Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Kocsival állni a dugóban is fasza...Nem egyszerűsítem le annál jobban mint amit az átlag ember gondol erről.Időjárás?Szar dolog ám a hidegben,esőben vagy +30 fokban elsétálni a szatyorral a kezedben bolttól a megállóig,ott várni,majd áldogálni a tömegközlekedési eszközön azzal szemben,hogy beülsz a kocsiba.
Kocsival állni a dugóban is fasza...
Bringával is nagyobb tömeg simán mozgatható, csak az átlagembernek mindig a kifogásokat egyszerűbb keresni arra, hogy miért ne mozogjon saját erőből, ahogy természetes volt régen és miért jó drágán büdösben élni.
Ez az a mentalitás, ami káros.
A SUV-ok nagyon betaláltak hazánkban. Egy dologban jók igazán. Kiállítani a ház elé, hogy a szomszéd irigykedjen. Praktikum 0 egy MPV-hez képest, amitől átpártolnak pusztán divatból. Fila táska hódítására emlékeztet.Azért a SUV=kényelem nem ilyen egyszerű dolog szerintem. Ültem már ócska SUV-ban és nagyon jó szedánokban is. Egy jó szedán vagy kombi elég kényelmes tud lenni, azonos technikával mindig könnyebb és gazdaságosabb a szedán, mint az SUV és nem mellesleg a hely sem kisebb benne tapasztalataim szerint.
Ami tényleg igaz, hogy a magasabb ülés pozíció miatt könnyebb ki be szállni.
Bár nem vagyok pesti de követem Puzsér Sétáló Budapest tervét viszont elképesztően szkeptikus vagyok.Nagyon egyszerűre fordítva azt kellene eladnia az embereknek,hogy a kényelmes autót valamilyen kényelmetlenebb megoldásra* cseréljék most mindezt azért,hogy 3 évvel tovább éljenek majd valamikor.Gondolom nem rulok el nagy titkot azzal,hogy itt még nem tart a társadalom.
*Csinálhat akármilyen kiváló tömegközlkedést az mindig kényelmetlenebb lesz mint az autó.Ha már boltok voltak a példa akkor az mindig kényelmetlenebb lesz,hogy tömegközlekedéssel szatyorban elviszed a külvárosi parkolóközpontba a kaját amit megvettél a hidegben/melegben mint az,hogy a kocsiban üldögélsz.
Bicikli első hátsó csomagtartójára simán felpakolok egy nagybevásárlásra való kaját.
Munkábajárni szintén azzal járok.
Ezt az év minimum 80%-ában megteszem. Vagyis ha minden ember így gondolkodna, máris 80%-al kevesebb autó robogna a városok utcáin.
Persze nem mondom, hogy nem kell autó is, de nem kell mindig azt használni. Sőt, városokban sokkal kevesebbszer kellene azt használni, mint biciklit.
Jo reklam. A valasagban szerintem kb fel orat van az atlag vasarlo az Aldiban, kerdes az mire eleg? Tovabba ugye elvileg 1-1,5 oranal tobbet nem allhatsz a parkolojukban jelenleg.
De nem így gondolkoznak!Pont erről beszélek,Puzsér az emberi lustaság ellen küzd...
A dugódíj erről szól. Akinek nagyon fontos, az pénzért behajthat. Ennyi. Ez a valódi költsége annak, ha te egyszerre két helyen is akarsz élni ilyen szinten. Mondom, az emberek egész egyszerűen nem értik meg, hogy az életvitelük költségét jelenleg nem fizetik meg másra tolják annak minden hátrányát. Ennek idővel remélem vége lesz.A Belváros kapcsán azt tudom mondani:
ad 1) Ha korlátozni akarják a behajtást ide akkor ám legyen egyet is tudok vele részben érteni, de legalább az itt lakókat vegyék figyelembe és nekik biztosítsanak bejárást/parkolóhelyet. Ha ez a szép Sétáló Budapest megvalósul (remélem nem) akkor a környékemen bármerre is menni kocsival esélytelen lesz. Dejó majd hordhatom fel a cuccaimat Veszprémből hazaérve metrón mindenen át valami külső kerületes pakolóból. Tudják ám ki csinálja ezt de az remélem napi 8 órában fogja szünnap nélkül. Ha meg szakit kéne szerezni mert lerobbant a kazán és komplett csere az egész? Hát bocsi így jártál max fűtesz az ablakkerettel mert mester nemigen fogja azt vállalni, hogy odajöjjön.
ad 2) Sokszor a saját elcseszett döntések miatt lesz dugó itt a Belvárosban. Vegyük példának a Vértanúk terét a Kossuth mellett. Szépen elkezdték építeni az emlékművet, átépíteni a teret (meg a Kossuthon a pár éve lerakott díszkő egy részét mert miért ne) satöbbi satöbbi és sikerült jelenleg egyirányúsítani a teret, majd később nem is lehet átmenni rajta csak a buszoknak. Nos jelenleg ezzel azt sikerült elérniük, hogy a kocsisor a Nádor utca elejétől konkrétan sokszor a Vértanúk teréig megy mert aki a rakpartról jönne fel nem tud elmenni a Bajcsira csak az Arany Jánosnál, aki meg a rakpart fele menne le az meg megint csak kerülhet a Nádornak. Lesz egy emlékmű meg elvileg papíron nagyobb zöldfelület a téren cserébe elcseszték az eddigi normálisan működő rendet. Taps-taps málágyéc, pityorka, szágyítyesz.
ad 3) Parkolás terén megint csak a nagy napközbeni ingázó forgalmat tudom mondani. Ha valaki éjjel (nem este mert akkor jön mindenki az éttermekbe és juszt tele van megint) olyan 3-4-kor lemegy az utcára szinte alig van parkoló autó. A baj megint csak azzal van, hogy a munkahelyek, minisztériumok meg úgy am block minden fontos a Belvárosban van és emiatt napközben kész ketrecharc találni egy szem nyamvadt parkolóhelyet. Nincs pakolóhely=>mindenki azt vadássza=>persze, hogy feltorlódik a forgalom és áll az egész Sokan meg egyszerűen képtelenek a párhuzamos parkolásra vagy normálisan beállni, helyette fél helyeket kihagyva vagy egy-egy kerékkel fennállva a járdán mert annyi nincs bennük, hogy korrigáljanak max eltörik az a tengely. Nah meg igen én a kis Golffal persze, hogy könnyebben elférek mint a drága Q7-es audis meg persze a fekete 7/5-ös bömmeres.
ad 4) Tömegközlekedés. Igen, más városokkal összevetve itt Pesten tényleg szerkezetében jó alapvetően a tömegközlekedés de és itt a de. Én pl a kettes villamossal szoktam mindig becsattogni az egyetemre (Szó szerint, mert volt nem egyszer, hogy egy uszály leelőzte a villamost. Igen, egy uszály.) ami a fent említett lassúság mellett persze mindig tele van és akkor nem jön vagy akkor a leglassabb mikor időre kéne valahova menni. Másik kedvenc példám a metrópótlás. Hétvégén nem jár csak a felújított részen a hármas. Oké ám legyen de azért a pótlást sikerül úgy megszervezni, hogy jobb esetben kb másfélszer annyi idő alatt érjek oda (na meg vissza) a kondiba, mint amennyit tartana simán metróval. Jah ugyanezen út kocsival meg persze feleannyi és le is rakhatom a kocsit a kondi parkolójában. Természetesen a buszokon mindig konzervhangulat és ketrecharc uralkodik a helyekért, én meg már el is engedtem a fogódzkodó megtalálását majd inkább gyúrok lábra helyette. Jah és említsük még meg mellé a kellemes illatú-állagú-kinézetű némely esetben magát már délelőtt indokolatlanul jól érező csöveseket/olyan jellegűeket akikkel éjjel se találkoznál nemhogy a metrópótlón. (igaz e téren a kilences busz a verhetetlen ahol mellettem majdnem lekéselték egymást fényes nappal) Szóval teljesen megértem azokat akiknek ebből elegük van és inkább ülnek be kocsiba, ahol lehet igen állni kell a dugóban de még mindig jobb érzés ott mint a BKV-s Mortal Kombat amit naponta csinálok.
Az "amerikai álom" másolása...Mindenhol probléma ez a fejlett világban. Amikor reggel megyek dolgozni ugyanezeket látom, anyucik út közepén megállva, minél közelebb a bejárathoz, jó esetben azért indexel...a mi gyermekkorunkban teljesen természetes volt, hogy bicajjal vagy gyalog mentünk a suliba. Nem is tudom mikor jött ez így be, hogy ennyire elkényelmesedtek az emberek.
Kenyelmesebbek a SUV-ok. Konnyebb ki- es beszallni. Illetve mas a perspektiva mint egy szedanban, es ezert biztonsagosabb is. A magasbol jobban at lehet latni a kozlekedest.
Nekem személyes tapasztalat, csak megerősíteni tudom. Subarum (SUV) van, alacsony a súlypontja (boxer), qrv@ jól fekszi az utat, a fogyasztása átlag 6,4, rossz úton sem kell félteni. Többek között azért választottuk, mert könnyebb ki-, és beszállni, kényelmes az ülés. Lementünk Montenegroba és vissza anélkül, hogy nagyon megéreztem volna. Ja, és állandó összkerékhajtása van (az egyik legjobb a világon ), ami azért sokat dob a biztonságon (főleg esős, csúszós időben).
Azért a SUV=kényelem nem ilyen egyszerű dolog szerintem. Ültem már ócska SUV-ban és nagyon jó szedánokban is. Egy jó szedán vagy kombi elég kényelmes tud lenni, azonos technikával mindig könnyebb és gazdaságosabb a szedán, mint az SUV és nem mellesleg a hely sem kisebb benne tapasztalataim szerint.
Ami tényleg igaz, hogy a magasabb ülés pozíció miatt könnyebb ki be szállni.
Aztán össze lehet vetni az életminőséget Los Angelesben és Amszterdamban. Ki melyik városban lakna inkább?
Lehet autó nélkül élni és nem dugóban ülni a hatsávos autópályán.Amszterdamban mi az olyan fene nagy életminőség LA-hez képest? A magyar kurvák a vöröslámpás negyedben?
Lehet autó nélkül élni és nem dugóban ülni a hatsávos autópályán.
Bp-n is lehet autó nélkül élni, csak ezt egyesek nem hiszik el. Csak nem annyira élhető még attól. Lehetne jobb is.Akkor költözz oda, nem?
Bp-n is lehet autó nélkül élni, csak ezt egyesek nem hiszik el. Csak nem annyira élhető még attól. Lehetne jobb is.
Megint sikerült remekül értelmezni a mondandómat...