Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 069
16 291
113
Semmi szabálytalant nem tesz.

De, alapszabály hogy nem akadályozhatja és nem zavarhatja a forgalmat. Aki a kamiont utolvére 100 előz miközben látja hogy a belső sávban jönnek normális sebességgel de mégis kisorol, de gyorsítani már nem akar és ezzel a mögötte érkezőt (akinek mellesleg elsőbbsége van) fékezésre kényszeríti, az bizony szabálytalan.

Ellenben néhány idegbeteg autós a féktávolság be nem tartásával, indokolatlan villogtatással annál inkább.

Az meg a másik véglet, Bajorországból szeretettel. ;)
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
De, alapszabály hogy nem akadályozhatja és nem zavarhatja a forgalmat. Aki a kamiont utolvére 100 előz miközben látja hogy a belső sávban jönnek normális sebességgel de mégis kisorol, de gyorsítani már nem akar és ezzel a mögötte érkezőt (akinek mellesleg elsőbbsége van) fékezésre kényszeríti, az bizony szabálytalan.
Szerintem a KRESZ olyat ismer, hogy hirtelen fékezésre-, vészfékezésre kényszerít.
Ha megfelelő követési távolsággal stb haladsz, akkor miért is probléma ha más sávot vált? *
Ennyi erővel az is rohadjon meg, aki a városban besorol eléd, mert fékezned kell :p :)
Az meg a másik véglet, Bajorországból szeretettel. ;)
Má' megint a BMW-sek :D

*PS: viszont ha valóban bevág eléd, féktávon belül, az tényleg otrombaság.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 832
48 530
113

A magyar sofőrök egy jelentős hányadát ugyanis a szigorúbb előfeltételek sem fogják zavarba hozni, hiszen ELEVE JOGOSÍTVÁNY NÉLKÜL VEZETNEK.
Ezekből a delikvensekből a rendőrségi statisztikák alapján évente tízezres nagyságrendben akad hal a horogra. Elképesztően magas szám ez.

Egyeseket pedig a szigorúbb büntetések sem tartanak vissza a járművezetéstől, nekik A BEVONT JOGOSÍTVÁNY SEM OKOZ LEKÜZDHETETLEN AKADÁLYT.
Belőlük - annak ellenére, hogy ez 2021 májusa óta szabadságvesztéssel sújtott bűncselekmény - 6500 jómadár végezte a rendőrség kezei között az elmúlt bő két év során. Ez sem egy alacsony érték ahhoz képest, hogy milyen komoly büntetést von maga után.

A jelenlevőktől kérdem, mert statisztikailag talán van alapja: ti ismertek olyat, aki jogsi nélkül, közúton vezet?
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 263
4 671
113

A magyar sofőrök egy jelentős hányadát ugyanis a szigorúbb előfeltételek sem fogják zavarba hozni, hiszen ELEVE JOGOSÍTVÁNY NÉLKÜL VEZETNEK.
Ezekből a delikvensekből a rendőrségi statisztikák alapján évente tízezres nagyságrendben akad hal a horogra. Elképesztően magas szám ez.

Egyeseket pedig a szigorúbb büntetések sem tartanak vissza a járművezetéstől, nekik A BEVONT JOGOSÍTVÁNY SEM OKOZ LEKÜZDHETETLEN AKADÁLYT.
Belőlük - annak ellenére, hogy ez 2021 májusa óta szabadságvesztéssel sújtott bűncselekmény - 6500 jómadár végezte a rendőrség kezei között az elmúlt bő két év során. Ez sem egy alacsony érték ahhoz képest, hogy milyen komoly büntetést von maga után.

A jelenlevőktől kérdem, mert statisztikailag talán van alapja: ti ismertek olyat, aki jogsi nélkül, közúton vezet?
Nekem volt ilyen ismerősöm, sajnos már nem él... De nem volt soha balesete, pont azért vezetettt a szabályoknak megfelelően, hogy ne állítsák meg. 10 év alatt 2 random ellenőrzésen bukott meg, amikor mindenkit megállítottak.

