Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 093
50 340
113
Ez egyfajta flottakezelésnek tűnik, csak egyéniben, nem sok kocsi egy nagy kuncsaftnak? Egyszer volt egy ilyen ügyem, ott magyarázta a tulaj hogy bàr sok an tűnik, és ő is leasingeli, a havi díjjal továbbadva (amiben minden benne volt) tulajdonképpen minimális a haszon, az üzlet az benne amikor lejár a konstrukció és eladja őket a használtpiacon, addig viszont valaki más csengette ki a bekerülési árat és a jól elvégzett karbantartást. A cégek pedig leírják az adóból mint kiadást értékvesztés helyett.

Kb ugyanaz a szisztéma volt mintha vennél egy lakást hitelre minimál önrésszel aztán kiadnád 10-15 évig bérlőknek. Aztán a bérlők lassan vesznek neked egy lakást és addig ők fizetik helyettes a törlesztőt.
Tulajdonképpen ilyesmiről van szó. Annyi különbséggel, hogy itt a biztosítás, casco, gumik, kötelező szerviz, műszaki benne vannak a díjba. Ami elsőre szar üzletnek tűnik, de ne felejtsük el, hogy 0-6 hónapos autókról van szó amiken van garancia. Tehát túl nagy rizikó nincs. Viszont az ügyfélnek ezáltal minden gondot levesznek a válláról amitől kb mindenkit a hideg ráz. Annyira meg van szervezve, hogy szervíz vagy műszaki vizsga előtt kap az ügyfél egy csere autót, elviszik tőle amit használ és amint kész az övé cserélik is vissza. A gumizás úgy zajlik, hogy meg van adva hol tud időpontokat foglalni, kedve szerint választ és ingyen cserélgetik a téli-nyári szettet az autón. Tehát kb. Tényleg csak tankolni és fizetni kell. Ennek fényében pedig az árak nem észveszejtően durvák német fizetésekhez viszonyítva.

Privát lízingnek is hívják, gyakorlatilag amit cégek vesznek operatív lízingként (szolgáltatást), azt adják el magánszemélyeknek.
Ez a németeknél már jó ideje megy, itthon meg kb 8 éve a Skoda próbálkozott, gyakorlatilag nulla eredménnyel (cikk, cikk, cikk).

Pedig egyáltalán nem voltak rossz ajánlatok! Én, amikor utoljára új autót vettem (kb azidőtájt amúgy), számoltam velük is, csak nagyon nem szeretem a VAG konszern autóit, így inkább vettem egy Civicet, simán pénzügyi lízing konstrukcióban.

Ami érdekes, hogy amióta ez a lehetőség megszűnt, senki nem nyújtja ezt a ("privát lízing") konstrukciót magánszemélyeknek idehaza. Az elméletem az, hogy akinek meglenne ehhez a fizuja, annak valószínűleg van hozzá céges autó is, utóbbi viszont a németeknél egyáltalán nem tipikus az ilyen beosztásokban mozgó alkalmazotti juttatásoknál (alsó/középvezetők).
Egyszóval: itthon állítólag kicsi a piaca.

Mondjuk a 10 millió vállalkozás országa is vagyunk, ahol teljesen nyíltan beszélnek autókereskedők "egyautós" flottakonstrukciókról is, haha. Meg ahol még a DM-ben vásárolt pelenka után is visszaigényli az áfát a leleményes vállalkozó.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 531
25 400
113
Privát lízingnek is hívják, gyakorlatilag amit cégek vesznek operatív lízingként (szolgáltatást), azt adják el magánszemélyeknek.
Ez a németeknél már jó ideje megy, itthon meg kb 8 éve a Skoda próbálkozott, gyakorlatilag nulla eredménnyel (cikk, cikk, cikk).

Pedig egyáltalán nem voltak rossz ajánlatok! Én, amikor utoljára új autót vettem (kb azidőtájt amúgy), számoltam velük is, csak nagyon nem szeretem a VAG konszern autóit, így inkább vettem egy Civicet, simán pénzügyi lízing konstrukcióban.

Ami érdekes, hogy amióta ez a lehetőség megszűnt, senki nem nyújtja ezt a ("privát lízing") konstrukciót magánszemélyeknek idehaza. Az elméletem az, hogy akinek meglenne ehhez a fizuja, annak valószínűleg van hozzá céges autó is, utóbbi viszont a németeknél egyáltalán nem tipikus az ilyen beosztásokban mozgó alkalmazotti juttatásoknál (alsó/középvezetők).
Egyszóval: itthon állítólag kicsi a piaca.

Mondjuk a 10 millió vállalkozás országa is vagyunk, ahol teljesen nyíltan beszélnek autókereskedők "egyautós" flottakonstrukciókról is, haha. Meg ahol még a DM-ben vásárolt pelenka után is visszaigényli az áfát a leleményes vállalkozó.
Olyasmi, de a legnagyobb különbség, hogy a szerződés lejártakor nem kerül a tulajdonba még maradványérték megfizetése esetén sem, mint egy normál lízing esetén. Itt megy a következő ügyfélhez az autó vagy eladásra.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 879
113
Kicsit fázom a Leaf-ektől. Itt amiket eladnak a 90 százalékuk vagy taxi vagy az volt, vagy még régebben Über. Igen türelmes ember legyen a talpán, aki a mindenféle török, román és egyéb szimpatikus szervizekben mókoltak közül elkezdi kiválogatni azokat, amelyek nem ilyenek.

Nem tudtam mi a helyzet Bécsben. :-(
Viszont ha nem vagy túl nagydarab (mint én), akkor bepróbálkozhatnál egy CVT váltós Honda Jazz-el is.
Azokkal nem taxiznak általában. És amúgy elég jó konstrukciók, megbízható szívó benzines kocsi.
Annyi, hogy a CVT váltó indító kuplungja kb. 200,000 km-t bír ki. De ha kicseréled nálad is ki fog bírni annyit :cool:

Elektromosból meg ha sok pénzed van akkor az I3 is talán jó lehet.
Nem tudom mennyire megbízható, de nekem a belseje pl. nem tetszik. Viszont a dinamizmusa igen :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: reich_und_roll

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 093
50 340
113
Olyasmi, de a legnagyobb különbség, hogy a szerződés lejártakor nem kerül a tulajdonba még maradványérték megfizetése esetén sem, mint egy normál lízing esetén. Itt megy a következő ügyfélhez az autó vagy eladásra.
Operatív lízing esetén se kerül, és a legtöbb (multis) céges autó így finanszírozódik.
 
  • Tetszik
Reactions: reich_und_roll

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 505
36 486
113
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 531
25 400
113
Ha engem kérdezel, akkor kb egy 15 éves megbízható kis-közepes szívó benzines 5-800ezerért a legjobb erre a célra... Igen, kicsit többet eszik, de nincs amortizáció, nem kell úgy félteni, biztosítás és alkatrész terén is olcsó(bb).

Őszintén, ennyi idős autókba már nem szeretnék visszaülni bármennyire is igazad van.

Nem tudtam mi a helyzet Bécsben. :-(
Viszont ha nem vagy túl nagydarab (mint én), akkor bepróbálkozhatnál egy CVT váltós Honda Jazz-el is.
Azokkal nem taxiznak általában. És amúgy elég jó konstrukciók, megbízható szívó benzines kocsi.
Annyi, hogy a CVT váltó indító kuplungja kb. 200,000 km-t bír ki. De ha kicseréled nálad is ki fog bírni annyit :cool:

Elektromosból meg ha sok pénzed van akkor az I3 is talán jó lehet.
Nem tudom mennyire megbízható, de nekem a belseje pl. nem tetszik. Viszont a dinamizmusa igen :cool:

Ez a Jazz eszembe sem jutott, annyira jelentéktelen egy nem észrevehető valami. Viszont rá fogok nézni, köszönöm.
Az i3 sem jutott eszembe, pedig nekem az egy kedvemre való darab. Tetszik, hogy nincs B oszlop, kívülről vagány… erre is rá nézek milyen árban és miket kínálnak.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 879
113
Őszintén, ennyi idős autókba már nem szeretnék visszaülni bármennyire is igazad van.



Ez a Jazz eszembe sem jutott, annyira jelentéktelen egy nem észrevehető valami. Viszont rá fogok nézni, köszönöm.
Az i3 sem jutott eszembe, pedig nekem az egy kedvemre való darab. Tetszik, hogy nincs B oszlop, kívülről vagány… erre is rá nézek milyen árban és miket kínálnak.

Nah, akkor örülök, hogy tudtam segíteni.
Amúgy a Jazz-ek motorja meglepően erős ha kihúzatod. Legalábbis az 1.5-ös ami 130 LE. Az nem tudom volt-e városbarát CVT-vel.
 
  • Tetszik
Reactions: reich_und_roll

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 041
113
Van igazságod. Nem kevés. De akkor játszuk visszafele. Kell egy autó amivel fővárosban minden időben és forgalmi helyzetben szívsz napi 30-40 km-t. Nem akarok turbókat cserélni és minden hátrányát élvezni a semmit nem érő 1.0-ás meg hasonló benzineseknek vagy szétszivatni magam részecskeszűrős dieselekkel. Márpedig az 5-6 éves kompakt autók mind ilyenek. Szerintem. De ha mondasz egy jobb megoldást az elektromosnál ilyen felhasználásra azt kíváncsian elolvasom.
Ezt a turbóktól fázást nem értem.

