Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 602
36 992
113
Gondolom valami EURO 6e valami..
Meg elkezdtek a gyártók teljesítményt csökkenteni, így papíron jobb a fogyasztas, amivel csökken a CO2, amitöl kevesebb büntit kell fizetni. A bünti mértéke egész alacsony, most nálunk teherautónként 5-6.000 EUR, legyártunk 60.000 teherautót egy évben..

Igen azok, és vakon hisznek neki, és kanyarognak jobbra-balra a kis utcákban 1 perc nyereségért.. :D

Azért a legextrémebb "kert alatti" útvonalakat nem ismeri a Waze sem, mint az egyik kedvencemet, a Törökbálinti utat Budaörsre. :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 686
113
Rokon"gyerek" (olyan harminc körüli) Vegyipari mérnök (summa cum laude), dolgozott részecskegyorsítóval, meg gyártott orvosi izotópot, most vízügynél ügyködik.
Ja; ötévesen folyékonyan olvasott (Szerencsekerékből tanulta meg a betűket), hét évesen odaadtam neki az űrhajózási lexikont, amit fél után visszaadott, mert elolvasta, s persze zavarba ejtően sokat tudott belőle fejből.

Múltkor kijött a kis családjával hozzánk Miskolcról a mellette levő alvóvárosunkba, s amikor indultak haza, a wazeval kezdte.

...aztán mentünk együtt DM koncertre Budapestre.
Elkezdte kirakni a telefont az autóm egyik szellőzőnyílásába.
  • Mit csinálsz!?
  • Bekapcsolom a GPS-t.
  • Eltöröm a kezed, ha:
1, ha nem kapcsolod ki azonnal
2, nem teszed vissza a zsebedbe azt a sz...t,
- Jó, de ha lesz egy baleset, s nem tudunk időben letérni, vagy leterelnek?
(Reggel indultunk...)
- Akkor mind meghalunk.

Azt a tanácstalan tekintetet látni kellett volna.

Ezek mind ilyen autisták!?
(S most komolyan elnézést kérek mindazoktól, aki vagy maguk azok, vagy a családjukban van autista, nem róluk szól a történet)
Van, hogy túl akarja optimalizálni az utat, de ismeretlen terepen, de adj' Isten olyan úton ahol néha baleset, dugó, terelés is van, pl. M3, M1, M7 pótolhatatlan, ha valakinek nincsenek felesleges órái a dugóban lépésben haladni.

Utas belepofázik hogyan vezetek (és nem jogos balesetmegelőzési célzattal), akkor ott száll is ki és megy gyalog. Rokonok képét látni kéne amikor ezt közlöm velük, ha beszólnak mert a waze indul gyújtás után, és az ő idejükben még oxigén sem volt a légkörben és napi 48 órát vezettek le csukott szemmel waze meg térkép nélkül... Nagybátyám inkább úgy döntött pl., hogy mégsem akar gyalog menni Lengyelországba...
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 064
31 608
113
Ezek mind ilyen autisták!?
(S most komolyan elnézést kérek mindazoktól, aki vagy maguk azok, vagy a családjukban van autista, nem róluk szól a történet)
Rendes autista előre megnézi az útvonalat, majd az ajtó oldalzsebbe belebassza a telefont és a visszaemlékezésekből, plusz az ősi ösztönöktől vezérelve ér el úticéljához :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 032
113
Rendes autista előre megnézi az útvonalat, majd az ajtó oldalzsebbe belebassza a telefont és a visszaemlékezésekből, plusz az ősi ösztönöktől vezérelve ér el úticéljához :D
Na látod, én ezek szerint ma már rendes autistának számítok...

Egyszerűen máshogy szocializálódtam és huzalozódtam be én és az újabb generációk.
Az én esetemben az is benne van, hogy valami tudatosságot akarok belevinni az utazásaimba, s kerülni akarom a kiszolgáltatottságot egy kütyünek, ami (amikor volt utasom, s bekapcsolta a gps-t, hogy majd segít...) rendre rosszabb verziót ajánlott fel a múlt évtizedben, mint amit én választottam.
Amúgy is; a táblákat kell figyelni, s nem a kijelzőre hagyatkozni...

Gyorsan tegyük hozzá, hogy aki meg a navigációra hagyatkozik, az meg nem akarja kiszolgáltatottá tenni magát, mert vakon belement egy közlekedési baleset miatti pályás dugóba stb.
No meg ma már nyilván meglehetősen intelligensek ezek a szolgáltatások.
Van, hogy túl akarja optimalizálni az utat, de ismeretlen terepen, de adj' Isten olyan úton ahol néha baleset, dugó, terelés is van, pl. M3, M1, M7 pótolhatatlan, ha valakinek nincsenek felesleges órái a dugóban lépésben haladni.

Utas belepofázik hogyan vezetek (és nem jogos balesetmegelőzési célzattal), akkor ott száll is ki és megy gyalog. Rokonok képét látni kéne amikor ezt közlöm velük, ha beszólnak mert a waze indul gyújtás után, és az ő idejükben még oxigén sem volt a légkörben és napi 48 órát vezettek le csukott szemmel waze meg térkép nélkül... Nagybátyám inkább úgy döntött pl., hogy mégsem akar gyalog menni Lengyelországba...
Pont hogy amikor 16 címem volt Miskolcról Budapesten időérzékeny címekkel és anyagokkal (laborvizsgálati anyagok, reagensek, hitelesítő izotóp, stb.), akkor nem engedhettem meg azt luxust, hogy ne a város közlekedési sajátosságainak ismeretére hagyatkozzam, hanem egy navira, ami direktben nem engem akar segíteni, hanem általában a forgalmat annak szétterítésével...

Mivel már munkaként nem járok Budapestre, hanem csak időnként szabadidő programként, már az sem zavar, ha dugóban araszolok, mert legalább nyugodtan tudok nézelődni...
...s adni a kaján értetlent, hogy a körülöttem levő majd összes autóban ott világít a navikijelzésre állított kütyü.
De akkor ők mit keresnek ott körülöttem!?o_O:D
;)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 032
113
@fip7 már válaszolt. Csak felsorolásként, ami hirtelen eszembe jut: A4-en kétszer is, 30ezerrel vettem törötten 320 ezerrel adtam el, két turbót és egy hengerfejet fogyasztott el. Range Sport TDV8 két jobb oldali turbó, Smart 1 turbo, különböző VW T5-ök 2-3 turbót ettek meg, S3 1 turbót evett meg… Rendesen azon csodálkozom, hogy a családinak használt 3.0 V6 diesel még nem kérte az újat és még a gyári van rajta 320 ezernél… nem is értem hogy nem hallottad a saját környezetedben ezt még?!
Amikor késő este elolvastam a hozzászólásod, akkor elkezdett megfogalmazódni bennem egy szociológiai monográfia "miskolci kórházi orvosok, főorvosok és orvosbárók autóvásárlási és használati szokásai az elmúlt 33 évben" címmel.
.
.
De már elmúlt.

De külön kívánságra megírom színes sztorikkal, ezt vegyétek fenyegetésnek!:hadonaszos:

Úgy hogy csak kurtán.
Az orvosbáróknak (mint külön kategória) általában két - felső polcos - autója szokott lenni (e kies vidéken MB ML, E cabrio, EQS, stb. Audi Q8, X5-6, Mustang, Tuareg, Lexus LC, meg mások, amik nekem felső polcosak (CX-60, IONIQ 5) , de nektek lehet, hogy nem....
A múltkor csíptem el egy beszélgetésfoszlányt, hogy Hyundai-t 30%-os orvoskedvezménnyel vett apu...

Az asszonynak Q5-öt, meg kategóriatársait, mert az biztonságos, a gyerekeknek meg 1-es BMW-t, MINI-t, 500 Fiatot, MX-5-öt, ilyesmit.
A hálapénz betiltásáig reggeltől orrvérzésig műtöttek, meg szakrendeltek - mert azokból volt málna közvetve, újabban meg a kórházban lazaság - szigorúan tekintettel az intézményi teljesítményvolumen korlátra - délután meg folytatás a magánegészségügyben...

Így mozgás leginkább a városon belül, ami itt egy nap így max. 30 kilométer.
Hétvégenként asszonnyal vagy a szeretővel valahova az országon belül, no meg Ferihegyre...
S erre van min. két autó.
Tehát kevés km/év/autó.