A svájci módszer hatásosabb lenne? (Az autó elkobzása és állam általi elárverezése. Ott már gyorshajtásért is megteszik.)
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 760
28 659
113
ha lecseréli a dobot valami hangosra (autósok dettó, de ott már mintha kikopott volna ez a vonal, legalábbis sokkal kevesebbet hallok).
Gyaníthatóan a régebbi generációs Honda Civic-ek szétrohadásával egyenes arányban csökken a zajszennyezés mértéke is, mivel ezek tulajainak mániája a racsingelés és a 40-nél 8 ezerre felpörgetés, hogy na most majd beüt a VTEC oszt lehagyok mindenkit (spoiler: nem)
Amíg ez egyszer fordul elő, elviselhető, de ha 100 km-en 20x az már zavaró.
És így alakulnak ki a kellemes dugók a pályán a semmiből, mert az említett szüttyögő Lajos bejön jobb esetben 110-el (de inkább 95-100-al) előzni a 90-el menő kamiont a belsőbe, de közben meg mögötte x autó feltorlódik és ez a következő kamionnál ismét megismétlődik. Ezek pedig szépen egymásra épülve egy kurva nagy dugót képeznek, mert amint elhagyod az egyiket már el is éred a másikat, aztán ilyen ezerlábú-szerűen mozgó sor lesz a vége. Igaz ebben mondjuk az M7 is hibás, hogy nem képesek végre 3 sávosítani a Balaton fele (a probléma koránt sem csak nyáron áll fenn és nem csupán a hétvégéken)
Vagy több óra vezetés a komfortzónán kívül utált szöttyögéssel, ahol még azt a szöttyögő sebességet sem lehet tartani, mert minden kanyar előtt belefékeznek. Ha szeretsz vezetni meg valamennyire tudsz is, akkor a 90 is lassú, a 65 meg "szenvedés". Ezt a "szenvedést" nem érti az, aki szöttyög.
És igen, 2 óra "szenvedés" 20 perc hátrányért, nagyszerű csere.
Konkrétan, amikor Fehérvár után gyorsabban tudok menni az autóútként funkcionáló 8-ason Veszprémig, mint Fehérvárig a pályán ott bizony van probléma az autópályás belső sávban szmöttyögő retardokkal
Na egen és amikor utoléri a kamiont, kijön a belsőbe 110-el előzni.
De persze amilyen lassan előz, azzal fordítottan arányosan fénysebességgel húz be eléd index nélkül a parasztja előtted 3 méterre, hogy satuzhass egy szépet. Nem csinálom, de az ilyen azért megérdemli, ha a tetszőleges német prémium szépen seggbe erőszakolja hátulról. Tényleg mintha kibaszott NPC-k lennének, akiknek semmilyen fogalmuk sincs a külvilágról, forgalomról, a visszapillantóról nem is beszélve.
Kb így:
Az meg a másik véglet, Bajorországból szeretettel. ;)
Meglepő módon ha nem ilyen levedlett koszlott fos bömmerrel találkozok, akkor az esetek többségében kellemes csalódás ér engem. Ellenben az Audi/fehér céges Octavia vonallal, akik cserébe tényleg nyomják mint süket az ajtót és teljesen őrültek, cikáznak és minden egyéb hasonló szépség. De mondom ez az én tapasztalatom, lehet csak szerencsés vagyok.

Cserébe extraként egy kis önellentmondást azért beleviszek. Szóval egyik haverom egy pesti BMW szalonban dolgozik és hajjaj tudna ám mesélni rendesen az átlagos vevőkörről és azok mentális kapacitásairól :D
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 069
16 291
113
Na ja, a fehér céges-mólkártyás Octavia egy legenda, valami egyliteres ecoizé motorral megállíthatatlan, dudál-villog-tol, valami Skoda szimpliszmárt tartozék lehet gázpedálra helyezhető csehkristályüveg tégla. :D
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
És? Aztán meg visszamegy. Mennyit is veszítesz ezzel, hogy megvárod? Katasztrófa tényleg.

Valamit nagyon nem értesz a közúti közlekedésen. Ez a látszat ellenére nem egyéni közlekedés, hanem össznépi játék kéne legyen.
Az a paraszt, aki kijön 110-el előzni a kamiont, és arra a 20 másodpercre nem gyorsít, az feltartja a forgalmat, és nagy forgalom esetén konkrétan állóra fékeződős DUGÓT OKOZ. Egy hétvégi M7-esen pár ilyen barom akár sokszáz óra késést okoz rendszerszinten, ezt tessenek már megérteni! És akkor ennek a környezetre gyakorolt hatásán is el kéne gondolkoznod, ha már ilyen felvilágosult környezettudatos vagy.
Amíg ezt nem érted, addig ne is vezess...

A társadalmi érdek az az, hogy ne duguljon be egy út, hanem hatékonyan, gazdaságosan áramoljon a forgalom. Aki ezt akadályozza, akár azért mert egybites, és fel sem fogja mit tesz (láthatóan te sem érted), akár azért mert leszarja, az KÁROS. A toleranciának pont ott kéne megjelennie, hogy nem tartunk fel másokat indokolatlanul!
(És ahogy Kurfürst is írja, amúgy szabálytalan is, tök mindegy hánnyal megy!)

Azt kéne már végre megérteni, hogyha egyedül vagy az úton, csak akkor mész annyival, amennyivel akarsz. Onnantól, hogy nő a forgalom, KÖTELES vagy másokat is figyelembe venni, és alapelv kéne legyen, hogy nem tartunk fel lehetőleg senkit. (jéé, vajon a KRESZ-ben miért alapelv?)
Tömött úton nem annyival mész, amennyivel akarsz, hanem annyival, amennyivel az előtted lévő. Nem maradsz le tőle, ha vannak mögötted. Ha nincs előtted senki, mögötted meg hosszú kocsisor, valamit nagyon rosszul csinálsz!
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Valamit nagyon nem értesz a közúti közlekedésen. Ez a látszat ellenére nem egyéni közlekedés, hanem össznépi játék kéne legyen.
Hányszor ugattam én ezt az elmúlt oldalakon?
Az a paraszt, aki kijön 110-el előzni a kamiont, és arra a 20 másodpercre nem gyorsít, az feltartja a forgalmat, és nagy forgalom esetén konkrétan állóra fékeződős DUGÓT OKOZ. Egy hétvégi M7-esen pár ilyen barom akár sokszáz óra késést okoz rendszerszinten, ezt tessenek már megérteni! És akkor ennek a környezetre gyakorolt hatásán is el kéne gondolkoznod, ha már ilyen felvilágosult környezettudatos vagy.
Amíg ezt nem érted, addig ne is vezess...

