Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
Újabb okos petíció, legyen 30as limit Budapesten mindenhol, mert egyesek félnek.
27 évig laktam Budapesten, ezalatt szinte csak békávéztam. Azóta csak autóval megyek keresztül rajta. Az utóbbi években valóban romlott a közlekedési morál, de az inkább a piroslámpán-is-zöldet-képzelő kretének miatt van. A lámpa nélküli zebrákbál viszont sokkal többen állnak meg (autósok), mint akár 10 évvel korábban.
Ha mindenhol bekameráznák a lámpákat, annak lenne értelme.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 772
113
Újabb okos petíció, legyen 30as limit Budapesten mindenhol, mert egyesek félnek.
27 évig laktam Budapesten, ezalatt szinte csak békávéztam. Azóta csak autóval megyek keresztül rajta. Az utóbbi években valóban romlott a közlekedési morál, de az inkább a piroslámpán-is-zöldet-képzelő kretének miatt van. A lámpa nélküli zebrákbál viszont sokkal többen állnak meg (autósok), mint akár 10 évvel korábban.
Ha mindenhol bekameráznák a lámpákat, annak lenne értelme.
Ez a 30 vmi világtrend. Tuti vmi trendi egyetemi tanulmányból emelték át. Mindenhol ezt erőltetik. A genyábbak még tele is szórják mobil trafikkal a várost. Aki vezet, tudja, 30-al nem lehet közlekedni, nem életszerű!!!
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
Ez a 30 vmi világtrend. Tuti vmi trendi egyetemi tanulmányból emelték át. Mindenhol ezt erőltetik. A genyábbak még tele is szórják mobil trafikkal a várost. Aki vezet, tudja, 30-al nem lehet közlekedni, nem életszerű!!!
Van az a belvárosi utca, mindkét oldalon parkoló autókkal pl, ahol van értelme. De nem az egész városban.
 
M

molnibalage

Guest
A lámpa nélküli zebrákbál viszont sokkal többen állnak meg (autósok), mint akár 10 évvel korábban.
Totálisan ellentétes tapasztalataim vannak.
Van az a belvárosi utca, mindkét oldalon parkoló autókkal pl, ahol van értelme. De nem az egész városban.
Ott kéne. Igen sokszor látom 50-nel tolni úgy, hogy kb. senkit sem látni pl. a közeledő zebrát sem rendesen.

De az is agyrém, hogy jobbkezes utcáknál az utca azon oldalán van sok helyen a parkolás, ami blokkolja a látást, a másikon meg nem.
Ennek kijelöléséhez mennyire kell hülyének lenni?

Pl. itt. Ennyi erővel a másik oldalon is ki lehetett volna alakítani a parkolást.
Pont ugyanúgy lehetne ott is a járda mellé parkolni, csak akkor lehetne is látni valamit.
 

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 215
3 213
113
Ez a 30 vmi világtrend. Tuti vmi trendi egyetemi tanulmányból emelték át. Mindenhol ezt erőltetik. A genyábbak még tele is szórják mobil trafikkal a várost. Aki vezet, tudja, 30-al nem lehet közlekedni, nem életszerű!!!
Az eu közlekedési célkitűzései szerint 2050-re nullához kellene konvergálnia a halálos közúti balesetek számának, ez tutira jelentős forgalomlassítással fog járni, + az autósok "szivatása" mert tömegközlekedjenek, kerékpározzanak.
 
  • Szomorú
  • Hűha
Reactions: Kim Philby and enzo

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 595
113
Az eu közlekedési célkitűzései szerint 2050-re nullához kellene konvergálnia a halálos közúti balesetek számának, ez tutira jelentős forgalomlassítással fog járni, + az autósok "szivatása" mert tömegközlekedjenek, kerékpározzanak.
Akkor se fognak a polgárok örökké élni, talán nem ártana az őslakosok gyermevállalásának támogatására is ennyi erőforrást fordítani. Mert hiába lesz nulla baleset, úgy is elfogynak az alattvalók ha így folytatják.
 
M

molnibalage

Guest
Bp-n közlekedők mennyire érzik? Számottevően kisebb forgalmat tapasztalok a városban múlt hét elejéhez képest
Vagy egy csak fals érzés lenne?

Megint egyre többen mennek HO-ba?
A rakparti lezárásokkal és mással egyes helyeken mintha elpárologott volna a forgalom java.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
Bp-n közlekedők mennyire érzik? Számottevően kisebb forgalmat tapasztalok a városban múlt hét elejéhez képest
Vagy egy csak fals érzés lenne?

Megint egyre többen mennek HO-ba?
A rakparti lezárásokkal és mással egyes helyeken mintha elpárologott volna a forgalom java.
Rengetegen vannak karanténban.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
Bp-n közlekedők mennyire érzik? Számottevően kisebb forgalmat tapasztalok a városban múlt hét elejéhez képest
Vagy egy csak fals érzés lenne?

Megint egyre többen mennek HO-ba?
A rakparti lezárásokkal és mással egyes helyeken mintha elpárologott volna a forgalom java.
Az utóbbi hetekben tényleg jelentősen csökkent az ingázók száma, legalábbis Szentendre irányából, most simán 30 perc alatt beérek, pedig eddig inkább 45 perc volt a jellemző
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 493
3 941
113
Bp-n közlekedők mennyire érzik? Számottevően kisebb forgalmat tapasztalok a városban múlt hét elejéhez képest
Vagy egy csak fals érzés lenne?

Megint egyre többen mennek HO-ba?
A rakparti lezárásokkal és mással egyes helyeken mintha elpárologott volna a forgalom java.

Tegnap délután fél5kor meglepően gyorsan kiértem a 8.kerből Hűvösvölgybe. A Rákóczin, a Moszkva környéken, és a Hűvösvölgyi úton is messze gyorsabb volt haladni, mint máskor egy random délutáni csúcsban. Szimán 10-15 perccel rövidebb volt, csodálkoztam is erősen!
Hétköznap szerencsére az autósok jó része rutinos, és szeretne minél kevesebb időt a kocsiban eltölteni, így ha lehet haladni, akkor a többség halad is. Egy random hétvégén kb ugyanennyi autóval mint tegnap, csak a vánszorgás van a sok szerencsétlen/fogalmatlan miatt...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 493
3 941
113
Ez a 30 vmi világtrend. Tuti vmi trendi egyetemi tanulmányból emelték át. Mindenhol ezt erőltetik. A genyábbak még tele is szórják mobil trafikkal a várost. Aki vezet, tudja, 30-al nem lehet közlekedni, nem életszerű!!!

Akik ezt a 30-at erőltetik, azoknak egészen biztosan se jogsijuk/vezetesi rutinjuk nincs, se alapvető fogalmuk a közlekedés hatékonyságáról. Mondjuk tudunk ilyen politikusról, miért is kéne meglepődnöm...

Szerintem általánosságban véve, aki normál út és forgalmi viszonyok között nem képes biztonságosan tartani a megengedett sebességet, az alkalmatlan, és nincs keresnivalója az utakon.