Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
Tegnap vitába keveredtem az elektromos autó imádó kollégámmal, hogy az elektromos autók milyen faszák, gyorsak-erősek, gyorsan tölthetőek, manapság már bármire jók. Mondtam neki, hogy én még sose láttam gyorsan menni elektromos autót, csak vánszorogni lámpa és fűtés nélkül 100-al a kamionok mögött.
Erre jött a katalógus adatokkal, lóerők, nyúútonméterek csak úgy röpködtek..
Akkor záródott a vita, amikor mondtam, kint áll a 150 lóerős 1,4 TSI Octaviám, épp felvillant benne a tankolni kéne lámpa, annyi előnyt is kapsz hogy én még elmegyek tankolni, jöhetsz bármilyen full elektromos kocsival, nézzük meg ki járja meg hamarabb a Budapest-Lenti-Budapest (cca 520km) távolságot. És hogy legyen tétje a dolognak tegyünk rá 50 ezret..:D
Hát nem indultunk neki, pedig nekem ez 1 telitank, 5 perc tankolás, 150-160 körül fogyaszt 8-at a kocsi, max 4,5 óra menetidő és még marad is tankban pár liter benya mikor visszaérek :cool:
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 904
32 569
113
Ilyenkor csak arra gondolok, hogy beülök az autómba, és tele tank esetén 1200-1300km-t megyek akár megállás nélkül... utána max 10 perc a tankolás.
Igen, csak a villanyautó nem erre optimális.
Nagyon nincs ingeremre a villanyautózás. De! Hogy munkahelyet váltottam és közelebbre járok dolgozni és nem tudok mindig kerékpárral menni ezért olykor kocsival megyek. De még a kis benzines, városi autónak sem ideális a távolság; nem, hogy az olaj, de még a víz sem melegszik fel üzemi hőfokra. (És nagyobb üzemanyag felhasználással.) A villanyautónál meg ilyen nincs, tehát nem károsodik a rendszer. Erre meg mennyire praktikus lenne a villanyautó. Meg persze ha közeli településekre kell tervezetten járni. Még akár naponta sem kellene tölteni szerintem. Így élhető és használható lehet. Szerintem. Tehát célszerszámként, mint ahogy a nagy dízel "túra" autók meg nem városba valók rövid távokra. Az is célszerszám.
 
M

molnibalage

Guest
Igen, csak a villanyautó nem erre optimális.
Nagyon nincs ingeremre a villanyautózás. De! Hogy munkahelyet váltottam és közelebbre járok dolgozni és nem tudok mindig kerékpárral menni ezért olykor kocsival megyek. De még a kis benzines, városi autónak sem ideális a távolság; nem, hogy az olaj, de még a víz sem melegszik fel üzemi hőfokra. (És nagyobb üzemanyag felhasználással.) A villanyautónál meg ilyen nincs, tehát nem károsodik a rendszer. Erre meg mennyire praktikus lenne a villanyautó. Meg persze ha közeli településekre kell tervezetten járni. Még akár naponta sem kellene tölteni szerintem. Így élhető és használható lehet. Szerintem. Tehát célszerszámként, mint ahogy a nagy dízel "túra" autók meg nem városba valók rövid távokra. Az is célszerszám.
Ott nincs a kenőolajnak üzemi hőmérséklete...?
 
  • Vicces
Reactions: LMzek 2.0

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Minden szarrá megy. Egyszer. Csak nem mindegy, hogy hány cserealkatrész kell, vagy hány hibaforrás van. Meg adott használat során mikor.
Ha kiemelve az egészből csak a villanymotort nézzük az tényleg egyszerűbb, mint egy benyás ezen nincs sok vita.
Az autógyárak ellenben, a kisebb méret, kisebb tömeg oltárán, összezsúfolják a motort, erőátvitelt, vezérlést egy tömbbe, mely olaj és esetleg víz hűtést is kap, így az megint kezd a nem egyszerű kategóriába esni.

Én azt vártam az e-autozás kivirágzásakor, hogy majd kevesebb probléma lesz, mivel a villanymoci egyszerű,
de az autógyárak mintha küldetésüknek éreznék, hogy ezt az egyszerűséget olyan szintre bonyolítsák, hogy az kikezdi a józan észt.
Az egyszerű autó amiben kapcsolók vannak és max egy kis lcd az óracsoport között, hogy mennyi az idő, a megtett táv, fogyasztás ..ect, már sátántól való, mindenbe kell legalább egy képernyő, mert anélkül már nem is autó az autó, pedig szerintem ha visszalépnének a 2000 évek környéki dizájnhoz, sok problémától megkímélnék magukat.

Legalább is én simán örültem volna olyan modelleknek is amik szinte csak abban változtak , hogy kaptak egy villanymotort erőátvitellel , meg az ilyenkor nélkülözhetetlen sallangokkal, fékrásegítő, fűtés..ect, de a többi maradt volna a szög egyszerű,
kapcsoló áramot ad a ablakemelőnek és működik, nem csak egy jelet küld a központi vezérlőnek ami utasítgat valami, hogy csináljon valamit .


 
T

Törölt tag 1711

Guest
Minden szarrá megy. Egyszer. Csak nem mindegy, hogy hány cserealkatrész kell, vagy hány hibaforrás van. Meg adott használat során mikor.

Egy ICE hiába sok alkatrész, ha nem lenne az EU-s agybaj millió km-t mennének ma már egy-egy motorral, mivel olyan mennyiségű tapasztalat gyűlt össze velük (meg olyan ötvözetekkel dolgoznak). Így teleaggatva minden sz*rral is elmennek azért pár százezret.
De még ha vmi idő előtt el is kopik rajta annak vannak jelei.

Elektromosnál csak az akkumulátor több alkatrész, mint egy egész ICE autó, csak a csomagolásban nem látszik...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 520
60 122
113
Ha kiemelve az egészből csak a villanymotort nézzük az tényleg egyszerűbb, mint egy benyás ezen nincs sok vita.
Az autógyárak ellenben, a kisebb méret, kisebb tömeg oltárán, összezsúfolják a motort, erőátvitelt, vezérlést egy tömbbe, mely olaj és esetleg víz hűtést is kap, így az megint kezd a nem egyszerű kategóriába esni.

Én azt vártam az e-autozás kivirágzásakor, hogy majd kevesebb probléma lesz, mivel a villanymoci egyszerű,
de az autógyárak mintha küldetésüknek éreznék, hogy ezt az egyszerűséget olyan szintre bonyolítsák, hogy az kikezdi a józan észt.
Az egyszerű autó amiben kapcsolók vannak és max egy kis lcd az óracsoport között, hogy mennyi az idő, a megtett táv, fogyasztás ..ect, már sátántól való, mindenbe kell legalább egy képernyő, mert anélkül már nem is autó az autó, pedig szerintem ha visszalépnének a 2000 évek környéki dizájnhoz, sok problémától megkímélnék magukat.

Legalább is én simán örültem volna olyan modelleknek is amik szinte csak abban változtak , hogy kaptak egy villanymotort erőátvitellel , meg az ilyenkor nélkülözhetetlen sallangokkal, fékrásegítő, fűtés..ect, de a többi maradt volna a szög egyszerű,
kapcsoló áramot ad a ablakemelőnek és működik, nem csak egy jelet küld a központi vezérlőnek ami utasítgat valami, hogy csináljon valamit .


Sajnos az ék-egyszerü autók ideje lejárt. Ebben részben mi is hibâsak vagyunk, mert kell a sok elektonikus ketyere. Kezdve az elektromos ablakemelötöl....
Ez aztán átment az elektromos autókra is. Kivâncsi leszek majd egy 30 èves Teslára.
Mert az 1990-es Golfommal simân járok most is, bár csak hobbyautónak tartom.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55
M

molnibalage

Guest
Sajnos az ék-egyszerü autók ideje lejárt. Ebben részben mi is hibâsak vagyunk, mert kell a sok elektonikus ketyere. Kezdve az elektromos ablakemelötöl....
Ez aztán átment az elektromos autókra is. Kivâncsi leszek majd egy 30 èves Teslára.
Mert az 1990-es Golfommal simân járok most is, bár csak hobbyautónak tartom.
Majd nem indul el a kocsi, mert az oprendszer frissítése és támogatása megszűnik...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
Igen, csak a villanyautó nem erre optimális.
Nagyon nincs ingeremre a villanyautózás. De! Hogy munkahelyet váltottam és közelebbre járok dolgozni és nem tudok mindig kerékpárral menni ezért olykor kocsival megyek. De még a kis benzines, városi autónak sem ideális a távolság; nem, hogy az olaj, de még a víz sem melegszik fel üzemi hőfokra. (És nagyobb üzemanyag felhasználással.) A villanyautónál meg ilyen nincs, tehát nem károsodik a rendszer. Erre meg mennyire praktikus lenne a villanyautó. Meg persze ha közeli településekre kell tervezetten járni. Még akár naponta sem kellene tölteni szerintem. Így élhető és használható lehet. Szerintem. Tehát célszerszámként, mint ahogy a nagy dízel "túra" autók meg nem városba valók rövid távokra. Az is célszerszám.

Igen, jól mondod, a villanyautó egy célszerszám. De éppen ezért nem optimális mindenkinek. Például az olyanoknak, akiknek időnként hosszú távon is kell mennie, de nem engedheti meg magának (/vagy pazarlás lenne pl. egy egyedülállónak), hogy két autót tartson fenn.
Ha viszont kitiltjuk a városból azokat amik nem villany-célszerszámok, akkor azzal ezért sok embert meg fognak szívatni, szerintem nem is lenne igazságos.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
Ott nincs a kenőolajnak üzemi hőmérséklete...?

Nyilván van, de szerintem az a rendszer sokkal kevésbé érzékeny a nem optimális hőfokra.
Akárhogy is nézzük, maga a villanymotor sokkal egyszerűbb konstrukció, mint egy 3-4-6-8 hengeres belső égésű motor, sokkal kevesebb a kenési hely, és a súrlódó felület. Nagy különbség még, hogy a belső égésű motorban a kenőolaj folyamatosan ki van téve a füstgázzal keveredésnek, a hengerfalon maradó égéstermékeknek, amik nyilván nagyon gyorsítják az öregedését. Egy villanymotor olajozása ehhez képest kb szupertiszta üzem.
A kihajtás meg nem hiszem, hogy nagyon más kenési követelményeket támasztana, mint egy hagyományos váltó vagy differenciálmű. Azoknak meg azért nem 20-30ezer km a csereperiódusa, nyilván nem véletlenül.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Napi agyhalál...