Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113
Majd aztán megtoldod azzal, hogy akkor legyen fúrt alagút. Az igen...
Toronyóra aranylánccal még ne hozzá bónuszban?

Már miért ne lehetne fúrt alagút? Több német városban is csinálják ezt, amikor a központi pályaudvarokat költöztetik a föld alá, mondjuk ott a síneket viszik ott, de akkor is.
Ha jól rémlik, Bécs alatt is egész komoly út hálózat van már.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113
Erre sajnos felelnem kell, bocsánat :). A "mobilitás joga" nem egyenlő az autózással. Sőt: azzal sem, hogy a számunkra legkényelmesebb lehetőség rendelkezésre álljon.

Van egy közösségi optimum az élet legtöbb területén, a közlekedésben is. Ami most van, az messze van az optimálistól. Túl sokan hivatkoznak az egyéni jogaikra, vagy pláne áldozati szerepben tetszelegve követeléseket fogalmaznak meg. Ez pont ugyanaz a magatartás, mint amit a woke ideológiában sztem joggal kritizálunk. De nem létezik az autózáshoz való jog, ahogy a kényelemhez, gyors eljutáshoz való jog sem. Ezek fabrikációk, mint a genderklotyó. Szabadon mozogni van jogunk, és ennyi. Innentől ki-ki oldja meg a lehetőségeihez képest. Ha valaki az autózás mellett dönt, akkor ne nyígjon, hogy neki jár bármi többlet. Nem jár.
A "mobilitás joga" magában foglalja az autózást is, már ameddig valaki (állam) törvényileg nem tiltja meg.
A közösségi optimumot szerény véleményem szerint nem lehet törvénybe iktatni, ugyanis folyamatosan változik. Függ az évszaktól, az időjárástól, a mobilitást (sajnos) szabályozni kívánó törvények életkorától, az emberek jólététől, meg ilyen vicces dolgoktól is mint mondjuk COVID.
Innentől az van, hogy az egyéni jogok egymásra hatása tudja egyáltalán kordába terelni, hogy mivel közlekedünk. Egyelőre van jogod autózni (nem értem, miért mondod, hogy nem). Akkor lesznek gondok, amikor ezeket elkezdi nyirbálni állambácsi.

Én azt gondolom, hogy az átlag agglomerációs lakó olyan élethelyzetben van, hogy inkább nem megy be Budapestre, ha nem engedik be autóval és amúgy el tudja intézni az ügyeit városon kívül. Szerintem rövid távon a budapesti bizniszek fogják ezt leginkább megszívni.

Meg majd a budapestiek, amikor mondjuk az agglomerációs települések nem annyira akarják majd beengedni őket "kirándulni" autóval, haha. Ugyanis a legtöbb sírós belpesti általában autóval megy hétvégén kirándulni. NAHÁT, MIÉRT?!
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113
A családi ház egy szép élettér, ez nem tagadtam soha.
Meg egy energetikai katasztrófa. A fizikát meg ne akard már tagadni kérlek.
Hogyan forintosítod (CO2-síted ;)) mindazt a stresszt, ami az urbánus léttel jár? Ilyen faktorokra gondolok:
  • nem látsz zöldet, csak szobanövényt
  • hangosak a szomszédok
  • jellemzően szűkebb élettérben élsz
  • a gyerekeid sem látnak zöldet, csak hétvégén, meg a szobanövényt
  • zaj (szomszédokon felül)
  • porszennyezés (ez MÉG van, és még lesz is egy darabig)
  • a közvetlen közösséged jó eséllyel 20-30% albérlő, ha nem több
  • a kétkezi hobbik jó részétől el vagy zárva
  • kiteszed magadat a tömegközlekedés csodáinak (most épp a magasabb fertőzési kockázatra gondolok)
  • úgy általában könnyebben talál meg egy erőszakos bűncselekmény
 
M

molnibalage

Guest
Már miért ne lehetne fúrt alagút? Több német városban is csinálják ezt, amikor a központi pályaudvarokat költöztetik a föld alá, mondjuk ott a síneket viszik ott, de akkor is.
Ha jól rémlik, Bécs alatt is egész komoly út hálózat van már.
Lehet, csak nem ez a prioritás.
Amikor készen van az M0, amikor készen van a körvasút és a Nyugati-Déli közötti alagút, kb. akkor kerülhetne fel a listára ez.
Legalábbis nálam.

Hogyan forintosítod (CO2-síted ;)) mindazt a stresszt, ami az urbánus léttel jár? Ilyen faktorokra gondolok:
  • nem látsz zöldet, csak szobanövényt
És ezt a hülyeséget hogyan sikerült megszülni? Nem csak aszfaltdzsungel része van Bp-n. Sőt, arányaiban az a legkisebb, az csak a Hungárián belüli rész, de még ott sem mindenhol.
  • hangosak a szomszédok
Miért? Vidéken mindenki kussban ül?
Nem veszekednek, nem nyírnak füvet?
  • jellemzően szűkebb élettérben élsz
Ez ebben a formában nem igaz. Kerted nincs adott esetben. De erre nem mindenkinek van igénye.
  • a gyerekeid sem látnak zöldet, csak hétvégén, meg a szobanövényt
Lásd fent. Baromság.
  • zaj (szomszédokon felül)
Ez mindenhol így van.
Döbbenettel láttam mikor kimentem Szigethalomra, hogy olyan szálló porfelhő van már ott is, mint itt Bpn-n.
Meg ott is mindenhol autó autó és autó.
  • porszennyezés (ez MÉG van, és még lesz is egy darabig)
Lásd fent.
  • a közvetlen közösséged jó eséllyel 20-30% albérlő, ha nem több
Nem verifikálható adat és ezt miért baj?
Bérlő = köcsög szemét vagy mi?
  • a kétkezi hobbik jó részétől el vagy zárva
És akinek erre nincs igénye?
Én pl. fakezű vagyok. Ez van.
  • kiteszed magadat a tömegközlekedés csodáinak (most épp a magasabb fertőzési kockázatra gondolok)
Ez hol igaz, hol nem.
Az utakon levő tahók mik?

  • úgy általában könnyebben talál meg egy erőszakos bűncselekmény
Az utolsó majdnem verekedés egy vidéki összevont lánybúcsún volt, amivel találkoztam és nem itt a sűrű Bp-n.
Érdekes no.
Roppant kíváncsi lennék, hogy mi most a prioritás, tényleg.
Épül a körvasút, újul a metró, tervezik a HÉV-ek felúítást, jövőre már indul a kivitelezés.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 067
113
Az Andrási úton az Oktogontól a Deákig tartó szakaszon nagyon eltalálták a világítást ... kényelmesen nézegettem is szombat este 40-el a busz sávban. Félúton jöttem rá csak, hogy ez a buszé.
Na az is kedvencem, hogy mégis miért kellett odarakni a buszsávot, mert sikeresen visszadugítja az Andrássyt kb az Oktogonig. Ennek hála pedig a forgalom egy része áttevődik a Podmaniczkyre, ami hogy-hogy nem az említett korlátolt Bajcsyba torkollik pont a Nyugati felüljáró végében, még egyet rúgva a félig halott úthálózatba.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113
És ezt a hülyeséget hogyan sikerült megszülni? Nem csak aszfaltdzsungel része van Bp-n. Sőt, arányaiban az a legkisebb, az csak a Hungárián belüli rész, de még ott sem mindenhol.
Hát, az aszfaltdzsungel fasorosítása nem éppen zöldterület az én szótáramban.
De ha neked/nektek az elég, akkor nem szóltam.

Miért? Vidéken mindenki kussban ül?
Nem veszekednek, nem nyírnak füvet?
Nem a te házadon belül történik mindez (családi házat feltételezve). Pontosabban ott csak te fogsz veszekedni ;)
A fűnyírással semmi bajom, akkor már inkább a gérvágó.


Ez ebben a formában nem igaz. Kerted nincs adott esetben. De erre nem mindenkinek van igénye.
Jellemzően nagyobb lesz a "belterületi" élettered is. Úgymint: ugyanabból a pénzből jellemzően több négyzetmétert tudsz venni.
A "nincs mindenkinek igénye kertre" téma szerintem nem produktív, lévén valójában a kerthez van, legfeljebb a vele járó tennivalókhoz nincs igénye.

Lásd fent. Baromság.
OK.
Ez mindenhol így van.
Döbbenettel láttam mikor kimentem Szigethalomra, hogy olyan szálló porfelhő van már ott is, mint itt Bpn-n.
Meg ott is mindenhol autó autó és autó.
Nincs "mindenhol" így. Mondhatom én is, hogy baromság?

Nem verifikálható adat és ezt miért baj?
Verifikálható adat, hogy a budapesti lakások hány százaléka van bérbeadva.
Bérlő = köcsög szemét vagy mi?
Ezt te állítod.
Én csak arra utalok, hogy egy bérlő tipikusan kevésbé kötődik az általa bérelt lakáshoz. Ha bármi történik, ő keres másik albérletet.
Akkor is, ha változik az élethelyzete, de akkor is ha mondjuk már sokadszor jelentik fel csendháborításért.

Ha ilyenekkel vagy körülvéve, abból nem épül közösség, maximum amerikai sitcomokban.

És akinek erre nincs igénye?
Én pl. fakezű vagyok. Ez van.
Így is szűkíti a lehetőségeket.
Ez hol igaz, hol nem.
Az utakon levő tahók mik?
Szerintem könnyen bizonyítható, hogy a tömegközlekedést használva többszörösen exponálod magadat más emberek közvetlen közelségének. Van, akinek ez tetszik, nekem nem.
Az utolsó majdnem verekedés egy vidéki összevont lánybúcsún volt, amivel találkoztam és nem itt a sűrű Bp-n.
Érdekes no.
OK, és? A bűnügyi statisztikák szerint úgy általában a nagyvárosokban magasabbak a bűnözési ráták.
Épül a körvasút, újul a metró, tervezik a HÉV-ek felúítást, jövőre már indul a kivitelezés.
Tehát kibővítenek valamit, karbantartanak és/vagy felújítanak.
Ez lenne a prioritás?
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Még szerencse, hogy van erre is egy releváns Not Just Bikes epizód. :D

A Downs – Thomson paradoxon: az úthálózaton az autóforgalom egyensúlyi sebességét a tömegközlekedéssel megtett egyenértékű utazások átlagos háztól házig sebessége határozza meg.

Az úthálózat fejlesztése nem csökkenti a forgalmi torlódásokat, mivel ha javul az autóval elérés ideje, akkor többen fogják az autót választani, egészen addig, amíg a tömegk. ideje jobb lesz, a dugóban álló autóknál.


Nekem is van autóm, és gyakran azzal megyek (mentem a covid előtt) dolgozni, mert 20 perccel gyorsabb, mint busszal. Második választásom a bicikli, mert az kb 10 perccel lassabb, mint az autó+parkolás.

Egyébként tippre, akik itt az autózást gründolják, valószínűleg az idősebb korosztály. Szüleim szerintem egy évtizede nem ültek a HÉVen, inkább kocsival mennek be színházba, fodrászhoz stb.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Persze, de aki a kerékpár mellett dönt, az se nyígjon. Illetve javaslom a jövedéki adó eltörlését is, mert úgyse jár semmi, hogy teljesen körbeérjünk!
Én sosem nyígtam bringásként, de igazad van, nem kell nyígni nekik sem. Pedig egy telep szar az infra egy része, amin járok, de ez autósként is így van. Amikor lesz egy bringasáv az autósáv helyett, az egy közösségi érdek megjelenése a politikában, nem is csak a bringásoké, hanem az érintett területen lakóké is. És igen, ez szemben áll az ott autózni vágyók egyéni érdekeivel, ahogy pl. a kovid-korlátozások is, és egy csomó más eset is van, amikor a politika a közérdeket képviseli.

A jövedéki adó az egy más, de fontos tészta, sztem sehol sincs leírva, hogy a befizetéséért külön jogok járnának. Őszintén nem tudom, ha van ilyen, akkor beszéljük meg.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 495
59 959
113
Már miért ne lehetne fúrt alagút? Több német városban is csinálják ezt, amikor a központi pályaudvarokat költöztetik a föld alá, mondjuk ott a síneket viszik ott, de akkor is.
Ha jól rémlik, Bécs alatt is egész komoly út hálózat van már.
Ezt összekevered egy másik várossal.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 495
59 959
113
Na az is kedvencem, hogy mégis miért kellett odarakni a buszsávot, mert sikeresen visszadugítja az Andrássyt kb az Oktogonig. Ennek hála pedig a forgalom egy része áttevődik a Podmaniczkyre, ami hogy-hogy nem az említett korlátolt Bajcsyba torkollik pont a Nyugati felüljáró végében, még egyet rúgva a félig halott úthálózatba.
Fiatal vagy. Biciklizzél!
(Már csak azért is, hogy több hely legyen nekem. :))
 
M

molnibalage

Guest
Hát, az aszfaltdzsungel fasorosítása nem éppen zöldterület az én szótáramban.
Te úgy teszel, mintha nem létezne, Orczy park, Városmajor Városliget, Haller Park, Népliget, n+1 park és zöldfelület.
stb. Nem sorolom. Te és sokak fejében valamiért Bp = Nagykörút és kész.
Ott tényleg nincs sok zöld, de még ott is akad. Kevés.

Esetleg ránézhetnél Bp-re felülnézetből vagy csak simán mozoghatnál a városban és pisloghatsz, hogy merre és mennyi van ebből.
És nem, nem csak a családi házak környékén.
Jellemzően nagyobb lesz a "belterületi" élettered is. Úgymint: ugyanabból a pénzből jellemzően több négyzetmétert tudsz venni.
Hát, még ezt sem mindig látom, nagy a szórás.
Én csak arra utalok, hogy egy bérlő tipikusan kevésbé kötődik az általa bérelt lakáshoz. Ha bármi történik, ő keres másik albérletet.
Te se bérletben laksz, hogy ekkora marhaságokat firkálsz...
Vagy csak lövésed nincs mi a helyzet Bp-n a COVID előttig.

Ez a "keres másikat" akkora faszság, hogy szavak nincsenek rá.
Amikor örülsz, ha van mit kivenni és azt is méregdrágán.

2016-ban sem tudtam lakást kivenni úgy, hogy látatlanban is vittem volna.
Elvitték mindet. Már az első is olyan fantasztikus volt, hogy napközben mentem volna megnézni, odamentem időre és a kedves kiadó nem vette fel a telót sem. Felcsöngettem, semmi. Felhívta csapattárs, na annak egyből felvette és közölte, hogy már kiadta. Olyan kibaszott nehéz lett volna szólni, hogy mi a szitu. Még jó, hogy rugalmas munkaidő és nem kellett szabit kivenni. És ilyen végtelenül kedves seggfejek adnak ki lakást.

Ezek után már fotó alapján is vettem volna ki, de nem mondták nézzem meg. 4/4 esetben volt az, hogy "sajnos elvitte más".
Ez volt 2016 tavasza. 7 hét alatt nem tudtam lakást kivenni. Nem volt mit.

Csak azért sikerült, mert röplabdás cimbi rokonának éppen volt üres és nem akarta vadidegennek kiadni, mert az ellopott egy rakás cuccot onnan. Mivel engem ismert a sógora, így én vihettem. Azóta is ott élek. Amikor egy ingatlanos hallotta, hogy 5+ éve lakot bérelt lakásban azonos helyen majd lefordult a székről...

"Keres másikat."
Ember, ez volt az év vicce...

Akkor is, ha változik az élethelyzete, de akkor is ha mondjuk már sokadszor jelentik fel csendháborításért.
Ha ilyenekkel vagy körülvéve, abból nem épül közösség, maximum amerikai sitcomokban.
Tudod kik zajongtak mi füveztek állandóan ahol lakom. Az airbnb-s lakások "lakói".
Az egyik esetben a biztonsági őr szólt fel, hogy így éjfél után az erkélyen bulizást abba lehet fejezni.

Ez komoly?Tető"kert"ként láttam olyat,na de rendes kertbe?!?
Igen, Szigetszentmiklóson is láttam már ilyet családi háznál.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Már miért ne lehetne fúrt alagút? Több német városban is csinálják ezt, amikor a központi pályaudvarokat költöztetik a föld alá, mondjuk ott a síneket viszik ott, de akkor is.
Ha jól rémlik, Bécs alatt is egész komoly út hálózat van már.
Bécsen keresztűl mennek az autópályák.És mindenhova bemehetsz kamionnal.Naaaagyon szeresssük....Lófaxt.Operaházhoz diszletet vinni a művészbejáróhoz,na az a "kedvencem".Egyszer másfél órát vártam,hogy be tudjak fordulni,mert a lámpaoszlophoz lecsatolt bicigliktől nem fértem el.És ez komoly.Északi parton megy pár alaguton keresztűl a pálya,pl az ENSZ városba is az egyikből lehet bemenni.De alapvetően felszinen mennek át az autópályák is.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113
Te úgy teszel, mintha nem létezne, Orczy park, Városmajor Városliget, Haller Park, Népliget, n+1 park és zöldfelület.
stb. Nem sorolom. Te és sokak fejében valamiért Bp = Nagykörút és kész.
Ott tényleg nincs sok zöld, de még ott is akad. Kevés.

Esetleg ránézhetnél Bp-re felülnézetből vagy csak simán mozoghatnál a városban és pisloghatsz, hogy merre és mennyi van ebből.
És nem, nem csak a családi házak környékén.
Tudok ezekről, egy időben jártam is ezekbe. Ezek a parkok maximum azoknak kielégítő, akik mellettük laknak. Mindenki másnak közlekedni kell oda.

Te se bérletben laksz, hogy ekkora marhaságokat firkálsz...
Vagy csak lövésed nincs mi a helyzet Bp-n a COVID előttig.

Ez a "keres másikat" akkora faszság, hogy szavak nincsenek rá.
Amikor örülsz, ha van mit kivenni és azt is méregdrágán.

2016-ban sem tudtam lakást kivenni úgy, hogy látatlanban is vittem volna.
Elvitték mindet. Már az első is olyan fantasztikus volt, hogy napközben mentem volna megnézni, odamentem időre és a kedves kiadó nem vette fel a telót sem. Felcsöngettem, semmi. Felhívta csapattárs, na annak egyből felvette és közölte, hogy már kiadta. Olyan kibaszott nehéz lett volna szólni, hogy mi a szitu. Még jó, hogy rugalmas munkaidő és nem kellett szabit kivenni. És ilyen végtelenül kedves seggfejek adnak ki lakást.

Ezek után már fotó alapján is vettem volna ki, de nem mondták nézzem meg. 4/4 esetben volt az, hogy "sajnos elvitte más".
Ez volt 2016 tavasza. 7 hét alatt nem tudtam lakást kivenni. Nem volt mit.

Csak azért sikerült, mert röplabdás cimbi rokonának éppen volt üres és nem akarta vadidegennek kiadni, mert az ellopott egy rakás cuccot onnan. Mivel engem ismert a sógora, így én vihettem. Azóta is ott élek. Amikor egy ingatlanos hallotta, hogy 5+ éve lakot bérelt lakásban azonos helyen majd lefordult a székről...

"Keres másikat."
Ember, ez volt az év vicce...


Tudod kik zajongtak mi füveztek állandóan ahol lakom. Az airbnb-s lakások "lakói".
Az egyik esetben a biztonsági őr szólt fel, hogy így éjfél után az erkélyen bulizást abba lehet fejezni.
Nem, valóban nem bérlek lakást.
Ugyanakkor laktam olyan helyen Budapesten (nem két napig), ahol voltak albérlők a házban. Meg az egyik frekventáltabb agglomerációs településen is laktam, ahol volt szerencsém találkozni a jelenséggel.
Amiről te írsz, az a felfújt ingatlanpiac velejárója, amikoris az urbánus létre vágyók minden követ megmozgatva vergődnek, hogy BÉRELHESSENEK egy lakást a nagyvárosban. A téma szempontjából nem tudom miért releváns tapasztalat. Végülis te is találtál másik lakást, nem? Illetve a röplapdás rokoncimbi példája is azt húzza alá, hogy az albérlőkkel vigyázni kell (tisztelet a jelenlévőknek természetesen).
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113
Bécsen keresztűl mennek az autópályák.És mindenhova bemehetsz kamionnal.Naaaagyon szeresssük....Lófaxt.Operaházhoz diszletet vinni a művészbejáróhoz,na az a "kedvencem".Egyszer másfél órát vártam,hogy be tudjak fordulni,mert a lámpaoszlophoz lecsatolt bicigliktől nem fértem el.És ez komoly.Északi parton megy pár alaguton keresztűl a pálya,pl az ENSZ városba is az egyikből lehet bemenni.De alapvetően felszinen mennek át az autópályák is.
OK, akkor valószínűleg csak megvezetett az empirikus tapasztalásom.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell