Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 414
20 587
113
Tiszta Csikágó...

A vizualizáción a "whitewashing" nagyon durva. Biztos skinheadek köpködték szotyival, és rasszistázták le...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Egy 2+ éves használt 1660D VGA is 150-200k táján lazán elmegy, ahogy látom. Anno nem került ennyibe újan.

Az is elszállt, de azért egy kocsi nagyon más műszaki tartalom mint egy ilyen fröccsötött műanyag lapocska szórakozásra. Kocsinál jól mérhető és beárazott kopás van, tényleges szervízigény, általában 3 év után már a teljeskörű garancia sem véd.

Magyarán ott az értékcsökkenésnek tényleges műszaki oka is van, a presztízsavuláson túl (az is inkább a luxus kategóriára jellemző, nem az átlagkocsira).
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 125
3 302
113
Ha jól emlékszem, Svájcban is meglepően magas. Ilyen 10-11 év körülire emlékszem.


Annyira már németek sem vesznek új autót. Konkrétan panaszkodnak a használtautó-kereskedők:

26. perctől, ha az időkód nem működik.
Az új autóknak a fenntartàsa nagyon drága lett.Pl egy német prémium verda hibakód kiolvasàsa min 200 chf.Egyre több a dèlkoreai vmint a japán kocsik, olcsóbbak ès sokkal megbízhatóbbak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 414
20 587
113
Az új autóknak a fenntartàsa nagyon drága lett.Pl egy német prémium verda hibakód kiolvasàsa min 200 chf.Egyre több a dèlkoreai vmint a japán kocsik, olcsóbbak ès sokkal megbízhatóbbak.
200 chf-ből olyan hibakód olvasót veszel, hogy le is szop.

Érdekes itthon a nem márkazervízes szerelőm ilyesmikér pénzt se kér, egyszerűen megnézi, megmondja mit sugall ez, és ad egy ajánlatot a szükséges beavatkozásra. Plusz el se kúrja a kocsit (mint egyes márkaszervízek).
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Érdekes problémát okozott a USA-ban a vasúti menedzsment garasoskodása és a demokrata valóság:

A több mérföld hosszú vonatok egyszerűen nem férnek be az állomásokra, ezért ha meg kell állni a végük szimplán kilóg.
Erre ráutaznak a helyi csövesek/kisebbségek akik egyszerűen felfeszítik a konténereket és szétdobálják ami nem kell nekik.
Ugyanakkor a covid-ra hivatkozva hozott törvények miatt a vasút eljutott oda, hogy már fel se jelenti őket, úgyis megússzák 0$-os óvadékkal és próbaidővel.
Minden egyes esetben.

B64A8441.jpg


2 hete már kicsit izgibb volt a játék.
52983363-10407467-image-a-59_1642316873671.jpg

LDN-L-RR-CARS-DERAIL-0116-16-1.jpg
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Pontosan itt mi történt? Azt látom, hogy valami siklás, de miért, hogyan?
Nagyából az olvasható ki a rengeteg felesleges pofázásból, hogy kínos lenne a válasz, így megy a maszatolás.

“At this time, there is no estimated time for completion and the cause remains under investigation,” Union Pacific spokeswoman Robynn Tysver
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: fishbed and BJani
T

Törölt tag 1711

Guest
Tavalyelőtt szenátus elé rángatták a szakszervezetek, hogy abszurd az, hogy 1 embernek kell 2+ mérföldes vonatokat elvinnie több száz mérföldre, ráadásul úgy, hogy ha baj van vmelyik kocsival és hátra kell mennie mondjuk kiiktatni a fékjeit akkor az órákba is telhet.
A szenátus végül a vasúti lobbi mellé állt, hogy elég egy ember, nincs itt semmi látnivaló.


Kalifornia meg akarta büntetni a vasutakat, hogy biztosítsák az átjárást a kocsiknak, ne zárják le 30+percekre mert kilóg a vonat az állomásról, vagy vészfékezett és egy örökkévalóság mire feltölti levegővel a szerelvényt.
A vasutak közös válasza az volt, hogy akkor megszüntetik az összes átjárót, mivel azok az Ő területükön vannak.

Néha olyan szinten megterhelik a vonatokat, hogy a központi ütközőt egyszerűen kitépi a foglalatból.

Legtöbb vasúti cég drasztikusan leépítette a karbantartó bázisait is, hogy lépést tudjon tartani a részvényesek profitorientált elvárásaival...

Úgyhogy eljutott egy olyan pontra az amerikai vasút ahol már életveszélyes üzemet folytatnak (náluk pl. ha egy szerelvényt váratlan kisiklása miatt letarolja az átjáró előtt álló kocsidat a vonat és 60 lábnál közelebb álltál akkor a te hibád...).

Ha most elismernék, hogy az ő hibájukból veszett oda a kisiklás után többszázezer dollárnyi amazon meg fedex szállítmány annak nagyon csúnya vége lenne számukra, mivel precedenst teremtene a többi ellopott árura is.
 
M

molnibalage

Guest
Néha olyan szinten megterhelik a vonatokat, hogy a központi ütközőt egyszerűen kitépi a foglalatból.
Ez a mozdonyt jelenti?
Legtöbb vasúti cég drasztikusan leépítette a karbantartó bázisait is, hogy lépést tudjon tartani a részvényesek profitorientált elvárásaival...

Úgyhogy eljutott egy olyan pontra az amerikai vasút ahol már életveszélyes üzemet folytatnak (náluk pl. ha egy szerelvényt váratlan kisiklása miatt letarolja az átjáró előtt álló kocsidat a vonat és 60 lábnál közelebb álltál akkor a te hibád...).

Ha most elismernék, hogy az ő hibájukból veszett oda a kisiklás után többszázezer dollárnyi amazon meg fedex szállítmány annak nagyon csúnya vége lenne számukra, mivel precedenst teremtene a többi ellopott árura is.
Egész világon eluralkodó jelenségnek tűnik ez szerintem.
Kurva jól mutatnak a számok, de valójában a jövő felélése zajlik.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Érdekes problémát okozott a USA-ban a vasúti menedzsment garasoskodása és a demokrata valóság:

A több mérföld hosszú vonatok egyszerűen nem férnek be az állomásokra, ezért ha meg kell állni a végük szimplán kilóg.
Erre ráutaznak a helyi csövesek/kisebbségek akik egyszerűen felfeszítik a konténereket és szétdobálják ami nem kell nekik.
Ugyanakkor a covid-ra hivatkozva hozott törvények miatt a vasút eljutott oda, hogy már fel se jelenti őket, úgyis megússzák 0$-os óvadékkal és próbaidővel.
Minden egyes esetben.

B64A8441.jpg




Múltkor szembe jött erről egy szép művészi kép, gondoltam ketté vágva majd beteszem úgy jobban adja talán a disszonancia.
ITT van egyben is.
vo01.jpg
vo02.jpg
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 516
60 074
113
Én is suzukis vagyok. Nagyon jó kis gépek, csak vezetni is meg kell valamennyire tanulni a kezelésükhöz. De megnyugtatlak, a "tipikus suzukis" az az az állatfajta, amelyik az Opel Corsa-ban is megcsinálja ugyanezt, de adhatsz neki BMW-t is, ott is szembe fog behajtani a körforgalomba.
Sőt, technikailag ugyanannyira a közlekesé réme, mint a "köcsögbéemvés" vagy a szintn oktalanul feszültködő octavia-s.

De, hogy egy volt kolleganőmet idézzem, "azért szoktam félni a vezetéstől néha, mert ha jön a körforgalom, akkor nem mindig tudom, hogy merre is kell behajtani. Mert nem mindig egy irányba mennek ott az autók..." Nem Suzukija volt.
Ez különösen aktuális, ha Angliába mész kocsival... :)
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 313
34 987
113
https://www.vg.hu/cegvilag/2022/01/...egyszerre-kettot-is-ugrania-a-magyar-vasutnak

"Hamarosan megjelenhet a HÉV-járművek beszerzésére vonatkozó pályázat – mondta a VG-nek az állami vasúttársaság elnök-vezérigazgatója, Homolya Róbert –, a hibrid vonatok tendere előtt viszont még elemzésekre van szükség."


"Hogyan értékeli a 115 mozdonyra kiírt tender bontását?
A végleges ajánlatok bontása a múlt év végén megtörtént. Jelenleg úgy látjuk, hogy érvényes ajánlatok érkeztek be, majd a legkedvezőbb érvényes ajánlatot adó gyártóval tudunk szerződni. Az eljárás kiemelt fontosságú a versenyképességünk növelése szempontjából, ezért minél előnyösebb szerződést kívánunk kötni, reményeink szerint akár már tavasszal. Az eredményes szerződéskötés után az első mozdonyok legkorábban 2024-ben állhatnak majd forgalomba."
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Tavalyelőtt szenátus elé rángatták a szakszervezetek, hogy abszurd az, hogy 1 embernek kell 2+ mérföldes vonatokat elvinnie több száz mérföldre, ráadásul úgy, hogy ha baj van vmelyik kocsival és hátra kell mennie mondjuk kiiktatni a fékjeit akkor az órákba is telhet.
A szenátus végül a vasúti lobbi mellé állt, hogy elég egy ember, nincs itt semmi látnivaló.


Kalifornia meg akarta büntetni a vasutakat, hogy biztosítsák az átjárást a kocsiknak, ne zárják le 30+percekre mert kilóg a vonat az állomásról, vagy vészfékezett és egy örökkévalóság mire feltölti levegővel a szerelvényt.
A vasutak közös válasza az volt, hogy akkor megszüntetik az összes átjárót, mivel azok az Ő területükön vannak.

Néha olyan szinten megterhelik a vonatokat, hogy a központi ütközőt egyszerűen kitépi a foglalatból.

Legtöbb vasúti cég drasztikusan leépítette a karbantartó bázisait is, hogy lépést tudjon tartani a részvényesek profitorientált elvárásaival...

Úgyhogy eljutott egy olyan pontra az amerikai vasút ahol már életveszélyes üzemet folytatnak (náluk pl. ha egy szerelvényt váratlan kisiklása miatt letarolja az átjáró előtt álló kocsidat a vonat és 60 lábnál közelebb álltál akkor a te hibád...).

Ha most elismernék, hogy az ő hibájukból veszett oda a kisiklás után többszázezer dollárnyi amazon meg fedex szállítmány annak nagyon csúnya vége lenne számukra, mivel precedenst teremtene a többi ellopott árura is.
Pár éve a Metráról olvastam, hogy nem akarnak új típusú mozdonyokat vásárolni, mert át kéne képezni rá az embereket meg az eltérő típus karbantartása sokba kerülne és bla-bla-bla, így maradnak az EMD mozdonyoknál, amelyeknek a gyártása vagy 15 éve megszűnt, ezért kiselejtezett tehermozdonyokat vásárolnak donornak és így próbálnak belőlük valami használhatót összetákolni. A probléma akkora, hogy vannak vonalak, ahol 3-4 vonat jelenti a reggeli meg a délutáni lefedettséget, de csak egy irányba. Ja, és mindezt úgy, ha jól tudom, hogy a Metra így is a legtöbb utast szállító amerikai vasút.

Európai fejjel felfoghatatlan, hogy egy Chicago méretű város és annak vonzáskörzetében ezt jelenti a vasúti személyszállítás. Nyilván kiválogattam a legszánalmasabbakat, de a leglefedettebb vonalaik is csak szódával, ha a ~10 millió emberrel számolunk, akkor meg vicc az egész.

 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Haladunk a meanwhile in Russia szint felé...
Meg se lepődtem az autó márkáján. BMW/Merci/Audi 99%-os pontossággal fedi le a tahókat.

Oroszországban a biztosítás miatt nagyjából minden autóban van kamera.
Magyarországon jó ha minden 10.ben.
Oroszország 150 milliós
Magyarország 10.
A videók mennyisége így olyan 3 az 1 az oroszok javára. Nem kedves molni, az orosz színtet már rég túlléptük.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Oroszországban a biztosítás miatt nagyjából minden autóban van kamera.
Magyarországon jó ha minden 10.ben.
Oroszország 150 milliós
Magyarország 10.
A videók mennyisége így olyan 3 az 1 az oroszok javára. Nem kedves molni, az orosz színtet már rég túlléptük.

Románoknál elég brutálisan büntetik az agresszív vezetést is mostantól, remélem áthozzák ide is.