Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 693
10 585
113
Nem is értem, hogy jut eszedbe ezt így itt említeni...
Normális idő alatt be lehet bármit járni. Megmondja pl. a Waze előre mennyi a normális idő az adott tevékenységre. Nekem siker általában tartani jelentősen áthágott szabályok nélkül is.
Tapasztalat: vasárnap reggel beérek a melóba 10 perc alatt nyugisan. Hétköznap mondjuk 15-20 perc. Ha az átlagnál több idiótát fogok ki, akkor 30 perc is lehet. Lehet mondani, hogy "mi az a 15-20 perc", de az pont 15-20 perc bosszúság és 15-20 perc elvesztegetett élettartam. Az évente 1 nap agybaj csak amiatt, mert mások szerencsétlenkednek és csak a munkábajárást számoltam és csak odafele. Egy átlag házaspár ennél sokkal kevesebbet veszekszik...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and Filter

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 095
24 733
113
Nem is értem, hogy jut eszedbe ezt így itt említeni...
Normális idő alatt be lehet bármit járni. Megmondja pl. a Waze előre mennyi a normális idő az adott tevékenységre. Nekem siker általában tartani jelentősen áthágott szabályok nélkül is.

Tudom, a az autópályán forgalommal szemben rollerezőt is csak a hülye közlekedésszervezés kényszeríti, meg a Megyeri-hídon a Wolt-futárt (nem az ott kialakított dedikált kerékpárúton), meg ezt a gyalogátkelős szűk városi részen (véletlen nagyon is jól ismerem ahol a videó történt) 70-el szembe sávban 2,5 tonnás szarral gyilkolót is. Mert nem tudná előbb elintézni a köcsög forgalmi szabályok szerint a szilikonmacája szopatását a benzinkúton, vagy nem jut hozzá a következő adag kokójához időben... Mindenki rohadtul siet, de gondolkozni senkinek nincs már ideje. A 30-as táblák és a gyalogátkelők miatt.
szvsz a legnagyobb probléma az empátia, tolerancia, türelem teljes hiánya az utakon.
Bringásként pontosan érzem.
 

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
3 469
18 490
113

A cikk címe balesetet ír, de ez gyilkosság volt: (videó facebookon)


Ott nyugaton amúgy mindenki nagyon siet, szakadt kotvány diesel passat elém is betolakodott a múltkor duplazáróvonalon át a városon belül előzgetve... Mindenkinek fontos dolga van arrafelé. (Autópályán is az igmándi pihenő magasságában kb. heti egy halálos baleset van)
Igen, egyértelmű.
Ez a valaki gyilkolni akart, és sikerült.
Ez nem siettség, hanem roham, fegyveres tàmadàs.
:(
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 693
10 585
113
ha már választani kell (de nem kell), akkor inkább tötymörögjön, mint 200-al száguldozzon a városban
Ki a fene mondja azt, hogy 200-al menjen??? Menjen 50-el és nem 30-al, meg induljon el a lámpánál normálisan, meg ne úgy közelítse meg a helyet, ahol le akar kanyarodni jobbra kisívben, hogy már 1 km-rel előtte lelassít 20-ra és az indexet a kormány tekerésével együtt teszi ki. Vagy a gyalogos normál tempóban gyalogoljon át a járdán, ne andalogva, mikor 20 kocsi vár csak rá. vagy úgy várjon a balra kanyarodás lehetőségére (ha van hely) hogy a többiek kikerülhessék jobbról. De lehetne sorolni sok minden mást is.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 378
20 435
113
Tapasztalat: vasárnap reggel beérek a melóba 10 perc alatt nyugisan. Hétköznap mondjuk 15-20 perc. Ha az átlagnál több idiótát fogok ki, akkor 30 perc is lehet. Lehet mondani, hogy "mi az a 15-20 perc", de az pont 15-20 perc bosszúság és 15-20 perc elvesztegetett élettartam. Az évente 1 nap agybaj csak amiatt, mert mások szerencsétlenkednek és csak a munkábajárást számoltam és csak odafele. Egy átlag házaspár ennél sokkal kevesebbet veszekszik...
A siető tolakodók lassítják leginkább a közlekedést, betolakodásaik miatt "harmonikázik" a forgalom, amiatt van sokkal több koccanás, mint nélkülük lenne, összeségében a nagy sietésük mindenki mást nagyban lelassít.

