Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 617
55 365
113
Elöször 4 éve 2024 elsö negyedévben Tesla eladâsa csökkent 8,5%-al.
2023-ban BYD a vilâg legnagyobb villanyautógyártója 2,8 mio darabbal. Tesla: 1,8 mio darab.
Németeknél a villanyautók eladása 2024 februárban 15%-al csökkent 2024 januárhoz képest. Piaci részesedésük az ujonnan forgalomba hozott kocsiknál 2024 februárban 12,6% volt.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 905
21 687
113
Az Auto abó biztos kiszâmithatóvá teszi a vevö részre a villanykocsi jelenlegi gazdasági és müszaki kockázatait.
Plusz ne felejtsd, hogy így ő már le sem szarja, hogy mi van a támogatással. Példa: egy Fiat 500 nagyjából 350 € körül van havonta, az 500e pedig 389 €. Jelentéktelen a különbség, míg vételárban 10-12 ezer € a különbség és ennyivel drágább az elektromos.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 083
2 944
113
A “vicces” dolgokra pontokba szedve nem reagálnék, mert nagyrészt szubjektív dolgok. Másrészt azért, mert neked a mindennapi életben nem felel meg az életviteled miatt attól még a Tesla nem szar, hiszen egy Polestar 2 vagy BYD sem felelne meg.

A 6. pontnál egyébként tévedsz. A Model S tulajok továbbra is ingyen töltenek. Sőt pár évente van akció, hogy aki S tulaj és másik új modellt szeretne az átviheti a Model S Lifetime ingyen töltését az új bármilyen modellre. Utoljára ez most 2023-ban ha jól emlékszem.
azt sehol sem írtam ,hogy szar...kérlek.....a 6.-s pontnál ne keverd ide az S-t....Y-ról volt szó........A model S és X volt összesen 23.000 db...én a PI hybrid-re voksoltam...nekem bejött de leírtam már párszor ,hogy soha nem jön vissza az ára...az áram soha nem volt ,van és lesz sem ingyen
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 905
21 687
113
azt sehol sem írtam ,hogy szar...kérlek.....a 6.-s pontnál ne keverd ide az S-t....Y-ról volt szó........A model S és X volt összesen 23.000 db...én a PI hybrid-re voksoltam...nekem bejött de leírtam már párszor ,hogy soha nem jön vissza az ára...az áram soha nem volt ,van és lesz sem ingyen
Lehet velem van baj, de nem igazán tudtam értelmezni ezt. Nem ide kevertem az S-t, hanem írtam az általad írt nincs ingyen a töltés dologra, hogy tévedsz, mert ha S tulajdonos voltál és például akkor vettél egy Y-t, amikor a Tesla akció keretében az S örökös ingyen töltést átrakta az Y-ra, akkor az Y-ra, de akár a 3-ra is lehet örökös ingyen töltésed. Nem egyszer jöttem el Hamburg vagy Köln környékéről Münchenig csont ingyen ilyenekkel mivel a hálózat parádésan van kiépítve. Párszor Bécsig is el lehet simán, szóval nem igazán értem mi ez a soha nem volt ingyen az áram. Én értem, hogy van egy véleményed, csak ne engem akarj ezzel kajáltatni, amikor pár tízezret mentem ezekkel a munkámból kifolyólag, illetve örülnék ha azért így ismeretlenül is megelőlegeznénk, hogy nem vagyok teljesen hülye a munkámhoz -pontosabban már csak voltam- ahogy te sem a tiédhez…

