Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mit lehet erre mondani.. 4 millió német ‘prémium’ hazájában, ahol a többség ahelyett hogy venne egy olyan új kocsit amire van pénze és karban is tartaná, inkább vesz egy 3 kategóriával feljebb lévő lerohadóban lévő és ezért keletre lepasszolt német roncsot, amit aztán nem bír fenntartani.
Az nagyon sok egykori és jelenlegi kollégám prémium és/vagy szerinte prémium használt autót vásárolt (van aki a héten fog...)
Ekkor én vettem új 1.4-es Fiat Albeát.
Ezektől akkor megkaptam: Szarolasz.
Köszöni szépen, 17 évesen is hibátlanul működik, egyedül a kopó-fogyó alkatrészeket cseréltettem gyáriakra (azoknak mondottakra).
Most már a lányomé.
Azóta ezen kollégák már a világ pénzét belelocsolták ezekbe a ki tudja előtte mennyire kihajtott "prémiumokba" (V6 TDI-k, tizenéves BMW-k...), s persze lecserélgették újabbakra, mert azért egy tizenéves autóra százezreket locsolni újra és újra elég fájdalmas - csak hogy éppen újra használható legyen...
Most ugye másfél éve van az újonnan vett (lízingelt) 1.0 T-GDI DCT I30-as Hunyadi.
Meg is kaptam, hogy csíkszeműektől vettél!?
Nincsenek illúzióim, hogy ez ütve-vágva elmegy hiba nélkül háromszázezret, stb.
Az én használatomban 15 év alatt fog napi használatban úgy 150 ezret menni.
Annyit talán kibír.
Havi 70 ezer az első 5 év garancia és a remélt és vélt (első tulaj, tudatos üzemeltetés) további üzembiztonság ára.
...eközben az egyik kollégám a 18 éves E Mercijére évente költ 4-500 ezret. (klíma, olajhűtő, hátsó szintszabályzó csak ez éven).
"De ez Merci; most megint évekig jó lesz."
Egy másik eddig két évente cserélgette a szerencsétlen sorsú, öregedő és olajzabáló H Astrákat.
Már kérdezgettem tőle, hogy kiszámolta e, hogy csak a cserélgetésnek eddig mennyi volt a költsége (átiratás, első szerviz, elromló alkatrészek, új gumik, stb.)
...most tizenéves VW dízel CC-ket nézeget, persze valamilyen finanszírozással...
Amikor mondtam nekik, hogy ezzel az erővel vehettek volna új, vagy nagyon fiatal autót is, akkor megkaptam, hogy ők nem fizetnének ki évekig egy erősen értékvesztő autóért minden hónapban ennyi pénzt.
...inkább megvesznek valami tizenévest, s abba locsolják a százezreket.
"Nekünk meg van az esélyünk, hogy ezeket a váratlan nagy kiadásokat akár meg is úszhatjuk, te viszont garantáltan fizetsz."
Igazuk van.
De én meg jóval nagyobb valószínűséggel megúszom lerohadás nélkül, egyszeri, váratlan nagy összegű kiadások kényszere nélkül.
S akkor még nem is beszéltünk arról, hogy milyen fájdalmas úgy kiadni százezreket, hogy közben rohamosan közeledik a teljes elértéktelenedés pillanata...
Nem vagyunk egyformák. Más a szerencsejáték stratégiánk.
Érdemes megnézni pl Törökországban, mit hajtanak a taxisokAz nagyon sok egykori és jelenlegi kollégám prémium és/vagy szerinte prémium használt autót vásárolt (van aki a héten fog...)
Ekkor én vettem új 1.4-es Fiat Albeát.
Ezektől akkor megkaptam: Szarolasz.
Köszöni szépen, 17 évesen is hibátlanul működik, egyedül a kopó-fogyó alkatrészeket cseréltettem gyáriakra (azoknak mondottakra).
Most már a lányomé.
Azóta ezen kollégák már a világ pénzét belelocsolták ezekbe a ki tudja előtte mennyire kihajtott "prémiumokba" (V6 TDI-k, tizenéves BMW-k...), s persze lecserélgették újabbakra, mert azért egy tizenéves autóra százezreket locsolni újra és újra elég fájdalmas - csak hogy éppen újra használható legyen...
Most ugye másfél éve van az újonnan vett (lízingelt) 1.0 T-GDI DCT I30-as Hunyadi.
Meg is kaptam, hogy csíkszeműektől vettél!?
Nincsenek illúzióim, hogy ez ütve-vágva elmegy hiba nélkül háromszázezret, stb.
Az én használatomban 15 év alatt fog napi használatban úgy 150 ezret menni.
Annyit talán kibír.
Havi 70 ezer az első 5 év garancia és a remélt és vélt (első tulaj, tudatos üzemeltetés) további üzembiztonság ára.
...eközben az egyik kollégám a 18 éves E Mercijére évente költ 4-500 ezret. (klíma, olajhűtő, hátsó szintszabályzó csak ez éven).
"De ez Merci; most megint évekig jó lesz."
Egy másik eddig két évente cserélgette a szerencsétlen sorsú, öregedő és olajzabáló H Astrákat.
Már kérdezgettem tőle, hogy kiszámolta e, hogy csak a cserélgetésnek eddig mennyi volt a költsége (átiratás, első szerviz, elromló alkatrészek, új gumik, stb.)
...most tizenéves VW dízel CC-ket nézeget, persze valamilyen finanszírozással...
Amikor mondtam nekik, hogy ezzel az erővel vehettek volna új, vagy nagyon fiatal autót is, akkor megkaptam, hogy ők nem fizetnének ki évekig egy erősen értékvesztő autóért minden hónapban ennyi pénzt.
...inkább megvesznek valami tizenévest, s abba locsolják a százezreket.
"Nekünk meg van az esélyünk, hogy ezeket a váratlan nagy kiadásokat akár meg is úszhatjuk, te viszont garantáltan fizetsz."
Igazuk van.
De én meg jóval nagyobb valószínűséggel megúszom lerohadás nélkül, egyszeri, váratlan nagy összegű kiadások kényszere nélkül.
S akkor még nem is beszéltünk arról, hogy milyen fájdalmas úgy kiadni százezreket, hogy közben rohamosan közeledik a teljes elértéktelenedés pillanata...
Nem vagyunk egyformák. Más a szerencsejáték stratégiánk.
Elég sok autós fórumban bennvagyok, részben vágyvezérelve, hogy milyen szép lenne egy ilyen autó, részben pedig, mert olyanom van/volt (és lusta vagyok kilépni, mert jó a társaság).Az a baj, hogy mire a nemet premium nagy resze hozzank kerul, addigra meg volt az elso nemet, belga, holland, osztrak… tulaj aztan a kovetkezo 2-3 torok, bulgar, roman, szerb… es megerkezik ide. Ez a problema, nem mas. Az elso tulaj szervizelte rendesen mivel garancias volt, a masodik is meg, mert jelentos ertek volt es az innen kovetkezo gazdak a kilometereket csak raktak bele. Egy pelda: 3.0 diesel A6 Allroadom van, en vagyok a 3. tulaj igy saccra az otodik eve, 326ezer van az autoba -vegig szervizkonyves!!!- ebbol en tettem bele… pfff mittomen 80ezer felett es 100ezer alatt. Az auto meg van irva, Stage 2-es igy 310-330 lo kozott van es csovon huzok-vonok vele mindent amit lehet, ez a melos autom, kapja… megis ennyi ido alatt a fekek, olajok, futomu es vezerles cseren kivul volt egy valtoolajhuto csere, 2 hatso legrugo es most egy belso homersekleterzekelo csere. Levonhato a kovetkeztetes szerintem…
Random rákerestem most (mert már nem emlékeztem, hogy régebben mely utcanézeteket láttam), de 2014-ben még leginkább Albeákkal nyomták a törökök a taxizást:Érdemes megnézni pl Törökországban, mit hajtanak a taxisok
(OK, OK, nyilván belpiacos autókat, de hihetetlen mennyit nyüstölik pl az Albea-utód Tipokat, láthatóan probléma nélkül).
1.6 prince motor ha van benne, azzal nehogy megvedd... az az egyik leglegendásabban szar motor a szakmában.Elég sok autós fórumban bennvagyok, részben vágyvezérelve, hogy milyen szép lenne egy ilyen autó, részben pedig, mert olyanom van/volt (és lusta vagyok kilépni, mert jó a társaság).
A Citroen C5 csoportban pl az admin az egyik legmenőbb C5 szerelő az országban. Ő azt mondja, amikor kérdezik, hogy a kis benzines és kis dizel motoros C5 bátran nézhető, vigyék el hozzá, és átvizsgálás után akár meg is lehet venni. Átlagos fenntartásúak. A V6-os motorral szerelt 3.0-s dízel verzió egy külön kaszt, mintha másik autó lenne, az kimondottan drágán fenntartható. Viszont nagyobb komfortot is ad.
Sajnos nekem a fogyasztása miatt egy Passat kombit kellett eladjak, mert bár fenn tudtam tartani (Ez a lényeg!!!), de tankolni fájt. Most a vételárat mégegyszer rálocsolva autót varázsoltam egy Lupo-ból, és 4.7-es átlaggal pöfögök ott, ahol eddig 8.8-at ivott a Passat... Sajnos ezt a döntést meg kellett hozzam.
Az autót nem kizárólag kifizetni kell. Fenn is kell tartani. Ha használtat veszel, akkor meg legalább megőrizni az állapotát, esetleg igény vagy szükség szerint javítani. És még itt Pest környékén is olyan bontószökevényeket lehet látni, hogy az ember nem hisz a szemének...
De egy alsóközép kategóriás skoda octaviát nézel 13 misiért, majd 5 évesen eladod 5-ért, akkor havi 133e forintot buksz, ha egy métert sem mész. + fogyasztás, karbantartás, kopóalkatrészek szervíz. És ez csak egy "szaros" skoda octavia, nem egy felsőkategóriás autó. Reálértéken ez régen is így volt.
1.6 prince motor ha van benne, azzal nehogy megvedd... az az egyik leglegendásabban szar motor a szakmában.
Lupo az pd? Amúgy fapos common rail peugeot motor... na az már ha finoman mész vele, persze csak akkor, de majdnem anynit tud fogyasztani, mint amit egy smoke and charmon hazudnak. De mindneképpen jobban eszik, mint a pd. Mondjuk műszakilag fényévekkel fejlettebb egy hdi cr hengerfeje, mint a pdvé felpimpelt ős tdi motor.
Én válaszolnék, de mostanában szerintem nem kedvelszValakinek valami talasztalata ebike teren? Meg konkretabban a Bianchi eOmnia X Type erdekelne. Ezzel kapcsolatban valakinek?
Tudod az az SZDSZ es bevallás sokunkat megrendítettÉn válaszolnék, de mostanában szerintem nem kedvelsz
Az akkor volt, most meg most van. Saját magammal kapcsolatban titkolózásról/szépítésről már leszoktam.Tudod az az SZDSZ es bevallás sokunkat megrendített