Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Én tök jól elvagyok a városban autó nélkül. A gond akkor kezdődik, amikor külvárosba kell menni vagy vidékre, esetleg külföldre.

Nagyon kíváncsi lennék egy olyan statisztikára, hogy az itteni város autóforgalom hány %-a helyi lakos (pl. azonos v szomszédos kerületből), és hány az ingázó.
Ha tippelni kellene, úgy 50% az ingázók aránya.
Egyes kerületek esetén 70%-ot is láttam már leírva. BKV sztrájk idején, amikor nem járt a metró, akkor Újpest központ körül úgy 10-12 éve kiürült minden. A metró miatt annak környékét lényegében P+R parkolóként használják.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 426
63 741
113
Egyes kerületek esetén 70%-ot is láttam már leírva. BKV sztrájk idején, amikor nem járt a metró, akkor Újpest központ körül úgy 10-12 éve kiürült minden. A metró miatt annak környékét lényegében P+R parkolóként használják.
Újpest központ környékén az a bizarr helyzet állt mostanra elő, hogy hétvégén, amikor mindenki elvben otthon van, több a szabad parkolóhely a lakótelepeken, mint hétköznap, napközben.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 882
5 218
113
Csak RAV 4-el van tapasztalatom (meg egy-két végrehajtás alá vont bömcsivel :D nézegetés szintjén, spec az elég kiábrándító volt). A RAV4-en a hátsó ülés konkrétan baromi szar volt (kemény és kényelmetlen). Ez persze gyártó/kocsi függő, a Toyota ebből a szempontból persze átlagos, egyébként pedig keretfüggő, milyen ülést raksz be gyártóként. De a BMW-től sem voltam különösebben elájulva (X5 volt ha jól emlékszem).

BMW-k futóműve alapból kemény, meg valahogy nekem sem túl bejövős sem a külső sem a belső formaviláguk. A RAV 4 pedig pont az a kategória ami nem teljesen városi terepjáró, főleg a régebbi modellek, hanem alkalmas már nem telekjárónak, de még nem is igazi terepjárónak.
Mercedes ML-ben mentél már? Nahh az rugózás, kényelem dinamika szempontjából nagyon ott van. (nem, nem az enyém mielőtt kulák leszek :D )
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
Egyes kerületek esetén 70%-ot is láttam már leírva. BKV sztrájk idején, amikor nem járt a metró, akkor Újpest központ körül úgy 10-12 éve kiürült minden. A metró miatt annak környékét lényegében P+R parkolóként használják.

2011-es adat szerint munkahelyre 24%- helyi lakos használ autót, ingázók esetében egy kb. 2x akkora arány, 48%.

http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/terstat/2018/02/ts580203.pdf

Ebből kiindulva az autóforgalom aránya nagyjából 1/3 helyi, 2/3 ingázó.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
Mercedes ML-ben mentél már? Nahh az rugózás, kényelem dinamika szempontjából nagyon ott van. (nem, nem az enyém mielőtt kulák leszek :D )

Csak C Mercikben, azt vezettem is, fasza volt. De mindegyik nagyon kényelmes, kényelemre hangolt, kicsit nagypapás érzésű futóművel. Az minden merciben nagyon rendben van. Az áruk, fenntartási költségük meg mostanában ez a bizarr avantgarde belső design már kevésbé jön be. :)
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85
M

molnibalage

Guest
2011-es adat szerint munkahelyre 24%- helyi lakos használ autót, ingázók esetében egy kb. 2x akkora arány, 48%.

http://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/terstat/2018/02/ts580203.pdf

Ebből kiindulva az autóforgalom aránya nagyjából 1/3 helyi, 2/3 ingázó.
Bp-re egyszer láttam térképet valahol, ahol az utak vastagságával mutatták a forgalmi csúcsértéket, az autó/óra számot. Egésze döbbenetes számok voltak rajta. Az istennek sem találom meg. Mentettem volna le én hülye. :(