Amúgy többen vannak ugyanakkora áteresztőképességen.

szvsz a legnagyobb probléma az empátia, tolerancia, türelem teljes hiánya az utakon.
Bringásként pontosan érzem.
Pontosan.
ha már választani kell (de nem kell), akkor inkább tötymörögjön, mint 200-al száguldozzon a városban
Sokszor az is kárt okoz, menjen a forgalom tempójával, ne tolakodjon. Nem sok tötymörgőt látok amikor közlekedek. Akkor nagyon fel tudnak bőszíteni mondjuk, ha 20 perce 30-al megyünk a szembeforgalom miatt beszorulva mögé pl. a pilisi szerpentinen. És a békát valahogy lenyelem, és odaérek, és senkit nem ölök meg közben.

Tegnap is ledudált egy fasz Óbudán, mert megálltam a gyalogost átengedni, és inkább a szembe sávban kikerült engem tötymörgőt, a járdaszigetet kerülve a záróvonalon... Néha nagyon csúnya gondolatokat szülnek ezek bennem, mert ez nem az évente egyszer benéztem valamit és majdnem baleset lett szituk (igen, én is elbaszok néha ezt-azt, főleg, ha kapkodok, évi max 1x mondjuk)
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 522
3 089
113
Tapasztalat: vasárnap reggel beérek a melóba 10 perc alatt nyugisan. Hétköznap mondjuk 15-20 perc. Ha az átlagnál több idiótát fogok ki, akkor 30 perc is lehet. Lehet mondani, hogy "mi az a 15-20 perc", de az pont 15-20 perc bosszúság és 15-20 perc elvesztegetett élettartam. Az évente 1 nap agybaj csak amiatt, mert mások szerencsétlenkednek és csak a munkábajárást számoltam és csak odafele. Egy átlag házaspár ennél sokkal kevesebbet veszekszik...
Hétvégén hamarabb beérsz a melóba mint hétközben munkanapon?!
Na ne basz…!?
Változik a forgalom, a sűrűsége, dinamikája…hogy mik vannak!
S még alkalmazkodni is kell…nahát…azta…

Aki igazán fontos megvárják.
Vagy induljon el időben.

Szóval pont leszarom kit hogyan frusztrál a forgalom és az élet …a többségnek így vagy úgy sikerül betartani a szabályokat vagy legalább azt a minimumot, h mások életet nem veszélyeztetve közlekedjen.

Nem extra dolog kellene, h legyen.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 095
24 733
113
Szóval pont leszarom kit hogyan frusztrál a forgalom és az élet …a többségnek így vagy úgy sikerül betartani a szabályokat vagy legalább azt a minimumot, h mások életet nem veszélyeztetve közlekedjen.

Nem extra dolog kellene, h legyen.
Aha... ha én számítanék a kölcsönös bizalom elvére, akkor naponta legalább kétszer meghalnék (bicóval melóba és haza)
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 974
30 781
113
meg induljon el a lámpánál normálisan
Amúgy szintén nem értem hogyan nem lehet ezt az egyszerű szintet megugrani, de mintha arra lenne direktbe kitenyésztve a sofőrök egy jó része, hogy akkor aludjunk be a lámpánál. Mikor én vagyon legelöl, akkor szépen megindulok zöldnél és konkrétan látom, hogy az utánam lévő csak 2-3 másodperccel rá eszmél fel, hogy ja izé mehetek. Miközben azért a Golf sem egy világból kimenő V12.

Ezzel viszont így egy 15 másodperces zöld akár 20 százalékát is elbaszhatja, mert egy bamba fasz. Ha meg ő van a legelején akkor már bukta mindenki az egészet, mire a másodpercekben mérhető reakcióidejével a delikvens agyában egy pavlovizált majom mintájához hasonlóan kikristályosodik a színváltás és a megindulás közti összefüggés tudatossá válása.

