Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 380
24 620
113
Amúgy érdekelne, hogy a fent említett bérleti díjba évente mennyi km fér bele.
Mert nem mindegy, hogy max. 15,000 km, ami egy olajcsere és a gumik élettartalmának a fele.
Vagy 30,000 km, ami két olajcsere meg egy komplett gumigarnitúra.
3 példa:
Fiat 500 benzines 350 €/hó évi 12 ezer km futásig, 24 ezer km esetén 400€.
Fiat 500 elektromos 399 €/hó 12 ezer km-ig és 410 € 24 ezer km-ig.
Opel Grandland benzines, automata és nem alap felszereltségű 530€ évi 12 ezer km-ig és 640 € 24 ezerig.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Amúgy érdekelne, hogy a fent említett bérleti díjba évente mennyi km fér bele.
Mert nem mindegy, hogy max. 15,000 km, ami egy olajcsere és a gumik élettartalmának a fele.
Vagy 30,000 km, ami két olajcsere meg egy komplett gumigarnitúra.

Nem tudom milyen az a gumi ami 30 ezret bír, nekem a Michelemben van már kb 70 ezerrel és nem tapasztaltam vele semmilyen érdemi gyengülést tapadásban, kopásban. Persze ebben a Michelin messze a legjobb, előbb öregszik el, mint elkopik, azért is szeretem. A gyári Bridgestone ehhez képest nagyon ótvar volt még új korában is (200 km után el is lett passzolva).
 
  • Hűha
Reactions: BJani

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 994
31 053
113
Nem tudom milyen az a gumi ami 30 ezret bír, nekem a Michelemben van már kb 70 ezerrel és nem tapasztaltam vele semmilyen érdemi gyengülést tapadásban, kopásban. Persze ebben a Michelin messze a legjobb, előbb öregszik el, mint elkopik, azért is szeretem. A gyári Bridgestone ehhez képest nagyon ótvar volt még új korában is (200 km után el is lett passzolva).
Kinézem belőlük, hogy még a gumikból is hasznot remélve eladják őket használtan :D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 183
59 981
113
3 példa:
Fiat 500 benzines 350 €/hó évi 12 ezer km futásig, 24 ezer km esetén 400€.
Fiat 500 elektromos 399 €/hó 12 ezer km-ig és 410 € 24 ezer km-ig.
Opel Grandland benzines, automata és nem alap felszereltségű 530€ évi 12 ezer km-ig és 640 € 24 ezerig.

Köszönöm!

Nem tudom milyen az a gumi ami 30 ezret bír, nekem a Michelemben van már kb 70 ezerrel és nem tapasztaltam vele semmilyen érdemi gyengülést tapadásban, kopásban.
o_O
Nekem 30,000 km alatt simán elkopnak. De a gumi teszteken is 30,000 km körül van a prognosztizált futásteljesítmény.
Ez egy idézett egy cikkből:
"Az idén tavasszal készített ADAC teszt szerint van olyan abroncs ami közel kétszer annyi ideig fog bennünket szolgálni mint a másik.
A tesztgyőztes Michelin Primacy 3 több mint 45 ezer km-re lett hitelesítve, ezzel szemben egyik ellenfele, az Infinity Ecosis alig 25 ezret futott mielőtt ment a szemétbe."

Persze gondolom ez függ a vezetési stílustól meg a kocsi súlyától is.
De nekem az a tapasztalatom, hogy márkától függetlenül kb. 30,000 km-t bír ki egy gumi.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Persze gondolom ez függ a vezetési stílustól meg a kocsi súlyától is.
De nekem az a tapasztalatom, hogy márkától függetlenül kb. 30,000 km-t bír ki egy gumi.

Nyilván. De azt láttam a haverom új kocsiján lévő használt Bridgestoneon amiben szintén 70k volt de már szinte tükörsima, az enyémen meg épp kezdenek kinyílni a lamellák a négyévszakoson (Michelin CrossClimate+), a futófelület is alig kopott. Valamilyen más keveréket használ a Michelin, több márka (épp az említett Bridgestone) szórakozik azzal hogy nagyon jó értékeket hoz ki újonnan, amit úgy ér el hogy puha, könnyen kopó gumi alapanyot használ. A minőség pedig gyorsan esik a futásteljesítmény növekedésével.