@fip7, szerintem ez egy elég jó és korrekt írás az Y-ról:
 

sixtus

Well-Known Member
2022. február 22.
1 895
13 743
113
Jó nektek burzsujok hogy ilyenekről tudtok beszélni :D Nem hogy nem vezettem még Teslát, de ilyenre sincs pízem :(
puli-770-2.jpg
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 083
2 944
113
Lehet velem van baj, de nem igazán tudtam értelmezni ezt. Nem ide kevertem az S-t, hanem írtam az általad írt nincs ingyen a töltés dologra, hogy tévedsz, mert ha S tulajdonos voltál és például akkor vettél egy Y-t, amikor a Tesla akció keretében az S örökös ingyen töltést átrakta az Y-ra, akkor az Y-ra, de akár a 3-ra is lehet örökös ingyen töltésed. Nem egyszer jöttem el Hamburg vagy Köln környékéről Münchenig csont ingyen ilyenekkel mivel a hálózat parádésan van kiépítve. Párszor Bécsig is el lehet simán, szóval nem igazán értem mi ez a soha nem volt ingyen az áram. Én értem, hogy van egy véleményed, csak ne engem akarj ezzel kajáltatni, amikor pár tízezret mentem ezekkel a munkámból kifolyólag, illetve örülnék ha azért így ismeretlenül is megelőlegeznénk, hogy nem vagyok teljesen hülye a munkámhoz -pontosabban már csak voltam- ahogy te sem a tiédhez…

@fip7, szerintem ez egy elég jó és korrekt írás az Y-ról:
du írok...az Y beszéltél végig ,elmondtam nincs most ingyen az áram az Y mellé .....erre leírod ,hogy de ha áthozod az S-ről....és ??,.....Y-ról beszélünk végig..és most NINCS vele ingyen töltés ha veszel egy újat.....ne eröltesd ezt a én mentem több tízezret dumát ,mert nem kell.....Y-ról beszélünk te jössz a saját munka storyval senki nem mondta ,hogy hülye vagy....az autóról beszélünk ..maradjunk is annál....
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 905
21 687
113
du írok...az Y beszéltél végig ,elmondtam nincs most ingyen az áram az Y mellé .....erre leírod ,hogy de ha áthozod az S-ről....és ??,.....Y-ról beszélünk végig..és most NINCS vele ingyen töltés ha veszel egy újat.....ne eröltesd ezt a én mentem több tízezret dumát ,mert nem kell.....Y-ról beszélünk te jössz a saját munka storyval senki nem mondta ,hogy hülye vagy....az autóról beszélünk ..maradjunk is annál....
Nem, nem az Y-ról volt csak szó. Én az eladási számoknál azt írtam, hogy remek autó. Viszont fip7 kolléga már általánosságban említette a Tesla minőségi problémát, illetve a Model S-t hozta fel a konkrét példának. Részemről ezt elengedném a továbbiakban.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 083
2 944
113
Nem, nem az Y-ról volt csak szó. Én az eladási számoknál azt írtam, hogy remek autó. Viszont fip7 kolléga már általánosságban említette a Tesla minőségi problémát, illetve a Model S-t hozta fel a konkrét példának. Részemről ezt elengedném a továbbiakban.
értem....én az Y-ról beszéltem...de elfogadom a kérésed...szép napot
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 530
55 880
113
Ha elektromos autó, a BYD-ról mi a vélemény?

Egyik kolegám volt őket megnézni, mert venni akar új kocsit. Azt mondta az átlag európai szintet hozzák. Ami amúgy nagy szó.

1. Nem igénytelen, csak amerikai. Egyrészt. Vagyis annál egy fokkal jobb. De ha ültél Mustangba vagy bármi amerikaiba, akkor látod. A másrészt lentebb fejtem majd ki.

Vagyis megpróbálod megmagyarázni, de egy igénytelen szar. Az engem nem vígasztal, hogy egy óceánnal arrébb ennyi pénzért ez is elég.

2. Én ilyennel nem találkoztam, hogy őszinte legyek egyik modellnél sem. Nem kétlem, de azért felszaladt a szemöldököm.

Pedig az összeszerelési minőség nem csak nekem szúrt szemet. Külön videók foglalkoznak vele. Magyarul is, angolul is találsz.

3. Hát ezt a kongást sem annyira vettem észre, a gördülési meg szerintem semmivel nem szarabb, mint egy azonos korú ilyen kategóriájú autónál, amin 19-és meg 20-as kerekek vannak 235 vagy még szélesebb gumikkal.

