Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 531
25 400
113
Tavasszal azért évente nézegetem Fiat 500 cabriót. Egyszer egy hétvégére kölcson is kaptam.Akkor még 12000 euro volt vadiujjan, ha jól emlékszem. De ez csak olyan, ahogy mefordulsz egy csinos nő után. Csak gond van vele, viszi a pénzt, meg egy seggel nem lehet 2 kocsiba ülni. Legalábbis én nem tudok. Igy 2017 óta egy Prius 4-em van, most 104e km-el, bemutató kocsi volt, 6 hónaposan vettem. Imádom. Olyan mint egy űrhajó. Nem hinném, hogy 78 évesként lesz még egy kocsim, mert a sógorom Priusában már 270e km van minden gond nélkül és nem fogok örökké élni. Évi 15e km-t megyek vele. Soha nem gondoltam, hogy Priusom lesz, de próbahajtottam kiváncsiságból és azonnal megvettem. :)
Mondjuk, aki aktivan, dynamikusan szeret hajtani, annak nyilvánvalóan nem jó. A vicc, hogy a fogyasztás valóban nem érdekel, szóval nem azért vettem,hanem mert annyira srég, de teljesen megbizható. Ha már lemaradtam egy Citroen DS-ről.
A 2013 körüli vagy azt követő 500-asokkal nincs tapasztalatom, de még a 16 utáni faceliftel sem. A 2021 utáni benzines vagy elektromos túl sok galibát nem okozott nálunk és minimál reklamáció volt. A formáját kívül a és belül kedvelem, vezetni szeretem. A Prius pfúúúj… Nekem ronda, értéktelen, haszontalan egy valami. Volt. Amíg egy haverom nem vett és az ilyen véleményem után azt mondta vigyem el egy hétre. Embeeeeeer, az autó parádés! Írtam milyen autót használok és miért így adja magát, hogy nekem nem élhető és elég hülyén nézne is ki a Prius egy nagy trélerrel mondjuk. Viszont azt mondom, nekem autóról még így nem változott meg a véleményem. Nagyon jó cucc és abszolút értem miért kaptál rá.
DS… 3-as volt a csajszimnak a 156 lovas htp. Amikor eladta olyan volt, mint ha a tökeimet szorító diótörőt dobtam volna el. Okádtam tőle. Mondtam, ha még egy kikúrt DS jön én elválok. Kiröhögött mondván, hogy házasok sem vagyunk… mindenesetre DS nincs azóta se és soha nem is lesz.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 740
61 098
113
A Prius a német premium kocsik antitézise, szerintem. Persze, aki egy BMW-t szeret vezetni, annak nem felel meg.
Vagyok annyira sznob, hogy èlvezem, hogy egy ritka model. :)
Fiatal koromban a Citroen DS 21 volt âlmaim kocsija. A mai napig csodálom, hogy egy olyan kocsit dobtak a piacra 1955-ben! Életemben egyetlen egyszer mentem vele. Nagy élmény volt, föleg ha összehasonlitottad a korabeli kocsikkal.
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 972
113

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 879
113
Én 4 éve egy e-Golf-al dolgozok. Meg időnként 2.3-as Movanoval, meg merci Sprinterrel (ezek emelőhátfalasak), meg az apróval, ami mostanában leesik; II-es Superb Skodákkal.

A négy év alatt beletéptem 21000 kilométert a főnökömmel, aki nagy ritkán megy el vele távolsági feladatokra (Miskolc-Szikszó 20 km...)
Nem röhög!
A csomagküldők behozzák a nem olcsó, spéci műtéti (pl. trauma, érsebészet, stb.) /kisműtéti eszközöket ( utóbbira példa a gasztrológiai kamera kapszula), s ezeket szortírozása után napi többször széthordom az egymástól 500-700 méterre levő ambulanciákra, műtőkbe, stb., ahol nem egyszer már várják... (Nincs pénz lóvéra, a kórházak adóssága hivatalosan 110 milliárd forint)
Tudom, erre használni egy 12 milliós autót... De ezek a (kicsomagolás után) dobozok az a tipikus fényes felületű vackok, amik a kezedben szétesnek.
Ha gondoljátok széthordhatom az AdBlues emelőhátfalassal is, vagy kézben s akkor szétpereg a porban, sárban, köpetben. Nekem mindegy, gyalogolni még egészséges is (vállvonogatás).

