Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 563
113
És mind ezt nem a belvárosban lakókkal kéne megszavaztatnod(az nem olyan nehéz) hanem azokkal akik a belvárosban dolgoznak de nem ott laknak hanem valamelyik peremkerületben...
 
M

molnibalage

Guest
Nem egyszerűsítem le annál jobban mint amit az átlag ember gondol erről.Időjárás?Szar dolog ám a hidegben,esőben vagy +30 fokban elsétálni a szatyorral a kezedben bolttól a megállóig,ott várni,majd áldogálni a tömegközlekedési eszközön azzal szemben,hogy beülsz a kocsiba.
Kocsival állni a dugóban is fasza...
Bringával is nagyobb tömeg simán mozgatható, csak az átlagembernek mindig a kifogásokat egyszerűbb keresni arra, hogy miért ne mozogjon saját erőből, ahogy természetes volt régen és miért jó drágán büdösben élni.

Ez az a mentalitás, ami káros.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 563
113
Kocsival állni a dugóban is fasza...
Bringával is nagyobb tömeg simán mozgatható, csak az átlagembernek mindig a kifogásokat egyszerűbb keresni arra, hogy miért ne mozogjon saját erőből, ahogy természetes volt régen és miért jó drágán büdösben élni.

Ez az a mentalitás, ami káros.

Nem érted,a dugóban ülsz a klímás kocsiban.Az idő megy vele de kényelmesebb mint várni a tömegközlekedési eszközre a hidegben/melegben/szélben/esőben...
Én már egy hónapja biciklizek ha nem esik,szóval ne nekem címezd a kifogásos részt!Nem magamról beszélek,hanem az emberek gondolkodásáról...
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 253
113
Azért a SUV=kényelem nem ilyen egyszerű dolog szerintem. Ültem már ócska SUV-ban és nagyon jó szedánokban is. Egy jó szedán vagy kombi elég kényelmes tud lenni, azonos technikával mindig könnyebb és gazdaságosabb a szedán, mint az SUV és nem mellesleg a hely sem kisebb benne tapasztalataim szerint.
Ami tényleg igaz, hogy a magasabb ülés pozíció miatt könnyebb ki be szállni.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 108
3 149
113
Na látjátok ezért jó kisvárosban lakni...no tömegközlekedés...bicó+ napi inga 30 km-re a városba...klímás SUV-vel van 4-s coupe-val ✔✔:D:D:D
 
  • Tetszik
Reactions: vata and antigonosz

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Azért a SUV=kényelem nem ilyen egyszerű dolog szerintem. Ültem már ócska SUV-ban és nagyon jó szedánokban is. Egy jó szedán vagy kombi elég kényelmes tud lenni, azonos technikával mindig könnyebb és gazdaságosabb a szedán, mint az SUV és nem mellesleg a hely sem kisebb benne tapasztalataim szerint.
Ami tényleg igaz, hogy a magasabb ülés pozíció miatt könnyebb ki be szállni.
A SUV-ok nagyon betaláltak hazánkban. Egy dologban jók igazán. Kiállítani a ház elé, hogy a szomszéd irigykedjen. Praktikum 0 egy MPV-hez képest, amitől átpártolnak pusztán divatból. Fila táska hódítására emlékeztet.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
A Belváros kapcsán azt tudom mondani:
ad 1) Ha korlátozni akarják a behajtást ide akkor ám legyen egyet is tudok vele részben érteni, de legalább az itt lakókat vegyék figyelembe és nekik biztosítsanak bejárást/parkolóhelyet. Ha ez a szép Sétáló Budapest megvalósul (remélem nem) akkor a környékemen bármerre is menni kocsival esélytelen lesz. Dejó majd hordhatom fel a cuccaimat Veszprémből hazaérve metrón mindenen át valami külső kerületes pakolóból. Tudják ám ki csinálja ezt de az remélem napi 8 órában fogja szünnap nélkül. Ha meg szakit kéne szerezni mert lerobbant a kazán és komplett csere az egész? Hát bocsi így jártál max fűtesz az ablakkerettel mert mester nemigen fogja azt vállalni, hogy odajöjjön.

