Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 232
26 173
113
90-es korlátozásnál jó időben? Az egy gyökér vagy olyan valaki, akit nem lenne szabad jogsival ellátni. Szvsz.
Az lakott terülten kívüli egyéb út ugyebár. Azért nehogy már a kovácsjósibácsinak faluból-faluba ne lehessen 50-60 -al mennie.
Autóúton meg pályán meg alapból nincs kerékpáros.
Egyébként meg annyira lehetünk tekintettel a másikra, hogy túltesszük magunkat a kellemetlenségen a bringás esetében.
 

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 221
3 230
113
Nem tudod tartani a forgalom sebességét mert nemigen megy kerékpáros 30-nál többel ami nem 70*, pláne nem 90*, hanem kevesebb, és ezért feltartod és akadályozod a többi közlekedőt.

Szívesen.

A kerékpáros pont olyan közlekedö mint a többiek (egy traktor, munkagép sem igen csapat gyorsabban).
Addig mész mögötte amíg biztonságosan meg nem tudod előzni. (A fenti rajzon persze szabalytalan h egymás mellett tekernek)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 717
60 997
113
Azért egy ember egy véleményvideójából ilyen messzemenő következtetést levonni...
A "motorosok" elég széles spektrum. A lefingott robogós kajafutártól a tizenikszmilliós gépcsodákat tréleren motorostalálkozóra vontató csilliárdos ügyvéd/vállalkozókig sok mindenki beletartozik.
Dodor az egyik "szélsőség". Az ő világának ez a közepe.
Ő szemében az itteni bagázs militáns barmok gyülekezete lehet, akik az ország minden pénzét horror drága gyilkológépekre költené, és minden hímneműből dzsonwikket faragna. Pedig milyen fasza szerpentineket lehetne építeni abból a pénzből. :)
Azért alig van nevetségesebb, mint amikor a középkorú, jómódú, polgári foglalkozású, esetleg pocakos pasasok hétvégén bőrbe bújva Harleyra űlnek és azt hiszik, ők a vad rockerek.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 092
50 325
113
Az lakott terülten kívüli egyéb út ugyebár. Azért nehogy már a kovácsjósibácsinak faluból-faluba ne lehessen 50-60 -al mennie.
Autóúton meg pályán meg alapból nincs kerékpáros.
Egyébként meg annyira lehetünk tekintettel a másikra, hogy túltesszük magunkat a kellemetlenségen a bringás esetében.
Ok, figyu: a 11esen, a 2x1 sávos szakaszon, hétvégente több ilyen sportember is megy, és sokszor egymás mellett. Mindig lassabban, mint 50. És Dunabogdányon túl már nem 50 a limit.
Szerencsére nemsokára talán lesz Eurovelo, addig kell csak várnunk.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 232
26 173
113
Ok, figyu: a 11esen, a 2x1 sávos szakaszon, hétvégente több ilyen sportember is megy, és sokszor egymás mellett. Mindig lassabban, mint 50. És Dunabogdányon túl már nem 50 a limit.
Szerencsére nemsokára talán lesz Eurovelo, addig kell csak várnunk.
Egymás mellett valóban nem menő.
Viszont az eurovelokon meg nem lehet sportolni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 717
60 997
113
Van előirt minimum sebesség, kivéve az autópályán? Régen a Trabival meg Ifaval tarották sokan fel a forgalmat, akik most lamentálnak a kerékpárosok miatt. Nem emberi jog a sebesség.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 232
26 173
113
1687981452563-png.438177
1687981632405-png.438178
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 503
36 445
113
Szerencsére nemsokára talán lesz Eurovelo, addig kell csak várnunk.
Már most is van. A hétvégén a BPről kiáramló jellemzően outis bringásokat láthatod. Amúgy Visegrádig mennek sokan, vagy már korábban a Tahi hídon át a szigetre igyekeznek. Az a 20km kibírható...amúgy Szentendre-Leányfalu-Tahitótfalu szinte egybe van, ahogy Dunabogdány és Visegrád is. A szombat/vasárnapi dugók meg nem a bringások miatt alakulnak ki, hanem a sok úrvezető okozza.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 092
50 325
113
Van előirt minimum sebesség, kivéve az autópályán? Régen a Trabival meg Ifaval tarották sokan fel a forgalmat, akik most lamentálnak a kerékpárosok miatt. Nem emberi jog a sebesség.
Az egyszeri bringás, aki az út szélén megy, az nem akkora gond, sőt ha szellősen mennek csapatban, az se. A két nyomvonalon haladók a probléma.

Ne menjünk bele abba, hogy mi emberi jog ;)
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 232
26 173
113
Az egyszeri bringás, aki az út szélén megy, az nem akkora gond, sőt ha szellősen mennek csapatban, az se. A két nyomvonalon haladók a probléma.

Ne menjünk bele abba, hogy mi emberi jog ;)
Ezt adom.
Bringásként a kurvanyjába elszoktam küldeni az egymás mellett kerózókat.. én pl oútival nem feltétlenül
tudok/akarok lehúzódni a szórt kavicsos padkára.

Viszont a KRESZ szerint nem kell kerékpárral az út szélén tekerni. Csak mondom.
Nyilván feltartani a mögötted levőket meg nem fair, de nem szabálytalan. Én időnként jelzek, hogy
érzékeltem, hogy mögöttem van és előzzön, viszont ezt 20 másodpercenként meg azért ne várja el az autós se.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 232
26 173
113
Az egyszeri bringás, aki az út szélén megy, az nem akkora gond, sőt ha szellősen mennek csapatban, az se. A két nyomvonalon haladók a probléma.

Ne menjünk bele abba, hogy mi emberi jog ;)
Ja, még egy adalék: tekintve, hogy az autósok bizonyos hányada hajlamos a centizésre, nagyobb biztonságban
vagy ha rendesen kivitelezett előzésre 'kényszeríted', ahogy egy lassú autót is előzni lenne kénytelen.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 232
26 173
113