Sürgős iratokat (szerződések, engedélyek, stb.) szállítok osztályvezetőknek, igazgatóknak, stb.

Időnként meglátogatok 5 kilométerre levő telephelyeket a városban, anyagokat szerzek be. A Nagy Központosítás óta néha a vidéki védőnői szolgálatoknak szállítok ki helyben gondolomo_O beszerezhetetlen anyagokat: felmosóvödör, fénymásoló-, wc papír...

Szóval így nézzétek a 21000 kilométert.
Amivel én járok, azon most cserélték az első start-stop gombot(megvárta a VW, hogy lejárjon a garancia), de csak azért mert gondolom belátták, hogy 8-10 ujjtörő indítási próbálkozás már tényleg fájdalmas, pedig már a bal kezedet használod.
De nem emiatt kellett szervizbe vinni, hanem mert egy nap indítás helyett kiírta, hogy az indítás nem lehetséges, húzza ki a töltővezetéket a csatlakozóból.
Hát persze...a sebészet előtt, ahol töltő sincs. De legalább mókából a fedele sem nyílt...
Kicserélték a(?) egy(?) vezérlőpanelt, mert beázott, ami állítólag elég gyakori.
A többi e-Golfunkban, amikben átlagban 70000 kilométer van (kórházak közötti összekötők) már a második start-stop is cserélve lett.
Több példányunkban is ekkora futásteljesítménynél már gatya (bocs fórumtárs:D) a hátsó lengéscsillapító.
A futómű hangolása szerintem korrekt, de gondolom nem az állandóan 1600+ kilóhoz lett leemelve a polcról a gátló...

Pár indításonként összeakad az elektronika (nem tér magához a tolatóradar, nem jön be az aktuális képernyőkép, ilyesmi).
A menetpedál viszont szerintem nagyon finoman, igényesen van felprogramozva. "B" állást nem használok; a cserébe állandó pedálnyomás eszi a delejt, én inkább "D"-ben jókat kigurulok, nekem így eszik 13-16 kilowattot/100 km.

A kórházi (ha azokból vennél:D) példányok ülése full fapad. Arra jó, amire én használom, de 60 kilométert megtenni vele kínszenvedés.

Hatótáv. Tavaly egyetlenegyszer kiírta a 302 kilométert teljes feltöltés után, de már elmúlt...
Tavasszal/ősszel az én vezetésemmel teljes feltöltés után 260+- 30 kilométer hatótávot mutat.
Nyáron a klíma a meleg X páratartalommal arányában 40-70 kilométert vesz le.
Télen s20 fokos hangárban az előző használatokból kiindulva olyan 180 kilométert saccol.
Kiállás után egy órával - megérezve a hideget - ebből eldob 10-30 kilométert.
Amikor bekapcsolom a fűtést, akkor további 20-50-et.
Én használok ülésfűtést (-3-6 km kezdésnek), mert a legkisebb fokozatban használva csak pont annyit melegít, hogy ne legyen hideg és ellenőrzésképpen kibe kapcsolva már csak 1-2 kilométert dob el.
Az utolsó 50 kilométertől fokozatosan elveszi a menetdinamikát - és a többiek elmondása szerint - a fűtést, ventillátort...
Lehet számolgatni a ténylegesen használható hatótávot

Az edelényi kollégák (22 km országúton...) télen kétszer nem tudják megjárni a Központ - Edelény távot, mert a második út végén már se kilátni, se melegedni nem lehet...

Országúton 70-80 felé nem gyorsítok, mert afelett karcsúsodik a hatótáv a profilomhoz képest.
Az autópályás 130 sci-fi: Az addigi profilalapján számolt hatótávból kilométerenként vesz el 5-10 kilométert.

230 Voltról töltve - olyan megmaradt 90 kilométerről elsőre 8-12 óra töltést tippel. (Télen ugye a fűtött hangárban ez ugye fokozatosan javul). Ténylegeset nem tudok; délután munkaidő végén bedugom, reggel csurig van töltve.
Télen, szabadban gyorstöltővel 5 órát saccol. Ha lemerülve kapom vissza (60-90 km) , akkor rádugom (mit tudni, mi jöhet közbe), két óra után már van benne vagy 50 kilométernyi plusz delej.

Amire én használom, arra ideális. Random rövid-nagyon rövid utak, mégis van fűtés, a nagy területű kórházban, ahol olyan közlekedési káosz van (parkolás, látogatók, vizsgálatra, kezelésre jövő elgondolkozott, rutintalan, vagy faluvégi;) közlekedési kultúrájúak..., mentők, beszorult teherautók), mint Indiában, ott egy kéziváltós belsőégésűvel munkanapnyi közlekedés kínszenvedés.
(Én meg Valeriana relaxot szedek)

434419519_122123234648239420_3057832722931291160_n.jpg


Amúgy tedd a szívedre a kezed. Ha magán vásárlásod lenne ez az e-golf, és így újonnan pár 10,000 km-rel ennyi hibát és nyűgöt produkálna, már régen felgyújtottad volna picsába. A leírás alapján méltó a fosvágen névre....
De nem az első "új" autó amiről hallom, hogy egy kalap sz@r.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 531
25 400
113
434419519_122123234648239420_3057832722931291160_n.jpg


Amúgy tedd a szívedre a kezed. Ha magán vásárlásod lenne ez az e-golf, és így újonnan pár 10,000 km-rel ennyi hibát és nyűgöt produkálna, már régen felgyújtottad volna picsába. A leírás alapján méltó a fosvágenévre....
De nem az első "új" autó amiről hallom, hogy egy kalap sz@r.
Van igazságod. Nem kevés. De akkor játszuk visszafele. Kell egy autó amivel fővárosban minden időben és forgalmi helyzetben szívsz napi 30-40 km-t. Nem akarok turbókat cserélni és minden hátrányát élvezni a semmit nem érő 1.0-ás meg hasonló benzineseknek vagy szétszivatni magam részecskeszűrős dieselekkel. Márpedig az 5-6 éves kompakt autók mind ilyenek. Szerintem. De ha mondasz egy jobb megoldást az elektromosnál ilyen felhasználásra azt kíváncsian elolvasom.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 505
36 486
113
Van igazságod. Nem kevés. De akkor játszuk visszafele. Kell egy autó amivel fővárosban minden időben és forgalmi helyzetben szívsz napi 30-40 km-t. Nem akarok turbókat cserélni és minden hátrányát élvezni a semmit nem érő 1.0-ás meg hasonló benzineseknek vagy szétszivatni magam részecskeszűrős dieselekkel. Márpedig az 5-6 éves kompakt autók mind ilyenek. Szerintem. De ha mondasz egy jobb megoldást az elektromosnál ilyen felhasználásra azt kíváncsian elolvasom.
Kerékpár.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 879
113
Van igazságod. Nem kevés. De akkor játszuk visszafele. Kell egy autó amivel fővárosban minden időben és forgalmi helyzetben szívsz napi 30-40 km-t. Nem akarok turbókat cserélni és minden hátrányát élvezni a semmit nem érő 1.0-ás meg hasonló benzineseknek vagy szétszivatni magam részecskeszűrős dieselekkel. Márpedig az 5-6 éves kompakt autók mind ilyenek. Szerintem. De ha mondasz egy jobb megoldást az elektromosnál ilyen felhasználásra azt kíváncsian elolvasom.