ad 2) Sokszor a saját elcseszett döntések miatt lesz dugó itt a Belvárosban. Vegyük példának a Vértanúk terét a Kossuth mellett. Szépen elkezdték építeni az emlékművet, átépíteni a teret (meg a Kossuthon a pár éve lerakott díszkő egy részét mert miért ne) satöbbi satöbbi és sikerült jelenleg egyirányúsítani a teret, majd később nem is lehet átmenni rajta csak a buszoknak. Nos jelenleg ezzel azt sikerült elérniük, hogy a kocsisor a Nádor utca elejétől konkrétan sokszor a Vértanúk teréig megy mert aki a rakpartról jönne fel nem tud elmenni a Bajcsira csak az Arany Jánosnál, aki meg a rakpart fele menne le az meg megint csak kerülhet a Nádornak. Lesz egy emlékmű meg elvileg papíron nagyobb zöldfelület a téren cserébe elcseszték az eddigi normálisan működő rendet. Taps-taps málágyéc, pityorka, szágyítyesz.

ad 3) Parkolás terén megint csak a nagy napközbeni ingázó forgalmat tudom mondani. Ha valaki éjjel (nem este mert akkor jön mindenki az éttermekbe és juszt tele van megint) olyan 3-4-kor lemegy az utcára szinte alig van parkoló autó. A baj megint csak azzal van, hogy a munkahelyek, minisztériumok meg úgy am block minden fontos a Belvárosban van és emiatt napközben kész ketrecharc találni egy szem nyamvadt parkolóhelyet. Nincs pakolóhely=>mindenki azt vadássza=>persze, hogy feltorlódik a forgalom és áll az egész Sokan meg egyszerűen képtelenek a párhuzamos parkolásra vagy normálisan beállni, helyette fél helyeket kihagyva vagy egy-egy kerékkel fennállva a járdán mert annyi nincs bennük, hogy korrigáljanak max eltörik az a tengely. Nah meg igen én a kis Golffal persze, hogy könnyebben elférek mint a drága Q7-es audis meg persze a fekete 7/5-ös bömmeres.

ad 4) Tömegközlekedés. Igen, más városokkal összevetve itt Pesten tényleg szerkezetében jó alapvetően a tömegközlekedés de és itt a de. Én pl a kettes villamossal szoktam mindig becsattogni az egyetemre (Szó szerint, mert volt nem egyszer, hogy egy uszály leelőzte a villamost. Igen, egy uszály.) ami a fent említett lassúság mellett persze mindig tele van és akkor nem jön vagy akkor a leglassabb mikor időre kéne valahova menni. Másik kedvenc példám a metrópótlás. Hétvégén nem jár csak a felújított részen a hármas. Oké ám legyen de azért a pótlást sikerül úgy megszervezni, hogy jobb esetben kb másfélszer annyi idő alatt érjek oda (na meg vissza) a kondiba, mint amennyit tartana simán metróval. Jah ugyanezen út kocsival meg persze feleannyi és le is rakhatom a kocsit a kondi parkolójában. Természetesen a buszokon mindig konzervhangulat és ketrecharc uralkodik a helyekért, én meg már el is engedtem a fogódzkodó megtalálását majd inkább gyúrok lábra helyette. Jah és említsük még meg mellé a kellemes illatú-állagú-kinézetű némely esetben magát már délelőtt indokolatlanul jól érező csöveseket/olyan jellegűeket akikkel éjjel se találkoznál nemhogy a metrópótlón. (igaz e téren a kilences busz a verhetetlen ahol mellettem majdnem lekéselték egymást fényes nappal) Szóval teljesen megértem azokat akiknek ebből elegük van és inkább ülnek be kocsiba, ahol lehet igen állni kell a dugóban de még mindig jobb érzés ott mint a BKV-s Mortal Kombat amit naponta csinálok.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Bár nem vagyok pesti de követem Puzsér Sétáló Budapest tervét viszont elképesztően szkeptikus vagyok.Nagyon egyszerűre fordítva azt kellene eladnia az embereknek,hogy a kényelmes autót valamilyen kényelmetlenebb megoldásra* cseréljék most mindezt azért,hogy 3 évvel tovább éljenek majd valamikor.Gondolom nem rulok el nagy titkot azzal,hogy itt még nem tart a társadalom.

*Csinálhat akármilyen kiváló tömegközlkedést az mindig kényelmetlenebb lesz mint az autó.Ha már boltok voltak a példa akkor az mindig kényelmetlenebb lesz,hogy tömegközlekedéssel szatyorban elviszed a külvárosi parkolóközpontba a kaját amit megvettél a hidegben/melegben mint az,hogy a kocsiban üldögélsz.

