Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
3 példa:Amúgy érdekelne, hogy a fent említett bérleti díjba évente mennyi km fér bele.
Mert nem mindegy, hogy max. 15,000 km, ami egy olajcsere és a gumik élettartalmának a fele.
Vagy 30,000 km, ami két olajcsere meg egy komplett gumigarnitúra.
Amúgy érdekelne, hogy a fent említett bérleti díjba évente mennyi km fér bele.
Mert nem mindegy, hogy max. 15,000 km, ami egy olajcsere és a gumik élettartalmának a fele.
Vagy 30,000 km, ami két olajcsere meg egy komplett gumigarnitúra.
Kinézem belőlük, hogy még a gumikból is hasznot remélve eladják őket használtanNem tudom milyen az a gumi ami 30 ezret bír, nekem a Michelemben van már kb 70 ezerrel és nem tapasztaltam vele semmilyen érdemi gyengülést tapadásban, kopásban. Persze ebben a Michelin messze a legjobb, előbb öregszik el, mint elkopik, azért is szeretem. A gyári Bridgestone ehhez képest nagyon ótvar volt még új korában is (200 km után el is lett passzolva).
3 példa:
Fiat 500 benzines 350 €/hó évi 12 ezer km futásig, 24 ezer km esetén 400€.
Fiat 500 elektromos 399 €/hó 12 ezer km-ig és 410 € 24 ezer km-ig.
Opel Grandland benzines, automata és nem alap felszereltségű 530€ évi 12 ezer km-ig és 640 € 24 ezerig.
Nem tudom milyen az a gumi ami 30 ezret bír, nekem a Michelemben van már kb 70 ezerrel és nem tapasztaltam vele semmilyen érdemi gyengülést tapadásban, kopásban.
Persze gondolom ez függ a vezetési stílustól meg a kocsi súlyától is.
De nekem az a tapasztalatom, hogy márkától függetlenül kb. 30,000 km-t bír ki egy gumi.
Még egy kis infó ide. Pl egy Fiat 500 benzines kötelező és casco egy 32 éves nőnek, ha van garázs és a km futás 12 évi és 24 év alatti nem vezeti az autót, akkor 120 és 165 €/hó között van. Tehát ezt az összeget le kell számolni a havonta fizetendő összegből egy Fiat 500-nál és azt hiszem, hogy már igen kedvező ajánlat ez. Tekintve, hogy nem kell gumizni, vizsgáztatni, szervizelni és ami szerintem igen fontos a mostani remek új autóknál, hogy ha bármi baszakodás van hibák miatt, akkor nem kap az ember agyvérzést, mert leteszi az autó, kap egy másikat és majd a cégnek a jogi osztálya eljátszik azokkal ahonnan volt az autó. Tehát nulla idegeskedés vagy aggodalom csomagot vásárolsz tulajdonképpen ennyi pénzért.Köszönöm!
Nekem 30,000 km alatt simán elkopnak. De a gumi teszteken is 30,000 km körül van a prognosztizált futásteljesítmény.
Ez egy idézett egy cikkből:
"Az idén tavasszal készített ADAC teszt szerint van olyan abroncs ami közel kétszer annyi ideig fog bennünket szolgálni mint a másik.
A tesztgyőztes Michelin Primacy 3 több mint 45 ezer km-re lett hitelesítve, ezzel szemben egyik ellenfele, az Infinity Ecosis alig 25 ezret futott mielőtt ment a szemétbe."
Persze gondolom ez függ a vezetési stílustól meg a kocsi súlyától is.
De nekem az a tapasztalatom, hogy márkától függetlenül kb. 30,000 km-t bír ki egy gumi.
Amúgy találtam egy jó cikket:
ADAC 2023 – nyári gumi teszt: 205/55R16
Az ADAC 2023-as jubileumi nyári gumi tesztje, 50 nyári gumival a legnépszerűbb 205/55R16-os méretben az az olcsó távol-keletitől a prémiumiggumiabroncstesztek.hu
Nekem Bridgestone Turanzám volt, itt 40400 km-t írnak rá. Nekem kb. egy 10-essel kevesebbet bírt. Tény, hogy sportosan vezetek.
