Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 573
12 543
113
Bevetésen a dájcse prémium XD
Érdemes meghallgatni, hogy lényegében új autókén milyen gondjai vannak a típusnak, és miért nem tud AMG-ként körbe menni egy gokart pályán se...
Mottó: Tudom, már sokszor elmondtam az összetevőket ilyen-olyan szövegkörnyezetben.

Van egy (nem)munkatársam, akinek van egy húsz éves E Merci kombija.

Prémium.
Érted!?
Prémium!
Ezt nem a csíkszeműek hajigálták össze, ez német!
Oké; most elromlott, de ez Merci: Meg lesz javítva, utána évekig nem fog elromlani.
- :eek:
Mit vettél? Hyundait? Csíkszeműek, ráadásul koreaiak. El fog romlani egy éven belül.
- ...de ez új...
- Mindegy. Szar koreai. A bróder a Honda/Kia márkaszervizben dolgozik, ő mondta, hogy tízszer annyi Kia romlik el, mint Honda.
  • ...de tízszer annyi Kiát adnak el, mint Hondát...
  • Az mindegy. Széthullik mind.
  • De a Merci két év garanciát ad kilométer korlátozás nélkül , a Kia meg hét évet vagy 150000 kilométert, a Hyundai meg öt évet szintén kilométer korlátozás nélkül...
  • Mer" szar. Csak így tudják eladni. Érted!? Szabadulj meg tőle!
  • o_O:eek:

Értem. Ugyanezt mondták annak idején az Albeára is, hogy hulladékfos, adjam el, mert két év után széthullik, ez nem Polo.
(Nem is; 16 éves korában volt először alváz-üregvédelmen, szkóppal benézve az üregekbe, küszöbbe, teljesen rozsdamentes volt, nézd meg az ilyen korú Polók küszöbének az elejét szabad szemmel...)
Köszöni szépen, 18 éves, két évvel ezelőttig napi használatban volt, a kopó/fogyókon kívül minden gyári volt addig, amíg át nem adtam a lányomnak, s nem cseréltettem nyomatékbakot (már kellett), kettő alsó lengőkart (még nem kellett volna). Pont.
A féktárcsa 110000 kilométernél ment le mérethatárra.

Az I30-am tavasszal lesz három éves. Ezres háromhengeres, részecskeszűrős, Euro 6d-ISC-FCM, villanymotorral, meg gyanús bizbaszokkal agyonbonyolított CVVD vezérléses (már linkeltem, de nem lehet elégszer:D):
Ráadásul duplakuplungos automata - így mulat egy magyar garantált bérminimum közeli közalkalmazott.
Igen; tudom, hogy az élettartama max. 300000 kilométer, s nem lesz OT rendszámos, mert el fog bomlani, mint a Moszkvics 408 szerves műanyag kormánya...
Fél évente viszem olajcserére, s ilyenkor mindig rákérdezek a hibakódokra.
Eddig semmi, nulla, még szép, szerintem ez a minimum.

Dajcse prémium; na hagyjál már...(Balog Tibi style, Argo)


Ui: A (nem)munkatárs Mercije évente 6-8 hónapot áll, mert szerelőnél van és/vagy alkatrészre vár és/vagy épp nincs málna (kittyó, stex, lóvé, guriga).
Hengerfejezés, majd befecskendezősor, automata váltó, hátsó futómű szintszabályozó kétszer, klíma, elektromos hibák, váltóolajhűtő - ezekről tudok az elmúlt öt évben.

Álljunk két lábbal a talajon:
Ez nem egy dájcse prémium, hanem egy húsz éves, az öregségéhez már túlságosan összetett használt autó.
Ennyi.
S nem szabad tőle többet várni.
S lehet évente rálocsolni átlagban úgy- hat-nyolcszázezret, de akkor sem lesz sem fiatalabb, sem megbízhatóbb, sem értékesebb.
Ezt elmondtam neki.

Tudom; én vagyok a köcsög.


Ő is ezt mondta, nem kell megismételni.


Ui2: Van baj a magyar fejekben, hogy odaállni akarnak (na nem az opera elé) a játszóház elé az osztálytárs gyerek szülinapján, s nem azt nézik, hogy mire akarják használni, milyen elvárt-remélt üzembiztonsággal.

Nem egyforma az értékrendünk, a kockázatvállaló hajlandóságunk.
Én tökéletesen megértem azt is, aki 30 éves F Astrát vesz, s azt is, aki 6 éves LPG-s, kilencszázas turbós Sanderót (múlt héten próbáltam ki). Mert tudják, hogy mi az autójuk helye és szerepe a kocsik világában.

De egyik sem prémiumozik...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 573
12 543
113
Na most nem akarom az elkövetőt mentegetni kicsit sem, de ha kocsiba ülök, akkor valami fontos dolgom van. És mind a mai forgalomszervezés, mind a közlekedési kultúra oda mozdult el, hogy ne lehessen normális idő alatt bejárni az utat a autóval jelentősen áthágott szabályok nélkül. Nem az alkalmatlanokat szórjuk ki az autóvezetés-vizsgákon, hanem az alkalmatlanokhoz igazítjuk (próbáljuk igazítani) a közlekedést. Aztán kinevelődnek a mindkét végletet túlzásba vivő idióták.
Már egy párszor felhúztam a szemöldököm közúti közlekedés témájú némely hozzászólásodon régebben is.