Bicikli első hátsó csomagtartójára simán felpakolok egy nagybevásárlásra való kaját.
Munkábajárni szintén azzal járok.
Ezt az év minimum 80%-ában megteszem. Vagyis ha minden ember így gondolkodna, máris 80%-al kevesebb autó robogna a városok utcáin.
Persze nem mondom, hogy nem kell autó is, de nem kell mindig azt használni. Sőt, városokban sokkal kevesebbszer kellene azt használni, mint biciklit.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and papi

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 563
113
Bicikli első hátsó csomagtartójára simán felpakolok egy nagybevásárlásra való kaját.
Munkábajárni szintén azzal járok.
Ezt az év minimum 80%-ában megteszem. Vagyis ha minden ember így gondolkodna, máris 80%-al kevesebb autó robogna a városok utcáin.
Persze nem mondom, hogy nem kell autó is, de nem kell mindig azt használni. Sőt, városokban sokkal kevesebbszer kellene azt használni, mint biciklit.

De nem így gondolkoznak!Pont erről beszélek,Puzsér az emberi lustaság ellen küzd...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Jo reklam. A valasagban szerintem kb fel orat van az atlag vasarlo az Aldiban, kerdes az mire eleg? Tovabba ugye elvileg 1-1,5 oranal tobbet nem allhatsz a parkolojukban jelenleg.

Az kb. 12 kW-nyi töltés, autótól függően kb. 70 km-nyi út. Aki csak városban közlekedik, simán elég neki 2-3 napra, amíg ismét megy egy Aldiba vásárolni.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 921
5 421
113
A britek azt fontolgatják, hogy nem engedik be az iskolákat körülvevő utcákba a gépjárműveket. A szülők autóit is beleértve, akik „természetesen” ragaszkodnak hozzá, hogy közvetlenül az iskola bejáratáig szállítsák reggelente a csemetét, nehogy két lépést kelljen tennie annak a gyereknek az iskoláig.

A tiltástól a levegőminőség javulását és a levegőszennyezésből adódó egészségi problémák eltűnését várják.

Egy személyes információ el szeretném kezdeni: egy iskola közvetlen közelében lakunk, ezért testközelben tapasztalom meg, ahogyan a szülők egészen az iskola kapujáig szállítják a gyerekeket, nehogy a család szeme fényének akár két lépést is kelljen gyalogolni a kicsit távolabbra leparkolt autó és az iskola bejárata között. A kaotikus forgalmi helyzet elsősorban a nagyobb iskolai rendezvények − évnyitók, évzárók, anyák napja, iskolai karácsony satöbbi − alkalmával csúcsosodik ki, de tulajdonképpen bármelyik reggel megfigyelhető. A dolog úgy történik, hogy a szülők megállnak az iskola kapujával pontosan szemben az út közepén, centire kiszámítva, honnan kell a gyereknek a legkevesebb lépést megtennie, a gyerek kikászálódik, még meghallgatja az utolsó anyai intelmeket, majd a parkoló autók között belavíroznak az iskolakapun.

Ezt elégelték meg a britek, amikor úgy döntöttek, hogy mérlegelik: az iskolák közvetlen környezetében lévő utcákba egyáltalán ne lehessen autóval behajtani. Egyúttal azt is szorgalmazzák, hogy a feltételek megfelelőek legyenek ahhoz, hogy a gyerekek gyalog vagy kerékpárral járjanak iskolába.

A brit egészségügyi hatóságok adatai szerint a szigetországban körülbelül 28−36 ezer haláleset vezethető vissza a légszennyezés hosszú távú hatásaira. Ezért azt sürgetik, hogy a helyi önkormányzatok jelöljenek ki autómentes zónákat a települések olyan „érzékeny” pontjain, mint amilyenek például az iskolák, a kórházak vagy a szociális otthonok.

Ezen kívül az alábbi ajánlásokat fogalmazták meg:

- Oly módon kell áttervezni a városok elrendezését, hogy ne legyenek lakóházak az olyan erősen szennyezett településrészeken, mint például a nagy forgalmú utak közvetlen környéke.

- Az eddigieknél több anyagi forrást kell fordítani a tömegközlekedésre, hogy a járművek tiszták legyenek és megfelelő sűrűséggel járjanak. Ezen kívül tisztán kell tartani a gyalogos- és kerékpárutakat is.

- Szorgalmazni kell az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek beszerzését, bővíteni kell az elektromos autók töltésére szolgáló pontok számát.