És a legdurvább az, hogy amikor istentelenül nagy dugó van, akkor kb. az autók 11-12%-a, ha mozog.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 882
5 218
113
Az áruk, fenntartási költségük meg mostanában ez a bizarr avantgarde belső design már kevésbé jön be. :)

Én is pont így gondolom ;)
Nem tudom miféle perverzió szülte ezt a műszerfalba b...szott tablet mániát, miért kellett így elb...ni fasza kocsikat.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
A Belváros kapcsán azt tudom mondani:
ad 1) Ha korlátozni akarják a behajtást ide akkor ám legyen egyet is tudok vele részben érteni, de legalább az itt lakókat vegyék figyelembe és nekik biztosítsanak bejárást/parkolóhelyet. Ha ez a szép Sétáló Budapest megvalósul (remélem nem) akkor a környékemen bármerre is menni kocsival esélytelen lesz. Dejó majd hordhatom fel a cuccaimat Veszprémből hazaérve metrón mindenen át valami külső kerületes pakolóból. Tudják ám ki csinálja ezt de az remélem napi 8 órában fogja szünnap nélkül. Ha meg szakit kéne szerezni mert lerobbant a kazán és komplett csere az egész? Hát bocsi így jártál max fűtesz az ablakkerettel mert mester nemigen fogja azt vállalni, hogy odajöjjön.

ad 2) Sokszor a saját elcseszett döntések miatt lesz dugó itt a Belvárosban. Vegyük példának a Vértanúk terét a Kossuth mellett. Szépen elkezdték építeni az emlékművet, átépíteni a teret (meg a Kossuthon a pár éve lerakott díszkő egy részét mert miért ne) satöbbi satöbbi és sikerült jelenleg egyirányúsítani a teret, majd később nem is lehet átmenni rajta csak a buszoknak. Nos jelenleg ezzel azt sikerült elérniük, hogy a kocsisor a Nádor utca elejétől konkrétan sokszor a Vértanúk teréig megy mert aki a rakpartról jönne fel nem tud elmenni a Bajcsira csak az Arany Jánosnál, aki meg a rakpart fele menne le az meg megint csak kerülhet a Nádornak. Lesz egy emlékmű meg elvileg papíron nagyobb zöldfelület a téren cserébe elcseszték az eddigi normálisan működő rendet. Taps-taps málágyéc, pityorka, szágyítyesz.

ad 3) Parkolás terén megint csak a nagy napközbeni ingázó forgalmat tudom mondani. Ha valaki éjjel (nem este mert akkor jön mindenki az éttermekbe és juszt tele van megint) olyan 3-4-kor lemegy az utcára szinte alig van parkoló autó. A baj megint csak azzal van, hogy a munkahelyek, minisztériumok meg úgy am block minden fontos a Belvárosban van és emiatt napközben kész ketrecharc találni egy szem nyamvadt parkolóhelyet. Nincs pakolóhely=>mindenki azt vadássza=>persze, hogy feltorlódik a forgalom és áll az egész Sokan meg egyszerűen képtelenek a párhuzamos parkolásra vagy normálisan beállni, helyette fél helyeket kihagyva vagy egy-egy kerékkel fennállva a járdán mert annyi nincs bennük, hogy korrigáljanak max eltörik az a tengely. Nah meg igen én a kis Golffal persze, hogy könnyebben elférek mint a drága Q7-es audis meg persze a fekete 7/5-ös bömmeres.

ad 4) Tömegközlekedés. Igen, más városokkal összevetve itt Pesten tényleg szerkezetében jó alapvetően a tömegközlekedés de és itt a de. Én pl a kettes villamossal szoktam mindig becsattogni az egyetemre (Szó szerint, mert volt nem egyszer, hogy egy uszály leelőzte a villamost. Igen, egy uszály.) ami a fent említett lassúság mellett persze mindig tele van és akkor nem jön vagy akkor a leglassabb mikor időre kéne valahova menni. Másik kedvenc példám a metrópótlás. Hétvégén nem jár csak a felújított részen a hármas. Oké ám legyen de azért a pótlást sikerül úgy megszervezni, hogy jobb esetben kb másfélszer annyi idő alatt érjek oda (na meg vissza) a kondiba, mint amennyit tartana simán metróval. Jah ugyanezen út kocsival meg persze feleannyi és le is rakhatom a kocsit a kondi parkolójában. Természetesen a buszokon mindig konzervhangulat és ketrecharc uralkodik a helyekért, én meg már el is engedtem a fogódzkodó megtalálását majd inkább gyúrok lábra helyette. Jah és említsük még meg mellé a kellemes illatú-állagú-kinézetű némely esetben magát már délelőtt indokolatlanul jól érező csöveseket/olyan jellegűeket akikkel éjjel se találkoznál nemhogy a metrópótlón. (igaz e téren a kilences busz a verhetetlen ahol mellettem majdnem lekéselték egymást fényes nappal) Szóval teljesen megértem azokat akiknek ebből elegük van és inkább ülnek be kocsiba, ahol lehet igen állni kell a dugóban de még mindig jobb érzés ott mint a BKV-s Mortal Kombat amit naponta csinálok.

Járj kerékpárral és akkor nem kell még a kondiba se járj. :p
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Hmmm....
... a szokásos Brüsszelezést kivonva, érdekes gondolatmenet.

Az ... elkezdték megsemmisíteni az európai autóipart. Óriási támogatást adunk Kínának, amikor sorozatos büntetésekkel és széndioxid-szabályokkal sújtjuk az egyik utolsó megmaradt európai ipari sikerágazatot. Hazaárulás, hogy a tervgazdálkodást folytató Brüsszel arra kényszeríti az európai cégeket, hogy Kínától vásároljanak eurómilliárdokért akkumulátorokat, mert fájdalmasan hiányzik majd ez a pénz az európai gazdaságból. Az elektromos autóknak van létjogosultsága, de nem fűnyíróelven kellene kezelni az átalakulást Várkonyi szerint. Interjúnk.

https://makronom.mandiner.hu/cikk/2...uropai_autoipart_varkonyi_gabor_a_makronomnak
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 882
5 218
113
Hmmm....
... a szokásos Brüsszelezést kivonva, érdekes gondolatmenet.

Az ... elkezdték megsemmisíteni az európai autóipart. Óriási támogatást adunk Kínának, amikor sorozatos büntetésekkel és széndioxid-szabályokkal sújtjuk az egyik utolsó megmaradt európai ipari sikerágazatot. Hazaárulás, hogy a tervgazdálkodást folytató Brüsszel arra kényszeríti az európai cégeket, hogy Kínától vásároljanak eurómilliárdokért akkumulátorokat, mert fájdalmasan hiányzik majd ez a pénz az európai gazdaságból. Az elektromos autóknak van létjogosultsága, de nem fűnyíróelven kellene kezelni az átalakulást Várkonyi szerint. Interjúnk.

https://makronom.mandiner.hu/cikk/2...uropai_autoipart_varkonyi_gabor_a_makronomnak


Félelmetesen logikus.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Hmmm....
... a szokásos Brüsszelezést kivonva, érdekes gondolatmenet.

Az ... elkezdték megsemmisíteni az európai autóipart. Óriási támogatást adunk Kínának, amikor sorozatos büntetésekkel és széndioxid-szabályokkal sújtjuk az egyik utolsó megmaradt európai ipari sikerágazatot. Hazaárulás, hogy a tervgazdálkodást folytató Brüsszel arra kényszeríti az európai cégeket, hogy Kínától vásároljanak eurómilliárdokért akkumulátorokat, mert fájdalmasan hiányzik majd ez a pénz az európai gazdaságból. Az elektromos autóknak van létjogosultsága, de nem fűnyíróelven kellene kezelni az átalakulást Várkonyi szerint. Interjúnk.

https://makronom.mandiner.hu/cikk/2...uropai_autoipart_varkonyi_gabor_a_makronomnak

Én azért ebben nem látom olyan nagy mumusnak Brüsszelt.
Nem gyárthatjuk a világ végéig csak a hagyományos autókat, mondván, hogy abban vannak nagy hagyományaink és versenyelőnyünk.
Az elekromos hajtásba is muszály beszálljunk, mert különben lemaradunk a többiektől.
50 év múlva mikor már mindenki elektromossal fog járni, mi majd állunk letolt gatyával és csodálkozunk, hogy a kutyának sem kell a 150 éves tapasztalattal összerakott Mercédesz?
Ne akarjunk a Nokia útjára lépni.


