Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 958
21 765
113
Ez igaz, viszont ehhez olyan motort kell kifogni, ami valójában annyit futott, amennyit az eladó állít, valamint ez idő alatt rendesen cseréltek benne olajat is.. Tehát referencia, garancia kell az eladóra is.. Ha 150 e Ft a motor és 150 e Ft a ki és berakás kb, akkor ugyanott vagy majdnem árban..
Ilyen motorokat elég könnyen lehet találni megbízható helyekről szerencsére. Tucat motor. Felénk egy ekkora és minden extra szartól mentes motort 80-100-ért átpakolnak. Tehát 250 meg olajcsere körül vagy és a másik motor 80 körül simán el tud menni, azaz 170 meg kicsiből ki tudsz jönni. Ugyanezt az 1.2-es VW motorral megcsinálni már orosz rulett, mert az km-től függetlenül tud szar lenni sajnos.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 908
15 421
113
Pont annyira szar, mint bármi más…

Bizonyítsd be és vegyél egy Phaetont. :p

A statisztikák és a személyes tapasztalatom mást mutat. Túl sokszor ült mellettem a szervízben amin az éves olajcserémmel épp letudtam a karbantartás egy-egy megnyúlt arcú VW tulaj, akivel épp közölték hogy ezér-azér ez most nyolc kiló lesz. De itt van @nyugger is még te is azt tanácsoltad hogy adjon túl a 1,4 TSI-n mert jobb nem csak szarabb lesz, meg épp most hogy milyen jó megoldás a motorcsere. Hát kösz, ez max. ennél a cégcsoportnál normális. Jön be a fészes márkacsopinkba az ex-VWs gyerek és első kérdése hogy ezek itt mennyi olajat esznek, mert amit ő használt az 1-2 liter / 1000 km , aztán meglepődik hogy bocs de itt ilyen hírből sincs, csak neki eddig ez volt a normális (visszagondolva vagy 20+ éve az első találkozásom a VW márkával is az volt hogy a srác aki vitt minket félúton megállt a benzinkúton olajat venni meg utántölteni...). Beállsz egy parkolóba és a fekete foltokból meg fogod tudni hol állt egy Volkswagen. Rákeresel a DSG-re a googlin és az első javaslat az, hogy "javítás"...

Szóval kösz de ebből nem kérek, és azt sem hiszem el hogy ez is csak pont ugyanolyan szar mint bármi más, hacsak a bármi más alatt nem a hűtővizet repedt hengerekkel 5 éves korára elfosó bajor csodákat értjük..

Vannak objektív, nagymintavételes statisztikák is, ott is nagyon kapaszkodik, max. a kiskocsik jutnak be.. a megbízhatósági top 100-ba.


 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 958
21 765
113
Bizonyítsd be és vegyél egy Phaetont. :p

A statisztikák és a személyes tapasztalatom mást mutat. Túl sokszor ült mellettem a szervízben amin az éves olajcserémmel épp letudtam a karbantartás egy-egy megnyúlt arcú VW tulaj, akivel épp közölték hogy ezér-azér ez most nyolc kiló lesz. De itt van @nyugger is még te is azt tanácsoltad hogy adjon túl a 1,4 TSI-n mert jobb nem csak szarabb lesz, meg épp most hogy milyen jó megoldás a motorcsere. Hát kösz, ez max. ennél a cégcsoportnál normális. Jön be a fészes márkacsopinkba az ex-VWs gyerek és első kérdése hogy ezek itt mennyi olajat esznek, mert amit ő használt az 1-2 liter / 1000 km , aztán meglepődik hogy bocs de itt ilyen hírből sincs, csak neki eddig ez volt a normális (visszagondolva vagy 20+ éve az első találkozásom a VW márkával is az volt hogy a srác aki vitt minket félúton megállt a benzinkúton olajat venni meg utántölteni...). Beállsz egy parkolóba és a fekete foltokból meg fogod tudni hol állt egy Volkswagen. Rákeresel a DSG-re a googlin és az első javaslat az, hogy "javítás"...

Szóval kösz de ebből nem kérek, és azt sem hiszem el hogy ez is csak pont ugyanolyan szar mint bármi más, hacsak a bármi más alatt nem a hűtővizet repedt hengerekkel 5 éves korára elfosó bajor csodákat értjük..

Vannak objektív, nagymintavételes statisztikák is, ott is nagyon kapaszkodik, max. a kiskocsik jutnak be.. a megbízhatósági top 100-ba.


Kicsemegézted a szarokat haver… :D
Szóval próbálom sorjában. Phaeton, kurva jó autó, ha a már mindenben bizonyított 3.0 tdi ketyeg benne. Az 5.0 tdi… mertek nagyot álmodni és szar lett. Ez ilyen. Ami a celeb barátunkat illeti, igen szintén belenyúlt a szarba. De pont ennyire nyúlt bele, aki a Ford Focusokat vette. Volt olyan év, hogy a Dorotheumba 10-12 benzines Focus várt árverésre minden második hónapban és mind motorhibás volt. Renault 1.6 hdi-ket el se kezdjük írni… Tehát nem csak a VW konszern szokása szart gyártani. Minden autógyár profi a szar gyártásában aztán a szalonok meg a lehető legtöbb vagy teljes költség tulajokra hárításában jeleskednek.
Szóval nem sztárolám vagy szopkodnám fel a VAG csoport autóit, de a többi sem igazán brillírozik. Egyébént pedig szerintem rengeteg autónál -gyártótól függetlenül- az a baj, hogy mire egy magyar család hozzá tud jutni és örömmel használná amiért megdolgozott azt már egy német család, két török meg egy szerb lerúgta és nem autót hanem problémát vásárolnak. Ilyen ha valakinek nincs új vagy 2-4 éves autóra pénze sajnos.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 685
55 477
113
Vannak ismerösöm Nèmetországban, aki vesz egy nagy német 8-10 éves kocsit ( hetes BMW stb), mennek vele max 2 évet, eladjâk annyièrt amennyièrt vették és kezdik újra. Néha persze beüthet valami galiba, de többnyire problémamentes a 2 év és mindig szép, kényelmes kocsival járnak, amin nem látszik a 10 év. Ö élvezi a kocsi keresést, vâsárlâst, eladâst. ( Mondjuk, én meg pont nem)
Mâsik csak új Mercedes E-Klassét vesz mindig 15-18 év után. Most hajtja 77 évesen a negyedik kocsiját amióta befejzte az egyetemet. Mint diák, neki is voltak mindenféle roncsai, persze.
Legtöbb ismerösöm fiatal, 1-2 èves középnagy német kocsit vesz és megy vele 8-10 èvet, az kb 160-180000 km.Akor becseréli megint egy 1-2 évesre.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 433
55 344
113
. X év múlva pedig ez a dolog be is érett és ma már “átlagjóska” BMW X6-ban üldögél szedán helyett és nem azért mert anyagi helyzete ennyire javult volna, hanem… mutatom miért:

Ebbe az a jó, hogy több, mint két tonna, de legalább hátul csak fej nélküli emberek tudnak utazni.
Ültem X6-ban (első gen) és ritka nyomorult szűk belsejű autó, főleg hátul. Elől a méretéhez képest, hátul meg minden mérce szerint nyomi. De legalább szar belőle a kilátás is.

Amúgy ilyen téren a legnagyobb szarkupac a Hummer H2 volt.
Többször ültem már benne.... Borzasztóan rosszul látni belőle az autót, batár nagy , de legalább belül nagyon szűk a méretéhez képest. Igaz itt van hátul fejtered az X6-al ellentétben. Amúgy irgalmatlanul gagyi belülről. Nem hittem el, hogy ez ennyire szar.

Régebben a toyota szalonban és most a honda szalonban is, szervízekkel végig ülöm az összes kocsit.
Gyakorlatilag az egyetlen kocsi amit hajlandó lettem volna megvenni újonnan (ha lenne rá pénzem) az a Camry.
Az összes többit visszalépésnek éreztem!
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 433
55 344
113
Azért finomítanám,mert egy 2010-es Italia Independentről beszélünk.

Milyen motorral?

Kicsemegézted a szarokat haver… :D

A VW-k alapvetően hátul kullognak a megbízhatósági rangsorban.
Családon belül, sajnos (apám mindent elhitt az idióta autós újságoknak) volt két fosvágen és volt/van két ford is.
A két fosvágennél szarabb autónk még nem volt. Polo meg Golf... Én odáig nem hittem el, hogy létezik olyan szívó benzines kocsi ami javíthatatlanul szar. Hát a VW tudott ilyet is gyártani. Polóból pl. folyt a rozsda stb... (pedig a Poló nem volt idős kocsi)
És apám is tipikus tulaj volt, vagyis letagadta a hibákat Önmagának is, mert nem ismerné be, hogy tévedett.
Utólag amikor már nem voltak meg, persze mondta, hogy ez is szar volt meg az is...
A Skoda Octavia 1.6FSI műszakilag relatív stabil volt. Legalább motorikusan. Igaz gyengébb volt mint a Toyotám és 2 literrel többet evett annál ha én használtam, mind ezt egy könnyebb kasztniban XD
De a többi VW termékkel ellentétben legalább nem szarta a motor össze magát.
Csak egyéb dolgok koptak, málottak, vagy szartak be rajta.
Ford Focus mikor vettük, akkor pár éves volt, dízel, szintén beteg ágy.
Szerencsére a sokadik faceliftes, utolsó szériás Mondeo már elfogadható. Dízel az is, de nem kell folyton szervízbe hordani.