Nem mondok újat; a közúti közlekedés egy össztársadalmi tevékenység.
Ahol az adott társadalom teljes vertikuma részt vesz a csenyétei cigányoktól a belpesti fülhallgatós rolleresekig. (Sztereotípia level 2024)

Van egy adott jogszabályi keretrendszer, egy adott közlekedési terület/felületrendszer, s egy korszellemmel megvert társadalmi környezet. Legyen az Bern, Budapest, Csenyéte, Peking, Bogota, Új-Delhi.

Amikor kilépsz a lépcsőházból, a kertkapun, akkor azzal aláírod a részvételi feltételeket.
Bosszankodol, hiszen nem mindenkit te nemzettél/neveltél, de ilyen a popszakma.

Reggelente, ha 6:50-kor indulok, akkor 30-35 perc, mire bearaszolok a munkahelyre.
Ha 6:40-kor, akkor húsz perc és úgy suhanok fel a pályára, hogy a hűtőfolyadék hőmérője még meg sem mozdult...

Én bagoly típus vagyok, minden reggel egy (nem)kicsit meghalok, ha egy perccel is korábban kell kelnem a komfortos 8 óránál.
Tehát minden reggel úgy kelek, hogy 6:40-kor el tudjak indulni.
De ez nem mindig jön össze (idős az édesanyám, a zasszonyra kell várni, odajön a szomszéd, hogy átjöhet e napközben, mert a nagy satun dolgozna, stb.)

...hogy is van a régi mondás; lenézzük az afrikaiakat, mert esőtáncot járnak aszály idején, de felvilágosult New York-i lakosként azt hisszük, hogy a dudálásunk feloszlatja a közlekedési dugót...

Már többször írtam/mondtam, hogy előzetes PÁV "light" vizsgálat nélkül senkit nem engednék gkv. tanfolyamot végezni.
Mert sem a vezetés oktatás alatt, sem vizsgán nem derül ki, hogy a delikvens - ha nem ül mellette egy idegen "főhatóság" - mennyire kretén...

Amikor a '89-ben PÁV III-at csináltam (már megvolt a sorkatonasághoz az MHSZ tgk vez. vizsgánk), a jelentkezők fele nem ment át a vizsgán.
Pedig ügyes, talpraesett gyerekeke voltak.
Csak elbuktak a pszichológián.

Szóval ilyen előzetes PÁV nem lesz, mert a mindenkori politika ellenérdekelt.
Mert szavazó az istenadta, mert tankol, kocsit, alkatrészt, vármegyematricát vesz.

Akkoriban kevés nő vezetett, mert egy akkori autóban nem volt szervo, mindig induló, erőteljes, a teljes fordulatszám tartományban használható motor, lefulladásgátló, automata váltó, no meg nem volt üzembiztonság.
Pont így is elég kalandos volt, mert a döntő többség max. csak hétvégén vezetett egyszer a piacra, telekre, Skodrival, Varnyúval -szigorúan kalapban...
De a hétköznapok 8-tól 14 óráig teljesen jók voltak, mert akkor leginkább azok vezettek, akiknek ez a hivatásuk volt: Szállítók, fuvarosok, buszosok, taxisok, mentősök. Akik uralni tudtak egy IFA-t, Roburt, kézi váltós buszt, Nysát, Barkast, taxis KGST szgk.-t...
Szerettem is akkoriban vezetni hidd el.
Pedig Nysa volt.
Beállítottam neked időponta, hogy milyen volt vezetni:
Meg Buchankát a budapesti kockaköves forgalomban.

Ma viszont már mindenki vezet.
Mindenki is.
Ennek végtelen sok oka van; műszaki fejlődés, árarányok, tömegközlekedés visszaszorulása, stb., stb.

Tehát vezet a khm. uzsorás 18 éves fia, meg a 150 centis nőcike AMG SUV-ot, a munkanélküli képzésben résztvevő teherautót (s igen, kidobálja üresbe a váltót a 10 tonnáson is, csak azért is - unokatesóm oktató...), automata buszt, aki nem tud normálisan sebességet váltani a saját kocsiján se, de relatíve jól lehet keresni, hát miért ne?
Vezet az eleve idegbeteg csomagküldős fehér furgont 120 címmel.
Vezet a munkanélküli kétszázezres Swiftet ételfutárként.
Vezet a polgárőr, aki a falujából leginkább ki sem mer menni.
Vezet a reszketeg falusi bácsi a zsákfaluból, aki behordja a falubelieket a kemoterápiára, meg vezet a nagymama, mert ő ér rá elmenni az unokáért avárosba az iskola után.


Te meg csodálkozol.