Igen; én is láttam nagyon jó videókat turbófelújító műhelyekről, turbótól elszabadult dízelekről, stb.
Viszont a saját környezetemben egyetlen egy esetet sem hallottam, hogy turbóval lett volna gond. Kicsi a minta?
Lehet, de ebben nemcsak Miskolc (egykor négy, ma már csak három) kórházainak saját járművei vannak - úgy 1997-től (akkor került az első turbós dízel pont az akkori mienkbe, s pont hozzám), hanem a dolgozók autói is. Ma ez úgy 5000 dolgozó - manapság már elég sok dolgozó jár autóval dolgozni.
S amikor valakinek baja van az autójával, akkor rendre először a sofőrökhöz fordulnak érdeklődni, informálódni (még a garisak is), aztán meg utána be is számolnak, hogy mi volt a hiba, mennyibe került, stb..(Autószerelők már nincsenek, meg lassan karbantartók sem - szint minden kiszerveztek, azóta minden f..za. minden nájsz.)
Ugye a dolgozók leginkább orvosok, ápolók, asszisztensek, stb., de nem autós szakemberek - még annyira sem ugatnak hozzá, mint mi.
Nem is várja el senki.
...a múltkor vett az egyik asszisztens srác egy új kis köbcentis turbós benzines Renault. Megkérdeztem, hogy hány lóerős ez egyáltalán?
  • Ő nem tudja, hogy hány lóerős. Volt bordó metálban készleten, azt kérte.
  • Hogy alakul a fogyasztása nálad országúton, városban?
. Csak városban járok vele.
  • S nem félsz, hogy kidől a motor, a részecskeszűrő - jelzett már be? Néha azért nem ártana kimenni vele országútra, kezelési könyv mit ír?
  • Mit tudom én, nem olvastam, ha valami bejelez elviszem a márkaszervizbe, garis, oldják meg ők! Három év után úgyis beszámíttatom.

(Ha valakinek kéne egy egy gyönyörű bordó Capture két és fél év múlva kevés kilométerrel, szóljon, vagy írjon "megkímélt leinformálható vásárlók álma" jeligével az üzenőfelületemre)

Na de elkalandoztam.
Az én környezetemben turbóhibával még nem találkoztam (pedig az Adblues Movano hátfalassal egyszerre ötszáz métereket teszünk indításonként és az autópályázó belsős betegszállítók sem hűtik vissza a turbót leállítás előtt...).
Kuplunggal, injektorhibával, EGR-rel, részecskeszűrővel annál inkább.

semmit nem érő 1.0-ás meg hasonló benzineseknek
Ezt megint nem értem.
Én ugye ezres háromhengeres DCT-t vettem újonnan. (Az utóbbitól inkáb fázom...)
Nem az ezer köbcenti és nem a három henger a probléma.
Az enyém hetedikben 130-nál 2900-at forog és olyankor eszik klíma nélkül 5.5-5.6-tot, klímával 5,9-6,2-őt. (Nem lágyhibrid verzióban rendeltem és nem is vitorlázik, mint az 1.5-ös)
Az egyik beszállítónk "porszívó"ügynöke 150 lovas ezres Focus kombival jár. Üti-vágja. Kézi váltós - ültem a srác mellett; hááát nem sok érzéke van a gépészkedéshez...
Az autópályán mindig kinyomja a szemét, meg eleve németbe' is jár (150-180). Kicsit már dohogósan jár a mohamotor, s szerintem nem ártana cserélni motortartóbakot, de mit vársz egy három éves, 200000 kilométeres betegesen túlhúzott motorverziótól!?

Ki is próbáltam; hozzá képest a CVVD-s 120 lovasom egy nyomatékos szívó kétliteres, ez meg egy erős, de 80-as évekbeli 1.3-es turbó motor...

Igen; mondhatni az összes autógyár elfuserálta az első generációkat az ezres kategóriában (vezérlés, hűtés stb.)
Ezeket mára elvileg kijavították (legutoljára ugye a Stellantis).

A probléma nem az ezer köbcenti és nem a három henger.
Hanem az Euro normák, meg a rá adott válaszok: Direktbefecskendezés, EGR, meg minden, ami vele jár; kokszosodás, részecskeszűrő, túl optimista olajcsere intervallumok, miközben ezek a mai GDI-k ölik az olajat. (Mint azt már többször is leírtam; nem véletlen, hogy a Hyundai is áttért a 15000 km vagy fél éves ciklusra...)

