Érdekes. Igaz, hogy az USA-ban csökkentek ezeknek a márkáknak az eladásai, de Európában meg a
Jeep-é nőtt és ha megnézzük, az
USA-ban eladott Fiatokat, akkor azt látjuk, hogy siralmas. Nem is véletlenül kritizálják Tavarest nyílt levélben az USA értékesítők.
Tulajdonképen a Stellantis európai értékesítésében arányait tekintve a Citroent (13,8%) viszonylag szorosan követi a Jeep (10,6%) növekedett, a többi márkájánál pedig stagnálás, vagy csökkenés látható. Bár nyilván elmarad a Citroen, Peugeot, Opel mögött, így arányaiban többe kerül a fejlesztés és egyéb költség, de akkor mit szóljon ehhez pl. az Alfa?
https://www.best-selling-cars.com/e...pe-best-selling-car-manufacturers-and-brands/
Köszi az utolsó linket!
Uhh. Több Hyundai fogy Európában, mint Opel...
Értem én, hogy már nem német autónak számít a tájékozottabbak* szemében, de akkor is.
*Az átlagembert nem érdeklik a vállalati fúziók s nem, hogy egy márka melyik csoportba kerül. Ma már sokan azt sem tudják, hogy milyen motor van a kocsijukban, mennyi lóerővel (Erre konkrét példáim vannak) Nem is kell, hogy érdekelje; legyen jó a termék és kész.
Sokáig azzal sokkoltam a tájékozatlan, de legalább előítéletes azon Corsa tulajdonosokat, akik a Grande Punto műszaki bázisú sorozat tulajdonosai voltak, hogy Fiatjuk van
Addig dicsérték agyba-főbe a németet, utána már sokkal kritikusabbak lettek
Most néztem a Totalcar Népítélet táblázatokat, az olasz felépítménnyel még elégedettebbek is voltak a tulajok
Valamelyik nap hívtam fel a figyelmét egy 2022-es Corsa tulaj csajnak, hogy jobb lesz, ha erősen óvatos lesz az olajban futó szíjas Peugeotjával. Teljesen kiakadt, hogy ez Opel, nem francia, stb...
A Peugeot-k, Citroënek és Opelek leggyakoribb, Puretech nevű benzinmotorja korszerű, alacsony a károsanyag-kibocsátása, de kockázatos vele használt autót venni, és erről egy darabig a gyártók sem tudtak.
telex.hu
Különleges apropóból hoztunk el ismét tesztkörre egy Peugeot 5008-at az autóparkjából, ahol egyébként te is nyugodtan kipróbálhatod. Szóval a modell
www.autonavigator.hu
Mellesleg az automata váltóval 2022-ben fél-egy millióval rendre drágábban árulták (valamennyire) összehasonlítható felszereltségekkel a kisautót, mint a kifinomultabb, jóval tágasabb, Golf kategóriás Hyundai i30-at hasonlóan a csak háromhengeres motoros verzióval, automatával.
Kipróbálva mind a kettőt tesztautóként, a Corsa egy vicc volt minden téren a
Hunyadihoz képest.
Ez még videókon keresztül is átjön.
Időpontra beállítva a videók a padlógázas gyorsításokra, hogy ne kelljen végigszenvedni őket:
Szóval vastagra volt faragva az árképzéskor az ácsceruza rendesen a Stellantisnál...
S nem mindenki olyan mániás, mint én, hogy végigböngészi, végigjárja, próbálja még azokat az autó típusokat, verziókat is, amiktől előítéletként feláll a szőr a hátán... (Kipróbáltam a CVT-s Sanderót és a Micrát is, pedig na...)
Én meg nem mélyedek bele a laptopokba vásárlás előtt, mert semmit nem konyítok hozzájuk, de nem is 6 millió felett van az áruk.
Visszatérve a már Stellantis márkák utóbbi évtizedeire, ha a menedzsereknek a részvényopciók lehívása helyett egyszer csak árokba lövés lenne a piac ítélete, ritka csúfság lenne a székházaik útjainak környéke.