Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 529
12 318
113
Mit lehet erre mondani.. 4 millió német ‘prémium’ hazájában, ahol a többség ahelyett hogy venne egy olyan új kocsit amire van pénze és karban is tartaná, inkább vesz egy 3 kategóriával feljebb lévő lerohadóban lévő és ezért keletre lepasszolt német roncsot, amit aztán nem bír fenntartani.


Az nagyon sok egykori és jelenlegi kollégám prémium és/vagy szerinte prémium használt autót vásárolt (van aki a héten fog...)
Ekkor én vettem új 1.4-es Fiat Albeát.
Ezektől akkor megkaptam: Szarolasz.
Köszöni szépen, 17 évesen is hibátlanul működik, egyedül a kopó-fogyó alkatrészeket cseréltettem gyáriakra (azoknak mondottakra).
Most már a lányomé.
Azóta ezen kollégák már a világ pénzét belelocsolták ezekbe a ki tudja előtte mennyire kihajtott "prémiumokba" (V6 TDI-k, tizenéves BMW-k...), s persze lecserélgették újabbakra, mert azért egy tizenéves autóra százezreket locsolni újra és újra elég fájdalmas - csak hogy éppen újra használható legyen...

Most ugye másfél éve van az újonnan vett (lízingelt) 1.0 T-GDI DCT I30-as Hunyadi.
Meg is kaptam, hogy csíkszeműektől vettél!?

Nincsenek illúzióim, hogy ez ütve-vágva elmegy hiba nélkül háromszázezret, stb.
Az én használatomban 15 év alatt fog napi használatban úgy 150 ezret menni.
Annyit talán kibír.
Havi 70 ezer az első 5 év garancia és a remélt és vélt (első tulaj, tudatos üzemeltetés) további üzembiztonság ára.

...eközben az egyik kollégám a 18 éves E Mercijére évente költ 4-500 ezret. (klíma, olajhűtő, hátsó szintszabályzó csak ez éven).
"De ez Merci; most megint évekig jó lesz."
Egy másik eddig két évente cserélgette a szerencsétlen sorsú, öregedő és olajzabáló H Astrákat.
Már kérdezgettem tőle, hogy kiszámolta e, hogy csak a cserélgetésnek eddig mennyi volt a költsége (átiratás, első szerviz, elromló alkatrészek, új gumik, stb.)

...most tizenéves VW dízel CC-ket nézeget, persze valamilyen finanszírozással...

Amikor mondtam nekik, hogy ezzel az erővel vehettek volna új, vagy nagyon fiatal autót is, akkor megkaptam, hogy ők nem fizetnének ki évekig egy erősen értékvesztő autóért minden hónapban ennyi pénzt.
...inkább megvesznek valami tizenévest, s abba locsolják a százezreket.
"Nekünk meg van az esélyünk, hogy ezeket a váratlan nagy kiadásokat akár meg is úszhatjuk, te viszont garantáltan fizetsz."
Igazuk van.

De én meg jóval nagyobb valószínűséggel megúszom lerohadás nélkül, egyszeri, váratlan nagy összegű kiadások kényszere nélkül.
S akkor még nem is beszéltünk arról, hogy milyen fájdalmas úgy kiadni százezreket, hogy közben rohamosan közeledik a teljes elértéktelenedés pillanata...

Nem vagyunk egyformák. Más a szerencsejáték stratégiánk.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 340
24 392
113
Az nagyon sok egykori és jelenlegi kollégám prémium és/vagy szerinte prémium használt autót vásárolt (van aki a héten fog...)
Ekkor én vettem új 1.4-es Fiat Albeát.
Ezektől akkor megkaptam: Szarolasz.
Köszöni szépen, 17 évesen is hibátlanul működik, egyedül a kopó-fogyó alkatrészeket cseréltettem gyáriakra (azoknak mondottakra).
Most már a lányomé.
Azóta ezen kollégák már a világ pénzét belelocsolták ezekbe a ki tudja előtte mennyire kihajtott "prémiumokba" (V6 TDI-k, tizenéves BMW-k...), s persze lecserélgették újabbakra, mert azért egy tizenéves autóra százezreket locsolni újra és újra elég fájdalmas - csak hogy éppen újra használható legyen...

Most ugye másfél éve van az újonnan vett (lízingelt) 1.0 T-GDI DCT I30-as Hunyadi.
Meg is kaptam, hogy csíkszeműektől vettél!?

Nincsenek illúzióim, hogy ez ütve-vágva elmegy hiba nélkül háromszázezret, stb.
Az én használatomban 15 év alatt fog napi használatban úgy 150 ezret menni.
Annyit talán kibír.
Havi 70 ezer az első 5 év garancia és a remélt és vélt (első tulaj, tudatos üzemeltetés) további üzembiztonság ára.

...eközben az egyik kollégám a 18 éves E Mercijére évente költ 4-500 ezret. (klíma, olajhűtő, hátsó szintszabályzó csak ez éven).
"De ez Merci; most megint évekig jó lesz."
Egy másik eddig két évente cserélgette a szerencsétlen sorsú, öregedő és olajzabáló H Astrákat.
Már kérdezgettem tőle, hogy kiszámolta e, hogy csak a cserélgetésnek eddig mennyi volt a költsége (átiratás, első szerviz, elromló alkatrészek, új gumik, stb.)

...most tizenéves VW dízel CC-ket nézeget, persze valamilyen finanszírozással...

Amikor mondtam nekik, hogy ezzel az erővel vehettek volna új, vagy nagyon fiatal autót is, akkor megkaptam, hogy ők nem fizetnének ki évekig egy erősen értékvesztő autóért minden hónapban ennyi pénzt.
...inkább megvesznek valami tizenévest, s abba locsolják a százezreket.
"Nekünk meg van az esélyünk, hogy ezeket a váratlan nagy kiadásokat akár meg is úszhatjuk, te viszont garantáltan fizetsz."
Igazuk van.

De én meg jóval nagyobb valószínűséggel megúszom lerohadás nélkül, egyszeri, váratlan nagy összegű kiadások kényszere nélkül.
S akkor még nem is beszéltünk arról, hogy milyen fájdalmas úgy kiadni százezreket, hogy közben rohamosan közeledik a teljes elértéktelenedés pillanata...

Nem vagyunk egyformák. Más a szerencsejáték stratégiánk.

Az a baj, hogy mire a nemet premium nagy resze hozzank kerul, addigra meg volt az elso nemet, belga, holland, osztrak… tulaj aztan a kovetkezo 2-3 torok, bulgar, roman, szerb… es megerkezik ide. Ez a problema, nem mas. Az elso tulaj szervizelte rendesen mivel garancias volt, a masodik is meg, mert jelentos ertek volt es az innen kovetkezo gazdak a kilometereket csak raktak bele. Egy pelda: 3.0 diesel A6 Allroadom van, en vagyok a 3. tulaj igy saccra az otodik eve, 326ezer van az autoba -vegig szervizkonyves!!!- ebbol en tettem bele… pfff mittomen 80ezer felett es 100ezer alatt. Az auto meg van irva, Stage 2-es igy 310-330 lo kozott van es csovon huzok-vonok vele mindent amit lehet, ez a melos autom, kapja… megis ennyi ido alatt a fekek, olajok, futomu es vezerles cseren kivul volt egy valtoolajhuto csere, 2 hatso legrugo es most egy belso homersekleterzekelo csere. Levonhato a kovetkeztetes szerintem…
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 063
50 109
113
Az nagyon sok egykori és jelenlegi kollégám prémium és/vagy szerinte prémium használt autót vásárolt (van aki a héten fog...)
Ekkor én vettem új 1.4-es Fiat Albeát.
Ezektől akkor megkaptam: Szarolasz.
Köszöni szépen, 17 évesen is hibátlanul működik, egyedül a kopó-fogyó alkatrészeket cseréltettem gyáriakra (azoknak mondottakra).
Most már a lányomé.
Azóta ezen kollégák már a világ pénzét belelocsolták ezekbe a ki tudja előtte mennyire kihajtott "prémiumokba" (V6 TDI-k, tizenéves BMW-k...), s persze lecserélgették újabbakra, mert azért egy tizenéves autóra százezreket locsolni újra és újra elég fájdalmas - csak hogy éppen újra használható legyen...

Most ugye másfél éve van az újonnan vett (lízingelt) 1.0 T-GDI DCT I30-as Hunyadi.
Meg is kaptam, hogy csíkszeműektől vettél!?

Nincsenek illúzióim, hogy ez ütve-vágva elmegy hiba nélkül háromszázezret, stb.
Az én használatomban 15 év alatt fog napi használatban úgy 150 ezret menni.
Annyit talán kibír.
Havi 70 ezer az első 5 év garancia és a remélt és vélt (első tulaj, tudatos üzemeltetés) további üzembiztonság ára.

...eközben az egyik kollégám a 18 éves E Mercijére évente költ 4-500 ezret. (klíma, olajhűtő, hátsó szintszabályzó csak ez éven).
"De ez Merci; most megint évekig jó lesz."
Egy másik eddig két évente cserélgette a szerencsétlen sorsú, öregedő és olajzabáló H Astrákat.
Már kérdezgettem tőle, hogy kiszámolta e, hogy csak a cserélgetésnek eddig mennyi volt a költsége (átiratás, első szerviz, elromló alkatrészek, új gumik, stb.)

...most tizenéves VW dízel CC-ket nézeget, persze valamilyen finanszírozással...

Amikor mondtam nekik, hogy ezzel az erővel vehettek volna új, vagy nagyon fiatal autót is, akkor megkaptam, hogy ők nem fizetnének ki évekig egy erősen értékvesztő autóért minden hónapban ennyi pénzt.
...inkább megvesznek valami tizenévest, s abba locsolják a százezreket.
"Nekünk meg van az esélyünk, hogy ezeket a váratlan nagy kiadásokat akár meg is úszhatjuk, te viszont garantáltan fizetsz."
Igazuk van.

De én meg jóval nagyobb valószínűséggel megúszom lerohadás nélkül, egyszeri, váratlan nagy összegű kiadások kényszere nélkül.
S akkor még nem is beszéltünk arról, hogy milyen fájdalmas úgy kiadni százezreket, hogy közben rohamosan közeledik a teljes elértéktelenedés pillanata...

Nem vagyunk egyformák. Más a szerencsejáték stratégiánk.
Érdemes megnézni pl Törökországban, mit hajtanak a taxisok ;)
(OK, OK, nyilván belpiacos autókat, de hihetetlen mennyit nyüstölik pl az Albea-utód Tipokat, láthatóan probléma nélkül).
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and misinator
T

Törölt tag 1711

Guest
Gyártók fellélegezhetnek, nyugodtan árulhatják az "önvezető" szarjaikat, nem az övék a felelősség...

 

jojoka

Well-Known Member
2017. január 17.
86
309
63
Az a baj, hogy mire a nemet premium nagy resze hozzank kerul, addigra meg volt az elso nemet, belga, holland, osztrak… tulaj aztan a kovetkezo 2-3 torok, bulgar, roman, szerb… es megerkezik ide. Ez a problema, nem mas. Az elso tulaj szervizelte rendesen mivel garancias volt, a masodik is meg, mert jelentos ertek volt es az innen kovetkezo gazdak a kilometereket csak raktak bele. Egy pelda: 3.0 diesel A6 Allroadom van, en vagyok a 3. tulaj igy saccra az otodik eve, 326ezer van az autoba -vegig szervizkonyves!!!- ebbol en tettem bele… pfff mittomen 80ezer felett es 100ezer alatt. Az auto meg van irva, Stage 2-es igy 310-330 lo kozott van es csovon huzok-vonok vele mindent amit lehet, ez a melos autom, kapja… megis ennyi ido alatt a fekek, olajok, futomu es vezerles cseren kivul volt egy valtoolajhuto csere, 2 hatso legrugo es most egy belso homersekleterzekelo csere. Levonhato a kovetkeztetes szerintem…
Elég sok autós fórumban bennvagyok, részben vágyvezérelve, hogy milyen szép lenne egy ilyen autó, részben pedig, mert olyanom van/volt (és lusta vagyok kilépni, mert jó a társaság).
A Citroen C5 csoportban pl az admin az egyik legmenőbb C5 szerelő az országban. Ő azt mondja, amikor kérdezik, hogy a kis benzines és kis dizel motoros C5 bátran nézhető, vigyék el hozzá, és átvizsgálás után akár meg is lehet venni. Átlagos fenntartásúak. A V6-os motorral szerelt 3.0-s dízel verzió egy külön kaszt, mintha másik autó lenne, az kimondottan drágán fenntartható. Viszont nagyobb komfortot is ad.
Sajnos nekem a fogyasztása miatt egy Passat kombit kellett eladjak, mert bár fenn tudtam tartani (Ez a lényeg!!!), de tankolni fájt. Most a vételárat mégegyszer rálocsolva autót varázsoltam egy Lupo-ból, és 4.7-es átlaggal pöfögök ott, ahol eddig 8.8-at ivott a Passat... Sajnos ezt a döntést meg kellett hozzam.

Az autót nem kizárólag kifizetni kell. Fenn is kell tartani. Ha használtat veszel, akkor meg legalább megőrizni az állapotát, esetleg igény vagy szükség szerint javítani. És még itt Pest környékén is olyan bontószökevényeket lehet látni, hogy az ember nem hisz a szemének...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 240
35 865
113

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 529
12 318
113
Érdemes megnézni pl Törökországban, mit hajtanak a taxisok ;)
(OK, OK, nyilván belpiacos autókat, de hihetetlen mennyit nyüstölik pl az Albea-utód Tipokat, láthatóan probléma nélkül).
Random rákerestem most (mert már nem emlékeztem, hogy régebben mely utcanézeteket láttam), de 2014-ben még leginkább Albeákkal nyomták a törökök a taxizást:


Szóval, na...;)

A nap mondatát kedvenc cikkírómtól olvastam:
"...Szerencsére nem mindenki hülye a világon: míg nálunk az utolsó csöves is német prémiummal jár koldulni, tőlünk nyugatra a 4 méter környéki autó sem a társadalmi rang meggyilkolása..."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 854
113
Elég sok autós fórumban bennvagyok, részben vágyvezérelve, hogy milyen szép lenne egy ilyen autó, részben pedig, mert olyanom van/volt (és lusta vagyok kilépni, mert jó a társaság).
A Citroen C5 csoportban pl az admin az egyik legmenőbb C5 szerelő az országban. Ő azt mondja, amikor kérdezik, hogy a kis benzines és kis dizel motoros C5 bátran nézhető, vigyék el hozzá, és átvizsgálás után akár meg is lehet venni. Átlagos fenntartásúak. A V6-os motorral szerelt 3.0-s dízel verzió egy külön kaszt, mintha másik autó lenne, az kimondottan drágán fenntartható. Viszont nagyobb komfortot is ad.
Sajnos nekem a fogyasztása miatt egy Passat kombit kellett eladjak, mert bár fenn tudtam tartani (Ez a lényeg!!!), de tankolni fájt. Most a vételárat mégegyszer rálocsolva autót varázsoltam egy Lupo-ból, és 4.7-es átlaggal pöfögök ott, ahol eddig 8.8-at ivott a Passat... Sajnos ezt a döntést meg kellett hozzam.

Az autót nem kizárólag kifizetni kell. Fenn is kell tartani. Ha használtat veszel, akkor meg legalább megőrizni az állapotát, esetleg igény vagy szükség szerint javítani. És még itt Pest környékén is olyan bontószökevényeket lehet látni, hogy az ember nem hisz a szemének...
1.6 prince motor ha van benne, azzal nehogy megvedd... az az egyik leglegendásabban szar motor a szakmában.
Új autónál a fogyasztás és a dízel kérdés az euban értelmes dízelt gyártók mesterségesen előállított igénye volt. Amit aztán ettek a népek, a trendiséget és egykoron a mai szemmel viccesnek tűnően környezetvédelmet (co kibocsájtást) ráhúzva.. az megint egy külön misét megérne, hogy miért pont és csak a konszer vitte el a balhét azért amiről évtizedek óta mindeki tudott és csinált. Talán bosszú detroitért.. fene tudja.
De egy alsóközép kategóriás skoda octaviát nézel 13 misiért, majd 5 évesen eladod 5-ért, akkor havi 133e forintot buksz, ha egy métert sem mész. + fogyasztás, karbantartás, kopóalkatrészek szervíz. És ez csak egy "szaros" skoda octavia, nem egy felsőkategóriás autó. Reálértéken ez régen is így volt.
Szerintem egy átlag magyar dízel "prémiummal" járónak havi 200e forintot lejattolnál, nem győzné mosolyogva borítani a benzint a v8ba. Ja és akkor ezt a mesterséges igényt nem egy jó termék alapja hozta el (pl egy konszern 3l v6 crtdi az ha nem is úgy jár melegen, olyan simán, mint egy 4 hengeres benzines, de nem ráz mint egy zetor.. kulturáltan megy és nem büdös)... hanem a hulladék kamrás dízelek alapozták meg, amik ma már büntetésnek számítanak.. de igazából akkor is azok voltak. Pl a legendás vw 1.6 kamrása is egy határ szar.. de ennél más gyártóknak még szarabbakat sikerült gyártani.

Az autók megbízhatóságában meg.. igazából ma már mindenki jó kocsit gyárt, az első tulajnak gyakorlatilag mind hibátlan, úgyhogy pozitív élménye lesz ezzel kapcsolatban.
A második tulajok meg nem új autó vásárlók, szóval az ő véleményük a kutyát nem érdekli és irreleváns..

Lupo az pd? Amúgy fapos common rail peugeot motor... na az már ha finoman mész vele, persze csak akkor, de majdnem anynit tud fogyasztani, mint amit egy smoke and charmon hazudnak. De mindneképpen jobban eszik, mint a pd. Mondjuk műszakilag fényévekkel fejlettebb egy hdi cr hengerfeje, mint a pdvé felpimpelt ős tdi motor.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 240
35 865
113
De egy alsóközép kategóriás skoda octaviát nézel 13 misiért, majd 5 évesen eladod 5-ért, akkor havi 133e forintot buksz, ha egy métert sem mész. + fogyasztás, karbantartás, kopóalkatrészek szervíz. És ez csak egy "szaros" skoda octavia, nem egy felsőkategóriás autó. Reálértéken ez régen is így volt.

Reálisan új autó, amit meg tud venni a magyar (na jó nem mindenki, én sem pengetném ki az árát zsebből, hitelt meg nem akarnék/kapnék értelmeset): Dacia Duster, Suzuki S-Cross, Vitara (ezek ráadásul "SUV-ok"). Octavia helyett inkább Kodiaq-ot vennének ennyiért szerintem. Vagy Sportage-t. Ezek a "magas" batárok a divatosak.
 

jojoka

Well-Known Member
2017. január 17.
86
309
63
1.6 prince motor ha van benne, azzal nehogy megvedd... az az egyik leglegendásabban szar motor a szakmában.

Dehogy veszek Prince motort... Van egy Berlingom, 1.6 NFU motorral. Nem bántam meg egy percig sem, és hát idén lesz 10 éve nálam.... Én nagyon szeretem, bár már a nejem jár vele... :D

Lupo az pd? Amúgy fapos common rail peugeot motor... na az már ha finoman mész vele, persze csak akkor, de majdnem anynit tud fogyasztani, mint amit egy smoke and charmon hazudnak. De mindneképpen jobban eszik, mint a pd. Mondjuk műszakilag fényévekkel fejlettebb egy hdi cr hengerfeje, mint a pdvé felpimpelt ős tdi motor.

Nem, nem mertem PD-t venni még. Ez csak 1.7 Sdi. A régi (1Z) 1.9-ből csökkentették le a lökethosszt. Nagyon kis ügyes. Bár büdös kicsit... :D Viszont már 393k van benne, ismerőstől hoztam el, akinél 14 évet volt, szóval esélyes, hogy tényleg ennyi futása van, és nem kormol, nem füstöl. A komfortja nincs egy szinten a Passat-al, de nem is ez a feladata... Egy embernek bőven elég BP-otthon ingázásra.

Igen, a V8-as dologban igazat adok neked. Ha nem számítana, én is csak nagyobb motoros Passat-ot, vagy valami egyéb VAG csoportos autót vettem volna... (A4, 2.4 benzin, pld). De sajnos nem keresek olyan jól, hogy 10-12 literes fogyasztással "kényeztessem magam". Így marad a büdöske. :)
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
17 815
24 355
113
Bianchi hadibringa

29790360_1094269090713617_7562718138672873472_n.jpg
131527366-3b389c23-10dc-43ca-9244-2230b5ac8304.jpg
Foto-25-03-18-17-32-47.jpg