Mert az elektromos autó egy olyan termék, ami sokkal kevesebb alkatrész felhasználásával készül és sokkal egyszerűbb legyártani.
Nem kell hozzá olyan mérnöki teljesítmény, ami megkülönbözteti egymástól a modelleket.
Amit egyszerű gyártani, abban kisebb a hozzáadott érték is. Így válik majd mérnöki teljesítmény helyett használati tárggyá az autónk. Ennek lehet örülni, vagy közömbösen felfogni, vagy szomorkodni miatta, ki-ki érdeklődési köre és vérmérséklete szerint eldöntheti, hogy mit gondol erről.


Ezt meg egyszerűen nem tudom értelmezni. Azért mert egyszerűbb a gyártása, akkor nem kell gyártani?
Vagy mert kisebb a hozzáadott érték?
Talán nem kellett volna az elektromos autó legfontosabb részét, az akumulátorgyártást kiszervezni a koreai és japán gyártóknak.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
Elolvastam a cikket, jót röhögtem rajta, megint belelóg egy szerencsétlen sötétzöld lúzer keze a bilibe és arról fantáziál, hogy majd a többi aktív lakos meg önkormányzat fogja őt eltartani.

Communism 101, neki van, el kell venni tőle, hogy nekem is legyen..
 
  • Tetszik
Reactions: vata

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 867
35 254
113
Én azért ebben nem látom olyan nagy mumusnak Brüsszelt.
Nem gyárthatjuk a világ végéig csak a hagyományos autókat, mondván, hogy abban vannak nagy hagyományaink és versenyelőnyünk.
Az elekromos hajtásba is muszály beszálljunk, mert különben lemaradunk a többiektől.
50 év múlva mikor már mindenki elektromossal fog járni, mi majd állunk letolt gatyával és csodálkozunk, hogy a kutyának sem kell a 150 éves tapasztalattal összerakott Mercédesz?
Ne akarjunk a Nokia útjára lépni.


Mert az elektromos autó egy olyan termék, ami sokkal kevesebb alkatrész felhasználásával készül és sokkal egyszerűbb legyártani.
Nem kell hozzá olyan mérnöki teljesítmény, ami megkülönbözteti egymástól a modelleket.
Amit egyszerű gyártani, abban kisebb a hozzáadott érték is. Így válik majd mérnöki teljesítmény helyett használati tárggyá az autónk. Ennek lehet örülni, vagy közömbösen felfogni, vagy szomorkodni miatta, ki-ki érdeklődési köre és vérmérséklete szerint eldöntheti, hogy mit gondol erről.


Ezt meg egyszerűen nem tudom értelmezni. Azért mert egyszerűbb a gyártása, akkor nem kell gyártani?
Vagy mert kisebb a hozzáadott érték?
Talán nem kellett volna az elektromos autó legfontosabb részét, az akumulátorgyártást kiszervezni a koreai és japán gyártóknak.
Vannak es jonnek az akumulator gyartok magyarorszagra. Eu forras tamogatas viszont nem lehet ra olyan mertekbe mint momdjuk egy nemet autogyarto eseteben... /ez logikus a nemet piac vedelme tekintetebe pillanatnyilag./ de Magyarorszag hosszabbtavu erdekei elleni dolog... /jo megoldjak csokkentett eu forral is./ deja. Nekunk fontos a nemet erdekeit uti /had brusszelezzenek berlinezni nem olyan jo huzas./ ... Egyebkent nagyon jo iranyba haladunk a tekintetben hogy a generaciovaltas nyertesekent keruljunk ki a dologbol. /ha nem lessz teljes valtas csak reszleges akkor meg plane.../ egyebkent nekunk az lenne a legjobb ha csak reszleges valtas lenne a felsokategorias autok maradnanak robbano motorosok mig az kozepkategoriasak hibrid migbaz also kategoriasak elektromos dodzsemek...
 
