Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 250
18 338
113
Tehát az lesz az okosság egyrészt, hogy amíg nem lesz kötelező minden (használt is) autóban ez a cucc, addig a bizalmatlan népek azokat fogják keresni, az optimista technokraták meg boldogan (önként, bégetve) fognak beülni az újba.

Az USA ugye a lőfegyverek hazája.
Tuti lesz olyan, aki ha még időben tud kapcsolni, amikor az ablakok felhúzódnak, ajtók nyithatatlanná válnak és a talyiga egy rendőrőrs felé kanyarodik, akkor előveszi a pisztolyát és szétlövi maga körül az autót; oldalüveg, vezérlőelektronika és futás...

...erre kötelezően bevezetik a golyóálló oldalüveget, meg a széfminőségű vezérlőelektronika védődobozt...

Persze ha a talyiga útközben zár egy soksávos főút közepén és áll meg pik-pakk, miközben a semmiből körbeállja egy pár (lefüggönyözött fekete Pobjeda) ártalmatlan kinézetű civil autó, akkor bukó van a delikvensnek.

A világ mára a fejébe vette, hogy az összes ZS kategóriás disztópiát felül akarja múlni a valóságban:mad:
Most jelent meg a fősodratú médiában is egy cikk mely szerint ezek a csodálatos " önvezet-ne, de a hatóság ezt látja és beavatkozhat" funkció már 2013-tól beépítésre kerültek az elektromos autókba.
A évekkel ezelőtti USA törvény pedig úgy volt időzítve, hogy a létrehozói akkor úgy gondolták - mire hatályba lép, nem lesz már választási visszalépési lehetőség..
Vagyis a hatóság éber szeme mindent lát -de hogy ne bukjon le , ma még nem avatkozik be hiszen akkor ez kiderül és megtöri a járgányok elterjedését..
Azt már úgy sem kell megtörni, már igy sem tartható a 2035-ös csodálatos végső gyártási átállás dátuma.

Ennek megfelelően a médiában nyilvánosan most már nem csak a Zöld politika Szent tehenét, hanem az EV autózásét is nyilvánosan bírálják kezdik rugdosni..

Több millió EV járgány feltörését és ellopását tapasztalták, miután a hackerek évekkel ezelőtt feltörték az EV autók rendszerét.

Erről írnak a KIA rendszerét is 30 sec alatt feltörő, hordozható kézigépes software demójával:


Ennek működés közbeni bemutatása a Youtubén:


Ezt is azért merték bemutatni mert állítólag ezt a rést 2024 nyarán befoltozták az autók software-ében.

De ettől ezek a funkciók tovább élnek a járgányokban - a hatóságok számára elérhetően..
 

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
737
1 945
93
Nekem az E-type. (Állítólag Enzo Ferrari is minden idők legszebb autójának nevezte. :) )
E-type szigorúan a nyitható tetejű :)

R.f048174a2627ff273c2a3ec007cfad44
 
  • Imádom
Reactions: reich_und_roll

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 142
10 497
113
No kérem:

Idézem általam kiemelve:
...A kivitelező az elmúlt időszakban részletes helyszíni (geodéziai, geoelektromos, nagymélységű talajfúrás, vízszintfigyelés) vizsgálatokkal, mérésekkel tárta fel a feltételezetten rétegvizek megjelenése okozta felszín alatti állapotot, illetve a tervezés során általa nem várt altalajmozgásokat. Ezek alapján megállapítható, hogy az érintett területen lévő altalaj felső részét 10-30 m vastag, mind helyszínrajzilag, mind a mélység tekintetében változékony telítettségű áthalmozott, mérsékelt nyírószilárdságú, összenyomható talajrétegek alkotják, amelyben a víz megjelenése és mozgása kiszámíthatatlan. Ez eredményezte, hogy a talajszerkezet instabillá vált..."

Nem értek hozzá, s fel is lehet hívni a figyelmem, hogy az altalajról ír, de szíves figyelmébe ajánlom mindenkinek a a terület utcanézetét az idővonalban 2021 áprilisában illetve a két korábbi időpontban:

ideológiailag nem vagyok elég képzett, de a 2021-es képen viszonyításnak ott vannak a munkagépek, teherautók, hogy mekkora is az a 10-30 méter, s milyen mélyről is kezdődhet az a gonosz, gizda talajréteg...
Azt a mélységet nekem úgy tűnik, hogy nem az évmilliók, meg a mókusok hordták össze, hanem az építők.
(S hogy valójában milyen technológiai hibákat, hanyagságokat, spórolásokat hoztak össze, azt gyanítom soha nem fogják nyilvánosságra hozni)
Az autópálya töltés a képen 10 m magas maximum, egy osztópadka van benne (ennek statikai okok mellett az is az oka hogy a fűnyíró járgányok karja max 6m-t ér át régen), és itt csak egy van.
De amúgy elég részletesen le van írva hogy milyen mély fúrásokat, szondázásokat milyen sűrűségben kell csinálni az autópályák/gyorsforgalmi utak alatt, ha az alatt van szar altalaj simán bele lehet futni ilyenbe, ki kell javítani garanciába. Ma már nem nagyon lopják el az anyagot vasút/magasabb rendű út építésből, simán elég túlárazni az egészet, lazán átmegy a rendszeren. Az önkormányzatoknak nincsen apparátusa az ellenőrzésekre, ott lopnak, meg állami magasépítésben is megesik. (de ott is inkább túláraznak, meg benyögik hogy rosszabb az altalaj mint gondolták, és ezért drágább lett az alapozás, és itt vicces áremelkedések jönnek ki, mikor csak 5-10 százaléka általában az egész épület árának az alapozás, ehhez képes kurva sokat fizetnek)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 376
30 748
113
Belgrád-Budapest Szerbiában.
Ott is inkább csak kérdések vannak.


Azért vannak önellentmondások a videóban.

Nincsenek/nem lesznek logisztikai központok, raktárak, max Bp.-n ->de már a benfentesek felvásárolták a helyeit, mint a vasútvonal esetében.
Síránkozás, hogy nincs Kishegyesen állomás és el kell menni, ha fel akar szállni, de a kétszer akkora Topolyán is "néha felszállnak majd tizen". [Szomszéd település 11 perces menetidővel]
Egyik szerint Hollandiában és Nyugat-Európában sincsenek ilyen vasútállomások, a másik szerint szar az egész [mert nem krómozott a korlát].
Nem helyi alapanyagot használtak, de nem is néztem utána [mint író] nem ismerem amiket felhasználtak.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and BJani

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 435
2 842
113
Azért vannak önellentmondások a videóban.

Nincsenek/nem lesznek logisztikai központok, raktárak, max Bp.-n ->de már a benfentesek felvásárolták a helyeit, mint a vasútvonal esetében.
Síránkozás, hogy nincs Kishegyesen állomás és el kell menni, ha fel akar szállni, de a kétszer akkora Topolyán is "néha felszállnak majd tizen". [Szomszéd település 11 perces menetidővel]
Egyik szerint Hollandiában és Nyugat-Európában sincsenek ilyen vasútállomások, a másik szerint szar az egész [mert nem krómozott a korlát].
Nem helyi alapanyagot használtak, de nem is néztem utána [mint író] nem ismerem amiket felhasználtak.
A videón ahogy én látom kisemberek szólalnak meg.
Azért biztosan nem kárhoztatnám őket, h a választott politikusaik baszták őket rendesen tájékoztatni, miközben részben rájuk hivatkozva elköltöttek egy rahedli pénzt(igaz ott 1km olcsóbbra jött ki mint a határ innenső oldalán)
s közben a kérdések csak szaporodtak.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and phaidros

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 485
12 099
113
Az autópálya töltés a képen 10 m magas maximum, egy osztópadka van benne (ennek statikai okok mellett az is az oka hogy a fűnyíró járgányok karja max 6m-t ér át régen), és itt csak egy van.
De amúgy elég részletesen le van írva hogy milyen mély fúrásokat, szondázásokat milyen sűrűségben kell csinálni az autópályák/gyorsforgalmi utak alatt, ha az alatt van szar altalaj simán bele lehet futni ilyenbe, ki kell javítani garanciába. Ma már nem nagyon lopják el az anyagot vasút/magasabb rendű út építésből, simán elég túlárazni az egészet, lazán átmegy a rendszeren. Az önkormányzatoknak nincsen apparátusa az ellenőrzésekre, ott lopnak, meg állami magasépítésben is megesik. (de ott is inkább túláraznak, meg benyögik hogy rosszabb az altalaj mint gondolták, és ezért drágább lett az alapozás, és itt vicces áremelkedések jönnek ki, mikor csak 5-10 százaléka általában az egész épület árának az alapozás, ehhez képes kurva sokat fizetnek)
Köszönöm szakértő válaszod:
Én beszéltem egy emberrel, aki hallott egy szóbeszédet, aminek a lényege, hogy a kivitelező az egyik beszállítóra mutogatott, erre meg annak a külföldi tulaja hozott egy olyan objektív kontrollt (Talán valami spéci kamerát?), amivel egyértelműen bebizonyította, hogy a kivitelező nem tartott be egy tervezési(?) technológiai(?) előírást.

