Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Mert a megengedett sebességet a tehetségtelen vezetőknek találták ki.
Valaha amikor még volt valami kis értelme a TCnek, csináltak egy videót egy baleseti helyszínelővel, ahol pont ezt járták körbe. A megengedett legnagyobb sebesség az, amivel még biztonságosan végig lehet menni normál útviszonyok között az adott szakaszon
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 756
11 950
113
A helyi lakosnak meg az, hogy ne null huszonnégyben kályhacsöves 2esben tiltásig forgatott motorok bömbölését hallgassa. Mert a napi túristanövekmény több, ha ez nincs, mint amit ez a csűrhe 20 év alatt otthagy.
A 2000-es évek elejétől terjedtek el nagy számban a nagy teljesítményű motorok. Egy időben többet is láttam az utakon, mint az elmúlt néhány évben. (Ha jól emlékszem, valami podcastban szó volt róla, hogy csökkennek az eladások is évek óta.)
Eddig nem tiltakozott annyira a lakosság, hogy kitiltsa az önkori a motorokat erről a szakaszról.
Most hirtelen, hogy-hogynem, annyira fontos lett, hogy mindennemű konzultáció nélkül megcsinálták. Vajon mi lehetett az ok? :oops:


Amúgy, akkor kitilthatnák mindenhonnan a motorokat, hiszen egy nagyvárosban, főleg éjjel, kibaszott zavaró hangja van mindnek, főleg az 50 ccm-es robogóknak...
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Valaha amikor még volt valami kis értelme a TCnek, csináltak egy videót egy baleseti helyszínelővel, ahol pont ezt járták körbe. A megengedett legnagyobb sebesség az, amivel még biztonságosan végig lehet menni normál útviszonyok között az adott szakaszon
Mert ugye az a fránya sebességkorlátozás csak a bénákra vonatkozik.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 173
113
Valaha amikor még volt valami kis értelme a TCnek, csináltak egy videót egy baleseti helyszínelővel, ahol pont ezt járták körbe. A megengedett legnagyobb sebesség az, amivel még biztonságosan végig lehet menni normál útviszonyok között az adott szakaszon
Az objeltív felelősség bevezetése előtt ahol lehetett gyakran 150-el jártam (valós sebesség 135 körül), balesetem sosem volt. Szóval hm...
PS: tudom közveszélyes idióta vagyok akit le kéne lőddözni.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and enzo

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
Az objeltív felelősség bevezetése előtt ahol lehetett gyakran 150-el jártam (valós sebesség 135 körül), balesetem sosem volt. Szóval hm...
PS: tudom közveszélyes idióta vagyok akit le kéne lőddözni.
Valószínűleg az épp bíróság elé citált gyalogosgyilkos is ugyanezt mondta el...
De amúgy megengedsz egy kérdést?
Mit nyersz azzal, hogy idegeled magad ezen?
Egy Budapest, Szeged távolságon, ha beragadsz végig egy 110ezel tötymörgő mögé, kb 20 perc. De azért ilyen nem nagyon van.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Valószínűleg az épp bíróság elé citált gyalogosgyilkos is ugyanezt mondta el...
De amúgy megengedsz egy kérdést?
Mit nyersz azzal, hogy idegeled magad ezen?
Egy Budapest, Szeged távolságon, ha beragadsz végig egy 110ezel tötymörgő mögé, kb 20 perc. De azért ilyen nem nagyon van.
Én azt veszem észre - ugyan csak kerékpárosként /tudom, az alig-ember/, hogy nulla, zérus, semmi
türelem nincs már az utakon, úgy kb. 70%-ban.
Rosszindulat, önzőség viszont annál több.
Miért is kell pl rámhúzni a kormányt, amikor 20 méterrel később
biztonságosan megelőzhetne?
30-as táblánál megyek 25-27-el, ő miért is előz meg bőőőőven 30+ -al?
Mert nagyobb a fasza, mert neki autója van?
WTF?
De ugyan ez a nagy, prémium kocsi vs. kisautó/ busz/ tehergknál ugyan így.
Csak az a kurva nagy különbség, hogy amikor jaszkarizik, akkor engem bármikor ki is nyírhat.
Botrány.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 173
113
Valószínűleg az épp bíróság elé citált gyalogosgyilkos is ugyanezt mondta el...
De amúgy megengedsz egy kérdést?
Mit nyersz azzal, hogy idegeled magad ezen?
Egy Budapest, Szeged távolságon, ha beragadsz végig egy 110ezel tötymörgő mögé, kb 20 perc. De azért ilyen nem nagyon van.
Nekem sosem volt még 150 lóerős autóm sem. És nem versenyeztem, az egyik munkahelyemen lejárt a műszak 8kor a másikon pont akkor kezdődött valahogy kezelnem kellett a helyzetet. Nem idegelem én magam, csak enyhén bosszant, hogy 12.5 km-t időnként fél óra alatt sikerül letudnom, mert a az átlagjános(jánosné)nak mindenre angyali sok ideje van. Már az X5 BMW is szöttyög minálunk nemcsak a Suzuki Swift.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
A megengedett legnagyobb sebesség az, amivel még biztonságosan végig lehet menni normál útviszonyok között az adott szakaszon

