Sajnos minden gyártó ezt csinálja, a fogyasztáscsökkentés, és ezáltal a CO kibocsájtás csökkentése miatt, szándékosan alulforgatják a motorokat automatával.
Most voltam tankolni a saját 2.0 TSi Arteonommal, és 60 fokos hűtőközegnél, siman elváltogatja a DSG 1800as fordulatnál, és engedi terhelni 1200-1300as fordulatról..
Bármilyen hülyén hangzik, de S-ben, vagy Sport módban kell használni hidegen, mert akkor magasabb fordulatszámon hagyja a motort, kb úgy, ahogy én csinálnám, ha kéziváltós lenne.
Már megint egyetértünk!
Ezt "megénekeltem" a népítéletben is.
Az enyém a legalacsonyabb felszereltségű verzió; itt (hála a Magasságosnak, aki engem is megteremtett a saját hasonlatosságára) nincs elektromos kézifék, az Auto Hold csak két másodperces, az érintőképernyő, a klíma automatizálása, nem csak simán elektromos, de úgy be is hajló tükör csak felárért lehet (nekem meg eszem ágában nem volt ezeket megrendelni, megfizetni).
S nem lágyhibrid - akkor nem lehet rendelni vészpótkereket, csak defekt"javító" szettet, s itt nincs váltó üzemmód (tél, sport) választó mód sem, csak egy szép vak kapcsoló
.
S nem az a gond, hogy hidegen is 1500-2000 között gyorsít - azt a többlet üzemanyaggal könnyedén és morgás nélkül megteszi , hiszen van elég nyomaték és teljesítmény hidegen is (eleve 40-60 mp a hidegindítás állóhelyzeti járatás javasolt protokollja, ráadásul ilyenkor határozottan másabb a motor hangja, gondolom játszik az EGR-el is).
Ennyi járás után így van elég ereje. (Valami hatféleképpen keveri a vizet összevissza az ITM a motorban a különböző üzemállapotokban...)
Ez a számított görbe a lágyhibridé, de hasonló lehet az enyémnek is:
Engine horsepower and torque curve for Hyundai i30 1.0 T-GDI MHEV 48V 120 7DCT (d-cl. 7) in 2022, the model with 5-door hatchback body and Line-3 998 cm3 / 61.1 cui, 88 kW / 120 PS / 118 hp (ECE) engine for Europe ..
www.automobile-catalog.com
Van ott elég kraft hidegen is.
...jártam én Nysaval, meg kikötött szívatós Nagypolákkal eleget...
Hanem az a gond, hogy egyenletes tempónál, nemcsak melegen (ahol ez nem gond), de hidegen is oda vált, hogy ilyenkor 1500-on morog a motor. Ahogy te is utalsz rá, szerintem jól elszegényíti a keveréket ilyenkor is (megteheti üzembiztosan, égéskimaradás nélkül a direktbefecskendezés miatt).
Nahát reggel ilyenkor még - elővárosi útszakaszok, ez három, egyre gyorsabb tempójú utca - mielőtt elérné a váltást gyorsítás után, átbillentem kézibe, s szépen forog 2000-rel, kisimulva.
Mellesleg így még kevesebbet is eszik.
De nem mindenkinek van sem érdeklődése, sem érzéke (nem is kell hogy legyen ma már, ezek már nem esetleges működésű karburátoros motorok) ezekre a nüanszokra.
Amik aztán lehet, hogy idővel benyújtják a számlát...