Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 386
24 726
113
Ezek a büntetések a lófasz kategória. Nem lehet a városban véletlenül 50 helyett 120-al menni. És részben az ilyen antiszocialis szarok miatt szopatjak a többi autóst.

Az meg, hogy akinek Spanyolországban elvették a jogosítványat csináltatott újat Belgiumban meg az EU bürokrácia egy irgalmatlan hibája.
Ez a jogsi csináltatást egyébként nem is értem, amikor például itteni jogosítványt igényeltem, akkor le kellett adnom a régit, kaptam egy ideiglenest amivel vezethettem és meg kellett várnom amíg lecsekkolták, hogy a régi érvényes és valódi-e majd utána kaptam meg a műanyag normál jogsit. Kb. nap volt ez a macera.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Akinek az, az 120-al fog menni, az átlagnépesség meg 30-45-el retteg, mert neki meg csillagászati a 30k is.
Tehát szar a büntetési tétel a nagyobb sebességtúllépésnél. Ha bezúznák a kocsit ha a megengedett duplájával mész, és mellé buknád a jogsit, nem tennéd.
Ha a jogosítvány nélküli vezetést fixen fél év dutyival honorálná a rendszer, nem tennéd.
Akinek meg csillagászati a 30 ezer, annak nem kell autó, mert miből fog téli gumit venni meg féktárcsát?! Sajnálatos.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 758
113
Tehát szar a büntetési tétel a nagyobb sebességtúllépésnél. Ha bezúznák a kocsit ha a megengedett duplájával mész, és mellé buknád a jogsit, nem tennéd.
Ha a jogosítvány nélküli vezetést fixen fél év dutyival honorálná a rendszer, nem tennéd.
Akinek meg csillagászati a 30 ezer, annak nem kell autó, mert miből fog téli gumit venni meg féktárcsát?! Sajnálatos.
Viszont lett annyira leépítve a tömegközlekedés, hogy az autó sokaknak létszükséglet lett.
S úgy, hogy közben sok a 30 ezer forint.
Borsod megyei eü. intézménybe bejárnak szerte a megye szegény régióiból; sajnos csudákat látsz.

A rendszerváltás utáni mindenkori állam rájött, hogy a tömegközlekedés dotálása rengeteg pénzt visz, s annak a pozitívumai nem különösebben érdeklik a döntés előkészítőket, törvényalkotókat*

Kit érdekelnek holmi kisebb környezeti terhelés, szociális szempontok, az állam szolgáltató jellege, ha az egyéni közlekedés sokszorosára növeli az üzemanyagból, gépjárműadókból, fenntartásból (alkatrészek, szervizelés után) adódó költségvetési bevételeket?
Kapitalizmus van, ez már egy másik társadalmi kísérlet...

*Sorkatonaként stoppoltam a főváros határában a rendszerváltás idején. Felvett egy Kispolszki fiatal sofőrje, s Miskolcig beszélgettünk.
A belügyminisztériumban dolgozott és pár hetente utazott haza, amúgy az önkormányzati törvény előkészítésében vett részt. A korra jellemző lelkesedés, még meglevő humánum - no meg naivitás ugye - hatotta át a mondandóját.
Ő még át tudta érezni, hogy hogyan él a Keményen Dolgozó Kisember.

Na ezt képzeld el ma; a költségtérítésből akár naponta 130 plusszal a felső kategóriás szedánjával, SUV-jával suhanó szakértő, politikus agyában mennyi szociálisan érzékeny, a kisember gondjait magának érző gondolat fogalmazódik meg?

Na ugye.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 832
39 308
113

Lecsaptak a vállalkozások az e-autó támogatási programra​


Mi az édes anyjukért kell dotálni állami pézbül a redvás elektromos autókat?
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 718
10 656
113
Tehát szar a büntetési tétel a nagyobb sebességtúllépésnél. Ha bezúznák a kocsit ha a megengedett duplájával mész, és mellé buknád a jogsit, nem tennéd.
Ha a jogosítvány nélküli vezetést fixen fél év dutyival honorálná a rendszer, nem tennéd.
Akinek meg csillagászati a 30 ezer, annak nem kell autó, mert miből fog téli gumit venni meg féktárcsát?! Sajnálatos.
Nem azt mondtam, hogy a városban 120al menőket nem kell büntetni, lehet nyugodtan. Nagyon sok családnak nagyon sok a 30 k. Az átlagnépesség csóró maradt.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 160
130 456
113

Lecsaptak a vállalkozások az e-autó támogatási programra​


Mi az édes anyjukért kell dotálni állami pézbül a redvás elektromos autókat?
keresletet kell csinálni az akkumlátorgyáraknak.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A belügyminisztériumban dolgozott és pár hetente utazott haza, amúgy az önkormányzati törvény előkészítésében vett részt. A korra jellemző lelkesedés, még meglevő humánum - no meg naivitás ugye - hatotta át a mondandóját.
Ő még át tudta érezni, hogy hogyan él a Keményen Dolgozó Kisember.

Na ezt képzeld el ma; a költségtérítésből akár naponta 130 plusszal a felső kategóriás szedánjával, SUV-jával suhanó szakértő, politikus agyában mennyi szociálisan érzékeny, a kisember gondjait magának érző gondolat fogalmazódik meg?

Na ugye.

Nem kell a minisztériumig menni, már a tömegközlekedés fejlesztését is olyan emberek végzik akik 5-10-30-50 éve az egyetemi székből átültek az irodába és jobb esetben közlekednek azzal aminek a fejlesztésében részt vesznek, de életükben nem vettek részt az üzemeltetésében, aztán képesek leírni olyat, hogy 30mp-enként közlekedtethető egy vonat.


Lecsaptak a vállalkozások az e-autó támogatási programra​


Mi az édes anyjukért kell dotálni állami pézbül a redvás elektromos autókat?
Nem új dolog, felénk eddig is főleg éttermek vették ételkihordásra.
Csak mióta balhé lett belőle, hogy az önkormányzat által fizetett töltőn lógnak egész nap váltásban azóta ritkábban használják, mert saját pénzből tölteni már nem buli.
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 135
3 238
113

Lecsaptak a vállalkozások az e-autó támogatási programra​


Mi az édes anyjukért kell dotálni állami pézbül a redvás elektromos autókat?
Ez a támogatás a lófasz és estifény kategória. Ezt az veszi igénybe aki amúgy is elektromos kocsit vett volna. Akinek a belsőégésű a jó annak ettől nem lesz elég olcsó a villanyos. Taxisoknak futároknak meg főnöki Tesláknak jó lesz. Sok akkut meg nem fognak ennyi autóba belerakni. Kb egy perces termelés lehet
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Az a kurva turbulencia...

(A MÁV egyik hazai gyártású, pár éves IC+ kocsija, 160- as tempónál Mosonmagyaróvár és Győr között)


Egyrészt "defektes lett" a kerékpánt a jó hazai sín állapotokban szétkopott...... másrészt ki kell mondani a hazai járműgyártás eme fénye egy ipari hulladék kategoria..... a szó szoros értelmében. Drágán előállított szutyok. (zsebpolitika)
Egy normális helyen úgy lökték volna vissza a gyárnak mint a szar
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Egyrészt "defektes lett" a kerékpánt a jó hazai sín állapotokban szétkopott...... másrészt ki kell mondani a hazai járműgyártás eme fénye egy ipari hulladék kategoria..... a szó szoros értelmében. Drágán előállított szutyok. (zsebpolitika)
Egy normális helyen úgy lökték volna vissza a gyárnak mint a szar
És még így is részt vehet forgalomban...
 
  • Dühítő
Reactions: misinator and tonyo

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 979
35 177
113
Egyébként , szerintem, ha egyetlen, megbízható, világból kimenő autót kellene gyártani, de csak egyet, az a Toyota Carina E. Soha nem lesz olyan megbízható, sokat kibíró autó, mint az. Pedig mazdás vagyok illetve érintettségből subarus. De az az autó a legjobb.
Mazda MPVnk mint egy álom...a hasonló Toyota Previa meg rusnya...de a Carina E az valóban fogalom mára.
Majd Lölö is beszáll?
Andikát apportírozza apportnak?
Wow, oszt kézzel tekerős sorompójuk van e bármelyik főpályaudvaron?
620x0.jpg

(Itt hamarosan amúgy Dubai épül)
Rákosrendező! Csak a Manó büfét sajnálnám...meg a sok hektó sört, amit a haverokkal ott megittunk....
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Viszont lett annyira leépítve a tömegközlekedés, hogy az autó sokaknak létszükséglet lett.
S úgy, hogy közben sok a 30 ezer forint.
Borsod megyei eü. intézménybe bejárnak szerte a megye szegény régióiból; sajnos csudákat látsz.

A rendszerváltás utáni mindenkori állam rájött, hogy a tömegközlekedés dotálása rengeteg pénzt visz, s annak a pozitívumai nem különösebben érdeklik a döntés előkészítőket, törvényalkotókat*

Kit érdekelnek holmi kisebb környezeti terhelés, szociális szempontok, az állam szolgáltató jellege, ha az egyéni közlekedés sokszorosára növeli az üzemanyagból, gépjárműadókból, fenntartásból (alkatrészek, szervizelés után) adódó költségvetési bevételeket?
Kapitalizmus van, ez már egy másik társadalmi kísérlet...

*Sorkatonaként stoppoltam a főváros határában a rendszerváltás idején. Felvett egy Kispolszki fiatal sofőrje, s Miskolcig beszélgettünk.
A belügyminisztériumban dolgozott és pár hetente utazott haza, amúgy az önkormányzati törvény előkészítésében vett részt. A korra jellemző lelkesedés, még meglevő humánum - no meg naivitás ugye - hatotta át a mondandóját.
Ő még át tudta érezni, hogy hogyan él a Keményen Dolgozó Kisember.

Na ezt képzeld el ma; a költségtérítésből akár naponta 130 plusszal a felső kategóriás szedánjával, SUV-jával suhanó szakértő, politikus agyában mennyi szociálisan érzékeny, a kisember gondjait magának érző gondolat fogalmazódik meg?

Na ugye.
Segítek:
Azért lett leépítve a menetrend sok helyen, mert nyárspolgár azon hisztizik hogy a fasznak megy ennyi Ikarus Kondorfára és Kazárra:" -Nézd meg, az én adómból bazdmeg, ott ül rajta a két nyugdíjas, ezért jár kétoránként?" aztán persze húsz évvel később már nyivákol hogy miért szar a buszközlekedés. Ugyanez pepitában a vasúti mellékvonalak, csukjunk be mindent ahol kevés az utas.

Mert alig csökkent a kiadott járműkilométer szerintem a rendszerváltás óta, csak teljesen eltolódott az elővárosi ingázásokra a kapacitás. Ennek egy politikai döntésnek kellene lennie, nyíltan kimondva: támogatjuk-e a kistelepülések megmaradását a szolgáltatások (közmű, közlekedés, iskola, orvos stb.) megemelt finanszírozásával, vagy elengedjük őket, legyen a falusi élet luxus. Helyette csak a sunyulás megy .
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
917
1 900
93
Nem új dolog, felénk eddig is főleg éttermek vették ételkihordásra.
Csak mióta balhé lett belőle, hogy az önkormányzat által fizetett töltőn lógnak egész nap váltásban azóta ritkábban használják, mert saját pénzből tölteni már nem buli.
Pontosan erről lenne szó szerintem, az ilyen áru kihordok, ételszállítók, stb! A városnak, vagy az éttermeknek, üzleteknek kellene összefogni s létesíteni egy városi töltő állomást ami nem a hálózatról töltené az autókat hanem egy saját akkubankról! Ezt az akkubankot meg ugye fellehetne tölteni nap és szélenergiával. Így a városnak nem kerülne pénzébe a gépjárművek akkumulátorainak töltése.
Persze hogy egy ilyen tőltőbank kialakítása egy vállalkozónak sokba kerülne de összefogva s a város is beszállva talán sikerülhetne a kialakítása. Ehhez a kormány is adhatna támogatást.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag 1711

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
917
1 900
93
Nem kell a minisztériumig menni, már a tömegközlekedés fejlesztését is olyan emberek végzik akik 5-10-30-50 éve az egyetemi székből átültek az irodába és jobb esetben közlekednek azzal aminek a fejlesztésében részt vesznek, de életükben nem vettek részt az üzemeltetésében, aztán képesek leírni olyat, hogy 30mp-enként közlekedtethető egy vonat.
Igen, mivel rövid térközökkel számolt, s 260km-es sebességgel! Matekban papíron nagyon szép is volna, ha nem kellene kimenni az egyetemi oktatóból. Biztos még nem ült vonaton, főleg mellékvonalon! Igaz lassan már az összes be lesz zárva! Ehhez is nagy ész kellet, ha a Dunának a mellék folyóit leválasszuk abból is csak patak lesz! Így kell ezt csinálni, elsorvasztani, eladni mindent ebben az országban. A fővonalakon sem fog utazni senki. Így azt is el kell majd adni mivel nem nyereséges! Mindennek meg van itt az oka! Megy ez vezetőinknek! Ugye csak tanultak!
 
  • Tetszik
Reactions: misinator