Bullshit. A tábláknak, a megengedett sebességnek egyre kevésbé van bármi köze is a biztonságos sebességhez.*
Megmondom őszintén, én sokkal-sokkal fontosabbnak tartom, hogy a mindenkori látási, forgalmi és útviszonyoknak megfelelő sebességet válasszanak az emberek, mert a baleset abból lesz, ha ezt nem tartod be. Hogy a tábla mit mond, az sajnos kb egyre inkább semmit nem tesz ehhez hozzá.

Egyébként meg nyilvánvalóan lehetetlen is olyan sebességkorlátozást kitenni, ami minden közlekedőre nézve egyforma biztonsági szintet határoz meg. Éjszaka szakadó esőben egy 40 tonnás kamionnal pl. tuti nem ugyanazt a kanyarsebességet választanám, mint nappal szép időben a saját autómban, amit ismerek, és mindennapi rutinom van rajta.
Mégegyszer mondom, a legfontosabb a forgalmi, út és látási viszonyoknak való megfelelés, és mivel ezek dinamikusan változnak, plusz még ott vannak az egyéni képességekbeli (időben szintén változni képes) különbségek, meg a technikai különbségek, így szerintem elméletileg is lehetetlen olyan sebességkorlátozást kitenni, ami "egyenbiztonságot" garantál. Ebből viszont az következik, hogy bizonyos feltételek együttállása esetén igenis egy jelentős abszolút gyorshajtás is lehet tökéletesen biztonságos, és a táblának mindig 100%-ban megfelelő sofőr is lehet adott esetben életveszélyes!

* Megvan, hogy az útépítőknek csak 30-as táblájuk van? Akkor is, ha csak a baromi széles sáv szélső 10cm-ét túrták fel, és amúgy már egy hete végeztek a munkával, csak a táblát kirakó jóember még nem járt újra arra?
A ferihegyi gyorsforgalmi út 70-es korlátozásáról már regéltem... annak sincs köze a biztonságos sebességhez.
De ellenpéldát is tudok, a dolomitokban olyan kanyarok előtt van 70-es tábla külön kitéve, amiket én 40-60-al vettem be, pedig azt még életemben nem mondták rám, hogy lassú lennék... Ha azt megpróbálod 70-el, mert hát "a tábla engedi, biztonságos ráhagyás is van benne", akkor jó esetben a szalagkorlát fog megfogni, rossz esetben a szakadék alja.
(Jah, egyébként az olaszok lényegesen jobban vezetnek úgy en bloc, mint a magyar átlag, konkrétan helyi rendszámos autó sosem tartott fel. Tán azért is mernek így táblázni.)

Mit nyersz azzal, hogy idegeled magad ezen?