S ők nem használt autót vesznek visszatekert órával és nem 15 éves korában adják el, hanem legkésőbb a gari lejárta előtt.
Na ezért nincs turbó probléma ebben a körben...
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 531
25 397
113
Amikor késő este elolvastam a hozzászólásod, akkor elkezdett megfogalmazódni bennem egy szociológiai monográfia "miskolci kórházi orvosok, főorvosok és orvosbárók autóvásárlási és használati szokásai az elmúlt 33 évben" címmel.
.
.
De már elmúlt.

De külön kívánságra megírom színes sztorikkal, ezt vegyétek fenyegetésnek!:hadonaszos:

Úgy hogy csak kurtán.
Az orvosbáróknak (mint külön kategória) általában két - felső polcos - autója szokott lenni (e kies vidéken MB ML, E cabrio, EQS, stb. Audi Q8, X5-6, Mustang, Tuareg, Lexus LC, meg mások, amik nekem felső polcosak (CX-60, IONIQ 5) , de nektek lehet, hogy nem....
A múltkor csíptem el egy beszélgetésfoszlányt, hogy Hyundai-t 30%-os orvoskedvezménnyel vett apu...

Az asszonynak Q5-öt, meg kategóriatársait, mert az biztonságos, a gyerekeknek meg 1-es BMW-t, MINI-t, 500 Fiatot, MX-5-öt, ilyesmit.
A hálapénz betiltásáig reggeltől orrvérzésig műtöttek, meg szakrendeltek - mert azokból volt málna közvetve, újabban meg a kórházban lazaság - szigorúan tekintettel az intézményi teljesítményvolumen korlátra - délután meg folytatás a magánegészségügyben...

Így mozgás leginkább a városon belül, ami itt egy nap így max. 30 kilométer.
Hétvégenként asszonnyal vagy a szeretővel valahova az országon belül, no meg Ferihegyre...
S erre van min. két autó.
Tehát kevés km/év/autó.

S ők nem használt autót vesznek visszatekert órával és nem 15 éves korában adják el, hanem legkésőbb a gari lejárta előtt.
Na ezért nincs turbó probléma ebben a körben...
Túlkombinálod. Egyszerűen kopó alkatrész, mint csomó más az autón. Tervezési, konstrukciós meg gyártási problémákkal… ennyi.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 495
35 690
113

Miniszter Úr világosan kifejezte számunkra, hogy ő örülne, ha a Volán autóbuszaival ki lehetne váltani pár vonalon a vasúti közlekedést. (Módváltás 2.0)
A levél az elrendelt utasszámlást a mellékvonali dízel motorvonatok, azaz a Bz-k hiányával indokolja, de Mohács felé például Desirók is járnak.
Az alábbi vonalakról van szó:
  • 4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu–Komárom)
  • 14. sz. vasútvonal (Pápa–Csorna)
  • 23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg–Rédics) – itt a GYSEV a szolgáltató, és jobbára 5047 sorozatú motorkocsik (Berényik) viszik az utasokat
  • 35. sz. vasútvonal (Siófok–Kaposvár)
  • 66. sz. vasútvonal (Villány–Mohács)
  • 94. sz. vasútvonal (Sajóecseg–Tornanádaska)
  • 106. sz. vasútvonal (Sáránd–Nagykereki) – itt meg tavaly nyáron volt pályafelújítás
  • 127. sz. vasútvonal (Gyoma–Szeghalom)
Az érintett vasútvonalakon április 15-én indul, és június 15-ig tart az utasszámlálás.
A szándék tehát egyértelmű, a vasúti személyszállítás leállítása, a Módváltás 2.0 elnevezés is ezt jelzi. Az időzítés se lehet véletlen. Noha a tavaly augusztusban bezárt tíz mellékvonal ügye nem váltott ki országos ellenállást, azért a június 9-i önkormányzati választásba nyilván nem akarnak belezavarni, így a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium a választás utánra időzíti a bezárásokat.
 

Kecske

Well-Known Member
2020. május 24.
253
1 318
93
Svájciak megoldása a sávlezárások nélküli autópálya-felújításra:

DUTL2uj.jpeg

kwMGCAw.jpeg

 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 032
113
Túlkombinálod. Egyszerűen kopó alkatrész, mint csomó más az autón. Tervezési, konstrukciós meg gyártási problémákkal… ennyi.
Most kezdjem el beilleszteni a hozzászólásaim ominózus mondatait, amelyekben leírtam, hogy tisztában vagyok azzal, hogy elromlásra képes alkatrész és hogy az én több ezer fős autós környezetemben nem fordult elő 27 év alatt?