Ha nem szívócsőbefecskendezéses vagy valami szerencsésebb Atkinson-Miller konstrukció, akkor mára ugyanazok a gondok köbcentitől és hengerszámtól függetlenül. Sajnos.
Na meg a 2-300000 kilométeres élettartam.
De gyanítom, hogy ez is összefügg az Euro normákkal. Meg a mai kor gyártói szemléleteivel.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 041
113
Most hogy napi szinten használok 4-és Octaviát, csak megerősíteni tudom, hogy valamit elcsűrtek Mlada Bolesavban.. A 3as Octi egyszerűen jobb volt, és ami furcsa, hogy a külső méretek nőttek, de belül szűkebb lett. Az infotainment katasztrófa..

Azért azt tudod, hogy az új autót vásárlók nagy részét viszont érdekli ez, nem hobbiból tolják a gyártók. Pl Apple CarPlay alap, tolatókamera alap, ahhoz kell kijelző, és akkor a kötelező dolgokról nem is beszélek, sávtartó, táblafelismerő, vészfék asszisztens, távolságtartó..

Nagyon szerettem az egyes Focusomat anno, de nincs az az isten, hogy visszaüljek egy régebbi kocsiba. 2024 van..
Minden új autóban van internet, és gondolom sejted, hogy egyrészt a regulák miatt nem gyárthatnak faék autót, másrészt meg nincs rá igény. Egy erős C63 Amg-től is elvárás, hogy minden benne legyen, mert kb kéthetente csapod neki a többi részében csak a kényelmet akarod.. 4 év Mercizés után már énis csak legyintek az 5-600 lóerőre, és az idő nagy részérben csak csendben, viszonylag gyorsan akarok menni, egész komfortosan. Jah és mondjuk az állítható futóművel siman komfortos a kocsi, megfelelő üzemmódban.

És igen, jelezzen a telefonom, ha nem zártam be a gépet, mire felérek a lifttel, és be is tudjam zárni app-al (kb első kérdés volt mindig, hogy tudja-e). Kulcs nélküli nyitás - indítás kb a második kérdés, hiánya kizáró ok sokaknál, pl nálam is. És igen kell, hogy tudja kezelni egyszerre a navit, mondjuk carplay-en, meg a másik telefonommal is tudjak közben telefonálni, és tudja mondjuk a gyári navi a parkolóhelyek telítettségét kijelezni.
Vagy a Cliomra a frissítést megkapjam távolról stb..

A teherautókról ne is beszéljünk, elképesztően fontos lett a digitális szolgáltatás. Tudok cégekről, ahol a fizetési rendszer része egy pontozásos rendszer, annak alapján, hogy az adott sofőr hogyan használja a gépet, és mennyi üzemanygot spórol meg. Ma néztem egy kiadott teszt nyerges vontató fogyasztását az online telematika rendszerben, és nagyjából hasonló súllyal és topográfiával, 2 sofőr között 8 liter/100km különbség adódott.. Az egyik használta az adaptív tempomatot (ezek ismerik a domborzati viszonyokat már), a másik meg nem.. 24 vs 32 liter, nem kevés ;)

De mondok mást, a feleségem nem vezet(ett) eddig túl jól, nem érezte a kocsikat, zavarta a váltás, nem ment a parkolás. Konkrétan most használja az automata beparkoló funkciót a Passaton, és ami eddig stressz faktor volt neki az most megoldódott, automata is, 360as kamera is van, holttér figyelő is, a távolságtartó nullára állítja gépet, és ha újraindul a forgalom elindítja azt, mi kell még?
Szóval azért nem olyan fekete-fehér ez..
Elfogadom.
Igaz, nem tudom, hogy milyen az ügyfélköröd, de gyanítom, hogy inkább a tehetősebb kaszt.
A magyar újautópiacot - de hát ti ezt sokkal jobban tudjátok - erősen torzítja, hogy az új autóvásárlók minimum kétharmada cég és nem magánvásárló. Ott inkább van pénz lóvéra, no meg elvárás.
A tényleges magánvásárlók meg a töredéke azoknak, akik vennénekúj autót, ha tehetnék. (Ma már én sem tudnék újat venni).
Ez volt az a réteg, aki vette a Feliciákat, Swifteket, urambocsá' F-es Astrákat annakidején. Meg a Thaliákat, Puntókat, Albeákat, Aveókat, Fábiákat, bánat tudja később.

Ők még hunyorítva eddig megvették a Sanderókat, stb.
De őket nem érdekelte a kulcs nélküli nyitás, indítás, meg hogy két telefont tud e kezelni egyszerre.
Őket az érdekelte, hogy új legyen.
(Az i30-amban nincs érintőképernyő, de hibátlanul csatlakozik a telefonom vezeték nélkül s olvassa be villámgyorsan a híváslistámat, s amennyire én használom menetközben a mobilt, arra elég a "nyomi" kijelző is).

