Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Mindenkinek a saját 20perce legyen az érdekes.
Az meg még bőven belefér.
Olyan világot élünk sajnos, hogy túl sok az idegbeteg f@szkalap.

Erre szoktam mondani hogy akinek van ideje 110-el tötymörögni autópályán ‘mer úgyis csak 20 perc’ annak arra is biztos van ideje hogy ezt egy alsóbbrendű úton tegye inkább 90-el, másokat nem feltartva. Az még bőven belefér.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 390
24 741
113

Azert ez igy finoman fogalmazva is abszolut faszsag es nem tudom mire alapozod. A Tesla egy igen jol kitalalt es zsenialis auto, amit a semmibol hoztak elo. Nem egy reg mukodo autogyarto uj termeke. Ennek megfeleloen voltak betegsegei. De ettol fuggetlenul parades amit osszehoztak. Igen, a minoseg valoban nem egy Audi vagy premium nemet, viszont nem is Dacia… Amerikai. Ennyi. Egy F150, egy Dodge Ram vagy egy Mustang sem profibb es ezek is eleg messze vannak a ma hozott nemet premium minosegtol.
En az utobbi par evben a Model 3-tol az S-ig atautoztam az egesz palettaval Ausztriat es Nemetorszagot mindenfele idojarasban es napszakban es frankon mondhatom, hogy amit itt osszehordtak az egy veretes faszsag. Es irom ezt ugy, hogy nem vagyok Tesla buzi…
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
És? Aztán meg visszamegy. Mennyit is veszítesz ezzel, hogy megvárod? Katasztrófa tényleg.

Nekem kell (teljesen szabályosan közlekedve) az engem teljesen szabálytalanul akadályozó, indokolatlanul lassan haladó járműben lévő egybites paraszt miatt folyamatosan lassítanom-gyorsítanom, és ennek a költségét persze a végén kifizetnem.

De ez rendben van, mert hát ő ilyen egyéniség, igaz, nem lehet tőle elvárni a normalitás szikráját sem, majd mindenki más alkalmazkodjon hozzá…
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 511
25 270
113
Nekem kell (teljesen szabályosan közlekedve) az engem teljesen szabálytalanul akadályozó, indokolatlanul lassan haladó járműben lévő egybites paraszt miatt folyamatosan lassítanom-gyorsítanom, és ennek a költségét persze a végén kifizetnem.

De ez rendben van, mert hát ő ilyen egyéniség, igaz, nem lehet tőle elvárni a normalitás szikráját sem, majd mindenki más alkalmazkodjon hozzá…
Ő is szabályosan közlekedik.
Vesztesz vele kb 15-20mp-et? De sebaj, X kilométerrel arrébb majd állhatsz a full útzárban, mert
valaki nyomta a másik seggébe... mert ő siet, és beleszállt hátulról :p
De egyébként viccen kívül nem értem ezt az önzőséget.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
Azert ez igy finoman fogalmazva is abszolut faszsag es nem tudom mire alapozod. A Tesla egy igen jol kitalalt es zsenialis auto, amit a semmibol hoztak elo. Nem egy reg mukodo autogyarto uj termeke. Ennek megfeleloen voltak betegsegei. De ettol fuggetlenul parades amit osszehoztak. Igen, a minoseg valoban nem egy Audi vagy premium nemet, viszont nem is Dacia… Amerikai. Ennyi. Egy F150, egy Dodge Ram vagy egy Mustang sem profibb es ezek is eleg messze vannak a ma hozott nemet premium minosegtol.
En az utobbi par evben a Model 3-tol az S-ig atautoztam az egesz palettaval Ausztriat es Nemetorszagot mindenfele idojarasban es napszakban es frankon mondhatom, hogy amit itt osszehordtak az egy veretes faszsag. Es irom ezt ugy, hogy nem vagyok Tesla buzi…
A Tesla egymaga annyit innovált az autógyártásban a Model S óta, mint a többi OEM összesen - és nem csak az elektromos hajtásláncot érintő rendszerekben!
Az említett repedéses probléma pl azért fordul elő egyáltalán, mert ilyen méretű és komplexitású fődarabot még senki nem csinált aluöntvényből rajtuk kívül. A többi gyártóhoz képest még így is fényévekkel vannak előbbre a talált hibák kijavításának témájában.
Ki fogják javítani, lesz majd visszahívás az érintett példányokra, és az élet megy tovább.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and Kurfürst

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 921
5 421
113
Azert ez igy finoman fogalmazva is abszolut faszsag es nem tudom mire alapozod. A Tesla egy igen jol kitalalt es zsenialis auto, amit a semmibol hoztak elo. Nem egy reg mukodo autogyarto uj termeke. Ennek megfeleloen voltak betegsegei. De ettol fuggetlenul parades amit osszehoztak. Igen, a minoseg valoban nem egy Audi vagy premium nemet, viszont nem is Dacia… Amerikai. Ennyi. Egy F150, egy Dodge Ram vagy egy Mustang sem profibb es ezek is eleg messze vannak a ma hozott nemet premium minosegtol.
En az utobbi par evben a Model 3-tol az S-ig atautoztam az egesz palettaval Ausztriat es Nemetorszagot mindenfele idojarasban es napszakban es frankon mondhatom, hogy amit itt osszehordtak az egy veretes faszsag. Es irom ezt ugy, hogy nem vagyok Tesla buzi…