Azt kellene eldönteni, hogy végül is milyen kategóriájú autó ez. Mert a Tesla S szerintem jó esetben egy Super B-vel kellhet versenyre, de abban kicsit kisebb a gördülési zaj.
Árban meg az LS Lexus alja volt, én ültem olyanba is... Aki szerint a kettő kocsi összevethető az nem kicsit félre beszél... Pl. a belső zaj szintjén.
A Tesla meg az BMW5/MerciE szinthez hasonlította magát. Hát attól is messze voltak ilyen tekintetben is, szerintem.

4. Lényegében ez ugye nem hiba vagy teszi szarabbá, csak neked és másoknak problémás. Szubjektív dolog.

Szubjektív, de fontos dolog. Ha nekem lett volna ennyi pénzem soha a büdős életben nem jutott volna eszembe megvenni egyiket se.

5. Igen, de ez azóta más autóknál is előjött ez a stílus és megint csak írnám rá, hogy kinek mi…

Ők is fölöslegesen hülyék. Ugyan ez a nagy képernyős buzeranciájuk.
Sőt, ezt tetézik az idióta EU-s előírások és a sok felesleges szar amit a kocsiba raknak.
Oda jutottunk, hogy semmilyen új autót se akarok már venni, mert az agyamra mennek ezek a kocsik.

Hirtelen azt mondom, hogy valahol 35-40 ezer km között lehet amit levezettem a különböző modellekkel mindenféle időben. Szóval relatív nem kevés. Egyetlen alkalommal sem volt hiba vagy olyan hogy összeszarta magát valamelyik -más autókról ezt nem mondhatom el. 2 alkalommal volt, hogy nem tudtam átvenni az autót és ott kellett hagynom, mert se kinyitni nem tudtuk sem életre kelteni. Szóval ezt nem nevezném rossznak.

Ez azért egy egy elemes minta, amit nem vonok kétségbe.
Viszont évente kiadják az iparági statisztikákat. Nem olyan rég linkeltem is. A Tesla a középmezőny alja az új autóknál emlékeim szerint, ha a megbízhatóságról van szó. Ez meg egy sok mintás statisztika az új autó tulajoktól.
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 113
11 224
113

A 2023-ban legnagyobb számban értékesített autók az európai újautó-piacon​

  1. Tesla Model Y — 216 670 darab (plusz 155 százalék).
  2. Dacia Sandero — 212 803 (plusz 21,3 százalék).
  3. Renault Clio — 205 975 (plusz 46,4 százalék).
  4. Volkswagen T-Roc — 205 200 (plusz 25,2 százalék).
  5. Opel Corsa — 185 802 (plusz 23,2 százalék)
  6. Dacia Duster — 174 718 (plusz 13,1 százalék).
  7. Fiat Panda — 166 958 (mínusz 5,6 százalék).
  8. Toyota Yaris — 159 598 (plusz 5,6 százalék).
  9. Volkswagen Tiguan — 156 922 (plusz 34,6 százalék).
  10. Citroen C3 — 154 644 (plusz 2,5 százalék)
Gyártók rangsora:
jato1.jpg
Ez ám a feltámadás: ki nem találod, mi most az ország kedvenc autója, meglepő nevek a toplistán

A görög autópiacon októberben a Suzuki Vitara volt a legkeresettebb autó, az esztergomi szabadidő-autó eladásai 300 százalékkal javultak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 938
15 615
113

Kiegészítő részlet a balesethez.

Már égnek a vészvillogók, de csak száguld.


Most már hajlok én is arra, hogy telefonált, vagy bebambult, majd hirtelen az álló sor közepén találva magát veszettül elkezdett fékezni, azért billeg ide oda a kocsija.

Én fél év letöltendőt + vezetéstől eltiltást + kártérítést + bünügyi költséget azért adnék neki okulásként
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 905
21 687
113
Egyik kolegám volt őket megnézni, mert venni akar új kocsit. Azt mondta az átlag európai szintet hozzák. Ami amúgy nagy szó.



Vagyis megpróbálod megmagyarázni, de egy igénytelen szar. Az engem nem vígasztal, hogy egy óceánnal arrébb ennyi pénzért ez is elég.