Ők most - jobb esetben - nyugaton levetett pár éves használtakat vesznek - ahol már a Picantót sem lehetett eladni navi nélkül - s aztán vagy használják az infotainment rendszert - vagy nem.

De ezen nem fogunk összeveszni.

Tudod: Sorsod Borsod:confused:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 879
113
Ezt a turbóktól fázást nem értem.

Én azért elég sokszor hallottam, hogy valakinek megmakkant a túrbó. Egyik ismerősöm A6-osában 2 szer cseréltek már iker turbót, azt alig volt több a kocsiban 200 ezernél.... Több százezer forint a felújítás is.
De ugyan így 200 ezret sem futott 7-es BMW-ben is szart már be a ZF váltó. 1.5 misi egy olyan....
Újabb szárazkuplungos DSG-k is hullanak széjjel.
Volksvaganeknél a PD elemek cserélgetése is nemzeti sport.

Én pl. a hibridektől is kicsit félek.
Pl. amikor annak idején agyaltam, hogy Toyota Avensis szívó benzin legyen vagy Toyota Camry, akkor a Camry sokkal jobban tetszett.
Pont volt egy olyan Camry a márkaszervízben a szerelőknél. Megkérdeztem mi baja. Mondták a hybrid vezérlése meghalt. Millió Ft-os hiba konkrétan.
Taxis ismerősömnek Prius+ a van. Oldalról megtörték. Kiderült, hogy a Prius+ kis szériának számít a toyotánál, gyári alkatrészek csillagászati áron vannak hozzá. Lengyelből kellet hozzá bontott alkatrészt szerezni.
Honda CR-Z is nagyon tetszett pl. Kiderült, hogyha összetörik lényegében nem nagyon van hozzá alkatrész.

Én amondó vagyok pont ezek miatt, hogy városba, rövid távokra ne vegyél se turbós, se bonyolult autót. Meg olyat se ami egyedi, mert úgyis megtörik, te meg szívsz az alkatrésszel.
Szívó benzin kell, népszerű modelben, és vagy hidrós vagy japán CVT automatával.
De persze aztán mindenki azt vesz amit csak akar.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 041
113
Én azért elég sokszor hallottam, hogy valakinek megmakkant a túrbó. Egyik ismerősöm A6-osában 2 szer cseréltek már iker turbót, azt alig volt több a kocsiban 200 ezernél.... Több százezer forint a felújítás is.
De ugyan így 200 ezret sem futott 7-es BMW-ben is szart már be a ZF váltó. 1.5 misi egy olyan....
Újabb szárazkuplungos DSG-k is hullanak széjjel.
Volksvaganeknél a PD elemek cserélgetése is nemzeti sport.

Én pl. a hibridektől is kicsit félek.
Pl. amikor annak idején agyaltam, hogy Toyota Avensis szívó benzin legyen vagy Toyota Camry, akkor a Camry sokkal jobban tetszett.
Pont volt egy olyan Camry a márkaszervízben a szerelőknél. Megkérdeztem mi baja. Mondták a hybrid vezérlése meghalt. Millió Ft-os hiba konkrétan.
Taxis ismerősömnek Prius+ a van. Oldalról megtörték. Kiderült, hogy a Prius+ kis szériának számít a toyotánál, gyári alkatrészek csillagászati áron vannak hozzá. Lengyelből kellet hozzá bontott alkatrészt szerezni.
Honda CR-Z is nagyon tetszett pl. Kiderült, hogyha összetörik lényegében nem nagyon van hozzá alkatrész.

Én amondó vagyok pont ezek miatt, hogy városba, rövid távokra ne vegyél se turbós, se bonyolult autót. Meg olyat se ami egyedi, mert úgyis megtörik, te meg szívsz az alkatrésszel.
Szívó benzin kell, népszerű modelben, és vagy hidrós vagy japán CVT automatával.
De persze aztán mindenki azt vesz amit csak akar.

Az első bekezdéshez: Jó, de most autókról beszélgettünk, s nem prémiumok túlbonyolított felsőpolcosairól (Audi, BMW), amik már a második vásárlót sem érik meg...;)


...írtam tippnek a szívócső befecskendezéses szívó négyhengeres motorú 1.5 DPI (I30-at. (Csak kézi váltóval kapható)
Az egyik kollégának valami rágcsáló (ja; erről a típus fórumán számoltam be) elrágta és eltüntette a nyolcból(!) az egyik injektor vezetékét csatlakozóval!:eek:
A kis állatja nem tudta kiszedni alóla a dióhéj gyűjteményét...

