólag városi, külvárosi mocorgásra. Gondoltam az e-Golfra, esetleg Leaf-re -erről elég sok tapasztalatom van és nem is rosszak. Ekkora autókba még mindig kényelmesen be tudok dobni 2 gyerekülést, bevásárlást és nem kellene bántanom amit nem szeretnék. Nem azért mert olyan irtózatos nagy értéket képvisel, de egyszerűen nem erre való, és kezdem érezni rajta, hogy nem is szereti.

Ps. a Bartókon azért kicsit sírtam miközben lementem hídba! :D
Ahogy írtam is korábban, rühellem a VW-konszern termékeit - az Audit kivéve (ezért Isten ezekkel ver).
A VII-es Golf jó autó (lehet, hiszen csak elektromosat próbáltam ebből).
Az e-nek jó a futóműve, jó az üléshelyzete, a kormányzása, sok tekintetben minőségi. Érződik a rutin és a több évtizedes sikeres evolúció.
Szerintem korrekt kompromisszum a kezelhetősége; a klíma még fizikai kezelőszerves, a rádió érintőfelülete könnyen kezelhető, a kormányon a gombok fizikaiak, a biztonsági öv bim-bamja nem őrjítő.
Ami érződik, hogy ez az első(?) sorozatgyártott elektromos próbálkozása a márkának az alsó-közép kategóriában. Ha benézek a motortérbe, ízig-vérig látszik, hogy egy belsőégésű motoros autót alakítottak át: Mintha egy csápos emelő villanymotorját csavarozták volna a hajtóműhöz, a tetejére meg tettek egy ügyesebb kisipari cég elektronikai dobozát...
(A mieinken nincs emblémás műanyag takaró)
A kollégák infóiból azért az is látszik, hogy ez már nem a II. Golf strapabírósága (de melyik mai az?) - igaz ezeken forognak a sofőrök... (meg az intézménynél is...)

Ezt gondolom te is olvastad:

Amire te használnád, arra teljesen jó.
Érdekes, hogy ki-beszállni annak ellenére kényelmetlenebb, mint az I30-ba, hogy kevésbé hurkás az oldaltámasz, s nem annyira hanyattlökött az ülőlap szöge.
Az utastere szűkebb, egy fél számmal szűkösebbnek érződik annál (jó, tudom, az I30-ból nincs elektromos), de az egész érzete autósabb, míg az utóbbi (legalábbis az én konfigurációmban) inkább olyan gran turismo-sabb...

Bartók rádió:D
Tudod én olyan vagyok, mint a hagyma; sokrétegű (Shrek)
A klasszikus zenén kívül szeretem a 80-as-90-es évek disco zenéit, J-MJ-t, DM-et, Kraftwerket, Acceptet, Rammsteint, stb.
Na most munkaidőben, munkahelyen, munka"társak" között a megboldogult fiatalkoromat jelentő popzene nosztalgiáját nem fogom elkoptatni.
Az utóbbiakkal viszont idegállapotba kerülnék és kivágnám a szívét meg átharapnám a becses torkát a nemcsak gazdasági, de a mentő bejáratokat is elálló, hogy is mondjam... nem a régi szép idők Európáját idéző viselkedésű autósoknak.
Szülészet.
Borsod.

Mozart, Chopin és nyugoccság' van (nem kerülök bele a retekkláb híradóba).:D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 392
11 004
113
Tavasszal azért évente nézegetem Fiat 500 cabriót. Egyszer egy hétvégére kölcson is kaptam.Akkor még 12000 euro volt vadiujjan, ha jól emlékszem. De ez csak olyan, ahogy mefordulsz egy csinos nő után. Csak gond van vele, viszi a pénzt, meg egy seggel nem lehet 2 kocsiba ülni. Legalábbis én nem tudok. Igy 2017 óta egy Prius 4-em van, most 104e km-el, bemutató kocsi volt, 6 hónaposan vettem. Imádom. Olyan mint egy űrhajó. Nem hinném, hogy 78 évesként lesz még egy kocsim, mert a sógorom Priusában már 270e km van minden gond nélkül és nem fogok örökké élni. Évi 15e km-t megyek vele. Soha nem gondoltam, hogy Priusom lesz, de próbahajtottam kiváncsiságból és azonnal megvettem. :)
Mondjuk, aki aktivan, dynamikusan szeret hajtani, annak nyilvánvalóan nem jó. A vicc, hogy a fogyasztás valóban nem érdekel, szóval nem azért vettem,hanem mert annyira srég, de teljesen megbizható. Ha már lemaradtam egy Citroen DS-ről.
Ezt a DS-t volt szerencsém kipróbálni. Nagyon megmaradt bennem az élmény: