Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 595
36 965
113
Magyarország előre megy nem hátra...


Ezeket már 2006-ban be akarta záratni Kóka Jani.

Busz mindenképp gazdaságosabb sajnos, a "BZ" az egyetlen vasúti jármű, ami elég olcsó és egyszerű, hogy fenn lehessen tartani ezeken az utasforgalmat, csak hát öregednek, a karbantartásukra sincs pénz. A Cseh vasút viszont a hírek szerint eladja a kb. 50 db hasonló motorkocsiját. Ezeket kellene megvásárolni, ha nem akarunk továbbra sem mellékvonalakat bezárni politikai okokból.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 233
10 774
113
T

Törölt tag 1711

Guest
Már olyan érzése kezd lenni az embernek, hogy szándékosan rohasztják a MÁV-ot a személyszállítás piaci alapú megnyitása előtt.

Nyugaton az ilyen semmire se jó mellékvonalak rég megszűntek / sose léteztek. Jó részük olyan szocialista örökség aminek ma már semmi értelme.

Eu egyre jobban rugdossa a csóró keleti vasutakat (bezzeg románok is masszív bezárásokra készülnek ám), olyan szabványokat/törvényeket kényszerítve ki amiket magukra írtak.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 258
113
Nyugaton az ilyen semmire se jó mellékvonalak rég megszűntek / sose léteztek. Jó részük olyan szocialista örökség aminek ma már semmi értelme.

Eu egyre jobban rugdossa a csóró keleti vasutakat (bezzeg románok is masszív bezárásokra készülnek ám), olyan szabványokat/törvényeket kényszerítve ki amiket magukra írtak.
De nem csak a mellékvonalakon vannak problémák, nem?
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Sose engedjük, hogy az emberek jóléte bármiben is megelőzze a profitot. Éljünk amerikai módra, tömegközlekedés nélkül, mert még a végén a profit csökken.

Nem profit, racionalitás.

Ha az a matek hogy a soha semmire nem jó mellékvonalat alig használja néhány ember csak a faluban, akkor nem több / jobb mellékvonal kell, hanem racionalizálni kell a dolgokat.

Előre szólok csúnya lesz.

Be kell zárni a mellékvonalat mert csak a pénzt viszi az ennél értelmes dolgoktól és / vagy

El kell költözni a faluból mert értelmes megélhetést nem ad cserébe a pénzt / munkaerőt veszi el az értelmesebb dolgoktól

De leginkább mindkettő és ha mellékvonal megszűnt, lehet buszjárat annak a 20 embernek aki egyszerűen nem akar alkalmazkodni a valósághoz. Önköltségen persze.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 258
113
Be kell zárni a mellékvonalat mert csak a pénzt viszi az ennél értelmes dolgoktól és / vagy
Vaaagy, teherforgalmat kell rajta járatni és ki kell használni.
Egyébként is Magyarországon a legrosszabb a telephelyek vasúti beköttetése a régióban. A kihasználtságot kellene javítani és akkor a személyforgalom kisebb aránnyal venne részt a vasúti pálya és infrastruktúra fenntartásában. Illetve szolgáltatást kellene javítani, mert hihetetlen összefüggésként, ahol javul a szolgáltatás minősége, ott nő az utasforgalom is.
Racionálni kell, de nem bezárni. Át kellene gondolni, hogy hol álljon meg a vonat, megszokásból, 30 éve nem használt megállókban valóban felesleges az időt tölteni. De nem a vasúti közlekedés és a mellékvonalak hibája, hogy szar a vezetés, nem megfelelően költik el a cégbe öntött pénzt.


El kell költözni a faluból mert értelmes megélhetést nem ad cserébe a pénzt / munkaerőt veszi el az értelmesebb dolgoktól
Ezek szerint Nálad az érték csak a pénz; ki mennyit termel.
De ez már nem közlekedési téma.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 717
60 998
113
Sose engedjük, hogy az emberek jóléte bármiben is megelőzze a profitot. Éljünk amerikai módra, tömegközlekedés nélkül, mert még a végén a profit csökken.
Nemrèg mentem délelőtt Győrből Celldölkön, Tapolcàn keresztűl Keszthelyre. Celldömölktől már nem BzMot volt, hanem valami stadlerféle, de csak hárman voltunk a vonaton. Ott a jólétünk egyértelműen megelőzte a profitot
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 232
26 173
113
A kalauz, a mozdonyvezető és a nyugdíjas? :)
mnqcqfxzZmrztUmKwMguDT.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 062
31 593
113
Most komolyan, ennek mégis mi a fasz értelme van? Alapból be van tiltva már 2003-tól az említett krómvegyület, de azért tiltsuk be a krómozott lökhárítókat, mert muh környezetvédelem. A végén Lukasenkohoz kell menni egy sima dobért is, talán pont @ozymandias mondta, hogy pont a nikkelezés volt kiszervezve Belaruszba épp az ilyenek miatt
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 482
35 637
113
Ezeket már 2006-ban be akarta záratni Kóka Jani.

Busz mindenképp gazdaságosabb sajnos, a "BZ" az egyetlen vasúti jármű, ami elég olcsó és egyszerű, hogy fenn lehessen tartani ezeken az utasforgalmat, csak hát öregednek, a karbantartásukra sincs pénz. A Cseh vasút viszont a hírek szerint eladja a kb. 50 db hasonló motorkocsiját. Ezeket kellene megvásárolni, ha nem akarunk továbbra sem mellékvonalakat bezárni politikai okokból.
Az osztrákok is lecserélik a dízel motorvonataikat Stadler Flirt AKKU elektromos motorvonatra... Kinek mit intézett a kormánya...