Gyorsabb lesz, ha rád hagyom.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 505
36 486
113
  • Mit csinálsz!?
  • Bekapcsolom a GPS-t.
  • Eltöröm a kezed, ha:
1, ha nem kapcsolod ki azonnal
2, nem teszed vissza a zsebedbe azt a sz...t,
- Jó, de ha lesz egy baleset, s nem tudunk időben letérni, vagy leterelnek?
(Reggel indultunk...)
- Akkor mind meghalunk.

Gondolom valami EURO 6e valami..
Meg elkezdtek a gyártók teljesítményt csökkenteni, így papíron jobb a fogyasztas, amivel csökken a CO2, amitöl kevesebb büntit kell fizetni. A bünti mértéke egész alacsony, most nálunk teherautónként 5-6.000 EUR, legyártunk 60.000 teherautót egy évben..

Igen azok, és vakon hisznek neki, és kanyarognak jobbra-balra a kis utcákban 1 perc nyereségért.. :D
Nos, jártam már úgy, hogy a normál országút helyett, valami köves erdei útra kevert a [email protected] Eco beállítással, 30perc és 30km kerülő helyett, 90 perces zúzottköves autósgyötrelem...15kmen keresztül....nem voltam ideges...
Rendes autista előre megnézi az útvonalat, majd az ajtó oldalzsebbe belebassza a telefont és a visszaemlékezésekből, plusz az ősi ösztönöktől vezérelve ér el úticéljához :D
Meg a wellcomedrinkre koncentrál....
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 032
113
Nos, jártam már úgy, hogy a normál országút helyett, valami köves erdei útra kevert a [email protected] Eco beállítással, 30perc és 30km kerülő helyett, 90 perces zúzottköves autósgyötrelem...15kmen keresztül....nem voltam ideges...

Meg a wellcomedrinkre koncentrál....
A navi létjogosultságát nem kérdőjelezem meg.
Külföldön, magyarnak szinte kimondhatatlan nevű helységek feliratait elolvasni gyorsforgalmi utak komplex hálózatainak tábláin...
Nem életszerű és nem is biztonságos megállás nélkül sem egész országok, sem metropoliszok vaskos térképeit böngészni.

Megállás: Még a kilencvenes években is Magyarországon szinte bárhol megszabadott vagy eltűrt volt nem hogy állni, de parkolni is - a nagyvárosokban is. Emlékezzünk az akkori Budapest belvárosára, ahol az autók végig a járdákon parkoltak.

Ma térfigyelőkameráik vannak, meg közterület felügyelők, arról szó sem lehet, hogy csak úgy megállj lassan bárhol is.
Meg nem is érdemes, a települések lakossága kicserélődött, szétzilálódott (városok elszívó ereje, utána meg az agglomerációba kiköltözés) , az új lakóknak nincs hely és szomszédság ismeretük ill. nem ismerik a környezetük vállalkozásait (régen mindenki ismerte a helyi tsz melléküzemágát, ma ki tudja felsorolni a lakóhelye ipari parki vállalkozásait!?).

Ez nem nosztalgia a részemről; egyszerűen változott a világ, régen elég volt megállni egy település boltja, kocsmája, templomja előtt.
Eleve nem voltak városokat elkerülő utak, tehát muszáj is volt...
Ma elkerülő utak vannak több tíz kilométerenkénti lehajtási lehetőségekkel, ahol ugye megállni...
Ma az emberek a környék hiper/szuperjeibe járnak, a kocsmák bezártak, templomba meg leginkább az egyházi iskolába járó gyerek miatt járnak csak és addig, tehát egyszerűbb beütni a naviba a célt.

Ami miatt berzenkedek a navi ellen, az nem is a navi ellen van, hanem a tájékozódás iránti igénytelenség, a józan ész használatának hanyagolása és a tudatosság mellőzése miatt van.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 531
25 397
113
Most kezdjem el beilleszteni a hozzászólásaim ominózus mondatait, amelyekben leírtam, hogy tisztában vagyok azzal, hogy elromlásra képes alkatrész és hogy az én több ezer fős autós környezetemben nem fordult elő 27 év alatt?

Gyorsabb lesz, ha rád hagyom.

