Pont ez volt a gond, hogy se a kanadai, sem a szingapúri, sem a quebeci tartományi kormány nem invesztált a magyar reptérbe, csak a hasznot talicskázta haza.Ráadásul nem elég megvenni, fejleszteni is kell, pl a harmadik terminál se két fillér lesz, amit eddig a kanadai nyugdíjasok fizettek volna, a vétel után meg fizethetjük mi
Mert a szitu az, hogy külföldi állami kézből, hazai állami kézbe kerül a reptér.
Budapest Airport Zrt. részvényesei az AviAlliance (55,44%, a cég a kanadai kormányé, egy nyugdíjalapon keresztül), Malton Investment (23,33%, a szingapúri kormány befektetési alapjának leányvállalata), Caisse de dépôt et placement du Québec (21,23%, egy kanadai nyugdíjalap).
Az állam a vételár nagy részét bank és biztosítók állami tulajdonrészének eladásából fedezi a franciákkal együtt,
A 3-as terminált még katari olajpénzekből bevonva a katari államot fejlesztenék.