Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 287
34 924
113
Ma reggel direkt elkocsikáztam ide, hogy pár képet lőjjek....ez a magyarországra vezető komárno-i hid alatt van a kikötőben.

fd3051b591af90afab17da690bebb634.jpg

b42ce539178ff3ff3649346dcc56dbb8.jpg

56803d84abe01e7bd694df73a077fda7.jpg

A háttérben egy utolsó példány talán még azokból a zöld -Gyesev ?!- személyvagonokból amiből ugyanitt szétvágtak vagy százat...
Hát ez egy svájci cégé
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 237
24 889
113
Ma reggel direkt elkocsikáztam ide, hogy pár képet lőjjek....ez a magyarországra vezető komárno-i hid alatt van a kikötőben.

fd3051b591af90afab17da690bebb634.jpg

b42ce539178ff3ff3649346dcc56dbb8.jpg

56803d84abe01e7bd694df73a077fda7.jpg

A háttérben egy utolsó példány talán még azokból a zöld -Gyesev ?!- személyvagonokból amiből ugyanitt szétvágtak vagy százat...
az sgnss vagonok sima kontiszállítók tudtommal
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
908
1 857
93
Szerintem az ideális helye nem a főváros -amúgy is vasútforgalilag- zsúfolt belsejében lenne. Szerintem.

Ezt a minden a Fővároson átmenéses hülyeséget kellene lépésenként orvosolni.
Ezzel teljesen egyet tudok érteni! Ám a vasút is a viteldíjból él, ami azt jelenti hogy a km dominál.
Sok változaton gondolkoztam már, vagyis mi lenne a gazdaságos s ésszerű vasút közlekedési kialakítás. Sajnos ez is visszavezet Trianonra amikor elcsatolták az ország nagy részét. Mivel a vasúthálózatunk akkor a külső peremeket is összefogta! Ám ezek a hálózatok eltűntek! Így maradtak a központosított Budapesti fővonalak!

- Ebből adódik a fő feladat. Egy nagy körvasúti hálózat létrehozása ami a megyeszékhelyeket kötné össze!

- Miért is? Mivel mindenki siet rohan ahova utazni szeretne s a vasuttársaság még országjárásra viszi az utasait, hát az utasok ezt nem túlságosan díjazzák! Inkább kocsival megy-mennek! Ha pld. Szegedről - Pécsre óhajtok utazni, akkor fel kell mennem Bp-re! Ahelyett hogy közvetlenül Pécsre vagy netalán annak körzetébe utaznék! :rolleyes: Így egy napot töltök el, átszállásokkal, éttermekben, vasútállomásokon! Ahelyett hogy a rokonok körében tudnék étkezni s beszélgetni vagy egyéb munkát végezni! Ám mondhatnám Szeged - Miskolc vagy Eger viszonylatát. Ennél még érdekesebb a közlekedés Kiskunfélegyháza viszonylatában. Esetlegesen mellékvonalakon keresztül.
Az urak természetesen lesajnálják a közlekedés e módját mivel nekik fizetjük a közpénzből a luxus kocsit sofőrrel aki oda viszi őket ahová akarják!
Ám a kispénzű köznép egyre inkább nem tudja ezt megfizetni. Pedig kis pénz is pénz, ha sok van belőle! :cool:
- Szerintem sokkal több bevétele lenne a vasútnak ha a megyeszékhelyek összekötésével közvetlen járatok indításával lehetne utazni. A mellékvonalak feljavításával az utasokat rálehetne utaztatni a fővonalakra! Mivel a Duna is egy patak lenne ha levágnánk róla a mellékfolyókat.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 828
29 029
113
Részben teljesen igazad van, DE:
Ha az egyéb “nagyvárosaink” körül is annyira rendbe lenne legalább a pálya és a VonatKocsik, mint a nagy falu körül, akkor azért bőven lenne meg értelmezhető elővárosi forgalom más városoknál is.
Pl: 2-es (nyugati-esztergom) kocsicsere és pályafelújítás után a többszörösére nőtt a vonalat és a vasutat használók száma.
De szép példa még a 106-os is debrecen-nagykereki. Egy időben sikerült kicsit pofozni a pályán és kaptak desirot, értelmes menetrenddel, ugrásszerűen nőtt a használók száma.
Azóta rohad tovább a pálya és a desirok is a dögsoron várják a csodát…
Flirt sincs miskolc környékén…
Szomorú ez az egész mert egy rövidebb autópálya árából és egy kis odafigyeléssel csodát lehetne tenni, de valahogy nem akar sikerülni. :(((
Kellene három elővárosi vasúti rendszer:
  • Budapest (BEV)
  • Győr-Sopron-Szombathely (GySSzEV)
  • Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen (MNyDEV)
Ezeknek lenne valós forgalmuk is, mert most is van, itt lehetne értelmes ütemes menetrendeket szervezni és ezekben a városokban komoly intermodális csomópontokká kell fejleszteni a pályaudvarokat.

