Azért finomítanám,mert egy 2010-es Italia Independentről beszélünk.
Milyen motorral?
Kicsemegézted a szarokat haver…
A VW-k alapvetően hátul kullognak a megbízhatósági rangsorban.
Családon belül, sajnos (apám mindent elhitt az idióta autós újságoknak) volt két fosvágen és volt/van két ford is.
A két fosvágennél szarabb autónk még nem volt. Polo meg Golf... Én odáig nem hittem el, hogy létezik olyan szívó benzines kocsi ami javíthatatlanul szar. Hát a VW tudott ilyet is gyártani. Polóból pl. folyt a rozsda stb... (pedig a Poló nem volt idős kocsi)
És apám is tipikus tulaj volt, vagyis letagadta a hibákat Önmagának is, mert nem ismerné be, hogy tévedett.
Utólag amikor már nem voltak meg, persze mondta, hogy ez is szar volt meg az is...
A Skoda Octavia 1.6FSI műszakilag relatív stabil volt. Legalább motorikusan. Igaz gyengébb volt mint a Toyotám és 2 literrel többet evett annál ha én használtam, mind ezt egy könnyebb kasztniban XD
De a többi VW termékkel ellentétben legalább nem szarta a motor össze magát.
Csak egyéb dolgok koptak, málottak, vagy szartak be rajta.
Ford Focus mikor vettük, akkor pár éves volt, dízel, szintén beteg ágy.
Szerencsére a sokadik faceliftes, utolsó szériás Mondeo már elfogadható. Dízel az is, de nem kell folyton szervízbe hordani.
Most az ismerősök "dájcse prémium" kalandjait nem írnám le újra....
És azt se mondom, hogy minden Japán meg koreai jó lenne. (Ismerek Nissan tulajt is, szegény XD)
De azért az autós újságírás, ahol a VW konszern fizette az újságírókat, akiknek preparált autókat küldtek a tesztekre, nem is létező felszereltségi szintekkel, azok nagyon sokat tettek a hamis kép kialakulásáért. Szerintem.