- Ki kell tiltani a nagy levegőszennyezést okozó járműveket a sűrűn lakott területekről, ezen kívül olyan régiókat kell kialakítani a településeken, ahová csak kis károsanyag-kibocsátású járművek hajthatnak be vagy a járművek teljesen ki vannak tiltva.

BBC

Mindenhol probléma ez a fejlett világban. Amikor reggel megyek dolgozni ugyanezeket látom, anyucik út közepén megállva, minél közelebb a bejárathoz, jó esetben azért indexel...a mi gyermekkorunkban teljesen természetes volt, hogy bicajjal vagy gyalog mentünk a suliba. Nem is tudom mikor jött ez így be, hogy ennyire elkényelmesedtek az emberek.
 
M

molnibalage

Guest
A Belváros kapcsán azt tudom mondani:
ad 1) Ha korlátozni akarják a behajtást ide akkor ám legyen egyet is tudok vele részben érteni, de legalább az itt lakókat vegyék figyelembe és nekik biztosítsanak bejárást/parkolóhelyet. Ha ez a szép Sétáló Budapest megvalósul (remélem nem) akkor a környékemen bármerre is menni kocsival esélytelen lesz. Dejó majd hordhatom fel a cuccaimat Veszprémből hazaérve metrón mindenen át valami külső kerületes pakolóból. Tudják ám ki csinálja ezt de az remélem napi 8 órában fogja szünnap nélkül. Ha meg szakit kéne szerezni mert lerobbant a kazán és komplett csere az egész? Hát bocsi így jártál max fűtesz az ablakkerettel mert mester nemigen fogja azt vállalni, hogy odajöjjön.

ad 2) Sokszor a saját elcseszett döntések miatt lesz dugó itt a Belvárosban. Vegyük példának a Vértanúk terét a Kossuth mellett. Szépen elkezdték építeni az emlékművet, átépíteni a teret (meg a Kossuthon a pár éve lerakott díszkő egy részét mert miért ne) satöbbi satöbbi és sikerült jelenleg egyirányúsítani a teret, majd később nem is lehet átmenni rajta csak a buszoknak. Nos jelenleg ezzel azt sikerült elérniük, hogy a kocsisor a Nádor utca elejétől konkrétan sokszor a Vértanúk teréig megy mert aki a rakpartról jönne fel nem tud elmenni a Bajcsira csak az Arany Jánosnál, aki meg a rakpart fele menne le az meg megint csak kerülhet a Nádornak. Lesz egy emlékmű meg elvileg papíron nagyobb zöldfelület a téren cserébe elcseszték az eddigi normálisan működő rendet. Taps-taps málágyéc, pityorka, szágyítyesz.

ad 3) Parkolás terén megint csak a nagy napközbeni ingázó forgalmat tudom mondani. Ha valaki éjjel (nem este mert akkor jön mindenki az éttermekbe és juszt tele van megint) olyan 3-4-kor lemegy az utcára szinte alig van parkoló autó. A baj megint csak azzal van, hogy a munkahelyek, minisztériumok meg úgy am block minden fontos a Belvárosban van és emiatt napközben kész ketrecharc találni egy szem nyamvadt parkolóhelyet. Nincs pakolóhely=>mindenki azt vadássza=>persze, hogy feltorlódik a forgalom és áll az egész Sokan meg egyszerűen képtelenek a párhuzamos parkolásra vagy normálisan beállni, helyette fél helyeket kihagyva vagy egy-egy kerékkel fennállva a járdán mert annyi nincs bennük, hogy korrigáljanak max eltörik az a tengely. Nah meg igen én a kis Golffal persze, hogy könnyebben elférek mint a drága Q7-es audis meg persze a fekete 7/5-ös bömmeres.

ad 4) Tömegközlekedés. Igen, más városokkal összevetve itt Pesten tényleg szerkezetében jó alapvetően a tömegközlekedés de és itt a de. Én pl a kettes villamossal szoktam mindig becsattogni az egyetemre (Szó szerint, mert volt nem egyszer, hogy egy uszály leelőzte a villamost. Igen, egy uszály.) ami a fent említett lassúság mellett persze mindig tele van és akkor nem jön vagy akkor a leglassabb mikor időre kéne valahova menni. Másik kedvenc példám a metrópótlás. Hétvégén nem jár csak a felújított részen a hármas. Oké ám legyen de azért a pótlást sikerül úgy megszervezni, hogy jobb esetben kb másfélszer annyi idő alatt érjek oda (na meg vissza) a kondiba, mint amennyit tartana simán metróval. Jah ugyanezen út kocsival meg persze feleannyi és le is rakhatom a kocsit a kondi parkolójában. Természetesen a buszokon mindig konzervhangulat és ketrecharc uralkodik a helyekért, én meg már el is engedtem a fogódzkodó megtalálását majd inkább gyúrok lábra helyette. Jah és említsük még meg mellé a kellemes illatú-állagú-kinézetű némely esetben magát már délelőtt indokolatlanul jól érező csöveseket/olyan jellegűeket akikkel éjjel se találkoznál nemhogy a metrópótlón. (igaz e téren a kilences busz a verhetetlen ahol mellettem majdnem lekéselték egymást fényes nappal) Szóval teljesen megértem azokat akiknek ebből elegük van és inkább ülnek be kocsiba, ahol lehet igen állni kell a dugóban de még mindig jobb érzés ott mint a BKV-s Mortal Kombat amit naponta csinálok.
A dugódíj erről szól. Akinek nagyon fontos, az pénzért behajthat. Ennyi. Ez a valódi költsége annak, ha te egyszerre két helyen is akarsz élni ilyen szinten. Mondom, az emberek egész egyszerűen nem értik meg, hogy az életvitelük költségét jelenleg nem fizetik meg másra tolják annak minden hátrányát. Ennek idővel remélem vége lesz.

A korlátlan szabadság addig tart, amíg nem ás életterét cseszed szét.

Mindenhol probléma ez a fejlett világban. Amikor reggel megyek dolgozni ugyanezeket látom, anyucik út közepén megállva, minél közelebb a bejárathoz, jó esetben azért indexel...a mi gyermekkorunkban teljesen természetes volt, hogy bicajjal vagy gyalog mentünk a suliba. Nem is tudom mikor jött ez így be, hogy ennyire elkényelmesedtek az emberek.
Az "amerikai álom" másolása...
Miközben Hollandiában ahol lehet, 6 éves gyerekek már szülőkkel együtt csapatják a bringán. Aztán össze lehet vetni az életminőséget Los Angelesben és Amszterdamban. Ki melyik városban lakna inkább?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and blitzkrieg

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Kenyelmesebbek a SUV-ok. Konnyebb ki- es beszallni. Illetve mas a perspektiva mint egy szedanban, es ezert biztonsagosabb is. A magasbol jobban at lehet latni a kozlekedest.

Nekem személyes tapasztalat, csak megerősíteni tudom. Subarum (SUV) van, alacsony a súlypontja (boxer), qrv@ jól fekszi az utat, a fogyasztása átlag 6,4, rossz úton sem kell félteni. Többek között azért választottuk, mert könnyebb ki-, és beszállni, kényelmes az ülés. Lementünk Montenegroba és vissza anélkül, hogy nagyon megéreztem volna. Ja, és állandó összkerékhajtása van (az egyik legjobb a világon :)), ami azért sokat dob a biztonságon (főleg esős, csúszós időben).

Azért a SUV=kényelem nem ilyen egyszerű dolog szerintem. Ültem már ócska SUV-ban és nagyon jó szedánokban is. Egy jó szedán vagy kombi elég kényelmes tud lenni, azonos technikával mindig könnyebb és gazdaságosabb a szedán, mint az SUV és nem mellesleg a hely sem kisebb benne tapasztalataim szerint.
Ami tényleg igaz, hogy a magasabb ülés pozíció miatt könnyebb ki be szállni.

Csak RAV 4-el van tapasztalatom (meg egy-két végrehajtás alá vont bömcsivel :D nézegetés szintjén, spec az elég kiábrándító volt). A RAV4-en a hátsó ülés konkrétan baromi szar volt (kemény és kényelmetlen). Ez persze gyártó/kocsi függő, a Toyota ebből a szempontból persze átlagos, egyébként pedig keretfüggő, milyen ülést raksz be gyártóként. De a BMW-től sem voltam különösebben elájulva (X5 volt ha jól emlékszem).