Most az ismerősök "dájcse prémium" kalandjait nem írnám le újra....
És azt se mondom, hogy minden Japán meg koreai jó lenne. (Ismerek Nissan tulajt is, szegény XD)
De azért az autós újságírás, ahol a VW konszern fizette az újságírókat, akiknek preparált autókat küldtek a tesztekre, nem is létező felszereltségi szintekkel, azok nagyon sokat tettek a hamis kép kialakulásáért. Szerintem.
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
3 459
16 824
113
Milyen motorral?



A VW-k alapvetően hátul kullognak a megbízhatósági rangsorban.
Családon belül, sajnos (apám mindent elhitt az idióta autós újságoknak) volt két fosvágen és volt/van két ford is.
A két fosvágennél szarabb autónk még nem volt. Polo meg Golf... Én odáig nem hittem el, hogy létezik olyan szívó benzines kocsi ami javíthatatlanul szar. Hát a VW tudott ilyet is gyártani. Polóból pl. folyt a rozsda stb... (pedig a Poló nem volt idős kocsi)
És apám is tipikus tulaj volt, vagyis letagadta a hibákat Önmagának is, mert nem ismerné be, hogy tévedett.
Utólag amikor már nem voltak meg, persze mondta, hogy ez is szar volt meg az is...
A Skoda Octavia 1.6FSI műszakilag relatív stabil volt. Legalább motorikusan. Igaz gyengébb volt mint a Toyotám és 2 literrel többet evett annál ha én használtam, mind ezt egy könnyebb kasztniban XD
De a többi VW termékkel ellentétben legalább nem szarta a motor össze magát.
Csak egyéb dolgok koptak, málottak, vagy szartak be rajta.
Ford Focus mikor vettük, akkor pár éves volt, dízel, szintén beteg ágy.
Szerencsére a sokadik faceliftes, utolsó szériás Mondeo már elfogadható. Dízel az is, de nem kell folyton szervízbe hordani.

Most az ismerősök "dájcse prémium" kalandjait nem írnám le újra....
És azt se mondom, hogy minden Japán meg koreai jó lenne. (Ismerek Nissan tulajt is, szegény XD)
De azért az autós újságírás, ahol a VW konszern fizette az újságírókat, akiknek preparált autókat küldtek a tesztekre, nem is létező felszereltségi szintekkel, azok nagyon sokat tettek a hamis kép kialakulásáért. Szerintem.
3.2 V6 JTS 260 paci.
 
  • Imádom
Reactions: fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 368
10 838
113
Kicsemegézted a szarokat haver… :D
Szóval próbálom sorjában. Phaeton, kurva jó autó, ha a már mindenben bizonyított 3.0 tdi ketyeg benne. Az 5.0 tdi… mertek nagyot álmodni és szar lett. Ez ilyen. Ami a celeb barátunkat illeti, igen szintén belenyúlt a szarba. De pont ennyire nyúlt bele, aki a Ford Focusokat vette. Volt olyan év, hogy a Dorotheumba 10-12 benzines Focus várt árverésre minden második hónapban és mind motorhibás volt. Renault 1.6 hdi-ket el se kezdjük írni… Tehát nem csak a VW konszern szokása szart gyártani. Minden autógyár profi a szar gyártásában aztán a szalonok meg a lehető legtöbb vagy teljes költség tulajokra hárításában jeleskednek.
Szóval nem sztárolám vagy szopkodnám fel a VAG csoport autóit, de a többi sem igazán brillírozik. Egyébént pedig szerintem rengeteg autónál -gyártótól függetlenül- az a baj, hogy mire egy magyar család hozzá tud jutni és örömmel használná amiért megdolgozott azt már egy német család, két török meg egy szerb lerúgta és nem autót hanem problémát vásárolnak. Ilyen ha valakinek nincs új vagy 2-4 éves autóra pénze sajnos.
Milyen motorral?



