Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 491
25 241
113
Ja...ezek a modern rendszerek...qrva drágák...az elektromosnak...hát nem sok értelmét látom, de mindegy...akkor már inkább tárcsafék, hogy a pöpec felniket ne koptasd széjjel...meg ugye a fékerő...ez legalább jó méret? :)
Nem is lenne rá szükségem. Szerintem senkinek sincs, kivéve aki pro tour-ban versenyez.
De az tény, hogy pontosan vált egy szempillantás alatt, plusz nem is engedi a keresztbe váltást.
Tárcsa nem kell. Sznob vagyok (tehát Campa) és konzervatív (tehát patkófék).
Mi volt a problémája? Amúgy YTn szerintem fent van...csak a végállást kell kalibrálni onnan tud mindent, persze az aksira oda kell figyelni, meg a zakóra...
Campa EPS v2 volt rajta. Ez kb 8 éves. Megadta magát az akksi.
De az nem csak akksi, mert van neki agya is (rohadjon meg). A hátső váltót nem volt hajlandó meg se mozdítani.
Öreg már. Egy akkutól azért nem lehet csodát várni ha ennyi idős.
De legalább nagy halálában ki is sütötte magát valószínűleg, és ki nyírta még a jobb fékváltókart is.
Néztem ebayen, de v2-höz még horrorabb az alkatrész - már ha van.
V3 -hoz inkább van, de itt is az akksi ~140000, a fékváltókar ~120000, meg még kell egy töltő is, ami ~40000.

Aztán, hogy mi a szar kerül egy töltőn ennyibe, azt nem tudom. De olyan elcseszett kis lófing csatija van,
amit csak egy féleképp lehet bedugni... de cserébe ha elcseszed, akkor a négy kis ér fullra elhajlik.
És más töltővel nem is kompatililis. Javítani persze nem lehet, mert olyan vékonyak az erek, hogy elég...

De mázli volt, hogy akit ajánlottak szerelő, aki ért is a Campához, nála van egy v2-as szett, amit 290-ért odaad.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 977
35 173
113
Nem is lenne rá szükségem. Szerintem senkinek sincs, kivéve aki pro tour-ban versenyez.
De az tény, hogy pontosan vált egy szempillantás alatt, plusz nem is engedi a keresztbe váltást.
Tárcsa nem kell. Sznob vagyok (tehát Campa) és konzervatív (tehát patkófék).

Campa EPS v2 volt rajta. Ez kb 8 éves. Megadta magát az akksi.
De az nem csak akksi, mert van neki agya is (rohadjon meg). A hátső váltót nem volt hajlandó meg se mozdítani.
Öreg már. Egy akkutól azért nem lehet csodát várni ha ennyi idős.
De legalább nagy halálában ki is sütötte magát valószínűleg, és ki nyírta még a jobb fékváltókart is.
Néztem ebayen, de v2-höz még horrorabb az alkatrész - már ha van.
V3 -hoz inkább van, de itt is az akksi ~140000, a fékváltókar ~120000, meg még kell egy töltő is, ami ~40000.

Aztán, hogy mi a szar kerül egy töltőn ennyibe, azt nem tudom. De olyan elcseszett kis lófing csatija van,
amit csak egy féleképp lehet bedugni... de cserébe ha elcseszed, akkor a négy kis ér fullra elhajlik.
És más töltővel nem is kompatililis. Javítani persze nem lehet, mert olyan vékonyak az erek, hogy elég...

De mázli volt, hogy akit ajánlottak szerelő, aki ért is a Campához, nála van egy v2-as szett, amit 290-ért odaad.
Publikus a szerelő? 2x11es rendszer?
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 491
25 241
113
Publikus a szerelő?
Durucz Tomi
Bike Art Center-ben, Kiss János altb. u-ban
Tényleg ha Campa, még ha nem is elektromos, akkor csak ő.

Akitől vettem -azon kívül, hogy egy arrogáns f@sz, még nem is ért hozzá.
Magamtól azért nem vennék ilyen rendszert. 1. indokolatlanul drága 2. nincs is rá szükségem
Shimano hasonlója amúgy olcsóbb lenne, de oútira nem teszek peca cuccot :D Főleg ha olasz a kerékpár.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 491
25 241
113
Publikus a szerelő? 2x11es rendszer?
2x11
De ez is szerintem bőven sok magyar domborzathoz bőven elég a 2x10 -es.
Legalábbis amatőr felhasználásra.
A következő beruházás vmi nagobb gumi lesz, bár gyűlölöm a dömper gumikat ,amik most nagy divat,
de elől pl 22-es külső van. Az meg magyar utakra kínszenvedés :(

Viszont -amennyire meg tudtam tapasztani az alatt a két tekerés alatt, amíg nem szart be, nagyon jó
kis holmit csinál ez a Cipollini :D
Éééég és föld bármihez képest, amim volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 977
35 173
113
Durucz Tomi
Bike Art Center-ben, Kiss János altb. u-ban
Tényleg ha Campa, még ha nem is elektromos, akkor csak ő.

Akitől vettem -azon kívül, hogy egy arrogáns f@sz, még nem is ért hozzá.
Magamtól azért nem vennék ilyen rendszert. 1. indokolatlanul drága 2. nincs is rá szükségem
Shimano hasonlója amúgy olcsóbb lenne, de oútira nem teszek peca cuccot :D Főleg ha olasz a kerékpár.
Az a király amikor a jeladód/vevőd összeakad mondjuk a kerékpároskompjúterrel, vagy a mobillal...vagy csak -simán ó- megszólal, hogy "brékóbrékó"...
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 491
25 241
113
Az a király amikor a jeladód/vevőd összeakad mondjuk a kerékpároskompjúterrel, vagy a mobillal...vagy csak -simán ó- megszólal, hogy "brékóbrékó"...
Nem használok komputert. Illetve de, de csak egy full alapot: sebesség, megtett táv, hőmérséklet, átlag-, max sebesség.
De navi pl nem. Megtervezem itthon, hogy merre, aztán megjegyzem :D A wattok meg nem érdekelnek, Strava-t sem használok.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 977
35 173
113
Nem használok komputert. Illetve de, de csak egy full alapot: sebesség, megtett táv, hőmérséklet, átlag-, max sebesség.
De navi pl nem. Megtervezem itthon, hogy merre, aztán megjegyzem :D A wattok meg nem érdekelnek, Strava-t sem használok.
Akkor csak okosan, meg ide már illik a patentpedál... ;)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 758
113

Ahogy korosodom, úgy még idegenebbek lesznek azok a dolgok, amikhez eddig sem volt érzékem.
Pl. nyelvérzék, s az ebből is következő - informatikai eszközök, alkalmazások idegenkedő használata, illetve intézkedés nem otthonos témákban.*
Egy ilyen úthoz nem lenne már semmi kedvem, kivéve ha lenne velem olyan személy, akinek pont ezek az erősségei.

Elképesztő számomra, hogy 2024-ben mennyire banális, az illetékeseknek elvileg könnyen orvosolható problémák okoznak kellemetlenségeket, problémákat egy átlagos utazó számára.

* S nem ne gyertek azzal, hogy soha nem késő elkezdeni nyelvet, informatikát tanulni, amikor azt látom, hogy pl. (konkrét példák!) jogosítvánnyal rendelkező informatikusok (többes szám!) nem tudnak kereket cserélni, pedig minden rendelkezésükre állt, csak álltak, mint... summa cum laude vegyészmérnök (orvosi izotópot gyárt) hengerfejesre hajt egy autót (amíg be nem állt a motor!), s nem gondolkodik el azon, hogy a napok óta piros csíkban üzemelő motor nem üzemi tartomány....
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Megjegyzem ha itt tartana "magyar" ipar felújítás-korszerűsítés címszó alatt....
A minőséggel adódhatnak esetleges problémák... :) a lényeg uniós pénzből csinálják meg és ezáltal a maradék hátteret-logisztikával fent tudják tartani. Ami nálunk már sajnos nem menne :(
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 548
16 547
113
A kínaiak - ha jól érzékelem - látványosan fordulnak a saját gyártmányaik felé, s fordulnak el a nyugatiaktól.
Pedig a növekedési modell már csak leginkább erre épült eddig...
Azt veszik amit nagyon támogat a kormány. - Sokkoló!
Meg azokba a benga nagy városokba pont jók az elektromosak hatotáv és töltő lefedettségben is. A prémium szegmensben azért bőven az Európai modelleket a befutóak.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fishbed

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 160
130 456
113
Azt veszik amit nagyon támogat a kormány. - Sokkoló!
Meg azokba a benga nagy városokba pont jók az elektromosak hatotáv és töltő lefedettségben is. A prémium szegmensben azért bőven az Európai modelleket a befutóak.
Kíváncsi vagyok ha elérik a többségben elektromos jármű arányt hogy fog vàltozni a nagyvárosaik légszennyezettsége.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 548
16 547
113
Kíváncsi vagyok ha elérik a többségben elektromos jármű arányt hogy fog vàltozni a nagyvárosaik légszennyezettsége.
Én vagy húsz éve voltam Kínába két hetet és katasztrófális volt. A barátnőmnek rendszeresen vérzett az orra, én nekem csak a taknyom folyt. Azóta már sokat javult a helyzet elég volt csak szűrőket felrakni a szénerőművekre. Szerintem továbbra is az a fő szmog forrás és nem az autók. Bár nyilván a nagyforgalmú 30 sávos út mellett már az is tényező.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 977
35 173
113
CrowdStrike-valaki elírt egy kódot...
Brazil-a légy belekerül a nyomtatóba...
 
  • Vicces
Reactions: Nemerson

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 773
5 130
113
https://www.portfolio.hu/global/202...egerosebb-orszagaban-megis-mi-tortenik-702745
"Állandóan késő vonatok, rossz állapotú vasúti pálya, folyton meghibásodó váltók, kevés alkalmazott, ideges utasok – ezúttal nem a MÁV-ról van szó, hanem a német állami vasúttársaságról, a Deutsche Bahnról (DB). Az Európai Unió legnagyobb gazdaságában egyre nagyobb problémát jelent a vasúti közlekedés megbízhatatlansága, miközben nincs elég pénz a szükséges fejlesztésekre és a megfelelő számú munkaerőre – sőt, újabban leépítéseket is terveznek. Bár a Deutsche Bahn az elkövetkező években jelentős infrastrukturális felújításokra készül, a pénz egy része még mindig hiányzik ezekhez."
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 491
25 241
113
GUdLP6iWYAEcce4
 
  • Imádom
Reactions: ZsoltHun