Legmagasabb tisztelettel jegyezném meg következőket: te hosszú évek óta vezetsz ilyen-olyan autókat illetve a környezetedben van X típusú autó -ne menjünk bele, hogy mennyi tdi, pdtdi, cr vagy egyéb más- de ez a te oldalad. Nekem van otthon egy pindurka 300 négyzetméteres műhely, ahol az autóim készülgetnek és bár nem vagyok nepper, de így a kb. egy-másfél évtized alatt mellékesnek, hobbiból vagy csak az autók szeretetéből szerintem több autót trélereztem be magamnak és ment át a kezeim között, mint amennyi típust te összesen vezettél. -ezt nem nagyképűségből írom, csak tényszerűen jegyzem meg. Továbbá az ismerőseim egy része pedig szintén hasonló különböző autók “buzija” mint magam. Aztán ott van még ez az utolsó pár év, amikor hivatalosan is autókkal való munkából éltem. Szóval te vezetgetsz meg x ismerős van, nekem meg ez munka, hobbi és kb minden vagy 20 éve. Érzek nüánsznyi különbséget a tapasztalat és hozzáértés terén.

Továbbra is tisztelettel… szerintem is engedjük el.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 032
113
Legmagasabb tisztelettel jegyezném meg következőket: te hosszú évek óta vezetsz ilyen-olyan autókat illetve a környezetedben van X típusú autó -ne menjünk bele, hogy mennyi tdi, pdtdi, cr vagy egyéb más- de ez a te oldalad. Nekem van otthon egy pindurka 300 négyzetméteres műhely, ahol az autóim készülgetnek és bár nem vagyok nepper, de így a kb. egy-másfél évtized alatt mellékesnek, hobbiból vagy csak az autók szeretetéből szerintem több autót trélereztem be magamnak és ment át a kezeim között, mint amennyi típust te összesen vezettél. -ezt nem nagyképűségből írom, csak tényszerűen jegyzem meg. Továbbá az ismerőseim egy része pedig szintén hasonló különböző autók “buzija” mint magam. Aztán ott van még ez az utolsó pár év, amikor hivatalosan is autókkal való munkából éltem. Szóval te vezetgetsz meg x ismerős van, nekem meg ez munka, hobbi és kb minden vagy 20 éve. Érzek nüánsznyi különbséget a tapasztalat és hozzáértés terén.

Továbbra is tisztelettel… szerintem is engedjük el.
Vezetgetek...kössz...33 éve hivatásosan kórházakban.

Az arányok valóban másak, én eddig valóban csak 223 féle (Covid karantén alatt volt időm összeírni) autót vezetgettem, tevékenységeid jellegénél fogva, vitán felül és értelemszerűen te többet.
Ebből 33-at munkaeszközként (nem évente cserélve, hanem eltérő időtávokban), négyet sajátként.

Továbbra is elismerve a te felhalmozott tapasztalatidat, kérem fogadd el, hogy én is csak ténykedtem és tapasztaltam valamit az elmúlt három évtizedben.
További jókat!
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 032
113
Vezetgetek...kössz...33 éve hivatásosan kórházakban.

Az arányok valóban másak, én eddig valóban csak 223 féle (Covid karantén alatt volt időm összeírni) autót vezetgettem, tevékenységeid jellegénél fogva, vitán felül és értelemszerűen te többet.
Ebből 33-at munkaeszközként (nem évente cserélve, hanem eltérő időtávokban), négyet sajátként.

Továbbra is elismerve a te felhalmozott tapasztalatidat, kérem fogadd el, hogy én is csak ténykedtem és tapasztaltam valamit az elmúlt három évtizedben.
További jókat!

Férj a feleségnek:
  • Elegem van abból Drágám hogy 33 éve mindig kijavítasz!
  • 35 drágám, hadsereggel 35.
;)
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 064
31 608
113
Napi Hans idiotizmus, avagy a közlekedésügyi miniszter a hétvégi forgalom tilalmával fenyeget, ja július közepéig nem fogadják el a klímavédelmi törvény módosított változatát. Ugyanis hiába van 70 éves mélyponton a német CO2 kibocsátás, ezek a seggagyúak olyan dekarbonizációs célokat tűztek ki a közlekedési szektor számára, amit nem lehet elérni.

Ha nem lennénk ezer szállal gazdaságilag ezekhez kötve, komolyan mondom csinálják csak meg és lássák milyen az, mikor a valóság szarvihara szembecsap