Napi 30-40 km-re még jó lehet egy elektromos autó. A gond az, hogy az E-Golf szemmel láthatóan egy fosadék.
Inkább nézz ki az előző generációs Nissan Leaf-ből egy gyártás végi darabot. Nem állítom, hogy tökéletes, de arra amire neked kell jó lehet.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 531
25 400
113
Napi 30-40 km-re még jó lehet egy elektromos autó. A gond az, hogy az E-Golf szemmel láthatóan egy fosadék.
Inkább nézz ki az előző generációs Nissan Leaf-ből egy gyártás végi darabot. Nem állítom, hogy tökéletes, de arra amire neked kell jó lehet.
Kicsit fázom a Leaf-ektől. Itt amiket eladnak a 90 százalékuk vagy taxi vagy az volt, vagy még régebben Über. Igen türelmes ember legyen a talpán, aki a mindenféle török, román és egyéb szimpatikus szervizekben mókoltak közül elkezdi kiválogatni azokat, amelyek nem ilyenek.
 

ronis

Well-Known Member
2022. március 23.
243
1 433
93
Köszönöm!


o_O
Nekem 30,000 km alatt simán elkopnak. De a gumi teszteken is 30,000 km körül van a prognosztizált futásteljesítmény.
Ez egy idézett egy cikkből:
"Az idén tavasszal készített ADAC teszt szerint van olyan abroncs ami közel kétszer annyi ideig fog bennünket szolgálni mint a másik.
A tesztgyőztes Michelin Primacy 3 több mint 45 ezer km-re lett hitelesítve, ezzel szemben egyik ellenfele, az Infinity Ecosis alig 25 ezret futott mielőtt ment a szemétbe."

Persze gondolom ez függ a vezetési stílustól meg a kocsi súlyától is.
De nekem az a tapasztalatom, hogy márkától függetlenül kb. 30,000 km-t bír ki egy gumi.
nekem 3000-4500 km alatt kopik egy gumi cserésre, na jó ez egy motor ,és csak az Alpokban kapratok vele ;)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 879
113
Kicsit fázom a Leaf-ektől. Itt amiket eladnak a 90 százalékuk vagy taxi vagy az volt, vagy még régebben Über. Igen türelmes ember legyen a talpán, aki a mindenféle török, román és egyéb szimpatikus szervizekben mókoltak közül elkezdi kiválogatni azokat, amelyek nem ilyenek.

Hol is vagy pontosan?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 041
113
434419519_122123234648239420_3057832722931291160_n.jpg


Amúgy tedd a szívedre a kezed. Ha magán vásárlásod lenne ez az e-golf, és így újonnan pár 10,000 km-rel ennyi hibát és nyűgöt produkálna, már régen felgyújtottad volna picsába. A leírás alapján méltó a fosvágen névre....
De nem az első "új" autó amiről hallom, hogy egy kalap sz@r.
Pontosan.

...havernak vettünk 2021-ben egy 4 éves használt, automata dízel Hyundai I40 kombit.
Az eladó szomorúan mutatta, hogy kapott egy, akkor új generációs céges Octavia kombit, s így kihasználatlanul állna a szeretett autója.
  • S az Octavia!?
  • Az őrületbe kerget az idióta kezelhetetlenségével...

Amikor vettük az I30-at, bőszen győzködött az értékesítő a drágább kivitelre; érintő képernyő (filmet otthon nézek), elektromos kézifék, automata klíma, mindenféle is asszisztens, széles kerék, meg (sárnehéz könnyűfémfelni), lágyhibrid, meg szenzoros ablaktörlő, stb.
Erre elmagyaráztam neki, hogy pár éve még nemhogy csak szívódízel Tranistból, de Roburból is ültem oda-vissza Superb-be, úgyhogy engem nem tud megszédíteni.
Adjál vészpótkereket (tartsd meg a lágyhibridedet meg a defektjavító készletet, te mocskos állat!o_O;)), meg ülés és kormányfűtést, mert eleget fagyoskodtam eladdig és lettek izültesek az ujjaim).

Nem vagyok a fejlődés ellensége, de könyörgöm, az autó közlekedési eszköz. Vigyen el A-ból B-be.
Lehet nagy, puha tepsiszerű (az bejön).
De ha meg élvezeteset akarnék, az sem azt jelenti,hogy érintő képernyő, meg internet, hanem akkor legyen egy akarós motor, ügyes váltó, kis tömeg, direkt kormány és érjen fülig a szám.
Mi ebben az atomfizika!?

Már nem szeretem olvasni az autós teszteket sem, mert semmit nem írnak pl. a motorról (a gépészetileg szerintem roppant érdekes CVVD-ről is véletlenül szereztem tudomást, a Hyundai szerelői láthatóan még nem is hallottak róla...), hanem egyébről nem szól a cikk, csak hogy milyen a menürendszere a fedélzeti információs rendszernek...

Agyrém.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 041
113
Van igazságod. Nem kevés. De akkor játszuk visszafele. Kell egy autó amivel fővárosban minden időben és forgalmi helyzetben szívsz napi 30-40 km-t. Nem akarok turbókat cserélni és minden hátrányát élvezni a semmit nem érő 1.0-ás meg hasonló benzineseknek vagy szétszivatni magam részecskeszűrős dieselekkel. Márpedig az 5-6 éves kompakt autók mind ilyenek. Szerintem. De ha mondasz egy jobb megoldást az elektromosnál ilyen felhasználásra azt kíváncsian elolvasom.
Ha a kézi váltó elfogadható neked, akkor ott a 2020-tól gyártott turbómentes szívócsőbefecskendezéses, négyhengeres, ezerötös DPI (hengerenként dupla injektorral) I30.

Ja, írtad, neked nem kéne Hyundai konszernes autó.