A társadalmi érdek az az, hogy ne duguljon be egy út, hanem hatékonyan, gazdaságosan áramoljon a forgalom. Aki ezt akadályozza, akár azért mert egybites, és fel sem fogja mit tesz (láthatóan te sem érted), akár azért mert leszarja, az KÁROS. A toleranciának pont ott kéne megjelennie, hogy nem tartunk fel másokat indokolatlanul!
(És ahogy Kurfürst is írja, amúgy szabálytalan is, tök mindegy hánnyal megy!)
Egy oldalról nézed Te is a problémát.
Noch dazu empátia nulla. Ahogy írtam, és többször nem vagyok hajlandó, kismillió oka lehet, hogy valaki
annyival megy, amennyivel.
Amíg a külső sávban teszi, előzésre használva a belsőt, addig más is lehet annyira közreműködő, hogy
hajlandó nagy kegyesen lelassítani 10-20 km/h -t.
Azt kéne már végre megérteni, hogyha egyedül vagy az úton, csak akkor mész annyival, amennyivel akarsz. Onnantól, hogy nő a forgalom, KÖTELES vagy másokat is figyelembe venni, és alapelv kéne legyen, hogy nem tartunk fel lehetőleg senkit. (jéé, vajon a KRESZ-ben miért alapelv?)
Tömött úton nem annyival mész, amennyivel akarsz, hanem annyival, amennyivel az előtted lévő. Nem maradsz le tőle, ha vannak mögötted. Ha nincs előtted senki, mögötted meg hosszú kocsisor, valamit nagyon rosszul csinálsz!
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 760
28 659
113
Amíg a külső sávban teszi, előzésre használva a belsőt, addig más is lehet annyira közreműködő, hogy
hajlandó nagy kegyesen lelassítani 10-20 km/h -t.
Bárcsak 10-20-at és nem annak a többszörösét kéne. Múltkor a Pestről kivezető szakaszon kb a 30-as kilométerig (Martonvásár) már tapsoltam néha, mikor 60-70-el tudtam menni ilyen helyzetben. Főleg miután Érdnél a M0-ról érkezik sok kamion a hetesre. Mert oké, delikvens véégre lehúzódik (szintén gyökketővel), végre fel tudsz a forgalom ütemében gyorsulni mondjuk 110-120-ig és durr megint egy kamiont előző lassú jármű, fék, visszavált, torlódik, anyázás. Ezt pedig ismételve a végtelenségig Sziszüphosz módjára
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Bárcsak 10-20-at és nem annak a többszörösét kéne. Múltkor a Pestről kivezető szakaszon kb a 30-as kilométerig (Martonvásár) már tapsoltam néha, mikor 60-70-el tudtam menni ilyen helyzetben. Főleg miután Érdnél a M0-ról érkezik sok kamion a hetesre. Mert oké, delikvens véégre lehúzódik (szintén gyökketővel), végre fel tudsz a forgalom ütemében gyorsulni mondjuk 110-120-ig és durr megint egy kamiont előző lassú jármű, fék, visszavált, torlódik, anyázás. Ezt pedig ismételve a végtelenségig Sziszüphosz módjára
Örülj, hogy épp működött az autód :p :)
Amúgy azt végül sikerült megoldani?
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 173
113
Van 2 féle autóvezető. Az egyik annyival megy, amennyivel akar. A másik meg annyival, amennyivel az előző csoport engedi. Nagy különbséf frusztráció okozásban. De legalább mindenki hasonlít abban, hogy meg van győződve az igazáról, észérvek leperegnek.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 760
28 659
113
Örülj, hogy épp működött az autód :p :)
Amúgy azt végül sikerült megoldani?
Hát a veszprémi szerelő buherált valamit és valamennyit csökkent az olajfogyasztás, de neki meg nem igazán fűlt hozzá a foga. Mert, hogy a hivatalos VW előírás szerint csak 200 ezer kilométerenként kell a vezérműszíjat az EA211 motorcsaládnál, de az már szerinte úgysem éri meg, mert addigra majd megeszi magát a motor. Meg, hogy a hivatalos kézikönyv 1 liter/1000 km olajfogyasztást is még normálisnak tart, aztán ez kisebb annál. Mondom oké, de ezek meg olyanok, hogy a gyártó a saját seggét védi be az ilyenekkel a perekkel szemben, hogy lásd ő milyen magas toleranciákat adott meg. Mint a 30 ezres/2 év olajcsere periódus, amiről tudjuk mennyire jó a motornak. Asszem inkább elviszem majd a Novoth Tibi műhelyébe itt Pesten, ahogy azt @Madár Fokker kolléga is ajánlotta.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 427
7 987
113

A magyar sofőrök egy jelentős hányadát ugyanis a szigorúbb előfeltételek sem fogják zavarba hozni, hiszen ELEVE JOGOSÍTVÁNY NÉLKÜL VEZETNEK.
Ezekből a delikvensekből a rendőrségi statisztikák alapján évente tízezres nagyságrendben akad hal a horogra. Elképesztően magas szám ez.

Egyeseket pedig a szigorúbb büntetések sem tartanak vissza a járművezetéstől, nekik A BEVONT JOGOSÍTVÁNY SEM OKOZ LEKÜZDHETETLEN AKADÁLYT.
Belőlük - annak ellenére, hogy ez 2021 májusa óta szabadságvesztéssel sújtott bűncselekmény - 6500 jómadár végezte a rendőrség kezei között az elmúlt bő két év során. Ez sem egy alacsony érték ahhoz képest, hogy milyen komoly büntetést von maga után.

A jelenlevőktől kérdem, mert statisztikailag talán van alapja: ti ismertek olyat, aki jogsi nélkül, közúton vezet?
Vajon hány cigány tanuló vezetőt láttál az elmúlt 20-30 évben?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 459
11 495
113

A magyar sofőrök egy jelentős hányadát ugyanis a szigorúbb előfeltételek sem fogják zavarba hozni, hiszen ELEVE JOGOSÍTVÁNY NÉLKÜL VEZETNEK.
Ezekből a delikvensekből a rendőrségi statisztikák alapján évente tízezres nagyságrendben akad hal a horogra. Elképesztően magas szám ez.