  • Tetszik
Reactions: vata
M

molnibalage

Guest
Elolvastam a cikket, jót röhögtem rajta, megint belelóg egy szerencsétlen sötétzöld lúzer keze a bilibe és arról fantáziál, hogy majd a többi aktív lakos meg önkormányzat fogja őt eltartani.

Communism 101, neki van, el kell venni tőle, hogy nekem is legyen..
Érvet nem látok tőled jó szokás szerint egy darabot sem.

Tőmondatokban ma ez a helyzet. Van autód? Akkor ingyen kapsz közterület használatot úgy, hogy mástól veszed el a helyet és fizetned sem kell érte. Nincs autód, nem szennyezel, környezettudatosan bringával jársz, mit kapsz érte cserébe? Ja, hogy lófaszt a seggembe.

Nekem nincs autóm, de ha ugyanazon a területen belvárosban mondjuk bármilyen standod akarnék üzemeltetni, akkor az hány százezer Ft is lenne?* Ő kapja ingyért, alanyi jogon én meg fizessek érte?

Tehát én üzleti tevékenységet szeretnék folytatni és adózni, meg növelni a GDP-t és megélni azért fizessek. De egy autó tulajdonos, akik miatt nincs zöldterület (vagy arra is rááll sokszor a parasztja), telepöfögi a várost, neki ezt INGYEN állja a kerület. Van ahol kettő autóra is jár már ilyen.

*http://budapest.hu/Documents/kozterulet_hasznalat/kozterulet_hasznalat_dijtabla_20180701.pdf

Szerinted ez hol normális? Mennyire gurult el a gyógyszered...?
Ennek semmi köze a kommunizmushoz. Jogászként ekkora baromság leírásához mennyire kellett megfeszülni...?

Egyszerűen megint arról van szó, hogy az emberek nem fizetik meg az fenntarthatatlan és mások kárára menő életüket sőt, ezt még állja is neki a város. Fasza.

Miért nem finanszírozzák ennyire nagylelkűen az én hobbimat, ami mástól nem vesz el semmit? Akkor én ezentúl követelem, hogy az ingyenes parkolás költségéig nekem a város állja a bringajavítási chehet. Mert csak. Mert ez jár. Mert ilyen alapon van ma osztva a parkolás az autótulajoknak. Mert az jár. Hogy miért, azt nem értem és sokan mások sem.

A te szabadságod addig tart, amíg mástól nem veszel el. A több tízezer autó ingyenes parkoltatása az micsoda...?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
Közép és nagy kategória lehetne hibrid, tisztán belsőégésűnek szinte semmi előnye nincs a hybriddel szemben. A gond inkább az ár - az tisztán elektromos dodzsem jelenleg a felső középkategória árában van, a legtöbb embernek anyagilag nem reális választás, legalábbis újonnan nem az (használtan már megéri).
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Érvet nem látok tőled jó szokás szerint egy darabot sem.

Tőmondatokban ma ez a helyzet. Van autód? Akkor ingyen kapsz közterület használatot úgy, hogy mástól veszed el a helyet és fizetned sem kell érte. Nincs autód, nem szennyezel, környezettudatosan bringával jársz, mit kapsz érte cserébe? Ja, hogy lófaszt a seggembe.

Nekem nincs autóm, de ha ugyanazon a területen belvárosban mondjuk bármilyen standod akarnék üzemeltetni, akkor az hány százezer Ft is lenne?* Ő kapja ingyért, alanyi jogon én meg fizessek érte?

Tehát én üzleti tevékenységet szeretnék folytatni és adózni, meg növelni a GDP-t és megélni azért fizessek. De egy autó tulajdonos, akik miatt nincs zöldterület (vagy arra is rááll sokszor a parasztja), telepöfögi a várost, neki ezt INGYEN állja a kerület. Van ahol kettő autóra is jár már ilyen.

*http://budapest.hu/Documents/kozterulet_hasznalat/kozterulet_hasznalat_dijtabla_20180701.pdf

Szerinted ez hol normális? Mennyire gurult el a gyógyszered...?
Ennek semmi köze a kommunizmushoz. Jogászként ekkora baromság leírásához mennyire kellett megfeszülni...?

Egyszerűen megint arról van szó, hogy az emberek nem fizetik meg az fenntarthatatlan és mások kárára menő életüket sőt, ezt még állja is neki a város. Fasza.

Miért nem finanszírozzák ennyire nagylelkűen az én hobbimat, ami mástól nem vesz el semmit? Akkor én ezentúl követelem, hogy az ingyenes parkolás költségéig nekem a város állja a bringajavítási chehet. Mert csak. Mert ez jár. Mert ilyen alapon van ma osztva a parkolás az autótulajoknak. Mert az jár. Hogy miért, azt nem értem és sokan mások sem.

A te szabadságod addig tart, amíg mástól nem veszel el. A több tízezer autó ingyenes parkoltatása az micsoda...?

Miféle kedvezményekről ír ez a cikk?
Arról, hogy ha egy teljes évre veszel parkolóhelyet, akkor olcsóbban kapja meg, mintha minden egyes órára megvenné külön-külön?
Hát gratula! Ezek szerint az összes BKV bérletes is kedvezményeket kap, hisz a havi bérletet csupán 30 vonaljegy áráért veheti meg. Pedig ha eltörölnék a havibérletet, akkor havonta akár 100 jegyet is meg kellene vegyenek a budapestiek. Vagyis kijelenthetjük, hogy a jellemzően vonaljegyet használó vidékiektől és turistáktól a budapesti havibérlesekhez áramlik a pénz?
(A fenti eszmefuttatással természetesen nem értek egyet, csak azért írtam le, hogy lásd, mekkora idiótaságot írtak a cikkben)

Egyébként te, mint kerékpáros is kapsz kedvezményt, hisz bárhol ingyen parkolhatsz és ingyen használhatod a kerékpárutakat, míg az autósok fizetnek ezekért.
 
M

molnibalage

Guest
Miféle kedvezményekről ír ez a cikk?
Arról, hogy ha egy teljes évre veszel parkolóhelyet, akkor olcsóbban kapja meg, mintha minden egyes órára megvenné külön-külön?
Hát gratula! Ezek szerint az összes BKV bérletes is kedvezményeket kap, hisz a havi bérletet csupán 30 vonaljegy áráért veheti meg. Pedig ha eltörölnék a havibérletet, akkor havonta akár 100 jegyet is meg kellene vegyenek a budapestiek. Vagyis kijelenthetjük, hogy a jellemzően vonaljegyet használó vidékiektől és turistáktól a budapesti havibérlesekhez áramlik a pénz?
(A fenti eszmefuttatással természetesen nem értek egyet, csak azért írtam le, hogy lásd, mekkora idiótaságot írtak a cikkben)

Egyébként te, mint kerékpáros is kapsz kedvezményt, hisz bárhol ingyen parkolhatsz és ingyen használhatod a kerékpárutakat, míg az autósok fizetnek ezekért.
Komolyan mondom, hogy egyeseknek itt elment az esze. Ennyire nehéz olvasni és szöveget értelmezni...? De tényleg? Bakker ez érettségi szint alatt van...

III. és XIII. kerület fittyet hány ezekre az előírásokra – a III. kerület a második autóra is 100 százalékos engedélyt ad, a XIII. kerület pedig egyáltalán nem korlátozza az ingyenesen kiadható engedélyek számát.
A példád akkor lenne jó, ha azok kerületi lakosok ingyért kapnának BKV bérletet, akik nem parkoltatnak kocsit sem. De nem ez van. Van ahol két kocsi is ingyen parkolhat, már akinek van.