A többit egyelőre hagyjuk.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 379
24 611
113
Mottó: Tudom, már sokszor elmondtam az összetevőket ilyen-olyan szövegkörnyezetben.

Van egy (nem)munkatársam, akinek van egy húsz éves E Merci kombija.

Prémium.
Érted!?
Prémium!
Ezt nem a csíkszeműek hajigálták össze, ez német!
Oké; most elromlott, de ez Merci: Meg lesz javítva, utána évekig nem fog elromlani.
- :eek:
Mit vettél? Hyundait? Csíkszeműek, ráadásul koreaiak. El fog romlani egy éven belül.
- ...de ez új...
- Mindegy. Szar koreai. A bróder a Honda/Kia márkaszervizben dolgozik, ő mondta, hogy tízszer annyi Kia romlik el, mint Honda.
  • ...de tízszer annyi Kiát adnak el, mint Hondát...
  • Az mindegy. Széthullik mind.
  • De a Merci két év garanciát ad kilométer korlátozás nélkül , a Kia meg hét évet vagy 150000 kilométert, a Hyundai meg öt évet szintén kilométer korlátozás nélkül...
  • Mer" szar. Csak így tudják eladni. Érted!? Szabadulj meg tőle!
  • o_O:eek:

Értem. Ugyanezt mondták annak idején az Albeára is, hogy hulladékfos, adjam el, mert két év után széthullik, ez nem Polo.
(Nem is; 16 éves korában volt először alváz-üregvédelmen, szkóppal benézve az üregekbe, küszöbbe, teljesen rozsdamentes volt, nézd meg az ilyen korú Polók küszöbének az elejét szabad szemmel...)
Köszöni szépen, 18 éves, két évvel ezelőttig napi használatban volt, a kopó/fogyókon kívül minden gyári volt addig, amíg át nem adtam a lányomnak, s nem cseréltettem nyomatékbakot (már kellett), kettő alsó lengőkart (még nem kellett volna). Pont.
A féktárcsa 110000 kilométernél ment le mérethatárra.

Az I30-am tavasszal lesz három éves. Ezres háromhengeres, részecskeszűrős, Euro 6d-ISC-FCM, villanymotorral, meg gyanús bizbaszokkal agyonbonyolított CVVD vezérléses (már linkeltem, de nem lehet elégszer:D):
Ráadásul duplakuplungos automata - így mulat egy magyar garantált bérminimum közeli közalkalmazott.
Igen; tudom, hogy az élettartama max. 300000 kilométer, s nem lesz OT rendszámos, mert el fog bomlani, mint a Moszkvics 408 szerves műanyag kormánya...
Fél évente viszem olajcserére, s ilyenkor mindig rákérdezek a hibakódokra.
Eddig semmi, nulla, még szép, szerintem ez a minimum.

Dajcse prémium; na hagyjál már...(Balog Tibi style, Argo)


Ui: A (nem)munkatárs Mercije évente 6-8 hónapot áll, mert szerelőnél van és/vagy alkatrészre vár és/vagy épp nincs málna (kittyó, stex, lóvé, guriga).
Hengerfejezés, majd befecskendezősor, automata váltó, hátsó futómű szintszabályozó kétszer, klíma, elektromos hibák, váltóolajhűtő - ezekről tudok az elmúlt öt évben.

Álljunk két lábbal a talajon:
Ez nem egy dájcse prémium, hanem egy húsz éves, az öregségéhez már túlságosan összetett használt autó.
Ennyi.
S nem szabad tőle többet várni.
S lehet évente rálocsolni átlagban úgy- hat-nyolcszázezret, de akkor sem lesz sem fiatalabb, sem megbízhatóbb, sem értékesebb.
Ezt elmondtam neki.