A VW-k alapvetően hátul kullognak a megbízhatósági rangsorban.
Családon belül, sajnos (apám mindent elhitt az idióta autós újságoknak) volt két fosvágen és volt/van két ford is.
A két fosvágennél szarabb autónk még nem volt. Polo meg Golf... Én odáig nem hittem el, hogy létezik olyan szívó benzines kocsi ami javíthatatlanul szar. Hát a VW tudott ilyet is gyártani. Polóból pl. folyt a rozsda stb... (pedig a Poló nem volt idős kocsi)
És apám is tipikus tulaj volt, vagyis letagadta a hibákat Önmagának is, mert nem ismerné be, hogy tévedett.
Utólag amikor már nem voltak meg, persze mondta, hogy ez is szar volt meg az is...
A Skoda Octavia 1.6FSI műszakilag relatív stabil volt. Legalább motorikusan. Igaz gyengébb volt mint a Toyotám és 2 literrel többet evett annál ha én használtam, mind ezt egy könnyebb kasztniban XD
De a többi VW termékkel ellentétben legalább nem szarta a motor össze magát.
Csak egyéb dolgok koptak, málottak, vagy szartak be rajta.
Ford Focus mikor vettük, akkor pár éves volt, dízel, szintén beteg ágy.
Szerencsére a sokadik faceliftes, utolsó szériás Mondeo már elfogadható. Dízel az is, de nem kell folyton szervízbe hordani.

Most az ismerősök "dájcse prémium" kalandjait nem írnám le újra....
És azt se mondom, hogy minden Japán meg koreai jó lenne. (Ismerek Nissan tulajt is, szegény XD)
De azért az autós újságírás, ahol a VW konszern fizette az újságírókat, akiknek preparált autókat küldtek a tesztekre, nem is létező felszereltségi szintekkel, azok nagyon sokat tettek a hamis kép kialakulásáért. Szerintem.
Ahogy a múltkor már írtam; én nem vagyok elfogult - utálom a VW-ket, mint a...a...azt.
Soha a bánatban nem kéne, mert a külső-belső formatervüktől életunt leszek, az általam látogatott szalonokban, szervizekben meg mind a dizájn rideg, mind az alkalmazottak németes lekezelő tudatállapota taszító.
Az árképzés meg egyenesen gusztustalan. Főleg, hogy ma már gyakorlatilag semmivel nem különb minőségűek, mint a többi kommersz márka.
Hol vannak ma már a régi, jogosan legendás Golfoktól, Passatoktól minőségben!?

DE arra is emlékezzetek, hogy azt is leírtam, hogy dolgoztam Többféle Golf IV-el, (illetve most az e-Golffal) illetve platformtársaival (Octavia, Altea XL, Jetta) s nálunk kulcsos rendszerben is zokszó nélkül bírták a tiprást 300 ezer kilométer felett is.
Nálam soha egyik sem robbant le - egészen az e-Golfig... (igaz, szinte az összes többi márka/típus sem robbant le a Nysan kívül...)
Az 1.6 16V-k zabálták az üzemanyagot (a Nissan Primeráknak csak távolról integethettek), a váltó áttételei idiótán vannak elosztva, meg üvöltve forogtak az autópályán a röhelyesen rövid végáttételeikkel, szóval utálatos vala.

Tehát nekem az általam hajtott VW-kel a legutóbbiig megbízhatóságban semmi bajom nem volt, de a formaterv és az eladási illetve szerviz árképzés együtt mindig is túl sok volt lélektanilag...

Nem mondhatjátok, hogy nem vagyok objektív.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 433
55 344
113
Tehát nekem az általam hajtott VW-kel a legutóbbiig megbízhatóságban semmi bajom nem volt,

Megállni alattunk se állt meg egyik se, de az tök átlagos volt, hogy a műszerfalon világított valami.
Vagy olajat evett, vagy vízet, vagy egybe folyt a kettő, vagy egy henger nem ment, vagy az üzemanyag tank kirohadt, 100-as prémium kell bele, mert nem bírja az etanolt , az E15-sem XD
És oké, a Golf az öreg volt és lepukkant, de a Póló az akkor relatív keveset futott és fiatal autó volt. Mégis egy határ szar volt.
Tudom két elemes minta, de azért elég sokan sokszor panaszkodtak nekem hasonlóan.

Az 1.6 16V-k zabálták az üzemanyagot

Igen, az 1.6FSI megbízható volt, de nagyon elavult. A skodában is zabálta a benzint.