Szerintem a mostani CC-t 100 ezerig nem is fogom cserélni, addigra meg kb. már elöregszik. Persze ezt nagyrészt pályán gyűjtötte össze, ha sok fékezés - tekergetés van gondolom gyorsabban kellene kopnia, és a kocsi sem nehéz. Próbálj meg egy Michelint szerintem, tovább fogja bírni.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 183
59 981
113
Amúgy találtam egy jó cikket:

Nekem Bridgestone Turanzám volt, itt 40400 km-t írnak rá. Nekem kb. egy 10-essel kevesebbet bírt. Tény, hogy sportosan vezetek.
A Michelinre meg tényleg 61000 km-t írnak :)
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 380
24 620
113
Köszönöm!


o_O
Nekem 30,000 km alatt simán elkopnak. De a gumi teszteken is 30,000 km körül van a prognosztizált futásteljesítmény.
Ez egy idézett egy cikkből:
"Az idén tavasszal készített ADAC teszt szerint van olyan abroncs ami közel kétszer annyi ideig fog bennünket szolgálni mint a másik.
A tesztgyőztes Michelin Primacy 3 több mint 45 ezer km-re lett hitelesítve, ezzel szemben egyik ellenfele, az Infinity Ecosis alig 25 ezret futott mielőtt ment a szemétbe."

Persze gondolom ez függ a vezetési stílustól meg a kocsi súlyától is.
De nekem az a tapasztalatom, hogy márkától függetlenül kb. 30,000 km-t bír ki egy gumi.
Még egy kis infó ide. Pl egy Fiat 500 benzines kötelező és casco egy 32 éves nőnek, ha van garázs és a km futás 12 évi és 24 év alatti nem vezeti az autót, akkor 120 és 165 €/hó között van. Tehát ezt az összeget le kell számolni a havonta fizetendő összegből egy Fiat 500-nál és azt hiszem, hogy már igen kedvező ajánlat ez. Tekintve, hogy nem kell gumizni, vizsgáztatni, szervizelni és ami szerintem igen fontos a mostani remek új autóknál, hogy ha bármi baszakodás van hibák miatt, akkor nem kap az ember agyvérzést, mert leteszi az autó, kap egy másikat és majd a cégnek a jogi osztálya eljátszik azokkal ahonnan volt az autó. Tehát nulla idegeskedés vagy aggodalom csomagot vásárolsz tulajdonképpen ennyi pénzért.
És végül a legfontosabb: több cég is van, ahol egy vagy két havi díjat kell letenni és kapod az autót, nem kell € ezreket befizetni ami aztán ott marad és bukod. 3 hónap múltával tudsz bármilyen autót váltani. Tehát ha kitalálod, hogy te májustól szeptemberig cabriózol, akkor addig le tudod váltani az 500–as cabriora aztán után ismét a bádog tetőzöl amíg rossz idő van.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Amúgy találtam egy jó cikket:

Nekem Bridgestone Turanzám volt, itt 40400 km-t írnak rá. Nekem kb. egy 10-essel kevesebbet bírt. Tény, hogy sportosan vezetek.
A Michelinre meg tényleg 61000 km-t írnak :)

Turanza volt nekem is a kocsimon, de amennyit használtam az alatt szar volt. Kanyarvadászatot én is tartok, de a kanyarban megcsúszott, ráaadásul hirtelen, jelzés nélkül. Ilyet egyetlen gumim se csinált korábban más kocsikon és a mostanin sem. Nem ezért lett cserélve, eleve négy évszakosra akartam váltani (tél kezdetén vettem át a kocsit nyári gumikkal), de Turanzához képest a négyévszakos Michelin egy hipertérugrás volt stabilitásban. Utóbb utánaolvasva teszteknek sokan panaszkodtak aquaplanningra a BS-nál, alig sikerült elpasszolni végül, de nagyon nem bántam meg.
 
  • Hűha
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 183
59 981
113
Turanza volt nekem is a kocsimon, de amennyit használtam az alatt szar volt. Kanyarvadászatot én is tartok, de a kanyarban megcsúszott, ráaadásul hirtelen, jelzés nélkül.

Én újonnan vettem, az első kb. 4-500 km-ig nagyon csúszott. Utána viszont stabil volt. Nálam az volt a gond, hogy szerintem még rajta lehetett ez a leválasztó réteg vagy mi.