Abban egyetértünk, hogy az idegeskedés nem segít. Igaza van annak, aki azt mondta (nem tudom kitől hallottam), hogy az idegeskedés az az, amikor magadat bünteted más hülyesége miatt. Erre magam is próbálok néha gondolni, mikor gyökerekkel van tele az út.

Viszont én is ideges leszek a kocsiban, amikor pl. a rövid zöldnél az első rohadtul nem nézi a lámpát, és 5mp-et elpazarol, csak addig, míg felfogja, hogy indulni kéne. De aztán legalább nem is gyorsít a 30-as utazójáig. És azért leszek ideges, mert ha kiszámolod, hogy egyetlen egy ilyen ember rendszerszinten sok ÓRA késést képes okozni másoknak azzal az 5mp-el, akkor az bizony bosszantó.
Gondolom te is bosszankodsz, mikor az öreg néni megáll a mozgólépcső tetején, a buszról leszállva közvetlen az ajtó előtt, vagy az aluljáróban úgy, hogy nem lehet normálisan kikerülni. Sajnos nagyon-nagyon sokan nem látnak ki a kis világukból, nem látják az összefüggéseket, a tetteinek a következményeit, és/vagy magasról szarnak bele, hogy másnak mennyi és milyen kárt okoznak.

Egy Budapest, Szeged távolságon, ha beragadsz végig egy 110ezel tötymörgő mögé, kb 20 perc.

20 perc, fejenként! Ez egy 15 autós kocsisorral számolva, bennük 20-25 emberrel rendszerszinten már 8 ÓRA késés!
Viszont ez a töredéke lenne, ha a tötymörgő 10km-enként félreállna 30 másodpercre, és elengedné a sort. Csak akkor ő is késne 3 percet az út végére, az meg fájóbb neki, mint a rendszerszinten okozott 8 óra! Ilyen világot élünk sajnos.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 832
48 530
113
A 2000-es évek elejétől terjedtek el nagy számban a nagy teljesítményű motorok. Egy időben többet is láttam az utakon, mint az elmúlt néhány évben. (Ha jól emlékszem, valami podcastban szó volt róla, hogy csökkennek az eladások is évek óta.)
Eddig nem tiltakozott annyira a lakosság, hogy kitiltsa az önkori a motorokat erről a szakaszról.
Most hirtelen, hogy-hogynem, annyira fontos lett, hogy mindennemű konzultáció nélkül megcsinálták. Vajon mi lehetett az ok? :oops:
Azt honnan tudod, hogy nem tiltakozott a lakosság?
Egyébként Visegrádon komoly fejlesztések indultak, és szerintem ezzel a korlátozással ennek, meg a várhatóan ennek kapcsán megugró ingatlanáraknak is meg akarnak ágyazni. Ahogy az lenni szokott.
Amúgy, akkor kitilthatnák mindenhonnan a motorokat, hiszen egy nagyvárosban, főleg éjjel, kibaszott zavaró hangja van mindnek, főleg az 50 ccm-es robogóknak...
Én alapvetően támogatnám a motorosokat, ha nem lenne köztük az a nem is olyan kevés fasz, aki azt hiszi attól lesz jó a motorja, ha lecseréli a dobot valami hangosra (autósok dettó, de ott már mintha kikopott volna ez a vonal, legalábbis sokkal kevesebbet hallok).

A 11es úttól pár száz méterre lakom, naponta több ilyen kretén szokott itt elhúzni. Gondolom Visegrádra is. Remek lehet hallgatni, ahogy a Fellegvártól, gyakorlatilag a településen keresztül leszivárognak (merthogy a szerpentin másik vége ott van) egy fagyikára a 11-eshez.
Valaki írta fentebb, hogy megy ez Ausztriában (rendőrök zajszintet mérnek, helyszínen büntetnek és küldik szigorított műszakira a népet) - szerintem ez teljesen járható út lenne, talán a visegrádiaknak is. De lássuk be mennyi realitása van a rendőrség mai állapotában annak, hogy ezt folyamatosan művelnék ott.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
Én alapvetően támogatnám a motorosokat, ha nem lenne köztük az a nem is olyan kevés fasz, aki azt hiszi attól lesz jó a motorja, ha lecseréli a dobot valami hangosra (autósok dettó, de ott már mintha kikopott volna ez a vonal, legalábbis sokkal kevesebbet hallok).