Pedig az összeszerelési minőség nem csak nekem szúrt szemet. Külön videók foglalkoznak vele. Magyarul is, angolul is találsz.



Azt kellene eldönteni, hogy végül is milyen kategóriájú autó ez. Mert a Tesla S szerintem jó esetben egy Super B-vel kellhet versenyre, de abban kicsit kisebb a gördülési zaj.
Árban meg az LS Lexus alja volt, én ültem olyanba is... Aki szerint a kettő kocsi összevethető az nem kicsit félre beszél... Pl. a belső zaj szintjén.
A Tesla meg az BMW5/MerciE szinthez hasonlította magát. Hát attól is messze voltak ilyen tekintetben is, szerintem.



Szubjektív, de fontos dolog. Ha nekem lett volna ennyi pénzem soha a büdős életben nem jutott volna eszembe megvenni egyiket se.



Ők is fölöslegesen hülyék. Ugyan ez a nagy képernyős buzeranciájuk.
Sőt, ezt tetézik az idióta EU-s előírások és a sok felesleges szar amit a kocsiba raknak.
Oda jutottunk, hogy semmilyen új autót se akarok már venni, mert az agyamra mennek ezek a kocsik.



Ez azért egy egy elemes minta, amit nem vonok kétségbe.
Viszont évente kiadják az iparági statisztikákat. Nem olyan rég linkeltem is. A Tesla a középmezőny alja az új autóknál emlékeim szerint, ha a megbízhatóságról van szó. Ez meg egy sok mintás statisztika az új autó tulajoktól.
Oké akkor neki futnék utoljára ennek a minőségi dolognak, mert úgy látom nem érted amit írok és amiért írom. Kifejtem kicsit és ha jobban érdekel vagy kételkedsz utána tudsz nézni.
Szóval a Tesla amerikai minőség… egyrészük mindenképp, hiszen ott is készülnek. Ott pedig ilyenre futja, ennyit ér a minőség biztosításuk vagy nem tudom… ennek nem tudom az okát, de ez nem új probléma és nem Tesla probléma. Például amikor a Benz elkezdte az első generációs ML-t majd később azok faceliftelt változatait gyártani, akkor legendás volt, hogy olyan minőségben készültek Amerikában, hogy itthon a 2107-en szebb ajtó- vagy géptető hézagok voltak. A Benznél őrjöngtek, hogy a prémium terepjárójuk vállalhatatlan minőségű miközben az Ausztriában készült darabok hozták az abban az időben elvárt legmagasabb szintet. Rengeteg Benz fórum és egyéb oldal foglalkozik ezzel. Egyszerűen amerikai volt, ami ott készült. És ez ha nem is ilyen durcán, de azóta is igaz az Amerikában összerakott autókra. Ha van lehetőséged nézz meg pár járgányt és meg fogod látni, hogy ez nem Tesla vagy arra jellemző dolog. Egy Mustang, Charger vagy Camaro is olyan minőségű, hogy attól egy német vagy japán gyártó sírógörcsöt kapna. Az említett autók gyári fényezése olyan kritikán aluli az általuk képviselt kategóriában, hogy attól az Audinál agyérgörcsöt kapnának. A Mustang talán az egyedüli, ami a közepes szintet megüti. A Camaro a legótvarabb valami. Ennek több oka van, de ennek is utána tudsz olvasni és sok infót találsz, ha akarsz. Tapasztalatból írom, hogy a 6-8 éves Ford F150-ek olyan szinten vannak elrohadva amik Amerika esősebb államaiból jönnek Európába vagy éppen Kanadából, hogy egy csavarhúzóval bököm át a küszöböt, padlólemezt vagy kb bármit. A híd elmállik nem egy darabon… rengeteg példát tudnék írni. És ezzel az amerikai minőséggel szemben itt vannak az berlini vagy egyéb darabok, amik összerakása nagyon patent és rendben van. Pont ahogy annak idején az ML Merciknél. És igen, ahogy írtam azért van mit tanulniuk, de lássuk, hogy egy kb 10 éve autókat gyártó cégről beszélünk.

