Mottó: Tudom, már sokszor elmondtam az összetevőket ilyen-olyan szövegkörnyezetben.
Van egy (nem)munkatársam, akinek van egy húsz éves E Merci kombija.
Prémium.
Érted!?
Prémium!
Ezt nem a csíkszeműek hajigálták össze, ez
német!
Oké; most elromlott, de ez
Merci: Meg lesz javítva, utána évekig nem fog elromlani.
-
Mit vettél? Hyundait? Csíkszeműek, ráadásul koreaiak. El fog romlani egy éven belül.
- ...
de ez új...
- Mindegy. Szar koreai. A
bróder a Honda/Kia márkaszervizben dolgozik, ő mondta, hogy tízszer annyi Kia romlik el, mint Honda.
- ...de tízszer annyi Kiát adnak el, mint Hondát...
- Az mindegy. Széthullik mind.
- De a Merci két év garanciát ad kilométer korlátozás nélkül , a Kia meg hét évet vagy 150000 kilométert, a Hyundai meg öt évet szintén kilométer korlátozás nélkül...
- Mer" szar. Csak így tudják eladni. Érted!? Szabadulj meg tőle!
Értem. Ugyanezt mondták annak idején az Albeára is, hogy hulladékfos, adjam el, mert két év után széthullik, ez nem Polo.
(Nem is; 16 éves korában volt először alváz-üregvédelmen, szkóppal benézve az üregekbe, küszöbbe, teljesen rozsdamentes volt, nézd meg az ilyen korú Polók küszöbének az elejét szabad szemmel...)
Köszöni szépen, 18 éves, két évvel ezelőttig napi használatban volt, a kopó/fogyókon kívül minden gyári volt addig, amíg át nem adtam a lányomnak, s nem cseréltettem nyomatékbakot (már kellett), kettő alsó lengőkart (még nem kellett volna). Pont.
A féktárcsa 110000 kilométernél ment le mérethatárra.
Az I30-am tavasszal lesz három éves. Ezres háromhengeres, részecskeszűrős, Euro 6d-ISC-FCM, villanymotorral, meg gyanús bizbaszokkal agyonbonyolított CVVD vezérléses (már linkeltem, de nem lehet elégszer
):
Ráadásul duplakuplungos automata - így mulat egy magyar garantált bérminimum közeli közalkalmazott.
Igen; tudom, hogy az élettartama max. 300000 kilométer, s nem lesz OT rendszámos, mert el fog bomlani, mint a Moszkvics 408 szerves műanyag kormánya...
Fél évente viszem olajcserére, s ilyenkor mindig rákérdezek a hibakódokra.
Eddig semmi, nulla, még szép, szerintem ez a minimum.
Dajcse prémium; na hagyjál már...(Balog Tibi style, Argo)
Ui: A (nem)munkatárs Mercije évente 6-8 hónapot áll, mert szerelőnél van és/vagy alkatrészre vár és/vagy épp nincs
málna (kittyó, stex, lóvé, guriga).
Hengerfejezés,
majd befecskendezősor, automata váltó, hátsó futómű szintszabályozó kétszer, klíma, elektromos hibák, váltóolajhűtő - ezekről tudok az elmúlt öt évben.
Álljunk két lábbal a talajon:
Ez nem egy dájcse prémium, hanem egy húsz éves, az öregségéhez már túlságosan összetett használt autó.
Ennyi.
S nem szabad tőle többet várni.
S lehet évente rálocsolni átlagban úgy- hat-nyolcszázezret, de akkor sem lesz sem fiatalabb, sem megbízhatóbb, sem értékesebb.
Ezt elmondtam neki.
Tudom; én vagyok a köcsög.
Ő is ezt mondta, nem kell megismételni.
Ui2: Van baj a magyar fejekben, hogy
odaállni akarnak (na nem az opera elé) a játszóház elé az osztálytárs gyerek szülinapján, s nem azt nézik, hogy mire akarják használni, milyen elvárt-remélt üzembiztonsággal.
Nem egyforma az értékrendünk, a kockázatvállaló hajlandóságunk.
Én tökéletesen megértem azt is, aki 30 éves F Astrát vesz, s azt is, aki 6 éves LPG-s, kilencszázas turbós Sanderót (múlt héten próbáltam ki). Mert tudják, hogy mi az autójuk helye és szerepe a kocsik világában.
De egyik sem prémiumozik...