Egyeseket pedig a szigorúbb büntetések sem tartanak vissza a járművezetéstől, nekik A BEVONT JOGOSÍTVÁNY SEM OKOZ LEKÜZDHETETLEN AKADÁLYT.
Belőlük - annak ellenére, hogy ez 2021 májusa óta szabadságvesztéssel sújtott bűncselekmény - 6500 jómadár végezte a rendőrség kezei között az elmúlt bő két év során. Ez sem egy alacsony érték ahhoz képest, hogy milyen komoly büntetést von maga után.

A jelenlevőktől kérdem, mert statisztikailag talán van alapja: ti ismertek olyat, aki jogsi nélkül, közúton vezet?

Én - ahogy már jó párszor megírtam itt - az előzetes PÁV-ot tartanám kívánatosnak.
Nyilván nem azok ellen óvna, akik jogosítvány nélkül is/alkalmatlan állapotban is beülnek vezetni.
Azok ellen csak egy védelem van; a jó szerencsénk (vagy egy totalitárius állam)

Viszont - szerintem - egyre nagyobb mérvű gyakoribb társadalmi jelenség az öntörvényűség.
Ennek számos oka van, én csak kettőt emelnék ki hirtelen.
Közösségi média hatása (egoizmus dicsérete)
Vagyoni különbségek hatása. (Apropó; láttátok már Miskolctapolcán az ördögi energiaitalokhoz köthető família és annak baráti köréhez köthető kulipintyókat meg a városban a járgányaikat?)

S az öntörvényűség - no meg a tolerancia amúgy általános csökkenése - jelenik meg a közlekedésben is.
Vagy talán ott még inkább.

Az egyik unokatestvérem gkv. oktató.
Elképesztő sztorikat és jelenségeket szokott elmondani.
Úgy hirtelen:
Állami finanszírozású tgk. tanfolyam idején:
  • Ne rakd lejtőn üresbe a - vagy 10 tonnás - teherautó váltóját!
  • Miért ne; a saját szgk.-mat is így vezetem.
  • (magyarázat, hogy miért ne)
  • (vállvonogatás) a vizsga után úgy is úgy fogom vezetni, ahogy én akarom.

  • ne tartsd kinyomva a kuplungot álló helyben/sebességben hagyva, mert stb., stb.
  • (nyeglén) Na és; majd apám megjavítattja, van pénz lóvéra stb.

Tanuló szüleihez:
- Egyelőre éretlen a személyisége önálló vezetéshez (17 és fél éves), nem is akar felelősen vezetni.
...fél év múlva csörög a telefon a szülőktől:
  • Csemeténk már érett, mer' betöltötte a 18-at, s meg lett az érettségije is, akkor mehet már végre vizsgázni?
  • :eek:


S akkor még nem is beszéltünk a kábszerek személyiségromboló hatásáról (öntörvényűség, kiszámíthatatlanság, önkritika, empátia, együttműködési készség/akarat hiánya, stb.
Ráadásul a személyiségtorzulás a szerről lejövés után sem áll meg, legfeljebb lassul, nemhogy visszafordulna...

Ezeket a - korunkra különösen jellemző rákfenéket - már kamaszkorban "összeszedő" problémás személyeket a PÁV ragyogóan ki tudná szűrni.



Tudom, tóvmá:


 
T

Törölt tag 1711

Guest
A jelenlevőktől kérdem, mert statisztikailag talán van alapja: ti ismertek olyat, aki jogsi nélkül, közúton vezet?


Falubéli C család feketén szállított napszámosokat a helyi nagygazda földjeire, csúcson 2 IFA + Ikarus 180 (elmúlt 8 év delelője).
B jogosítvány vagy az se.

Aztán a legidősebb fiúnak (volt vagy 17 éves, egyik IFAt vezette) volt egy zseniális ötlete, hogy lopják el a nagygazda közel 1 tonnás szivattyúját.
Ami egy bekamerázott udvarban lévő bekamerázott épületben van.
Meg is szűnt a jólét, IFA-k, busz ment a roncstelepre, úgyse volt forgalmijuk.