Azt pedig csak ismételni tudom, hogy azért mert te nem vennéd meg nem szar. Én sem vennék soha Kia Ceed-et vagy Hyundai bármit, de attól még nem szarok.

És utoljára erről gördülési zajról… Superb-et írsz, aminek a gyári mérete 215/55 r17 vagy nagyon esetleg a váltója a 235/45 r18. Az S az 245/45 r20 vagy ennek az r21-es váltója…. Ne tegyük már egy lapra… teljesen más a db ekkora méret különbségnél.

És végül megint, nem győzködni akarlak, csak szerintem veszel figyelembe dolgokat. Pl. amiket fentebb írtam. Egyébként pedig ha elolvastad az Y tesztjét, amit linkeltem, akkor kb. valós képet kaphatsz az autóról.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 386
10 964
113
Oké akkor neki futnék utoljára ennek a minőségi dolognak, mert úgy látom nem érted amit írok és amiért írom. Kifejtem kicsit és ha jobban érdekel vagy kételkedsz utána tudsz nézni.
Szóval a Tesla amerikai minőség… egyrészük mindenképp, hiszen ott is készülnek. Ott pedig ilyenre futja, ennyit ér a minőség biztosításuk vagy nem tudom… ennek nem tudom az okát, de ez nem új probléma és nem Tesla probléma. Például amikor a Benz elkezdte az első generációs ML-t majd később azok faceliftelt változatait gyártani, akkor legendás volt, hogy olyan minőségben készültek Amerikában, hogy itthon a 2107-en szebb ajtó- vagy géptető hézagok voltak. A Benznél őrjöngtek, hogy a prémium terepjárójuk vállalhatatlan minőségű miközben az Ausztriában készült darabok hozták az abban az időben elvárt legmagasabb szintet. Rengeteg Benz fórum és egyéb oldal foglalkozik ezzel. Egyszerűen amerikai volt, ami ott készült. És ez ha nem is ilyen durcán, de azóta is igaz az Amerikában összerakott autókra. Ha van lehetőséged nézz meg pár járgányt és meg fogod látni, hogy ez nem Tesla vagy arra jellemző dolog. Egy Mustang, Charger vagy Camaro is olyan minőségű, hogy attól egy német vagy japán gyártó sírógörcsöt kapna. Az említett autók gyári fényezése olyan kritikán aluli az általuk képviselt kategóriában, hogy attól az Audinál agyérgörcsöt kapnának. A Mustang talán az egyedüli, ami a közepes szintet megüti. A Camaro a legótvarabb valami. Ennek több oka van, de ennek is utána tudsz olvasni és sok infót találsz, ha akarsz. Tapasztalatból írom, hogy a 6-8 éves Ford F150-ek olyan szinten vannak elrohadva amik Amerika esősebb államaiból jönnek Európába vagy éppen Kanadából, hogy egy csavarhúzóval bököm át a küszöböt, padlólemezt vagy kb bármit. A híd elmállik nem egy darabon… rengeteg példát tudnék írni. És ezzel az amerikai minőséggel szemben itt vannak az berlini vagy egyéb darabok, amik összerakása nagyon patent és rendben van. Pont ahogy annak idején az ML Merciknél. És igen, ahogy írtam azért van mit tanulniuk, de lássuk, hogy egy kb 10 éve autókat gyártó cégről beszélünk.

Azt pedig csak ismételni tudom, hogy azért mert te nem vennéd meg nem szar. Én sem vennék soha Kia Ceed-et vagy Hyundai bármit, de attól még nem szarok.

És utoljára erről gördülési zajról… Superb-et írsz, aminek a gyári mérete 215/55 r17 vagy nagyon esetleg a váltója a 235/45 r18. Az S az 245/45 r20 vagy ennek az r21-es váltója…. Ne tegyük már egy lapra… teljesen más a db ekkora méret különbségnél.