RAV4-et vezettem is egy pár száz kilométert, a motor ehhez a bódéhoz gyenge volt, magasan ülni meg inkább fura volt, mint különösebben előnyös, különösebb értelmét én nem láttam, a forgalmi helyzetet pont ugyanolyan jól meg tudom ítélni 50 centivel lejjebb is. Ez megint egyéni ízlés kérdése, van aki utál alacsonyan ülni, az MX 5 meg már nekem is extrém. :D A ki és beszállásra őszintén nem is emlékszem, max arra hogy fura volt hogy fel kell mászni a kocsiba, de kb. ennyi, általában nem szokott problémát okozni ki és beszállni sehova. Az illető azért vette mert mekkora a csomagtér (előtte kis kompaktja volt, ahhoz képest ez igaz is), ami magasságban igaz, a saját szedánomban ettől függetlenül több bőrönd és más polgári holmi fér el, dobkészletet, óriásakváriumot meg nem akarok szállítani.

Vezetni meg kb. olyan érzés, mint amilyen egy buszt lehet. Menni megy, különösebb érzés nincs benne, az biztos hogy se kanyarodni, se gyorsulni, se útra tapadni közelében nem volt a saját kocsimnak, persze a sajátomat nyilván jobban érzem mint egy idegen kocsit. Nagy utazónak biztos nem lenne első választás, Subaruban mondjuk még nem ültem. A rugózása meg istentelenül kemény - SUV-ban muszáj, alapból magasabban van a súlypontja, lágy rugózással csak dülöngélne a kanyarban aztán szépen borulna az árokba. Így szükségszerűen kemény rugózás, ami miatt majdnem minden úthibát érzel, vagy megpróbálják ezt valami bazi nagy gumival kompenzálni, amit egyrészt drága lesz cserélni, másrészt a rugózatlan tömeget növeli.

Igazából ezt a részét nem értem, mert egy csomó SUV full ugyanarra az alvázra épül, mint valamelyik kompakt, a különbség meg kb. a hasmagasság, gyakran a hajtáslánc is szinte ugyanaz, így az építésbeli különbségből annyi jön ki, hogy magasabban ülsz. illetve máshogy (könnyebben?) szállsz be- és ki, egyébként meg műszaki szempontból csak egy rakat hátránya van. A négykerekes hajtás persze poén (és 90%-ban full fölösleges), de ez megint csak olyan dolog, hogy a legtöbb SUV-ban eleve nincs, és egyes nagyobb szedánokban is elérhető ha valaki arra vágyik, az új Mazda 3 pedig adja kompakt kategóriában is (mondjuk ennek sincs sok értelme azon túl, hogy a felfüggesztése meg gagyi és ezzel kompenzálja).

Mondom ez ízlés és pofon, van akinek ez bejön, de műszakilag én ezt a kialakítást gyakorlatilag tök értelmetlennek tartom, szubjektíve viszont elég sok embernek bejön.
Ami tényleg igaz, hogy a magasabb ülés pozíció miatt könnyebb ki be szállni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Lehet autó nélkül élni és nem dugóban ülni a hatsávos autópályán.

Akkor költözz oda, nem? Azért an exit pollon szerintem az emberek nagyobb többsége fogja választani Venice Beachet a görkoris lányokkal, meg a világ kb. leggazdagabb városát, mint az autómentes belvárost.

Ami Amszerdamban is kb. csak azért valósulhat meg, mert méretben kb. 1/10 sincs LA-nak, és szanaszét van szabdalva csatornákkal.
 
  • Tetszik
Reactions: vata

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Bp-n is lehet autó nélkül élni, csak ezt egyesek nem hiszik el. Csak nem annyira élhető még attól. Lehetne jobb is.
Megint sikerült remekül értelmezni a mondandómat...

Én tök jól elvagyok a városban autó nélkül. A gond akkor kezdődik, amikor külvárosba kell menni vagy vidékre, esetleg külföldre.

Nagyon kíváncsi lennék egy olyan statisztikára, hogy az itteni város autóforgalom hány %-a helyi lakos (pl. azonos v szomszédos kerületből), és hány az ingázó.
Ha tippelni kellene, úgy 50% az ingázók aránya.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 921
5 421
113
RAV4-et vezettem is egy pár száz kilométert, a motor ehhez a bódéhoz gyenge volt, magasan ülni meg inkább fura volt, mint különösebben előnyös, különösebb értelmét én nem láttam, a forgalmi helyzetet pont ugyanolyan jól meg tudom ítélni 50 centivel lejjebb is.

A magasabb jármű egyszer jól jött, igaz az egy VW TRansporter volt nem SUV, amikor dombélen a paraszt mercis elkezdte előzni a sort és szembe jöttek motorosok, nohh ott érezhető volt a jobb rálátás előnye, korábban tudtam fékezni.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz