Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
Áhh ezen én már meg sem lepődök, ma is épp egy fél litert töltöttem rá :D

Amúgy olajfogyasztás update: Az 5W40 trükk úgy tűnik mégis működik, mivel egészen pár héttel ezelőttig alig kellett utána tölteni (csak pár decit összesen), cserébe mikor már közeledett az olajcsere kilométere hirtelen megint megjött az étvágya. De jövő héten megy szerelőhöz, plusz akkor már váltóolajat is cseréltetek benne mert ártani csak nem árt.
Milyen gép? A vastagabb olaj sose oldja meg a dolgot, mindig mechanikai hiba van mögötte.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Áhh ezen én már meg sem lepődök, ma is épp egy fél litert töltöttem rá :D

Amúgy olajfogyasztás update: Az 5W40 trükk úgy tűnik mégis működik, mivel egészen pár héttel ezelőttig alig kellett utána tölteni (csak pár decit összesen), cserébe mikor már közeledett az olajcsere kilométere hirtelen megint megjött az étvágya. De jövő héten megy szerelőhöz, plusz akkor már váltóolajat is cseréltetek benne mert ártani csak nem árt.
Akkor talán a 10W40 még jobban bejönne, különösen télen. Az öregebb (vagy szinplán csak szarabb) már kopottabb motorok esetén mindig egyel vastagabb olajat szoktak ajánlani, mert az nehezebben megy át a kikopott réseken. Az 5W40 esetén ugye az első viszkozitási érték a téli hidegben az olaj ellenállását jellemzi.
A japán autókba már a régi 1999-es Corollámba is gyári előírás 5W30 -volt. A magyar autószerelők meg előszeretettel szerettek akkoriban 10W40-et a motorokba beletölteni, mert általában ilyen kellett minden európai kocsiban. Így hát a hordós vásárláskor egyértelműen olyat rendeltek, az állt a műhely sarkában.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 220
113
A japán autókba már a régi 1999-es Corollámba is gyári előírás 5W30 -volt. A magyar autószerelők meg előszeretettel szerettek akkoriban 10W40-et a motorokba beletölteni, mert általában ilyen kellett minden európai kocsiban. Így hát a hordós vásárláskor egyértelműen olyat rendeltek, az állt a műhely sarkában.

Az 1.33-as Toyota motorokat is ezzel ölték meg a kedves szerelők....
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 000
31 081
113
Még mindig nem tudtad valakire rámelegíteni a német csodát? :)
Pepsi Béla után "ameddig tart a bor, addig megyek" :D Meg amúgy tényleg ezen túl semmi más baja nincsen, szóval amíg nincs addig így ezzel meg tudok békélni. De ha nagyobb gixer lesz akkor persze csere, talán Mazda fele kacsingatnék
Milyen gép? A vastagabb olaj sose oldja meg a dolgot, mindig mechanikai hiba van mögötte.
Golf VII, 2014 novemberi gyártás, 1,4 TSI CXSA motorkóddal (ahogy írtad előbb már az 1395 köbcentis alublokkos), most olyan 156 ezer kilométerrel. Előző olaj Total volt, mostani Motul
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
Az 1.33-as Toyota motorokat is ezzel ölték meg a kedves szerelők....
Így van, a vastagabb olaj nem jut át a vékony olajjáratokon, nem tudja kimosni a kokszot az olajlehúzó gyűrüknek a kis járataiból, azok így beszorulnak és nem
húzzák le az olajat, és tovább kokszolódnak..
Arról nem is beszélve, hogy általában a vastagabb olajok nem tartalmazzák azokat az adalékokat amiket a gyár előír..
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
Golf VII, 2014 novemberi gyártás, 1,4 TSI CXSA motorkóddal (ahogy írtad előbb már az 1395 köbcentis alublokkos), most olyan 156 ezer kilométerrel. Előző olaj Total volt, mostani Motul
A Motul sokkal jobb olaj a VW-be. Én 5W30 8100 X-Clean használtam az enyémben.
Arra figyelj, hogy VW 504.00 vagy 507.00 specifikációt tudja az olaj. Jah és 10 max 15 ezernél csere.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
Dede. Ez egy régi trükk volt öreg műhelymatuzsálemeknél.
Igen ismerem én is, csak nem ezekre a feltöltött motorokra, a turbo kenése miatt magasabb az olajhőmérséklet (az 1.4 TSi csapva mondjuk 150el tartósan siman 120 fokos) és lekokszolja a vastagabb olajat, eltömve a járatokat.
egy régi szívónál működhetett ez a trükk, de mostmár nem.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Így van, a vastagabb olaj nem jut át a vékony olajjáratokon, nem tudja kimosni a kokszot az olajlehúzó gyűrüknek a kis járataiból, azok így beszorulnak és nem
húzzák le az olajat, és tovább kokszolódnak..
Arról nem is beszélve, hogy általában a vastagabb olajok nem tartalmazzák azokat az adalékokat amiket a gyár előír..
Ez OK, új autók esetén, de egy szétkopott esetén már nem gondolom, hogy akkora tragédia lenne.
Jah és 10 max 15 ezernél csere.
Maradjunk csak inkább a 10.000/1év-nél! :oops:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Igen ismerem én is, csak nem ezekre a feltöltött motorokra, a turbo kenése miatt magasabb az olajhőmérséklet (az 1.4 TSi csapva mondjuk 150el tartósan siman 120 fokos) és lekokszolja a vastagabb olajat, eltömve a járatokat.
egy régi szívónál működhetett ez a trükk, de mostmár nem.
Bocs! Nekem még az volt meg, hogy @nyugger -nek még valami őskövület Golfja van.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 386
24 723
113
Áhh ezen én már meg sem lepődök, ma is épp egy fél litert töltöttem rá :D