És végül megint, nem győzködni akarlak, csak szerintem veszel figyelembe dolgokat. Pl. amiket fentebb írtam. Egyébként pedig ha elolvastad az Y tesztjét, amit linkeltem, akkor kb. valós képet kaphatsz az autóról.

Beleállás nélkül: Te miért nem vennél Kiát vagy Hyundait?

(Én meg nem vennék VW kb. soha se újonnan, sem használtan, pedig nagyon sok VW-konszern termék volt a munkaeszközöm, most pl. e-Golf, s alapvetően igen megbízhatóak voltak. ...mondjuk az e-Golf pont, hogy nem az, de az csak egy elem a többi, megbízhatóságból pozitív példa ellenében, ha érdekel, holnap leírom, ha meg nem, hát nem:))
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 938
15 615
113
Annyira nem az, hogy nekem be kellett fejeznem azt a munkámat. Annyira megcsappant a prémium autók utáni igény, hogy át kellett volna állnom az olyan elektromos autók kiközvetítésére, mint pl. az e Duster vagy Mokka… és ilyen világ szarjaival pedig nem akartam dolgozni. Pár hónappal ezelőtt írtam, hogy például mennyivel kevesebb Tesla vagy IX50 ment át a kezeim között a tavalyi évben. Egyre kevésbé érte meg Németországba repülni és 2-3 napokat távol lenni.

Ezt megértem, én se szívesen mennék több napos trippekra azért, hogy hazahozzak egy Dustert.

Egyébként a németek elkezdtek több dolog miatt is átállni az Auto Abo-ra. Ez tulajdonképpen hosszútávú bérlés annyi különbséggel, hogy az összes szerviz, gumik, műszaki vizsga, kötelező és casco biztosítás is benne van a havi fizetendő díjban. Tehát nagyjából minden autóval kapcsolatos gondot levesz az ember válláról. Cserébe csak fizetni kell nagyjából ilyen árakat:
-Fiat 500 -300-350€
-Opel Corsa 380-420€
-Opel Grandland 450-550€
-Toyota CHR 450-500€
-Opel Astra 550-600€
-Jeep Compass 600-700€
-Mazda 6 600-700€
-BMW X1 1000€
-BMW 3-as sorozat 700-1000€
-BMW X5 1300-1600€
Elsőre gigagecisoknak tűnhet, de ha hosszútávon nézi az ember és a német bérekhez viszonyítja, akkor rájön hogy van benne okosság több dolog miatt is. Ha valakit esetleg ez bővebben érdekel, akkor írok róla.

Ez egyfajta flottakezelésnek tűnik, csak egyéniben, nem sok kocsi egy nagy kuncsaftnak? Egyszer volt egy ilyen ügyem, ott magyarázta a tulaj hogy bàr sok an tűnik, és ő is leasingeli, a havi díjjal továbbadva (amiben minden benne volt) tulajdonképpen minimális a haszon, az üzlet az benne amikor lejár a konstrukció és eladja őket a használtpiacon, addig viszont valaki más csengette ki a bekerülési árat és a jól elvégzett karbantartást. A cégek pedig leírják az adóból mint kiadást értékvesztés helyett.

Kb ugyanaz a szisztéma volt mintha vennél egy lakást hitelre minimál önrésszel aztán kiadnád 10-15 évig bérlőknek. Aztán a bérlők lassan vesznek neked egy lakást és addig ők fizetik helyettes a törlesztőt.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 905
21 687
113
Beleállás nélkül: Te miért nem vennél Kiát vagy Hyundait?

(Én meg nem vennék VW kb. soha se újonnan, sem használtan, pedig nagyon sok VW-konszern termék volt a munkaeszközöm, most pl. e-Golf, s alapvetően igen megbízhatóak voltak. ...mondjuk az e-Golf pont, hogy nem az, de az csak egy elem a többi, megbízhatóságból pozitív példa ellenében, ha érdekel, holnap leírom, ha meg nem, hát nem:))

Munka, hobbi, funkcionalitás és család miatt összességében egy olyan autóra van/volt szükségem, aminek van súlya azaz közel 2 tonna, összkerék hajtású, legalább 8 légzsák, minimum 240-250 Le és lehetőleg légrugós. Jaah és nagyon nem baj ha nem SUV. Ezek alapján az autók 90 százaléka kiesik. Így az említett 2 márka is. Plusz nem is a stílusom ez a két autó. Én az Audikat kedvelem igazából. Ezek miatt nem vennék.
Egyébként apósomnak egy kombi diesel Ceed van, én hoztam neki kb. 2 éve és imádja. Le nem cserélné. Szerintem is jó autó, de nem kellene.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 530
55 880
113
Ez egyfajta flottakezelésnek tűnik, csak egyéniben, nem sok kocsi egy nagy kuncsaftnak? Egyszer volt egy ilyen ügyem, ott magyarázta a tulaj hogy bàr sok an tűnik, és ő is leasingeli, a havi díjjal továbbadva (amiben minden benne volt) tulajdonképpen minimális a haszon, az üzlet az benne amikor lejár a konstrukció és eladja őket a használtpiacon, addig viszont valaki más csengette ki a bekerülési árat és a jól elvégzett karbantartást. A cégek pedig leírják az adóból mint kiadást értékvesztés helyett.

Kb ugyanaz a szisztéma volt mintha vennél egy lakást hitelre minimál önrésszel aztán kiadnád 10-15 évig bérlőknek. Aztán a bérlők lassan vesznek neked egy lakást és addig ők fizetik helyettes a törlesztőt.

Amúgy érdekelne, hogy a fent említett bérleti díjba évente mennyi km fér bele.
Mert nem mindegy, hogy max. 15,000 km, ami egy olajcsere és a gumik élettartalmának a fele.
Vagy 30,000 km, ami két olajcsere meg egy komplett gumigarnitúra.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 905
21 687
113
Ezt megértem, én se szívesen mennék több napos trippekra azért, hogy hazahozzak egy Dustert.



Ez egyfajta flottakezelésnek tűnik, csak egyéniben, nem sok kocsi egy nagy kuncsaftnak? Egyszer volt egy ilyen ügyem, ott magyarázta a tulaj hogy bàr sok an tűnik, és ő is leasingeli, a havi díjjal továbbadva (amiben minden benne volt) tulajdonképpen minimális a haszon, az üzlet az benne amikor lejár a konstrukció és eladja őket a használtpiacon, addig viszont valaki más csengette ki a bekerülési árat és a jól elvégzett karbantartást. A cégek pedig leírják az adóból mint kiadást értékvesztés helyett.

Kb ugyanaz a szisztéma volt mintha vennél egy lakást hitelre minimál önrésszel aztán kiadnád 10-15 évig bérlőknek. Aztán a bérlők lassan vesznek neked egy lakást és addig ők fizetik helyettes a törlesztőt.

Nem haza hoztam, hanem A-ból vittem B-be, azaz szalonból, de inkább nagy depókból egyenesen az ügyfélnek. 3 nap alatt megforgattam 4-8 autót és utaztam pár ezret. Aztán irány haza.

Tulajdonképpen ilyesmiről van szó. Annyi különbséggel, hogy itt a biztosítás, casco, gumik, kötelező szerviz, műszaki benne vannak a díjba. Ami elsőre szar üzletnek tűnik, de ne felejtsük el, hogy 0-6 hónapos autókról van szó amiken van garancia. Tehát túl nagy rizikó nincs. Viszont az ügyfélnek ezáltal minden gondot levesznek a válláról amitől kb mindenkit a hideg ráz. Annyira meg van szervezve, hogy szervíz vagy műszaki vizsga előtt kap az ügyfél egy csere autót, elviszik tőle amit használ és amint kész az övé cserélik is vissza. A gumizás úgy zajlik, hogy meg van adva hol tud időpontokat foglalni, kedve szerint választ és ingyen cserélgetik a téli-nyári szettet az autón. Tehát kb. Tényleg csak tankolni és fizetni kell. Ennek fényében pedig az árak nem észveszejtően durvák német fizetésekhez viszonyítva.