Nem ezért lett cserélve, eleve négy évszakosra akartam váltani

Én meg tavaly autót váltottam így a Toyota Avensisem el lett adva a Turanzával együtt (amúgy is lekopott), a Goodyear téligumit meg külön elpasszoltam.
A mostani Honda Nexen-nel 4 évszakossal van szerelve. Azt hittem valami kínai gagyi, hát mondom ez cserés lesz.
Meglepetésemre (nyár végén vettem) melegben is elfogadható volt.
Az igazi meglepi ősszel, meg ebben az enyhe télben ért. Ugyanis esőben rohadt jól tapadt!
Komoly zuhéban autópályán se úszott fel, pedig 130 tempót simán mentem. Jól fékez, nagyon csendes is. Abszolút meglepett, kiderült, hogy koreai.
A kocsin csak az első gumi volt új, a hátsó használt volt (ugyan az mint elől). Ahogyan most nézem a hátsó lekopott teljesen, az első meg félig elkopott. Ebből gondolom, hogy ez is 30,000+ km-t bír ki nálam (kb. 18,000+ mentem eddig).
Szóval ezen a téren nem túl jó ez sem. Viszont legalább nem drága.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 622
113
Munka, hobbi, funkcionalitás és család miatt összességében egy olyan autóra van/volt szükségem, aminek van súlya azaz közel 2 tonna, összkerék hajtású, legalább 8 légzsák, minimum 240-250 Le és lehetőleg légrugós. Jaah és nagyon nem baj ha nem SUV. Ezek alapján az autók 90 százaléka kiesik. Így az említett 2 márka is. Plusz nem is a stílusom ez a két autó. Én az Audikat kedvelem igazából. Ezek miatt nem vennék.
Egyébként apósomnak egy kombi diesel Ceed van, én hoztam neki kb. 2 éve és imádja. Le nem cserélné. Szerintem is jó autó, de nem kellene.
Abszolút rendben van.

A VW konszern márkái közül az Audinak voltak egyes modelljei, amik tetszetősek voltak a szememben mind esztétikailag, mind műszakilag (öthengeres motorok, quattro, stb.)

Hogy ha eljutottam volna oda, hogy az aktuális kívánságlistámról vásárolhattam volna (most nincs, úgy látszik öregszem), akkor a fene tudja, hogy a listán szereplő Audik lettek volna e éppen kiválasztva; mindig voltak számomra legalább olyan vonzó alternatívák más márkáktól is.
Nyilván egy aktuális menetpróba döntött volna.

Amúgy - a magam "tudd, hogy hol a helyed a táplálékláncban" kategóriában is - soha nem a kelendőbb, legkelendőbb mainstream modellek tetszettek, hanem az alternatívák s így is választottam (Lada vs. Nagypolszki, Suzuki Swift vs. Albea, Vitara/Ceed vs. I30)
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
Abszolút rendben van.

A VW konszern márkái közül az Audinak voltak egyes modelljei, amik tetszetősek voltak a szememben mind esztétikailag, mind műszakilag (öthengeres motorok, quattro, stb.)

Hogy ha eljutottam volna oda, hogy az aktuális kívánságlistámról vásárolhattam volna (most nincs, úgy látszik öregszem), akkor a fene tudja, hogy a listán szereplő Audik lettek volna e éppen kiválasztva; mindig voltak számomra legalább olyan vonzó alternatívák más márkáktól is.
Nyilván egy aktuális menetpróba döntött volna.

Amúgy - a magam "tudd, hogy hol a helyed a táplálékláncban" kategóriában is - soha nem a kelendőbb, legkelendőbb mainstream modellek tetszettek, hanem az alternatívák s így is választottam (Lada vs. Nagypolszki, Suzuki Swift vs. Albea, Vitara/Ceed vs. I30)
Csak az Audi :D
Most épp egy ilyenre fáj a fogam: Audi A6 55 TFSIe, de még szoktatom magam az árához;)

Alkatilag nem igazán férek el egy Octavia méret alatt, és az összes távolkeletit szűkösnek érzem. Az új KIA/Hyundai arculat, kívülről már az én szememben is mondjuk 6,5 egy 10es skálán, de a belteret egyszerűen nem tudom megszokni. Mind kinézetben, mind logikájában nem tetszik, és én jobban szeretem az európai technikát.
De ez szubjektív nagyon, szerencsére van választék, mindenki tud választani neki tetszőt.

Apropó PHEV, nem gondolom, hogy lesz más autóm a közeljövőben mint Plugin.. Februárban tankoltam bele egy tizesért, azóta mentünk 2000 km-t, kb felét ette meg, itt a jóidő, stabilan hozza a 40-45 km hatótávot, harmad-negyedáron “tankolva”.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 380
24 620
113
Valakinek esetleg 2019-2020 körüli e-Golf tapasztalata van? Nem a hallottam vagy mesélték kategória, hanem tizenpárezer km vezetés és saját vélemény érdekelne. Előre is köszönöm!
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Apropó PHEV, nem gondolom, hogy lesz más autóm a közeljövőben mint Plugin.. Februárban tankoltam bele egy tizesért, azóta mentünk 2000 km-t, kb felét ette meg, itt a jóidő, stabilan hozza a 40-45 km hatótávot, harmad-negyedáron “tankolva”.

Nekem soha nem jött ki ezekkel a matek, akkor tud jó lenni ha a futásteljesítmény nagyon nagy része városban vagy ilyen néhány tíz kilométeres távokon, ingázásból van. Ekkor valóban megérheti.. a km-eket pályán gyűjtve már semmivel nem lesz jobb és az ég világon semmivel nem kerül kevesebbe mint egy mostani modern diesel vagy benzines.