Nem a német prémiumokkal összehasonlítva, hanem pl Hyundai vagy Kia,de még egy Opel is szerintem köröket ver rá minőségeben és érzetben.
Azt mondjuk elismerem, hogy ez eléggé szubjektív dolog.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Valaki elmagyarázhatná hogy ez a németprémiumság ugyan mi a túró és miben lehet fellelni, már a 600-800 ezres szervízszámlákon túl, mert vagy 20 éve keresem valahányszor beülök egybe, de csak egy tök átlagos (de jó minőségű) kocsit látok magam körül, amit ma már kb. mindenki ki tud gurítani.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 084
50 259
113
Valaki elmagyarázhatná hogy ez a németprémiumság ugyan mi a túró és miben lehet fellelni, már a 600-800 ezres szervízszámlákon túl, mert vagy 20 éve keresem valahányszor beülök egybe, de csak egy tök átlagos (de jó minőségű) kocsit látok magam körül, amit ma már kb. mindenki ki tud gurítani.
Manapság ez az érzékelt minőség, amit VAG maxolt ki kb a Golf 4 megjelenésével. Amikor arra is rájöttek a derék németek, hogy tulajdonképpen csak az első tulajdonosnak kell megfelelni, az meg a 3-4-5 éves lízingperiódus után új kocsit szeretne.
Legjobb példa erre egy kora kétezres évekből származó németprémium meg mondjuk egy vele egyidős Lexus.
Belül (új korában!) egyértelműen jobban mutatott az adott német kocsi, de ahogy múltak az évek, a Lexus tartósabb, nem mállik, stb. Cserébe egy csomó kapcsoló ergya kinézetű.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 719
10 657
113
Nem. Azt mondtam, hogy számtalan oka lehet, hogy nem megy a max megengedett sebességgel.
És az idegbetegeskedés helyett meg lehetne növeszteni egy kis toleranciát meg türelmet.
Ha nem lenne toleranciám, mindenkit leszorítanék meg lebüntetőfékeznék, aki csak előttem szottyog. Nem teszek ilyet. Csak itt háborgok, de hiába, mert itt is a közlekedést akadályozók vannak többségben, nem csak az utakon. Mert nem azér van az út, hogy közlekedjük rajta, hanem hogy andalogjunk. Aki mást mond az intoleráns f@szkalap.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 511
25 270
113
Manapság ez az érzékelt minőség, amit VAG maxolt ki kb a Golf 4 megjelenésével. Amikor arra is rájöttek a derék németek, hogy tulajdonképpen csak az első tulajdonosnak kell megfelelni, az meg a 3-4-5 éves lízingperiódus után új kocsit szeretne.
Legjobb példa erre egy kora kétezres évekből származó németprémium meg mondjuk egy vele egyidős Lexus.
Belül (új korában!) egyértelműen jobban mutatott az adott német kocsi, de ahogy múltak az évek, a Lexus tartósabb, nem mállik, stb. Cserébe egy csomó kapcsoló ergya kinézetű.
Minap néztem vmi tesztet a leglegleg BMW-ről, elektromos is meg minden.
De főleg kurva drága.
Háááát. Olyan megoldások vannak benne, pontosabban igénytelenségek... hiányzó kárpit és hasonlók.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 719
10 657
113
Ez kb 8-10 perc veszteség drága idődből :p
Na jó, abba hagytam. Már amúgy sem tudom, hogy mitől lyukadtunk ki ide.
Vagy több óra vezetés a komfortzónán kívül utált szöttyögéssel, ahol még azt a szöttyögő sebességet sem lehet tartani, mert minden kanyar előtt belefékeznek. Ha szeretsz vezetni meg valamennyire tudsz is, akkor a 90 is lassú, a 65 meg "szenvedés". Ezt a "szenvedést" nem érti az, aki szöttyög.
És igen, 2 óra "szenvedés" 20 perc hátrányért, nagyszerű csere.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 511
25 270
113
Vagy több óra vezetés a komfortzónán kívül utált szöttyögéssel, ahol még azt a szöttyögő sebességet sem lehet tartani, mert minden kanyar előtt belefékeznek. Ha szeretsz vezetni meg valamennyire tudsz is, akkor a 90 is lassú, a 65 meg "szenvedés". Ezt a "szenvedést" nem érti az, aki szöttyög.
És igen, 2 óra "szenvedés" 20 perc hátrányért, nagyszerű csere.
Nem mondom, hogy nem. Nekem azzal van bajom, amikor ebből agresszivitás kerekedik, az meg a közlekedésben
nem túl egészséges.
De, hogy trollkodjak is: az utazás a lényeg. Élvezd a tájat stb stb :D

Hogy valami szép is legyen:
full felújított Csepel BMX '89-es :)
369051950_3470156026540406_3406775760751942091_n.jpg
370440364_3470156186540390_7520972716492543135_n.jpg
370376352_3470156333207042_2366867147860123788_n.jpg