Amúgy olajfogyasztás update: Az 5W40 trükk úgy tűnik mégis működik, mivel egészen pár héttel ezelőttig alig kellett utána tölteni (csak pár decit összesen), cserébe mikor már közeledett az olajcsere kilométere hirtelen megint megjött az étvágya. De jövő héten megy szerelőhöz, plusz akkor már váltóolajat is cseréltetek benne mert ártani csak nem árt.
Én továbbra is azt mondom, hogy használd amilyen keveset csak lehet, simogasd és puszilgasd, hogy ne nálad fossa össze magát és olyan gyorsan add el ahogy csak tudod… :D

Ps. Állítólag a celebek meg szagértők verdáit jobban viszik… :D
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Akkor talán a 10W40 még jobban bejönne, különösen télen. Az öregebb (vagy szinplán csak szarabb) már kopottabb motorok esetén mindig egyel vastagabb olajat szoktak ajánlani, mert az nehezebben megy át a kikopott réseken. Az 5W40 esetén ugye az első viszkozitási érték a téli hidegben az olaj ellenállását jellemzi.
A japán autókba már a régi 1999-es Corollámba is gyári előírás 5W30 -volt. A magyar autószerelők meg előszeretettel szerettek akkoriban 10W40-et a motorokba beletölteni, mert általában ilyen kellett minden európai kocsiban. Így hát a hordós vásárláskor egyértelműen olyat rendeltek, az állt a műhely sarkában.

A régi Hondámba, ami idén lesz 30 éves (igaz pár éve már csak a sarokban áll, nincs időm vele foglalkozni) gyakorlatilag az egész élettartama alatt csak 10W40 ment. Kutya baja a motornak, pedig kapott az élettől rendesen, egyszer elszállt a vízpumpa, egyszer a radiátor lyukadt ki, valaszínűleg egyszerűen elöregedtek és nem voltak rendesen cserélve. De az olajat sosem ette, betonbiztos kocsi volt, bármikor, bárhova elindultam vele bátran (és valszeg még mindig az, a gumialkatrészek azonban ennyi idősen elkezdtek öregedni, össze menni), negédes mosollyal nézve az út szélén ledöglő állítólag nagyon prémium márkákat.

A klíma pl. vagy 20 évig (!!) nem is volt utántöltve, akkorra már lement a gáz 60%-ra, úgyhogy most megint jó lesz egy darabig. Vezetni is nagyon jó volt, a kettős keresztlengőkaros, multilinkes futómű tétre a dolgát (arra azért már ráférne egy teljes felújítás) mostanra meg már kifejezetten vicces élmény a sok felfújt, bunker ablakos kocsi között, mert egy nagy üvegház azokhoz képest, akkora ablakokkal amiből mindent is lehet látni, a fejem az ő övvonala magasságában van, a seggem pedig érzésre a metrón utazik. :D

Ezeknek a régi motoroknak ez volt az előírás, erre is voltak méretetezve, lehetett különféle más olajat is belerakni, hőmérsékleti környezettől függően, de a 10W40 volt amit a gyár is a legszélesebb tartományra, télre-nyárra ajánlott.

A mostaniak viszont már annyira szűk tűréssel épülnek, hogy szinte vizet töltesz rá, ilyen 0W20 meg ilyeneket. De ennek ez az üzemeltetési előírása, a másiknak meg amaz, egyszerűen azt kell belerakni, amit a gyár előírt, talán jobban tudják. Amelyik meg elkezdte enni az olajat, arra nincs trükk, sajnos nem lesz jobb.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 220
113
Golf VII, 2014 novemberi gyártás, 1,4 TSI CXSA motorkóddal (ahogy írtad előbb már az 1395 köbcentis alublokkos),

És ez már a jó motoros. Most képzeld el az előzővel :D
(Én azt hittem neked a régebbi 1.4-van.)

De ha nagyobb gixer lesz akkor persze csere, talán Mazda fele kacsingatnék

Te úgy látszik szeretsz veszélyesen élni :D
Legújabb mazdákat szintén nem ismerem, de amikor kijött a 6-os mazda ismerősöm vett. 3 évesen, rozsdás alvázzal adták el.
Állítólag nagyon rohadósak.
A skyactive-X motorok is inkább papíron jók, azoknak is vannak egyedi nyűgjeik.
De persze nincs tökéletes kocsi. És mindenki azzal járjon ami neki tetszik!
Én ezért bírom az alfásokat! :D
Volt osztálytársamnak volt egy 156-osa. Mindig beszart valami benne.
De gyönyörű belseje volt. Néha csak kiment a kocsihoz az udvaron, beleült és csak ücsörgött benne. Mert szerette.
Mondjuk többet járt HÉV-el melózni, mint a kocsival, de ettől függetlenül imádta. Mert szerelem volt neki :cool:
Nem mindig kellenek a racionális érvek. Néha csak élvezni kell az életet, meg a közelben munkát keresni :)
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 386
24 723
113
És ez már a jó motoros. Most képzeld el az előzővel :D
(Én azt hittem neked a régebbi 1.4-van.)



Te úgy látszik szeretsz veszélyesen élni :D
Legújabb mazdákat szintén nem ismerem, de amikor kijött a 6-os mazda ismerősöm vett. 3 évesen, rozsdás alvázzal adták el.
Állítólag nagyon rohadósak.
A skyactive-X motorok is inkább papíron jók, azoknak is vannak egyedi nyűgjeik.
De persze nincs tökéletes kocsi. És mindenki azzal járjon ami neki tetszik!
Én ezért bírom az alfásokat! :D
Volt osztálytársamnak volt egy 156-osa. Mindig beszart valami benne.
De gyönyörű belseje volt. Néha csak kiment a kocsihoz az udvaron, beleült és csak ücsörgött benne. Mert szerette.
Mondjuk többet járt HÉV-el melózni, mint a kocsival, de ettől függetlenül imádta. Mert szerelem volt neki :cool:
Nem mindig kellenek a racionális érvek. Néha csak élvezni kell az életet, meg a közelben munkát keresni :)
Igy lesz @nyugger is. Kimegy, csak beleül… de nem szerelemből, hanem mert nem indul többet… :D
 

sixtus

Well-Known Member
2022. február 22.
2 550
18 869
113
És ez már a jó motoros. Most képzeld el az előzővel :D
(Én azt hittem neked a régebbi 1.4-van.)