Cserébe a PHEV bekerülési ára jellemzően nagyobb.

Az áram amit beletöltesz nincs ingyen, maximum ha van valamilyen saját töltőd + napelemed kiépítve (de az sem kevés pénz, tehát azt is elköltöd, csak más formában). Utcai töltőről pedig konkrétan ugyanannyiba kerül mint ha a folyakény dinoszauruszt töltenél bele.

Én egyelőre nem látom be miért váltanék a benzinesről (a fogyasztás miatt biztos nem, mert jó esetben is annyira piti tétel a diffi).
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 492
59 941
113
3 példa:
Fiat 500 benzines 350 €/hó évi 12 ezer km futásig, 24 ezer km esetén 400€.
Fiat 500 elektromos 399 €/hó 12 ezer km-ig és 410 € 24 ezer km-ig.
Opel Grandland benzines, automata és nem alap felszereltségű 530€ évi 12 ezer km-ig és 640 € 24 ezerig.
Érdekességképen:
A Porsche Bank ajánlata:
Ausztriâban ( google szerint) pl egy VW Golf 664 euro/ hónap, évi 6000 km-el. Plusz önrész a vollkaszkónál modelltöl függöen. Többlet km-rt fizetni kell.
Persze lehet, hogy vannak jobb ajánlatok is a piacon.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 380
24 620
113
Érdekességképen:
A Porsche Bank ajánlata:
Ausztriâban ( google szerint) pl egy VW Golf 664 euro/ hónap, évi 6000 km-el. Plusz önrész a vollkaszkónál modelltöl függöen. Többlet km-rt fizetni kell.
Persze lehet, hogy vannak jobb ajánlatok is a piacon.
Nagyjából minden osztrák bank hasonlót ajánl és égben vannak a kamatok. Ami érdekes még az Auto Abonál, hogy már itt is kezd elterjedni, de az árak még durván magasak a némethez képest. Itt egy Fiat 500 veri az 500€-t. Annyit már nem ér, de a 350, aminek a harmada a biztosítás és a casco plusz egy havi Anzahlung van… ez szerintem nem rossz ajánlat.
Ha itt is jobban elterjed ez az Abo, lecsorognak az árak akkor nagyon el fogok gondolkodni, hogy kihozok egy autót. Engem a sok okos meg a de nem a te tulajdonod duma nem érdekel, mert akkor kurvára nem az enyém az 1 milliós vezérlés csere, a 188 €-s havi biztosítás, a 2 évente gumik 7-800 €/szett áron… és sorolhatnám még oldalakon át. Viszont megtehetem, hogy novembertől márciusig valami nagyobb összkerékhajtású használok. Márciustól júniusig valami mást, nyáron talán cabriozunk 3 hónapot a gyerekekkel és megint valamire cserélünk ami télen jó. Most hasra ütök és mondok egy számot 2000 €-val járok szarabbul, de nincs semmi gondom gumira, alkarészre, szervizre, gond esetén kapok azonos kategóriájú cserét… nulla stresszt és gondok nélküli autózást kapok. Ekkora bukót talán meg tudna érni. Persze azért ezt még párszor lesz időm átfuttatni a rendszeren mire itt is a német Abo árak lesznek. Ha lesznek…

Ps. Ha pedig valaki nem kp-ra vásárol és kamatokat fizet a németeknél, akkor full szívás az autózás az Abo-hoz képest. Szerintem.
 

sixtus

Well-Known Member
2022. február 22.
2 506
18 653
113
A gumi témához.... az gáz, hogy 6 éve van nálam az autó, és ugyanazt a téligumi szettet használom azóta télen-nyáron???? :D Gondoltam már rá, hogy otthon megvágom bicskával, nagyobb legyen a minta :D Amúgy tényleg...de még nem büntettek meg :D
Télen vettem az autót, jó mély mintával, aztán lekopott ugye nyárira, most meg hááát nem tudom.... átmeneti gumi lett. A "nem használom mert vegyen rá gumit a k.anyja", és az "istenem csak ne állítson meg a rendőr" típus között.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 380
24 620
113
A gumi témához.... az gáz, hogy 6 éve van nálam az autó, és ugyanazt a téligumi szettet használom azóta télen-nyáron???? :D Gondoltam már rá, hogy otthon megvágom bicskával, nagyobb legyen a minta :D Amúgy tényleg...de még nem büntettek meg :D
Télen vettem az autót, jó mély mintával, aztán lekopott ugye nyárira, most meg hááát nem tudom.... átmeneti gumi lett. A "nem használom mert vegyen rá gumit a k.anyja", és az "istenem csak ne állítson meg a rendőr" típus között.
Ezen előszőr röhögtem. Aztán meg szörnyülködtem.