Panaszkodott a srác, hogy egy reggel erőtlenebb lett a motor (azért mind a négy henger járt), s nem akart menni 120-al...

Végül 28000 forint volt a javítás (rágcsálókár nem garanciális hiba ugye)


Amúgy most lett a negyedik ( a srác elírta) ráncfelvarrása a típusnak és mind a három benzinmotorból (1.0-, 1.5 T-GDI, 1.5 DPI) valamiért eltűnt 15-20 lóerő...o_O

 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
92
350
53
Elfogadom.
Igaz, nem tudom, hogy milyen az ügyfélköröd, de gyanítom, hogy inkább a tehetősebb kaszt.
A magyar újautópiacot - de hát ti ezt sokkal jobban tudjátok - erősen torzítja, hogy az új autóvásárlók minimum kétharmada cég és nem magánvásárló. Ott inkább van pénz lóvéra, no meg elvárás.
A tényleges magánvásárlók meg a töredéke azoknak, akik vennénekúj autót, ha tehetnék. (Ma már én sem tudnék újat venni).
Ez volt az a réteg, aki vette a Feliciákat, Swifteket, urambocsá' F-es Astrákat annakidején. Meg a Thaliákat, Puntókat, Albeákat, Aveókat, Fábiákat, bánat tudja később.

Ők még hunyorítva eddig megvették a Sanderókat, stb.
De őket nem érdekelte a kulcs nélküli nyitás, indítás, meg hogy két telefont tud e kezelni egyszerre.
Őket az érdekelte, hogy új legyen.
(Az i30-amban nincs érintőképernyő, de hibátlanul csatlakozik a telefonom vezeték nélkül s olvassa be villámgyorsan a híváslistámat, s amennyire én használom menetközben a mobilt, arra elég a "nyomi" kijelző is).

Ők most - jobb esetben - nyugaton levetett pár éves használtakat vesznek - ahol már a Picantót sem lehetett eladni navi nélkül - s aztán vagy használják az infotainment rendszert - vagy nem.

De ezen nem fogunk összeveszni.

Tudod: Sorsod Borsod:confused:
Az én ügyfélköröm a csizmás Sprinteres volt a Mercinél, MINDEN eladott Sprinterembe kértek érintőkijelzőt, egyrészt fontos a sofőröknek, másrészt a digitális flottafigyelési szolgáltatások miatt.
Ne a régi autókból indulj ki, már a GL felszereltségű, alap S-Cross-ban is alapfelszereltség a 7”-os kijelző az Apple CarPlay-el. Ez a legtöbbet eladott autó évek óta, és többnyire magánvásárlók veszik. Jah és van Suzuki Connect is ;) De ugyanez igaz a Dusterre is, ott is alap a 8”-os kijelző, okostelefon tükrözéssel.
Változnak az idők, és itt egy 20-25 éves generáció aki nem emeli fel a fejét a telefonból, állandóan spotify, meg stream meg mittomén. Ezek a srácok a megszokott helyekre is Waze-el mennek, multkor meglepődtek, hogy én waze nélkül el tudok menni, Dunaharaszti “hatalmas” kiterjedésű településén, a 3 utcával mellettünk lévő lángosozóba..:eek:

Csak megemítem, hogy hirdetem az Arteonomat ami tényleg fullos, és aki jön holnap megnézni, annak az első kérdése a vezeték nélküli CarPlay volt, a második meg Head Up Display, ilyen vilagot élünk;)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 661
13 041
113
Az én ügyfélköröm a csizmás Sprinteres volt a Mercinél, MINDEN eladott Sprinterembe kértek érintőkijelzőt, egyrészt fontos a sofőröknek, másrészt a digitális flottafigyelési szolgáltatások miatt.
Ne a régi autókból indulj ki, már a GL felszereltségű, alap S-Cross-ban is alapfelszereltség a 7”-os kijelző az Apple CarPlay-el. Ez a legtöbbet eladott autó évek óta, és többnyire magánvásárlók veszik. Jah és van Suzuki Connect is ;) De ugyanez igaz a Dusterre is, ott is alap a 8”-os kijelző, okostelefon tükrözéssel.
Változnak az idők, és itt egy 20-25 éves generáció aki nem emeli fel a fejét a telefonból, állandóan spotify, meg stream meg mittomén. Ezek a srácok a megszokott helyekre is Waze-el mennek, multkor meglepődtek, hogy én waze nélkül el tudok menni, Dunaharaszti “hatalmas” kiterjedésű településén, a 3 utcával mellettünk lévő lángosozóba..:eek:

Csak megemítem, hogy hirdetem az Arteonomat ami tényleg fullos, és aki jön holnap megnézni, annak az első kérdése a vezeték nélküli CarPlay volt, a második meg Head Up Display, ilyen vilagot élünk;)
Rokon"gyerek" (olyan harminc körüli) Vegyipari mérnök (summa cum laude), dolgozott részecskegyorsítóval, meg gyártott orvosi izotópot, most vízügynél ügyködik.
Ja; ötévesen folyékonyan olvasott (Szerencsekerékből tanulta meg a betűket), hét évesen odaadtam neki az űrhajózási lexikont, amit fél után visszaadott, mert elolvasta, s persze zavarba ejtően sokat tudott belőle fejből.