És mielőtt még előkerülne, egyáltalán nem az idősek vagy a munkában/egyéb módon kifáradt sofőrök a probléma (az majd máshol), hanem, hogy fixen baszdmeg ezeknek a mamlaszoknak a 90 százaléka a telefonját baszogatja a lámpánál mert nem bírja 5 percre letenni azt a szart. Ha olyan fontos akkor álljál le, ha meg ráér akkor figyelj az útra. Kihangosító létezik, pötyögni ne a forgalomba tessék, a tiktok csöcsöket meg nézegesd otthon. Egyszer engem is 20 percen belül vagy háromszor kerestek a tévéből, de mivel vezettem nem vettem fel, csak mikor leálltam. Lehet így is csinálni.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 798
32 217
113
ha már választani kell (de nem kell), akkor inkább tötymörögjön, mint 200-al száguldozzon a városban
Mind a kettő telibeszarja a többieket.
Indokolatlan forgalom feltartása ugyan úgy büntetendő, csak sajnos nem alkalmazzák. Pedig -tök lényegtelen, hogy jogosan vagy sem- felb.ssza a többi közlekedőt, ami máshol csapódik le, aztán sokszor pont ezek sápítoznak a közlekedési morálról.
Aki nem tud úgy közlekedni, hogy indokolatlanul ne tartson fel senkit, annak nem biztos, hogy egyedül közlekednie kell.

Legrosszabb a bizonytalanul vezető (meg a telefonáló taplóköcsög).

Kedvenceim, kihalt út, paciens 80 körül megy, de még azt sem tartja egyenletesen, elkezdi az ember előzni, eszébe jut, hogy ja, 90-el is mehetne, elkezd gyorsítani... aztán mire befejezem az előzést már túllépem én is a sebességhatárt és hol bográcsozik a rend éber őre?
Vagy a semmi közepén billeg az úton, majd egy indokolatlan balra húzással és lassítással lefordul a földútra egy tanyához.
Másik, hogy látja, hogy feltartja a forgalmat -én elfogadom, hogy főleg vidéken, kell kocsival közlekednie, menjen 70-el leszarom- de az, hogy lehúzódjon és elengedje a többit az már nem kor, meg bátorság, hanem szándék kérdése.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter and nyugger

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 095
24 733
113
Amúgy szintén nem értem hogyan nem lehet ezt az egyszerű szintet megugrani, de mintha arra lenne direktbe kitenyésztve a sofőrök egy jó része, hogy akkor aludjunk be a lámpánál. Mikor én vagyon legelöl, akkor szépen megindulok zöldnél és konkrétan látom, hogy az utánam lévő csak 2-3 másodperccel rá eszmél fel, hogy ja izé mehetek. Miközben azért a Golf sem egy világból kimenő V12.

Ezzel viszont így egy 15 másodperces zöld akár 20 százalékát is elbaszhatja, mert egy bamba fasz. Ha meg ő van a legelején akkor már bukta mindenki az egészet, mire a másodpercekben mérhető reakcióidejével a delikvens agyában egy pavlovizált majom mintájához hasonlóan kikristályosodik a színváltás és a megindulás közti összefüggés tudatossá válása.

És mielőtt még előkerülne, egyáltalán nem az idősek vagy a munkában/egyéb módon kifáradt sofőrök a probléma (az majd máshol), hanem, hogy fixen baszdmeg ezeknek a mamlaszoknak a 90 százaléka a telefonját baszogatja a lámpánál mert nem bírja 5 percre letenni azt a szart. Ha olyan fontos akkor álljál le, ha meg ráér akkor figyelj az útra. Kihangosító létezik, pötyögni ne a forgalomba tessék, a tiktok csöcsöket meg nézegesd otthon. Egyszer engem is 20 percen belül vagy háromszor kerestek a tévéből, de mivel vezettem nem vettem fel, csak mikor leálltam. Lehet így is csinálni.
mer' a kibsztt telefon...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 798
32 217
113
És mielőtt még előkerülne, egyáltalán nem az idősek vagy a munkában/egyéb módon kifáradt sofőrök a probléma (az majd máshol), hanem, hogy fixen baszdmeg ezeknek a mamlaszoknak a 90 százaléka a telefonját baszogatja a lámpánál mert nem bírja 5 percre letenni azt a szart. Ha olyan fontos akkor álljál le, ha meg ráér akkor figyelj az útra. Kihangosító létezik, pötyögni ne a forgalomba tessék, a tiktok csöcsöket meg nézegesd otthon. Egyszer engem is 20 percen belül vagy háromszor kerestek a tévéből, de mivel vezettem nem vettem fel, csak mikor leálltam. Lehet így is csinálni.
Nekem az a véleményem, hogy ha valaki annyira fontos, hogy halaszthatatlan hívást kell intézni vezetés közben -nem, nincs olyan- akkor teljen neki kihangosítóra (persze ma már a telefonok is normálisan kihangosíthatóak), ha meg nem, akkor bírja már ki telefonálás nélkül azt a fél-egy órát, még a zöme eljut A-ból B-be.
Mikor elkezdték büntetni a telefonálást, elég jól visszaszorult, de mára megint nagyon elterjedt, szerintem a sofőrök minimum 1/3-a telefonnal a kezében vezet.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 693
10 585
113
A siető tolakodók lassítják leginkább a közlekedést, betolakodásaik miatt "harmonikázik" a forgalom, amiatt van sokkal több koccanás, mint nélkülük lenne, összeségében a nagy sietésük mindenki mást nagyban lelassít.