De végül is mindegy; övék a bevétel, legyen az ő bajuk.
Csak az a bibi, hogy ez nem csak az ő bajuk, hanem mindenkié, aki most nem tudja használni az adott szakaszt (...és sokan csak ezért fizettek éves bérletet, most meg minden reggel araszolnak:
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 485
12 099
113
Mint írtam, rettentő haragszok pl. azokra olaszokra, akik elherdáltak olyan márkákat, mint a Fiat (olcsó mobilizálása a társadalomnak), Lancia, Alfa Romeo (technikai sziporkák, versenyeredmények, stb.).
Gyorsan közbeszúrom, hogy tisztában vagyok vele, hogy nem lehet mindig a csúcson lenni, erre kiváló bizonyíték a Formula-1-es csapatok története, ahol - elvileg - tényleg a legjobbak dolgoznak, így vannak páratlan sikerszériák és kívülállóknak érthetetlen mélyrepülések.
Érthető, hiszen a csapattagok teljesítménye változik, a változó kihívásokra a válaszadó képessége is változik, ráadásul jönnek-mennek, cserélődnek és máris megvan a magyarázat.

Ezzel együtt olyan történelmi múltja, felhalmozott tapasztalata, megépített hírneve - vagy legendája...( de azt is építeni kellett valamire) - van a tarsolyban, hogy azt csak elkótyavetyélni lehetett.

S ezek a történelmi márkák olyan szánalmas darabszámokat produkálnak még a saját hazájukban is, hogy az tiszta szégyen, s jönnek olyan márkák, amik szinte pár éve is csak lenézett, valami hülye hangzású nevek voltak, mint a Hyundai, vagy nem is léteztek, s lehet (nem csekkoltam le) már többet adnak el belőle pl. Olaszországban, mint a Fiat...

Tudom; a két hír almát körtével, de na...


 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 177
58 362
113
Mint írtam, rettentő haragszok pl. azokra olaszokra, akik elherdáltak olyan márkákat, mint a Fiat (olcsó mobilizálása a társadalomnak), Lancia, Alfa Romeo (technikai sziporkák, versenyeredmények, stb.).
Gyorsan közbeszúrom, hogy tisztában vagyok vele, hogy nem lehet mindig a csúcson lenni, erre kiváló bizonyíték a Formula-1-es csapatok története, ahol - elvileg - tényleg a legjobbak dolgoznak, így vannak páratlan sikerszériák és kívülállóknak érthetetlen mélyrepülések.
Érthető, hiszen a csapattagok teljesítménye változik, a változó kihívásokra a válaszadó képessége is változik, ráadásul jönnek-mennek, cserélődnek és máris megvan a magyarázat.

Ezzel együtt olyan történelmi múltja, felhalmozott tapasztalata, megépített hírneve - vagy legendája...( de azt is építeni kellett valamire) - van a tarsolyban, hogy azt csak elkótyavetyélni lehetett.

S ezek a történelmi márkák olyan szánalmas darabszámokat produkálnak még a saját hazájukban is, hogy az tiszta szégyen, s jönnek olyan márkák, amik szinte pár éve is csak lenézett, valami hülye hangzású nevek voltak, mint a Hyundai, vagy nem is léteztek, s lehet (nem csekkoltam le) már többet adnak el belőle pl. Olaszországban, mint a Fiat...

Tudom; a két hír almát körtével, de na...


Fene tudja, miért nem megy a Giulia de főleg az SUV Stelvio.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
5 526
10 581
113

Pedig nem almat kortevel: mindketto autogyarto.
A Hyundai ideat ma mar kifejezetten jo minosegu kocsikat kinal, minden joval, elerheto aron. (Mint mindig, most is hozzateszem, hogy a biszbaszok, kapcsolok, kijelzok elhelyezese meg nincs ott, ahol az etalon nemeteken, de ez a legtobb embernek sokadik szempont.)
Siman hozzak, sot, meg is haladjak a japan modelleket.
A Stellantis egy igazi kaosz. Az Alfak kimondottan rohejesen tul vannak arazva ideat, az arcatlansagot suroljak az araik, mikozben kicsik, es nem kiugro a felszereltseguk sem. Az atlagos kategoriaban a Chrysler es a Dodge egyarant elszurkult, max az olcsok kozott van keresgelnivalojuk, a Jeepeket meg tularaztak a fenebe, mikozben a Cherokeekon kivul mindegyik lemaradt a technologiai upgradek teren.
Az europai markakrol nem tudom, mi van, de sejtem, hogy ott is a fillereskedes miatt elavultak a francia, olasz stb modelljeik.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 858
29 742
113
A Stellantis egy igazi kaosz.
Igazából ha megnézzük, hogy a PSA-FCA egyesüléssel mennyi márka és mennyi, gyakorlatilag belső intrikáktól egymást baszogató márka került egy kalap alá, akkor kb a British Leyland modern kiadását láthatjuk kibontakozni csak épp Stellantis néven. És valszeg ugyanaz a sors is fog rájuk várni hosszú távon, főleg, hogy a francia és olasz kormány szeret aktívan belepofázni a másik ellen
 
  • Tetszik
Reactions: misinator and fip7