Múltkor kijött a kis családjával hozzánk Miskolcról a mellette levő alvóvárosunkba, s amikor indultak haza, a wazeval kezdte.

...aztán mentünk együtt DM koncertre Budapestre.
Elkezdte kirakni a telefont az autóm egyik szellőzőnyílásába.
  • Mit csinálsz!?
  • Bekapcsolom a GPS-t.
  • Eltöröm a kezed, ha:
1, ha nem kapcsolod ki azonnal
2, nem teszed vissza a zsebedbe azt a sz...t,
- Jó, de ha lesz egy baleset, s nem tudunk időben letérni, vagy leterelnek?
(Reggel indultunk...)
- Akkor mind meghalunk.

Azt a tanácstalan tekintetet látni kellett volna.

Ezek mind ilyen autisták!?
(S most komolyan elnézést kérek mindazoktól, aki vagy maguk azok, vagy a családjukban van autista, nem róluk szól a történet)
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 531
25 400
113
Ezt a turbóktól fázást nem értem.

Igen; én is láttam nagyon jó videókat turbófelújító műhelyekről, turbótól elszabadult dízelekről, stb.
Viszont a saját környezetemben egyetlen egy esetet sem hallottam, hogy turbóval lett volna gond. Kicsi a minta?
Lehet, de ebben nemcsak Miskolc (egykor négy, ma már csak három) kórházainak saját járművei vannak - úgy 1997-től (akkor került az első turbós dízel pont az akkori mienkbe, s pont hozzám), hanem a dolgozók autói is. Ma ez úgy 5000 dolgozó - manapság már elég sok dolgozó jár autóval dolgozni.
S amikor valakinek baja van az autójával, akkor rendre először a sofőrökhöz fordulnak érdeklődni, informálódni (még a garisak is), aztán meg utána be is számolnak, hogy mi volt a hiba, mennyibe került, stb..(Autószerelők már nincsenek, meg lassan karbantartók sem - szint minden kiszerveztek, azóta minden f..za. minden nájsz.)
Ugye a dolgozók leginkább orvosok, ápolók, asszisztensek, stb., de nem autós szakemberek - még annyira sem ugatnak hozzá, mint mi.
Nem is várja el senki.
...a múltkor vett az egyik asszisztens srác egy új kis köbcentis turbós benzines Renault. Megkérdeztem, hogy hány lóerős ez egyáltalán?
  • Ő nem tudja, hogy hány lóerős. Volt bordó metálban készleten, azt kérte.
  • Hogy alakul a fogyasztása nálad országúton, városban?
. Csak városban járok vele.
  • S nem félsz, hogy kidől a motor, a részecskeszűrő - jelzett már be? Néha azért nem ártana kimenni vele országútra, kezelési könyv mit ír?
  • Mit tudom én, nem olvastam, ha valami bejelez elviszem a márkaszervizbe, garis, oldják meg ők! Három év után úgyis beszámíttatom.

(Ha valakinek kéne egy egy gyönyörű bordó Capture két és fél év múlva kevés kilométerrel, szóljon, vagy írjon "megkímélt leinformálható vásárlók álma" jeligével az üzenőfelületemre)

Na de elkalandoztam.
Az én környezetemben turbóhibával még nem találkoztam (pedig az Adblues Movano hátfalassal egyszerre ötszáz métereket teszünk indításonként és az autópályázó belsős betegszállítók sem hűtik vissza a turbót leállítás előtt...).
Kuplunggal, injektorhibával, EGR-rel, részecskeszűrővel annál inkább.


Ezt megint nem értem.
Én ugye ezres háromhengeres DCT-t vettem újonnan. (Az utóbbitól inkáb fázom...)
Nem az ezer köbcenti és nem a három henger a probléma.
Az enyém hetedikben 130-nál 2900-at forog és olyankor eszik klíma nélkül 5.5-5.6-tot, klímával 5,9-6,2-őt. (Nem lágyhibrid verzióban rendeltem és nem is vitorlázik, mint az 1.5-ös)
Az egyik beszállítónk "porszívó"ügynöke 150 lovas ezres Focus kombival jár. Üti-vágja. Kézi váltós - ültem a srác mellett; hááát nem sok érzéke van a gépészkedéshez...
Az autópályán mindig kinyomja a szemét, meg eleve németbe' is jár (150-180). Kicsit már dohogósan jár a mohamotor, s szerintem nem ártana cserélni motortartóbakot, de mit vársz egy három éves, 200000 kilométeres betegesen túlhúzott motorverziótól!?

Ki is próbáltam; hozzá képest a CVVD-s 120 lovasom egy nyomatékos szívó kétliteres, ez meg egy erős, de 80-as évekbeli 1.3-es turbó motor...

Igen; mondhatni az összes autógyár elfuserálta az első generációkat az ezres kategóriában (vezérlés, hűtés stb.)
Ezeket mára elvileg kijavították (legutoljára ugye a Stellantis).

A probléma nem az ezer köbcenti és nem a három henger.
Hanem az Euro normák, meg a rá adott válaszok: Direktbefecskendezés, EGR, meg minden, ami vele jár; kokszosodás, részecskeszűrő, túl optimista olajcsere intervallumok, miközben ezek a mai GDI-k ölik az olajat. (Mint azt már többször is leírtam; nem véletlen, hogy a Hyundai is áttért a 15000 km vagy fél éves ciklusra...)

Ha nem szívócsőbefecskendezéses vagy valami szerencsésebb Atkinson-Miller konstrukció, akkor mára ugyanazok a gondok köbcentitől és hengerszámtól függetlenül. Sajnos.
Na meg a 2-300000 kilométeres élettartam.
De gyanítom, hogy ez is összefügg az Euro normákkal. Meg a mai kor gyártói szemléleteivel.
@fip7 már válaszolt. Csak felsorolásként, ami hirtelen eszembe jut: A4-en kétszer is, 30ezerrel vettem törötten 320 ezerrel adtam el, két turbót és egy hengerfejet fogyasztott el. Range Sport TDV8 két jobb oldali turbó, Smart 1 turbo, különböző VW T5-ök 2-3 turbót ettek meg, S3 1 turbót evett meg… Rendesen azon csodálkozom, hogy a családinak használt 3.0 V6 diesel még nem kérte az újat és még a gyári van rajta 320 ezernél… nem is értem hogy nem hallottad a saját környezetedben ezt még?!
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Ez a Jazz eszembe sem jutott, annyira jelentéktelen egy nem észrevehető valami. Viszont rá fogok nézni, köszönöm.

Jazz kurvajó. Egy igazi dodzsem és baromi sok hely van benne, nem néznéd ki belőle.

Becs%C3%BCletesnepper_1618723805.jpg
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
92
350
53
Amúgy most lett a negyedik ( a srác elírta) ráncfelvarrása a típusnak és mind a három benzinmotorból (1.0-, 1.5 T-GDI, 1.5 DPI) valamiért eltűnt 15-20 lóerő...o_O
Gondolom valami EURO 6e valami..
Meg elkezdtek a gyártók teljesítményt csökkenteni, így papíron jobb a fogyasztas, amivel csökken a CO2, amitöl kevesebb büntit kell fizetni. A bünti mértéke egész alacsony, most nálunk teherautónként 5-6.000 EUR, legyártunk 60.000 teherautót egy évben..
Elkezdte kirakni a telefont az autóm egyik szellőzőnyílásába.
  • Mit csinálsz!?
  • Bekapcsolom a GPS-t.
  • Eltöröm a kezed, ha:
1, ha nem kapcsolod ki azonnal
2, nem teszed vissza a zsebedbe azt a sz...t,
- Jó, de ha lesz egy baleset, s nem tudunk időben letérni, vagy leterelnek?
(Reggel indultunk...)
- Akkor mind meghalunk.

Azt a tanácstalan tekintetet látni kellett volna.

Ezek mind ilyen autisták!?
(S most komolyan elnézést kérek mindazoktól, aki vagy maguk azok, vagy a családjukban van autista, nem róluk szól a történet)
Igen azok, és vakon hisznek neki, és kanyarognak jobbra-balra a kis utcákban 1 perc nyereségért.. :D
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
92
350
53
Ez a Jazz eszembe sem jutott, annyira jelentéktelen egy nem észrevehető valami. Viszont rá fogok nézni, köszönöm.
Az i3 sem jutott eszembe, pedig nekem az egy kedvemre való darab. Tetszik, hogy nincs B oszlop, kívülről vagány… erre is rá nézek milyen árban és miket kínálnak.
‘19 utáni Renault Zoe is jó gép, mar 52es akkumulátorral, itthon 6,5 körül indulnak a jobbak.