Te úgy látszik szeretsz veszélyesen élni :D
Legújabb mazdákat szintén nem ismerem, de amikor kijött a 6-os mazda ismerősöm vett. 3 évesen, rozsdás alvázzal adták el.
Állítólag nagyon rohadósak.
A skyactive-X motorok is inkább papíron jók, azoknak is vannak egyedi nyűgjeik.
De persze nincs tökéletes kocsi. És mindenki azzal járjon ami neki tetszik!
Én ezért bírom az alfásokat! :D
Volt osztálytársamnak volt egy 156-osa. Mindig beszart valami benne.
De gyönyörű belseje volt. Néha csak kiment a kocsihoz az udvaron, beleült és csak ücsörgött benne. Mert szerette.
Mondjuk többet járt HÉV-el melózni, mint a kocsival, de ettől függetlenül imádta. Mert szerelem volt neki :cool:
Nem mindig kellenek a racionális érvek. Néha csak élvezni kell az életet, meg a közelben munkát keresni :)
Jelen 2007-es 147 :D (sose állt meg alattam...más alatt sem, míg nálam volt-van) 1.9 Jtdm 8 v
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 446
36 488
113
A reptéri vasútnak csak úgy lenne értelme ha bekapcsolódik az országos hálozattba. Más különben egy kibaszott drága látvány beruházás....
Ahhoz hogy bekapcsolódjon ahhoz a nagy Burmát is részben fel kell éleszteni.

Azt már nem fogják feléleszteni soha, megmondta Vitézy is Bencének.
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 442
19 814
113
Milyen gép? A vastagabb olaj sose oldja meg a dolgot, mindig mechanikai hiba van mögötte.
A C Merci 2.0 szívódiesel motorja egymillió km után sem fogyasztott mérhető mennyiséget olajból, mindíg a pálca max - 1 mm-re töltöttem és pár 1000 km-enként ellenőriztem.
Hogy ilyen, kopásálló motorokat tudjunk használni, csak a gyári akaraton múlik mint a példa mutatja, a technológia több mint 40 éves... Persze mindíg minőségi olajat kapott ( sosem Tacskó gazdaságost...).
A kocsit most a gyerekeim hajtják, nemrég töltötte be a 31. életévét..
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
A C Merci 2.0 szívódiesel motorja egymillió km után sem fogyasztott mérhető mennyiséget olajból, mindíg a pálca max - 1 mm-re töltöttem és pár 1000 km-enként ellenőriztem.
Hogy ilyen, kopásálló motorokat tudjunk használni, csak a gyári akaraton múlik mint a példa mutatja, a technológia több mint 40 éves... Persze mindíg minőségi olajat kapott ( sosem Tacskó gazdaságost...).
A kocsit most a gyerekeim hajtják, nemrég töltötte be a 31. életévét..
Ebben egyetertünk, régen minden jobb volt ;)
Az első autóm egy ‘91-es Mazda 626 szívódízel volt, apám taxizott vele, én örököltem meg tőle 700k km-el.

Egyrészt nem éri meg a gyártóknak ennyire tartós motorokat gyártani, mert akkor ki venné az újat?
Másrészt, egy szívódízelben egészen más hatások érik az olajat mint egy turbó benzinesben. Hőmérséklet, nyomások, fordulatszám..
Meg ritkán mész a régi C mercivel tartós 160 korül, néha belenyalva a 200-ba, most ez meg mindennapos.
A hülye EU-s előírásokról, meg ne is beszéljünk, amik megölték az egyszerű motorokat.

Csak érdekesség képpen, az F1ben most úgy emlékszem, hogy 0.6 liter/100km a limit az olajfogyasztásra.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 386
24 723
113
Egyrészt nem éri meg a gyártóknak ennyire tartós motorokat gyártani, mert akkor ki venné az újat?
Másrészt, egy szívódízelben egészen más hatások érik az olajat mint egy turbó benzinesben. Hőmérséklet, nyomások, fordulatszám..
Szerintem a gyártók csinálnának még jó és stabilan tartós motorokat, de a sok faszfej szabályozás miatt nagyon beszűkültek a kehetőségeik
Meg ritkán mész a régi C mercivel tartós 160 korül, néha belenyalva a 200-ba, most ez meg mindennapos.
Ti autópályán nem szoktatok menni? :D
Csak érdekesség képpen, az F1ben most úgy emlékszem, hogy 0.6 liter/100km a limit az olajfogyasztásra.
Majdnem jól emlékeztél. A FIA korlátozta, ez szerint pedig nem fogyaszthat többet körönként 0.06 liternél és 1.2 liternél 100 kilométerenként.