A Michelinre meg tényleg 61000 km-t írnak
Turanza volt nekem is a kocsimon, de amennyit használtam az alatt szar volt. Kanyarvadászatot én is tartok, de a kanyarban megcsúszott, ráaadásul hirtelen, jelzés nélkül.
Nem ezért lett cserélve, eleve négy évszakosra akartam váltani
Abszolút rendben van.Munka, hobbi, funkcionalitás és család miatt összességében egy olyan autóra van/volt szükségem, aminek van súlya azaz közel 2 tonna, összkerék hajtású, legalább 8 légzsák, minimum 240-250 Le és lehetőleg légrugós. Jaah és nagyon nem baj ha nem SUV. Ezek alapján az autók 90 százaléka kiesik. Így az említett 2 márka is. Plusz nem is a stílusom ez a két autó. Én az Audikat kedvelem igazából. Ezek miatt nem vennék.
Egyébként apósomnak egy kombi diesel Ceed van, én hoztam neki kb. 2 éve és imádja. Le nem cserélné. Szerintem is jó autó, de nem kellene.
Csak az AudiAbszolút rendben van.
A VW konszern márkái közül az Audinak voltak egyes modelljei, amik tetszetősek voltak a szememben mind esztétikailag, mind műszakilag (öthengeres motorok, quattro, stb.)
Hogy ha eljutottam volna oda, hogy az aktuális kívánságlistámról vásárolhattam volna (most nincs, úgy látszik öregszem), akkor a fene tudja, hogy a listán szereplő Audik lettek volna e éppen kiválasztva; mindig voltak számomra legalább olyan vonzó alternatívák más márkáktól is.
Nyilván egy aktuális menetpróba döntött volna.
Amúgy - a magam "tudd, hogy hol a helyed a táplálékláncban" kategóriában is - soha nem a kelendőbb, legkelendőbb mainstream modellek tetszettek, hanem az alternatívák s így is választottam (Lada vs. Nagypolszki, Suzuki Swift vs. Albea, Vitara/Ceed vs. I30)
Apropó PHEV, nem gondolom, hogy lesz más autóm a közeljövőben mint Plugin.. Februárban tankoltam bele egy tizesért, azóta mentünk 2000 km-t, kb felét ette meg, itt a jóidő, stabilan hozza a 40-45 km hatótávot, harmad-negyedáron “tankolva”.
Érdekességképen:3 példa:
Fiat 500 benzines 350 €/hó évi 12 ezer km futásig, 24 ezer km esetén 400€.
Fiat 500 elektromos 399 €/hó 12 ezer km-ig és 410 € 24 ezer km-ig.
Opel Grandland benzines, automata és nem alap felszereltségű 530€ évi 12 ezer km-ig és 640 € 24 ezerig.
Nagyjából minden osztrák bank hasonlót ajánl és égben vannak a kamatok. Ami érdekes még az Auto Abonál, hogy már itt is kezd elterjedni, de az árak még durván magasak a némethez képest. Itt egy Fiat 500 veri az 500€-t. Annyit már nem ér, de a 350, aminek a harmada a biztosítás és a casco plusz egy havi Anzahlung van… ez szerintem nem rossz ajánlat.Érdekességképen:
A Porsche Bank ajánlata:
Ausztriâban ( google szerint) pl egy VW Golf 664 euro/ hónap, évi 6000 km-el. Plusz önrész a vollkaszkónál modelltöl függöen. Többlet km-rt fizetni kell.
Persze lehet, hogy vannak jobb ajánlatok is a piacon.
Ezen előszőr röhögtem. Aztán meg szörnyülködtem.A gumi témához.... az gáz, hogy 6 éve van nálam az autó, és ugyanazt a téligumi szettet használom azóta télen-nyáron???? Gondoltam már rá, hogy otthon megvágom bicskával, nagyobb legyen a minta Amúgy tényleg...de még nem büntettek meg
Télen vettem az autót, jó mély mintával, aztán lekopott ugye nyárira, most meg hááát nem tudom.... átmeneti gumi lett. A "nem használom mert vegyen rá gumit a k.anyja", és az "istenem csak ne állítson meg a rendőr" típus között.
Példának hoztam fel. Meg mert amúgy egy remek kis városi autó. És elnézést kérek!R&R:
Csak ne eröltesd már azt a Fiat 500-ast!