Én a 8.kerben lakok, a tezsvíreknél még autón is dívik a hangos=menő hozzáállás...
Azt fognák fel egyszer legalább a baromarcúak, hogy minél hangosabb az az autó/motor, annál messzebbre hallatszik, hogy ők mekkora barmok, és hogy milyen magasról is szarnak a világra... Ezen kéne gondolkodniuk... Mert így több emberhez eljut az üzenet, hogy mekkora kretének, mintha a pólójukra írnák fel, hogy "köcsög vagyok, és szarok mindenkire"...
(a barátnőm amúgy azt szokta mondani az ilyen hangoskodókra, hogy "na, ennek is kicsi a farka"... szerintem ez sem túl hízelgő, de nem vagyunk egyformák, lehet valaki örül neki, ha ilyeneket gondolnak róla...)

A hiányos világítással közlekedők is kicsit hasonlók... messziről hirdeti magáról, hogy vagy igénytelen barom, vagy egy izzócseréhez is hülye... Ebbe nem gondolnak bele? Saját magukat járatják le...
(A rendőrség meg simán kaszálhatna rajta, még támogatnám is. Simán lenne annyi közlekedésbiztonsági vonzata, mint az értelmetlen helyeken trafizásnak...)
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 756
11 950
113
Azt honnan tudod, hogy nem tiltakozott a lakosság?
Mert 20 év alatt nem történt semmi.
Mindenért tudnak reklamálni a népek, jogosan-jogtalanul, ha nagy gond lett volna, biztosan hallani lehetett volna valami hírfélét. A sajtó az isten háta mögött kettővel fekvő iszapszentmotorosi tiltakozásokról is tudósít, akkor pont egy ilyen frekventált hely gondjairól nem?

ha nem lenne köztük az a nem is olyan kevés fasz, aki azt hiszi attól lesz jó a motorja, ha lecseréli a dobot valami hangosra
Ebben igazad van.
Barmok mindenféle járgánnyal közlekednek...
Régen a harmadik szomszédunk traktoros volt. Az még hagyján hogy 10-15 percet járatta indulás előtt 4.45-kor, de hogy nagy gázzal tolja az mtz-t a kapun kifordulás után hajnal 5kor? Kérhetted szépen, elküldhetted az anyjába, baszott rá. Nyáron nem kellett ébresztő...


A 11es úttól pár száz méterre lakom, naponta több ilyen kretén szokott itt elhúzni. Gondolom Visegrádra is. Remek lehet hallgatni, ahogy a Fellegvártól, gyakorlatilag a településen keresztül leszivárognak (merthogy a szerpentin másik vége ott van) egy fagyikára a 11-eshez.
Én a 82-es főút közelében lakom. Idén nem is nagyon hallottam speedmotorokat, pedig elég jól elhallatszik hozzánk, ha kihúzatja a szervdonor. Biztos a szar időjárás miatt kevesebben motoroztak.