Teltek az évek, család szétszéledt, volt akiből autószerelő lett, vagy rendőr(!), végül csak a legidősebb maradt a szürke zónában.
Aztán egyszer csak elkezd kisbusszal ingázni Záhony-Szeged között, franc tudja miért (99.9% cigi).
Tette mindezt részegen, mert józanul sok lenne ennyit vezetni nap-nap után.
Úgyhogy először repült a jogosítvány, aztán pénzbüntetés, aztán 30 nap letöltendő, aztán fél év mert kijőve megverte az asszonyt amiért az nem adta oda neki piára az összekuporgatott pénzt...

Utána fogadkozott, hogy jó útra tér, beállt az öccséhez segédnek. Teljes 2 hétre.
Aztán elvette az asszony összekuporgatott pénzét és vett egy kisbuszt.
Amit kb. 1 hónap múlva lefoglalt a NAV, mivel ugye nem íratta át és az előző tulajnak volt pár tízmillió adótartozása...
2 hónapig csönd, aztán sikerült annyit összekaparni, hogy megint vett vmi roncs kisbuszt.
Azóta is járja az országot.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 459
11 495
113
Vajon hány cigány tanuló vezetőt láttál az elmúlt 20-30 évben?

Az unokatesóm elég sokat oktat (Sorsod Borsod)

itt is az van, mint az építőiparban:
Amelyik ott úgy áll hozzá, az minőségben, dolgozni akarásban is hozza a minőségi munkát, a többi meg csak a szokásos 80-as évekbeli tróger magyar építőipari szakik...

Vannak nagyon tehetséges, magukat odatevő cigány tanulók, meg vannak akik...de az már a vizsgabiztosok lelkiismeretén múlik...

Hogy az arányok?
Csak ahogy alakul az ország...

Amúgy a saját egyik előző (nem oktató) autóját egy cigány tanulónőjének adta el, aki nevelőszülő.

A nőt rendszeresen látom a gyerekkórházban a neveltjeivel. A gyerekek tiszták, szépen öltözöttek, tisztelettudók. (Szoktunk néha beszélgetni)
Az autó mindig patika kívül-belül, szépen is vezeti, igényesen is parkol vele.
...csak az olajcserére kellett felhívni a figyelmét.

Nem lehet minden tökéletes...
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 832
48 530
113
Falubéli C család feketén szállított napszámosokat a helyi nagygazda földjeire, csúcson 2 IFA + Ikarus 180 (elmúlt 8 év delelője).
B jogosítvány vagy az se.

Aztán a legidősebb fiúnak (volt vagy 17 éves, egyik IFAt vezette) volt egy zseniális ötlete, hogy lopják el a nagygazda közel 1 tonnás szivattyúját.
Ami egy bekamerázott udvarban lévő bekamerázott épületben van.
Meg is szűnt a jólét, IFA-k, busz ment a roncstelepre, úgyse volt forgalmijuk.

Teltek az évek, család szétszéledt, volt akiből autószerelő lett, vagy rendőr(!), végül csak a legidősebb maradt a szürke zónában.
Aztán egyszer csak elkezd kisbusszal ingázni Záhony-Szeged között, franc tudja miért (99.9% cigi).
Tette mindezt részegen, mert józanul sok lenne ennyit vezetni nap-nap után.
Úgyhogy először repült a jogosítvány, aztán pénzbüntetés, aztán 30 nap letöltendő, aztán fél év mert kijőve megverte az asszonyt amiért az nem adta oda neki piára az összekuporgatott pénzt...

Utána fogadkozott, hogy jó útra tér, beállt az öccséhez segédnek. Teljes 2 hétre.
Aztán elvette az asszony összekuporgatott pénzét és vett egy kisbuszt.
Amit kb. 1 hónap múlva lefoglalt a NAV, mivel ugye nem íratta át és az előző tulajnak volt pár tízmillió adótartozása...
2 hónapig csönd, aztán sikerült annyit összekaparni, hogy megint vett vmi roncs kisbuszt.
Azóta is járja az országot.
Tudom, beteg vagyok, meg fárasztó volt a mai nap, de vinnyogva röhögtem ezen a sztorin.
Aztán eljutottam az utolsó mondatodig.
Nem lehet amúgy ezt a polgárjenőt feljelenteni, ha már ennyire közismert a ténykedése?