Tudom; én vagyok a köcsög.


Ő is ezt mondta, nem kell megismételni.


Ui2: Van baj a magyar fejekben, hogy odaállni akarnak (na nem az opera elé) a játszóház elé az osztálytárs gyerek szülinapján, s nem azt nézik, hogy mire akarják használni, milyen elvárt-remélt üzembiztonsággal.

Nem egyforma az értékrendünk, a kockázatvállaló hajlandóságunk.
Én tökéletesen megértem azt is, aki 30 éves F Astrát vesz, s azt is, aki 6 éves LPG-s, kilencszázas turbós Sanderót (múlt héten próbáltam ki). Mert tudják, hogy mi az autójuk helye és szerepe a kocsik világában.

De egyik sem prémiumozik...
Azért majd ezeknél a Merci meg német prémium fikázásokról akkor beszéljünk, amikor egy KIA is lesz 20-25 éves 400-700 ezer km-el… F*szágokkak dobálóztok, általánosítotok meg olyan autókat mondtok szarnak amikbe a magyar emberek többsége csak akkor tud beülni, amikor már 3-7 ember lerúgta magárólpár százerer km után és ezek közül az utolsó 1-3 minimál szervizelte vagy még úgy sem.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
908
1 857
93
Ma reggel direkt elkocsikáztam ide, hogy pár képet lőjjek....ez a magyarországra vezető komárno-i hid alatt van a kikötőben.
Köszönöm kedvességed! Direkt konténer szállító pőre-kocsik, ott a kiálló rögzítő bütykök. Azok a sárgák. Volt régen szó arról hogy a dunai áruforgalmat is felakarják futtatni. Szerintem erről lehet szó, vagyis erre a célra készülhettek ezek a kocsik! A Dunán nagy uszályokkal felúsztatni a sok konténert, majd vonatra átrakva a hegyes területen vonattal tovább lehetne vinni a konténereket!
Ebbe a Románok szólhattak bele. Ők a konténereket célállomásig vitték volna, kamionnal! Ám a ROLA szerelvények kialakításával elébe mentek ennek! A román határnál felterelték a Román kamionokat! Így vasúton vitték kamionostól a konténereket!
- Megy a harc a különböző típusú fuvarozó cégek között, ennek egyik mozzanatát fedezted fel!
Szóval víz, közút, vasút. Olvashattad az ukrajnai gabonaszállítási ciriburit is. Hajó->vasút->hajó.
Ez meg lehet a Kínai előkészület is! Ki lát ebbe bele!
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
908
1 857
93
Ma reggel direkt elkocsikáztam ide, hogy pár képet lőjjek....ez a magyarországra vezető komárno-i hid alatt van a kikötőben.
Köszönöm kedvességed! Direkt konténer szállító pőre-kocsik, ott a kiálló rögzítő bütykök. Azok a sárgák. Volt régen szó arról hogy a dunai áruforgalmat is felakarják futtatni. Szerintem erről lehet szó, vagyis erre a célra készülhettek ezek a kocsik! A Dunán nagy uszályokkal felúsztatni a sok konténert, majd vonatra átrakva a hegyes területen vonattal tovább lehetne vinni a konténereket!
Ebbe a Románok szólhattak bele. Ők a konténereket célállomásig vitték volna, kamionnal! Ám a ROLA szerelvények kialakításával elébe mentek ennek! A román határnál felterelték a Román kamionokat! Így vasúton vitték kamionostól a konténereket!
- Megy a harc a különböző típusú fuvarozó cégek között, ennek egyik mozzanatát fedezted fel!
Szóval víz, közút, vasút. Olvashattad az ukrajnai gabonaszállítási ciriburit is. Hajó->vasút->hajó.
Ez meg lehet a Kínai előkészület is! Ki lát ebbe bele!
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 379
24 611
113
@SirHiggins had kérdezzem már meg mi volt azon olyan kibaszott vicces, hogy az átlag magyar család nem engedheti meg magának, hogy 3-5 éves C vagy E osztályt vegyen vagy A6-ot 70 ezer alatti km futással, mert 11-12 milliótól kezdődik az első hirdetés és helyette a 2-3 millió forintot bír el a pénztárcájuk?
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 237
24 889
113
@SirHiggins had kérdezzem már meg mi volt azon olyan kibaszott vicces, hogy az átlag magyar család nem engedheti meg magának, hogy 3-5 éves C vagy E osztályt vegyen vagy A6-ot 70 ezer alatti km futással, mert 11-12 milliótól kezdődik az első hirdetés és helyette a 2-3 millió forintot bír el a pénztárcájuk?
az első felének szólt. Kvázi a mundér becsülete esete, csak azért is, mint amikor én tolom az idf-et :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 183
10 644
113
@SirHiggins had kérdezzem már meg mi volt azon olyan kibaszott vicces, hogy az átlag magyar család nem engedheti meg magának, hogy 3-5 éves C vagy E osztályt vegyen vagy A6-ot 70 ezer alatti km futással, mert 11-12 milliótól kezdődik az első hirdetés és helyette a 2-3 millió forintot bír el a pénztárcájuk?
a magyar családok többsége egy 1 milliós Astrat vagy swiftet engedhet meg magának.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 379
24 611
113
az első felének szólt. Kvázi a mundér becsülete esete, csak azért is, mint amikor én tolom az idf-et :D
Papagáj vagy baszd meg… fogalmatlanul egy kerékpáron ülve osztod az észt az autókról autó nélkül…
a magyar családok többsége egy 1 milliós Astrat vagy swiftet engedhet meg magának.
Könnyen meglehet, hogy igazad van. Annyira nem szoktam turkálni emberek pénztárcájában csak ha otthon vagyok látom milyen autók állnak egy SPAR parkolóban például.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
a magyar családok többsége egy 1 milliós Astrat vagy swiftet engedhet meg magának.
Sajnos a magyar valóság hogy egy átlagos "szegényedő" magyar család 500-800 ezer ft közti kategoriát engedhet meg magának. Aki nagyobbat engedhet meg magának vagy jobban keres, vagy máshogyan tudja megoldani.
A kolléga másodállásban "nepper" sajnos ez az az ársáv amit leginkább keresnek. És ez az a sáv ahol sajnos a kocsikat jóindulattal max az életben tartás alját surolja alapon tartják fent. Vidéken ez a valóság a kisebb-közepes városig bezárolag.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Kellene három elővárosi vasúti rendszer:
  • Budapest (BEV)
  • Győr-Sopron-Szombathely (GySSzEV)
  • Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen (MNyDEV)
Ezeknek lenne valós forgalmuk is, mert most is van, itt lehetne értelmes ütemes menetrendeket szervezni és ezekben a városokban komoly intermodális csomópontokká kell fejleszteni a pályaudvarokat.