Amúgy többen vannak ugyanakkora áteresztőképességen.

Sokszor az is kárt okoz, menjen a forgalom tempójával, ne tolakodjon. Nem sok tötymörgőt látok amikor közlekedek. Akkor nagyon fel tudnak bőszíteni mondjuk, ha 20 perce 30-al megyünk a szembeforgalom miatt beszorulva mögé pl. a pilisi szerpentinen. És a békát valahogy lenyelem, és odaérek, és senkit nem ölök meg közben.
Nem a tolakodól lassítják a közlekedést, hanem a 20 autós gyászmenet elöl menő 50-el közlekedő tagja lakott területen kívül. Normálisan meg előzni nem lehet, mert szembe is hasonló sorok jönnek, a gyászmenet tagjai meg azon a véleményen vannak, hogy ha ők nem mennek, senki sem menjen és nem engednek be előzőt a sorba.

Na b@ssz, ha X az áteresztőképesség 50-nél akkor pont 1/2X 25 nél. Beleérve az egyenes utat, kerszteződést, lámpánál a zöldet...

Szerencsés lehetsz, itt majdnem mindenki työtyög. Mellékesen bármi is a látszat, sosem előztem szűk hídon kettős záróvonalnál járdaszigettel súlyosbítva. Én csak bosszankodok magamban, mert látom, hogy ezt sokkal gördülékenyebben (és biztonságosan) is lehetne csinálni..
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 095
24 733
113
GaZ2WqYWAAA7ZkU
GcGVQeBXoAAPEFv

King's Cross
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 522
3 089
113
Aha... ha én számítanék a kölcsönös bizalom elvére, akkor naponta legalább kétszer meghalnék (bicóval melóba és haza)
Anno hat egymás utáni évben a bicikli szezont (március) úgy kezdtem, h fellöktek(egy esetben volt osztott felelősség, többiben vétlen voltam) - egy esetben nyolc napon túli a többi szerencsésebb nyolc napon belüli sérüléssel, de mindig kényszer pihivel májusig. S meg csak nem is napi munkába járás volt a cél…
Szóval elengedtem a dolgot (+ a melo sem engedte már meg) most csak sport célból.

Sok öngyilkos jelölt van biciklin is, de nagyvárosban szubjektive sokkal zavaróbb tud lenni az a turista, aki nem létező mozgáskultúráját külföldi városnéző túrával kívánja fejleszteni, ennek permutációja kerékpár helyett valami elektromos eszközön csapatva…

Dehogy mennyire hozzáállás kérdése.
Rómában autóval és robogóra ülve se éreztem ennyire kielezve a szitukat mint mondjuk Bp-n.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 095
24 733
113
Anno hat egymás utáni évben a bicikli szezont (március) úgy kezdtem, h fellöktek(egy esetben volt osztott felelősség, többiben vétlen voltam) - egy esetben nyolc napon túli a többi szerencsésebb nyolc napon belüli sérüléssel, de mindig kényszer pihivel májusig. S meg csak nem is napi munkába járás volt a cél…
Szóval elengedtem a dolgot (+ a melo sem engedte már meg) most csak sport célból.

Sok öngyilkos jelölt van biciklin is, de nagyvárosban szubjektive sokkal zavaróbb tud lenni az a turista, aki nem létező mozgáskultúráját külföldi városnéző túrával kívánja fejleszteni, ennek permutációja kerékpár helyett valami elektromos eszközön csapatva…

Dehogy mennyire hozzáállás kérdése.
Rómában autóval és robogóra ülve se éreztem ennyire kielezve a szitukat mint mondjuk Bp-n.
Én -lekopogom- még megúsztam, max egy hülyegyerek miatt volt, hogy repültem még jó pár éve,
mert kifutott elém - bringaúton...
Személy szerint jobban felbasz ha sportoláskor nem tudok haladni (oúti), mint amikor csak melóba jövök-megyek