Akkor nem is tudom...valami hibrid?
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 513
4 049
113
De akkor játszuk visszafele. Kell egy autó amivel fővárosban minden időben és forgalmi helyzetben szívsz napi 30-40 km-t. Nem akarok turbókat cserélni és minden hátrányát élvezni a semmit nem érő 1.0-ás meg hasonló benzineseknek vagy szétszivatni magam részecskeszűrős dieselekkel. Márpedig az 5-6 éves kompakt autók mind ilyenek. Szerintem. De ha mondasz egy jobb megoldást az elektromosnál ilyen felhasználásra azt kíváncsian elolvasom.
Ha engem kérdezel, akkor kb egy 15 éves megbízható kis-közepes szívó benzines 5-800ezerért a legjobb erre a célra... Igen, kicsit többet eszik, de nincs amortizáció, nem kell úgy félteni, biztosítás és alkatrész terén is olcsó(bb).
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
92
350
53
havernak vettünk 2021-ben egy 4 éves használt, automata dízel Hyundai I40 kombit.
Az eladó szomorúan mutatta, hogy kapott egy, akkor új generációs céges Octavia kombit, s így kihasználatlanul állna a szeretett autója.
  • S az Octavia!?
  • Az őrületbe kerget az idióta kezelhetetlenségével...
Most hogy napi szinten használok 4-és Octaviát, csak megerősíteni tudom, hogy valamit elcsűrtek Mlada Bolesavban.. A 3as Octi egyszerűen jobb volt, és ami furcsa, hogy a külső méretek nőttek, de belül szűkebb lett. Az infotainment katasztrófa..
Amikor vettük az I30-at, bőszen győzködött az értékesítő a drágább kivitelre; érintő képernyő (filmet otthon nézek), elektromos kézifék, automata klíma, mindenféle is asszisztens, széles kerék, meg (sárnehéz könnyűfémfelni), lágyhibrid, meg szenzoros ablaktörlő, stb.
Erre elmagyaráztam neki, hogy pár éve még nemhogy csak szívódízel Tranistból, de Roburból is ültem oda-vissza Superb-be, úgyhogy engem nem tud megszédíteni.
Adjál vészpótkereket (tartsd meg a lágyhibridedet meg a defektjavító készletet, te mocskos állat!o_O;)), meg ülés és kormányfűtést, mert eleget fagyoskodtam eladdig és lettek izültesek az ujjaim).
Azért azt tudod, hogy az új autót vásárlók nagy részét viszont érdekli ez, nem hobbiból tolják a gyártók. Pl Apple CarPlay alap, tolatókamera alap, ahhoz kell kijelző, és akkor a kötelező dolgokról nem is beszélek, sávtartó, táblafelismerő, vészfék asszisztens, távolságtartó..
Nem vagyok a fejlődés ellensége, de könyörgöm, az autó közlekedési eszköz. Vigyen el A-ból B-be.
Lehet nagy, puha tepsiszerű (az bejön).
De ha meg élvezeteset akarnék, az sem azt jelenti,hogy érintő képernyő, meg internet, hanem akkor legyen egy akarós motor, ügyes váltó, kis tömeg, direkt kormány és érjen fülig a szám.
Mi ebben az atomfizika!?.
Nagyon szerettem az egyes Focusomat anno, de nincs az az isten, hogy visszaüljek egy régebbi kocsiba. 2024 van..
Minden új autóban van internet, és gondolom sejted, hogy egyrészt a regulák miatt nem gyárthatnak faék autót, másrészt meg nincs rá igény. Egy erős C63 Amg-től is elvárás, hogy minden benne legyen, mert kb kéthetente csapod neki a többi részében csak a kényelmet akarod.. 4 év Mercizés után már énis csak legyintek az 5-600 lóerőre, és az idő nagy részérben csak csendben, viszonylag gyorsan akarok menni, egész komfortosan. Jah és mondjuk az állítható futóművel siman komfortos a kocsi, megfelelő üzemmódban.

És igen, jelezzen a telefonom, ha nem zártam be a gépet, mire felérek a lifttel, és be is tudjam zárni app-al (kb első kérdés volt mindig, hogy tudja-e). Kulcs nélküli nyitás - indítás kb a második kérdés, hiánya kizáró ok sokaknál, pl nálam is. És igen kell, hogy tudja kezelni egyszerre a navit, mondjuk carplay-en, meg a másik telefonommal is tudjak közben telefonálni, és tudja mondjuk a gyári navi a parkolóhelyek telítettségét kijelezni.
Vagy a Cliomra a frissítést megkapjam távolról stb..

A teherautókról ne is beszéljünk, elképesztően fontos lett a digitális szolgáltatás. Tudok cégekről, ahol a fizetési rendszer része egy pontozásos rendszer, annak alapján, hogy az adott sofőr hogyan használja a gépet, és mennyi üzemanygot spórol meg. Ma néztem egy kiadott teszt nyerges vontató fogyasztását az online telematika rendszerben, és nagyjából hasonló súllyal és topográfiával, 2 sofőr között 8 liter/100km különbség adódott.. Az egyik használta az adaptív tempomatot (ezek ismerik a domborzati viszonyokat már), a másik meg nem.. 24 vs 32 liter, nem kevés ;)

De mondok mást, a feleségem nem vezet(ett) eddig túl jól, nem érezte a kocsikat, zavarta a váltás, nem ment a parkolás. Konkrétan most használja az automata beparkoló funkciót a Passaton, és ami eddig stressz faktor volt neki az most megoldódott, automata is, 360as kamera is van, holttér figyelő is, a távolságtartó nullára állítja gépet, és ha újraindul a forgalom elindítja azt, mi kell még?
Szóval azért nem olyan fekete-fehér ez..