A többit egyelőre hagyjuk.
Egyébként a vidéki nagy városoknál ezt már rég meg kellett volna lépni. 15-20 évvel ezelőtt és mára maradtak volna azok a mellékvonalak ahol ténylegesen ki lehetett volna szolgálni a vidéki igényeket. Magyarán pl a bezárt mellekvonalakból maradhatott par db fent illetve a rotarendszerből adodóan az üzemelő vonalakból pár db zárásra kerülhetett volna. Így ténylegesen egy használható vidéki hálozat forhatott volna ki.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 379
24 611
113
tudom, tudom, csak az az ember, akinek kocsija* van LoL
(*Mercedes-e)
Btw: van egy fiat-om
Közel nem erről van szó. Csak már kurvára unom a német prémiumok fikázását Kia-ból, Hyundai-ból meg mittomén milyen autókból, mert az milyen kikúrt fasza 0, 1 vagy 3-4 évesen. Egy A4, A6 vagy E is bőven az, és nyilván nem fikázná senki, ha a pénztárcája engedné, hogy annyi idős német prémiumban tekergesse kedvére a kormányt, mint amennyi idős valami másban teszi. Aki meg úgy fikázza, hogy se ennyi se annyi idős ilyen nincs neki meg nem is volt csak hallotta vagy mondta a valaki meg írta anyám öccsének a másodunokatestvére… na ez gyász.

Ps. Fiat… jaaaa tudom az az a valami, amit abban a csizmaszerű országban gyártanak autó helyett, mert autókat vagy 35 éve nem tudnak már összehozni… :D :D :D