Valaki írta fentebb, hogy megy ez Ausztriában (rendőrök zajszintet mérnek, helyszínen büntetnek és küldik szigorított műszakira a népet) - szerintem ez teljesen járható út lenne, talán a visegrádiaknak is. De lássuk be mennyi realitása van a rendőrség mai állapotában annak, hogy ezt folyamatosan művelnék ott.
Ezt adom.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 173
113
A sebességkorlátozást manapság az önkormányzatok csinálják mindenféle racionalitás nélkül. Elütöttek valakit lakott területen 150-el menve? Nosza b@sszunk oda egy 30 as táblát, mert ki kell cseszni a normálisan közlekedőkkel, aki meg 150el akar menni, annak mindegy hogy 30 vagy 50.
Vagy táblázzunk ki egy 10 km-es kapaszkodósávos szakaszt 70es táblákkal, hogy egy teherautót se lehessen megelőzni szabályosan, mert néhány motoros meg autós jóval a megengedett sebesség felett odb@szták magukat? Mert sebesség korlátozó tábla jóval olcsóbb egy telepített sebességmérőnél.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 832
48 530
113
Mert 20 év alatt nem történt semmi.
Mindenért tudnak reklamálni a népek, jogosan-jogtalanul, ha nagy gond lett volna, biztosan hallani lehetett volna valami hírfélét. A sajtó az isten háta mögött kettővel fekvő iszapszentmotorosi tiltakozásokról is tudósít, akkor pont egy ilyen frekventált hely gondjairól nem?
Csak erre reagálnék: az önkormányzat hozott egy döntést, saját hatáskörben.
Nem kell minden téma köré hisztit csapni, ilyesmit lehet így is intézni.

Egyébként: érdekes lenne tudni, hány helyi lakos ágál a döntés ellen. Utánakérdezek, van kinél.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Bullshit. A tábláknak, a megengedett sebességnek egyre kevésbé van bármi köze is a biztonságos sebességhez.*
Megmondom őszintén, én sokkal-sokkal fontosabbnak tartom, hogy a mindenkori látási, forgalmi és útviszonyoknak megfelelő sebességet válasszanak az emberek, mert a baleset abból lesz, ha ezt nem tartod be. Hogy a tábla mit mond, az sajnos kb egyre inkább semmit nem tesz ehhez hozzá.
Ja nyilván :D Amikor a rohadt jobb kezet nem ismerik sokan, vagy hogy útszűkületnél kinek van elsőbbsége stb stb
És akkor majd pont ő fogja tudni, hogy mit bír, meg a kocsija és az út... LoL
Abban egyetértünk, hogy az idegeskedés nem segít. Igaza van annak, aki azt mondta (nem tudom kitől hallottam), hogy az idegeskedés az az, amikor magadat bünteted más hülyesége miatt. Erre magam is próbálok néha gondolni, mikor gyökerekkel van tele az út.

Viszont én is ideges leszek a kocsiban, amikor pl. a rövid zöldnél az első rohadtul nem nézi a lámpát, és 5mp-et elpazarol, csak addig, míg felfogja, hogy indulni kéne. De aztán legalább nem is gyorsít a 30-as utazójáig. És azért leszek ideges, mert ha kiszámolod, hogy egyetlen egy ilyen ember rendszerszinten sok ÓRA késést képes okozni másoknak azzal az 5mp-el, akkor az bizony bosszantó.
Gondolom te is bosszankodsz, mikor az öreg néni megáll a mozgólépcső tetején, a buszról leszállva közvetlen az ajtó előtt, vagy az aluljáróban úgy, hogy nem lehet normálisan kikerülni. Sajnos nagyon-nagyon sokan nem látnak ki a kis világukból, nem látják az összefüggéseket, a tetteinek a következményeit, és/vagy magasról szarnak bele, hogy másnak mennyi és milyen kárt okoznak.
És segítesz a néninek, vagy türelmesen elmagyarázod, hogy mi miért rossz?
Vagy esetleg megpróbálod elképzelni, hogy vajon miért csinálja?
Vagy inkább ugatsz neki és/vagy nyomod a dudát stb?
20 perc, fejenként! Ez egy 15 autós kocsisorral számolva, bennük 20-25 emberrel rendszerszinten már 8 ÓRA késés!
Viszont ez a töredéke lenne, ha a tötymörgő 10km-enként félreállna 30 másodpercre, és elengedné a sort. Csak akkor ő is késne 3 percet az út végére, az meg fájóbb neki, mint a rendszerszinten okozott 8 óra! Ilyen világot élünk sajnos.
Mindenkinek a saját 20perce legyen az érdekes.
Az meg még bőven belefér.
Olyan világot élünk sajnos, hogy túl sok az idegbeteg f@szkalap.