Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
17 081
23 640
113
Na eeeeeez! Ez egy kibaszott művészet! Egyszerre lenne merevedésem és sírnék miközben simogatom! :rolleyes:
24 literes motorral :D :D :D

 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 501
12 170
113
Érdekes. Igaz, hogy az USA-ban csökkentek ezeknek a márkáknak az eladásai, de Európában meg a Jeep-é nőtt és ha megnézzük, az USA-ban eladott Fiatokat, akkor azt látjuk, hogy siralmas. Nem is véletlenül kritizálják Tavarest nyílt levélben az USA értékesítők.
Tulajdonképen a Stellantis európai értékesítésében arányait tekintve a Citroent (13,8%) viszonylag szorosan követi a Jeep (10,6%) növekedett, a többi márkájánál pedig stagnálás, vagy csökkenés látható. Bár nyilván elmarad a Citroen, Peugeot, Opel mögött, így arányaiban többe kerül a fejlesztés és egyéb költség, de akkor mit szóljon ehhez pl. az Alfa? https://www.best-selling-cars.com/e...pe-best-selling-car-manufacturers-and-brands/
Köszi az utolsó linket!
Uhh. Több Hyundai fogy Európában, mint Opel...
Értem én, hogy már nem német autónak számít a tájékozottabbak* szemében, de akkor is.
*Az átlagembert nem érdeklik a vállalati fúziók s nem, hogy egy márka melyik csoportba kerül. Ma már sokan azt sem tudják, hogy milyen motor van a kocsijukban, mennyi lóerővel (Erre konkrét példáim vannak) Nem is kell, hogy érdekelje; legyen jó a termék és kész.
Sokáig azzal sokkoltam a tájékozatlan, de legalább előítéletes azon Corsa tulajdonosokat, akik a Grande Punto műszaki bázisú sorozat tulajdonosai voltak, hogy Fiatjuk van:D
Addig dicsérték agyba-főbe a németet, utána már sokkal kritikusabbak letteko_O
Most néztem a Totalcar Népítélet táblázatokat, az olasz felépítménnyel még elégedettebbek is voltak a tulajok:cool:

Valamelyik nap hívtam fel a figyelmét egy 2022-es Corsa tulaj csajnak, hogy jobb lesz, ha erősen óvatos lesz az olajban futó szíjas Peugeotjával. Teljesen kiakadt, hogy ez Opel, nem francia, stb...

Mellesleg az automata váltóval 2022-ben fél-egy millióval rendre drágábban árulták (valamennyire) összehasonlítható felszereltségekkel a kisautót, mint a kifinomultabb, jóval tágasabb, Golf kategóriás Hyundai i30-at hasonlóan a csak háromhengeres motoros verzióval, automatával.

Kipróbálva mind a kettőt tesztautóként, a Corsa egy vicc volt minden téren a Hunyadihoz képest.
Ez még videókon keresztül is átjön.
Időpontra beállítva a videók a padlógázas gyorsításokra, hogy ne kelljen végigszenvedni őket:


Szóval vastagra volt faragva az árképzéskor az ácsceruza rendesen a Stellantisnál...

S nem mindenki olyan mániás, mint én, hogy végigböngészi, végigjárja, próbálja még azokat az autó típusokat, verziókat is, amiktől előítéletként feláll a szőr a hátán... (Kipróbáltam a CVT-s Sanderót és a Micrát is, pedig na...)
Én meg nem mélyedek bele a laptopokba vásárlás előtt, mert semmit nem konyítok hozzájuk, de nem is 6 millió felett van az áruk.

Visszatérve a már Stellantis márkák utóbbi évtizedeire, ha a menedzsereknek a részvényopciók lehívása helyett egyszer csak árokba lövés lenne a piac ítélete, ritka csúfság lenne a székházaik útjainak környéke.:eek:
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 650
38 629
113
85 százalékkal csökkent az elektromos autó akkumulátorgyártó értéke
A Northvolt részvényeit akkor érte csapás, amikor az autógyártók az elektromos járművek iránti kereslet hirtelen visszaesésével küzdenek

A mi el@aszott kurmányunk meg hány 100milliárd forintot ölt bele az akkumulátor gyárakba?
Szórták volna ki az ablakon azt a pénzt jobban jártak volna vele.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
5 761
11 343
113
Vkinek van FAZ subja? Nyomja mar ki egy privatba avagy akar pdfbe, pls... :cool:


Az Index osszefoglalta, de en inkabb az eredetit szeretnem latni...