Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 067
113
Csak sokkal több van belőlük mint traktorból.
Meg a traktorosok le szoktak húzódni/jelezni indexszel mikor megelőzheted őket, míg mondjuk egy Tótvázsony-Pécsely úton még a két nyomvonalon haladó, kellemesen a bringáról lefolyó úriemberek vannak felháborodva mikor meg méltóztatnám őket kb a szembesáv szélén előzni
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 336
25 061
113
Meg a traktorosok le szoktak húzódni/jelezni indexszel mikor megelőzheted őket, míg mondjuk egy Tótvázsony-Pécsely úton még a két nyomvonalon haladó, kellemesen a bringáról lefolyó úriemberek vannak felháborodva mikor meg méltóztatnám őket kb a szembesáv szélén előzni
Amely úriemberek valsz más közlekedési eszközt használva is parasztok.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 067
113
Amely úriemberek valsz más közlekedési eszközt használva is parasztok.
Kedvencem az, aki belvárosban látja, hogy parkolóhelyet keresek, de juszt is a seggembe jön, majd mikor kirakom az indexet és elkezdenék tolatni még ő van felháborodva, hogy hebebebebebe. Mindezt úgy, hogy az adott pillanatban azon a szakaszon mi ketten vagyunk. És ez amúgy tényleg márkafüggetlen, a 100 ezres Citroen shitboxtól a furgonoson át a 10-en milliós német prémiumokig mindenki műveli
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 336
25 061
113
Szerintem 50 (vagy 40?), a max amivel szabályosan mehetnek.
Kerékpárral lakott területen belül legfeljebb 40 km/h sebességgel szabad közlekedni. Lakott területen kívül sisakban 50 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, de csak ha utast nem szállítunk, sisak nélkül pedig 40 km/h. (40 km/h felett tehát kötelező a sisak!) Kerékpárúton 30 km/h, gyalog- és kerékpárúton 20km/h a megengedett maximális sebesség.

Az vesse magára az első követ, aki nem hajtott még gyorsan...
De nem is sportolásra lettek ezek kitalálva :D
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Azért alig van nevetségesebb, mint amikor a középkorú, jómódú, polgári foglalkozású, esetleg pocakos pasasok hétvégén bőrbe bújva Harleyra űlnek és azt hiszik, ők a vad rockerek.
Az elég szánalmas, de hát ők tartják el a Harleyt.
És mindezt úgy, hogy tréleren viszik maguk után, mert 100 km alatt feltöri a puhos seggüket a tizmillás motor...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 647
113
Az lakott terülten kívüli egyéb út ugyebár. Azért nehogy már a kovácsjósibácsinak faluból-faluba ne lehessen 50-60 -al mennie.
Autóúton meg pályán meg alapból nincs kerékpáros.
Egyébként meg annyira lehetünk tekintettel a másikra, hogy túltesszük magunkat a kellemetlenségen a bringás esetében.
Kovácsjózsibácsi húzza maga után a 30 autóból álló autósort? Akkor kovácsjózsibácsi egy gyökér vagy sokat ivott a kocsmában (ebben az esetben duplagyökér). Egy kerékpáros mindenesetre egyszerűbb megelőzni. A mélypont a mopedautó.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 336
25 061
113
Kovácsjózsibácsi húzza maga után a 30 autóból álló autósort? Akkor kovácsjózsibácsi egy gyökér vagy sokat ivott a kocsmában (ebben az esetben duplagyökér).
Vagy csak egy másik közlekedő.
A mélypont a mopedautó.
Kinek mi... nekem a gyökér, aki direkt centizget, pedig nem nagyon nyer vele semmit, vagy
az a f@sz, aki jön szembe, az ő oldalán az útszűkület /parkoló kocsik/, de nem adja meg az elsőbbséget és tőlem
várja el, hogy felmenjek a járdára stb.
 

ronis

Well-Known Member
2022. március 23.
243
1 432
93
Ja, még egy adalék: tekintve, hogy az autósok bizonyos hányada hajlamos a centizésre, nagyobb biztonságban
vagy ha rendesen kivitelezett előzésre 'kényszeríted', ahogy egy lassú autót is előzni lenne kénytelen.
Ausztriában nemrég a kerékpáros lobby kiharcolta a lakott területen belül 1,5 méter oldal távolság, lakott területen kívül 2 méter !
Megjegyzem ez már a gyakorlatban annak a bizonyos lónak a tuloldala, nyilván nem szabad centizni sem őket, DE Bécsben full forgalomban 1,5 méter abstand-ot tartani egy kerékpáros mellett, max akkor lehet ha nem jön szembe senki, lakott területen kívűl ha a biciglis a sáv közepén teker, amit akár meg is tehet akkor nekem gyakorlatban a szembe oldali árokban kéne félig mennem hogy megelözzem és meglegyen a 2 méter oldal távolság.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 336
25 061
113
Ausztriában nemrég a kerékpáros lobby kiharcolta a lakott területen belül 1,5 méter oldal távolság, lakott területen kívül 2 méter !
Megjegyzem ez már a gyakorlatban annak a bizonyos lónak a tuloldala, nyilván nem szabad centizni sem őket, DE Bécsben full forgalomban 1,5 méter abstand-ot tartani egy kerékpáros mellett, max akkor lehet ha nem jön szembe senki, lakott területen kívűl ha a biciglis a sáv közepén teker, amit akár meg is tehet akkor nekem gyakorlatban a szembe oldali árokban kéne félig mennem hogy megelözzem és meglegyen a 2 méter oldal távolság.
Ha a sáv közepén teker, akkor úgy előzöd, mint egy kocsit: a szembe sávban, nem? És?
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 381
24 638
113
Azért alig van nevetségesebb, mint amikor a középkorú, jómódú, polgári foglalkozású, esetleg pocakos pasasok hétvégén bőrbe bújva Harleyra űlnek és azt hiszik, ők a vad rockerek.
wild-hogs-fist-bump.gif
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 647
113
Vagy csak egy másik közlekedő.

Kinek mi... nekem a gyökér, aki direkt centizget, pedig nem nagyon nyer vele semmit, vagy
az a f@sz, aki jön szembe, az ő oldalán az útszűkület /parkoló kocsik/, de nem adja meg az elsőbbséget és tőlem
várja el, hogy felmenjek a járdára stb.
Már valaki leírta, ha nincs körülötted senki, akkor annyival mész, amennyivel akarsz. Ellenkező esetben feltartod a többi közlekedőt ami szememben gyökérség. Mert a megengedett sebességet a tehetségtelen vezetőknek találták ki. Aki másokat feltartva annyival sem képes menni, az a tehetségtelen vezetők alatt van vagy egyszerűen gyökér.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and BJani

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 336
25 061
113
Már valaki leírta, ha nincs körülötted senki, akkor annyival mész, amennyivel akarsz. Ellenkező esetben feltartod a többi közlekedőt ami szememben gyökérség. Mert a megengedett sebességet a tehetségtelen vezetőknek találták ki. Aki másokat feltartva annyival sem képes menni, az a tehetségtelen vezetők alatt van vagy egyszerűen gyökér.
Előzést pont erre találták ki.
Én meg azt tartom gyökérségnek, ha belemásznak a másik seggébe a marhára de türelmes és
empatikus autósok.
Számtalan oka lehet annak, hogy valaki 70 helyett 50-el, 90 helyett 7-el stb halad.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 647
113
Előzést pont erre találták ki.
Én meg azt tartom gyökérségnek, ha belemásznak a másik seggébe a marhára de türelmes és
empatikus autósok.
Számtalan oka lehet annak, hogy valaki 70 helyett 50-el, 90 helyett 7-el stb halad.
Igen, de ennek 99%-a nem kényszerítő tényező. Önhülyeség/gyökérség/akármi. Szerintem. Előzni meg szinte lehetetlen, mert szemből is az autóstársadalom krémje húzza a "gyászmenetet".
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
A motorosoknak az a lényeg, hogy kanyargós legyen és jó az aszfalt. Ha hosszú, az mégjobb. Viszonylag kevés ilyen útszakasz van az országban földrajzi okokból kifolyólag. Bp. közelsége miatt van errefelé sok motoros. "Pár" perc alatt ott vannak és döntögethetnek. A 24es főút mátrai szakaszáról tudok, ami népszerű még, Lillafüred-Felsőtárkány út hasonló, de ott az aszfalt nem valami jó. Mecsekben is vannak utak, amiket szeretnek a motorosok. Csesznek környékén csapatnak még, de az rövid. Biztosan van még itt-ott.

Az hogy önkormányzati vagy közutas, nem tudom. Ahogy kivettem egy videóból, Visegrád belterületén raktak ki táblát.
A helyi lakosnak meg az, hogy ne null huszonnégyben kályhacsöves 2esben tiltásig forgatott motorok bömbölését hallgassa. Mert a napi túristanövekmény több, ha ez nincs, mint amit ez a csűrhe 20 év alatt otthagy.