Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 614
113
Bevetésen a dájcse prémium XD
Érdemes meghallgatni, hogy lényegében új autókén milyen gondjai vannak a típusnak, és miért nem tud AMG-ként körbe menni egy gokart pályán se...
Mottó: Tudom, már sokszor elmondtam az összetevőket ilyen-olyan szövegkörnyezetben.

Van egy (nem)munkatársam, akinek van egy húsz éves E Merci kombija.

Prémium.
Érted!?
Prémium!
Ezt nem a csíkszeműek hajigálták össze, ez német!
Oké; most elromlott, de ez Merci: Meg lesz javítva, utána évekig nem fog elromlani.
- :eek:
Mit vettél? Hyundait? Csíkszeműek, ráadásul koreaiak. El fog romlani egy éven belül.
- ...de ez új...
- Mindegy. Szar koreai. A bróder a Honda/Kia márkaszervizben dolgozik, ő mondta, hogy tízszer annyi Kia romlik el, mint Honda.
  • ...de tízszer annyi Kiát adnak el, mint Hondát...
  • Az mindegy. Széthullik mind.
  • De a Merci két év garanciát ad kilométer korlátozás nélkül , a Kia meg hét évet vagy 150000 kilométert, a Hyundai meg öt évet szintén kilométer korlátozás nélkül...
  • Mer" szar. Csak így tudják eladni. Érted!? Szabadulj meg tőle!
  • o_O:eek:

Értem. Ugyanezt mondták annak idején az Albeára is, hogy hulladékfos, adjam el, mert két év után széthullik, ez nem Polo.
(Nem is; 16 éves korában volt először alváz-üregvédelmen, szkóppal benézve az üregekbe, küszöbbe, teljesen rozsdamentes volt, nézd meg az ilyen korú Polók küszöbének az elejét szabad szemmel...)
Köszöni szépen, 18 éves, két évvel ezelőttig napi használatban volt, a kopó/fogyókon kívül minden gyári volt addig, amíg át nem adtam a lányomnak, s nem cseréltettem nyomatékbakot (már kellett), kettő alsó lengőkart (még nem kellett volna). Pont.
A féktárcsa 110000 kilométernél ment le mérethatárra.

Az I30-am tavasszal lesz három éves. Ezres háromhengeres, részecskeszűrős, Euro 6d-ISC-FCM, villanymotorral, meg gyanús bizbaszokkal agyonbonyolított CVVD vezérléses (már linkeltem, de nem lehet elégszer:D):
Ráadásul duplakuplungos automata - így mulat egy magyar garantált bérminimum közeli közalkalmazott.
Igen; tudom, hogy az élettartama max. 300000 kilométer, s nem lesz OT rendszámos, mert el fog bomlani, mint a Moszkvics 408 szerves műanyag kormánya...
Fél évente viszem olajcserére, s ilyenkor mindig rákérdezek a hibakódokra.
Eddig semmi, nulla, még szép, szerintem ez a minimum.

Dajcse prémium; na hagyjál már...(Balog Tibi style, Argo)


Ui: A (nem)munkatárs Mercije évente 6-8 hónapot áll, mert szerelőnél van és/vagy alkatrészre vár és/vagy épp nincs málna (kittyó, stex, lóvé, guriga).
Hengerfejezés, majd befecskendezősor, automata váltó, hátsó futómű szintszabályozó kétszer, klíma, elektromos hibák, váltóolajhűtő - ezekről tudok az elmúlt öt évben.

Álljunk két lábbal a talajon:
Ez nem egy dájcse prémium, hanem egy húsz éves, az öregségéhez már túlságosan összetett használt autó.
Ennyi.
S nem szabad tőle többet várni.
S lehet évente rálocsolni átlagban úgy- hat-nyolcszázezret, de akkor sem lesz sem fiatalabb, sem megbízhatóbb, sem értékesebb.
Ezt elmondtam neki.

Tudom; én vagyok a köcsög.


Ő is ezt mondta, nem kell megismételni.


Ui2: Van baj a magyar fejekben, hogy odaállni akarnak (na nem az opera elé) a játszóház elé az osztálytárs gyerek szülinapján, s nem azt nézik, hogy mire akarják használni, milyen elvárt-remélt üzembiztonsággal.

Nem egyforma az értékrendünk, a kockázatvállaló hajlandóságunk.
Én tökéletesen megértem azt is, aki 30 éves F Astrát vesz, s azt is, aki 6 éves LPG-s, kilencszázas turbós Sanderót (múlt héten próbáltam ki). Mert tudják, hogy mi az autójuk helye és szerepe a kocsik világában.

De egyik sem prémiumozik...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 614
113
Na most nem akarom az elkövetőt mentegetni kicsit sem, de ha kocsiba ülök, akkor valami fontos dolgom van. És mind a mai forgalomszervezés, mind a közlekedési kultúra oda mozdult el, hogy ne lehessen normális idő alatt bejárni az utat a autóval jelentősen áthágott szabályok nélkül. Nem az alkalmatlanokat szórjuk ki az autóvezetés-vizsgákon, hanem az alkalmatlanokhoz igazítjuk (próbáljuk igazítani) a közlekedést. Aztán kinevelődnek a mindkét végletet túlzásba vivő idióták.
Már egy párszor felhúztam a szemöldököm közúti közlekedés témájú némely hozzászólásodon régebben is.

Nem mondok újat; a közúti közlekedés egy össztársadalmi tevékenység.
Ahol az adott társadalom teljes vertikuma részt vesz a csenyétei cigányoktól a belpesti fülhallgatós rolleresekig. (Sztereotípia level 2024)

Van egy adott jogszabályi keretrendszer, egy adott közlekedési terület/felületrendszer, s egy korszellemmel megvert társadalmi környezet. Legyen az Bern, Budapest, Csenyéte, Peking, Bogota, Új-Delhi.

Amikor kilépsz a lépcsőházból, a kertkapun, akkor azzal aláírod a részvételi feltételeket.
Bosszankodol, hiszen nem mindenkit te nemzettél/neveltél, de ilyen a popszakma.

Reggelente, ha 6:50-kor indulok, akkor 30-35 perc, mire bearaszolok a munkahelyre.
Ha 6:40-kor, akkor húsz perc és úgy suhanok fel a pályára, hogy a hűtőfolyadék hőmérője még meg sem mozdult...

Én bagoly típus vagyok, minden reggel egy (nem)kicsit meghalok, ha egy perccel is korábban kell kelnem a komfortos 8 óránál.
Tehát minden reggel úgy kelek, hogy 6:40-kor el tudjak indulni.
De ez nem mindig jön össze (idős az édesanyám, a zasszonyra kell várni, odajön a szomszéd, hogy átjöhet e napközben, mert a nagy satun dolgozna, stb.)

...hogy is van a régi mondás; lenézzük az afrikaiakat, mert esőtáncot járnak aszály idején, de felvilágosult New York-i lakosként azt hisszük, hogy a dudálásunk feloszlatja a közlekedési dugót...

Már többször írtam/mondtam, hogy előzetes PÁV "light" vizsgálat nélkül senkit nem engednék gkv. tanfolyamot végezni.
Mert sem a vezetés oktatás alatt, sem vizsgán nem derül ki, hogy a delikvens - ha nem ül mellette egy idegen "főhatóság" - mennyire kretén...

Amikor a '89-ben PÁV III-at csináltam (már megvolt a sorkatonasághoz az MHSZ tgk vez. vizsgánk), a jelentkezők fele nem ment át a vizsgán.
Pedig ügyes, talpraesett gyerekeke voltak.
Csak elbuktak a pszichológián.

Szóval ilyen előzetes PÁV nem lesz, mert a mindenkori politika ellenérdekelt.
Mert szavazó az istenadta, mert tankol, kocsit, alkatrészt, vármegyematricát vesz.

Akkoriban kevés nő vezetett, mert egy akkori autóban nem volt szervo, mindig induló, erőteljes, a teljes fordulatszám tartományban használható motor, lefulladásgátló, automata váltó, no meg nem volt üzembiztonság.
Pont így is elég kalandos volt, mert a döntő többség max. csak hétvégén vezetett egyszer a piacra, telekre, Skodrival, Varnyúval -szigorúan kalapban...
De a hétköznapok 8-tól 14 óráig teljesen jók voltak, mert akkor leginkább azok vezettek, akiknek ez a hivatásuk volt: Szállítók, fuvarosok, buszosok, taxisok, mentősök. Akik uralni tudtak egy IFA-t, Roburt, kézi váltós buszt, Nysát, Barkast, taxis KGST szgk.-t...
Szerettem is akkoriban vezetni hidd el.
Pedig Nysa volt.
Beállítottam neked időponta, hogy milyen volt vezetni:
Meg Buchankát a budapesti kockaköves forgalomban.

Ma viszont már mindenki vezet.
Mindenki is.
Ennek végtelen sok oka van; műszaki fejlődés, árarányok, tömegközlekedés visszaszorulása, stb., stb.

Tehát vezet a khm. uzsorás 18 éves fia, meg a 150 centis nőcike AMG SUV-ot, a munkanélküli képzésben résztvevő teherautót (s igen, kidobálja üresbe a váltót a 10 tonnáson is, csak azért is - unokatesóm oktató...), automata buszt, aki nem tud normálisan sebességet váltani a saját kocsiján se, de relatíve jól lehet keresni, hát miért ne?
Vezet az eleve idegbeteg csomagküldős fehér furgont 120 címmel.
Vezet a munkanélküli kétszázezres Swiftet ételfutárként.
Vezet a polgárőr, aki a falujából leginkább ki sem mer menni.
Vezet a reszketeg falusi bácsi a zsákfaluból, aki behordja a falubelieket a kemoterápiára, meg vezet a nagymama, mert ő ér rá elmenni az unokáért avárosba az iskola után.


Te meg csodálkozol.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 490
3 931
113
Tehát vezet a khm. uzsorás 18 éves fia, meg a 150 centis nőcike AMG SUV-ot, a munkanélküli képzésben résztvevő teherautót (s igen, kidobálja üresbe a váltót a 10 tonnáson is, csak azért is - unokatesóm oktató...), automata buszt, aki nem tud normálisan sebességet váltani a saját kocsiján se, de relatíve jól lehet keresni, hát miért ne?
Vezet az eleve idegbeteg csomagküldős fehér furgont 120 címmel.
Vezet a munkanélküli kétszázezres Swiftet ételfutárként.
Vezet a polgárőr, aki a falujából leginkább ki sem mer menni.
Vezet a reszketeg falusi bácsi a zsákfaluból, aki behordja a falubelieket a kemoterápiára, meg vezet a nagymama, mert ő ér rá elmenni az unokáért avárosba az iskola után.


Te meg csodálkozol.

Van igazság abban amit írsz, és valóban türelmesnek is kell lenni. De az empátia a másik oldalról is ugyanígy elvárható kéne legyen. Hogy vegyük észre, ha mást feltartunk, és igyekezzünk ezt az állapotot minimalizálni.
Az ilyen Redgreg féléktől (akik azt mondják, hogy annyival totyogok amennyivel akarok, mindenki nagy ívben le van szarva), szerintem teljesen jogosan borul el az értelmesek agya. Ez konkrétan másoknak szándékos károkozás, ugyanis tisztában van vele, hogy másokat feltart. Ennél még a bénácska kezdők meg az öregek is jobbak, mert ők legalább nem szándékosan teszik. Aki másnak szándékosan kárt okoz, az gonosz ember, és elítélendő. Még a KRESZ szerint is szabálytalan!
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 127
4 914
113
akik azt mondják, hogy annyival totyogok amennyivel akarok, mindenki nagy ívben le van szarva
A KRESZ mondja ezt, nem én. Neked semmi jogköröd nincs megvizsgálni az indokot, hogy miért megyek lassan. Azt legfeljebb rendőr teheti meg.

Ez konkrétan másoknak szándékos károkozás, ugyanis tisztában van vele, hogy másokat feltart.
Amit mi is tilt? Ja semmi. A feltartás maximum zavarás, akadályozás tilalma szerepel csak a kreszben

Aki másnak szándékosan kárt okoz, az gonosz ember, és elítélendő. Még a KRESZ szerint is szabálytalan!
Általában a mindenhol "tötymörgöket" találók, főleg akik szerint ez a kresz szerint szabálytalan, azok akik az M0ás hídon tolnak le, amikor a tömör kamionfalat előzöm 130al, ami már amúgy szabálytalan, mert 110 a megengedett, de azzal a tempóval kb a kamion tolna le a pályáról. Vagy azok akik 80as korlátozásnál gps szerint 160al belevágódnak majdnem a közutas kocsiba, majd fel vannak háborodva, hogy a közutas volt a szabálytalan, mert vészfékezésre kényszerültek.
Azaz csak itt, csak most, csak neked, az indokolatlan lassúhajtás valóban szabálytalan, de itt a hangsúly az indokolatlanon van. A megengedett maximális sebesség, viszont nem a minimum annyival kell menni, hanem az annyi amivel ha minden klappol mehetsz.
De helyette inkább mentegetitek a mostani gyilkost is.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 641
113
Már egy párszor felhúztam a szemöldököm közúti közlekedés témájú némely hozzászólásodon régebben is.

Nem mondok újat; a közúti közlekedés egy össztársadalmi tevékenység.
Ahol az adott társadalom teljes vertikuma részt vesz a csenyétei cigányoktól a belpesti fülhallgatós rolleresekig. (Sztereotípia level 2024)

Van egy adott jogszabályi keretrendszer, egy adott közlekedési terület/felületrendszer, s egy korszellemmel megvert társadalmi környezet. Legyen az Bern, Budapest, Csenyéte, Peking, Bogota, Új-Delhi.

Amikor kilépsz a lépcsőházból, a kertkapun, akkor azzal aláírod a részvételi feltételeket.
Bosszankodol, hiszen nem mindenkit te nemzettél/neveltél, de ilyen a popszakma.

Reggelente, ha 6:50-kor indulok, akkor 30-35 perc, mire bearaszolok a munkahelyre.
Ha 6:40-kor, akkor húsz perc és úgy suhanok fel a pályára, hogy a hűtőfolyadék hőmérője még meg sem mozdult...

Én bagoly típus vagyok, minden reggel egy (nem)kicsit meghalok, ha egy perccel is korábban kell kelnem a komfortos 8 óránál.
Tehát minden reggel úgy kelek, hogy 6:40-kor el tudjak indulni.
De ez nem mindig jön össze (idős az édesanyám, a zasszonyra kell várni, odajön a szomszéd, hogy átjöhet e napközben, mert a nagy satun dolgozna, stb.)

...hogy is van a régi mondás; lenézzük az afrikaiakat, mert esőtáncot járnak aszály idején, de felvilágosult New York-i lakosként azt hisszük, hogy a dudálásunk feloszlatja a közlekedési dugót...

Már többször írtam/mondtam, hogy előzetes PÁV "light" vizsgálat nélkül senkit nem engednék gkv. tanfolyamot végezni.
Mert sem a vezetés oktatás alatt, sem vizsgán nem derül ki, hogy a delikvens - ha nem ül mellette egy idegen "főhatóság" - mennyire kretén...

Amikor a '89-ben PÁV III-at csináltam (már megvolt a sorkatonasághoz az MHSZ tgk vez. vizsgánk), a jelentkezők fele nem ment át a vizsgán.
Pedig ügyes, talpraesett gyerekeke voltak.
Csak elbuktak a pszichológián.

Szóval ilyen előzetes PÁV nem lesz, mert a mindenkori politika ellenérdekelt.
Mert szavazó az istenadta, mert tankol, kocsit, alkatrészt, vármegyematricát vesz.

Akkoriban kevés nő vezetett, mert egy akkori autóban nem volt szervo, mindig induló, erőteljes, a teljes fordulatszám tartományban használható motor, lefulladásgátló, automata váltó, no meg nem volt üzembiztonság.
Pont így is elég kalandos volt, mert a döntő többség max. csak hétvégén vezetett egyszer a piacra, telekre, Skodrival, Varnyúval -szigorúan kalapban...
De a hétköznapok 8-tól 14 óráig teljesen jók voltak, mert akkor leginkább azok vezettek, akiknek ez a hivatásuk volt: Szállítók, fuvarosok, buszosok, taxisok, mentősök. Akik uralni tudtak egy IFA-t, Roburt, kézi váltós buszt, Nysát, Barkast, taxis KGST szgk.-t...
Szerettem is akkoriban vezetni hidd el.
Pedig Nysa volt.
Beállítottam neked időponta, hogy milyen volt vezetni:
Meg Buchankát a budapesti kockaköves forgalomban.

Ma viszont már mindenki vezet.
Mindenki is.
Ennek végtelen sok oka van; műszaki fejlődés, árarányok, tömegközlekedés visszaszorulása, stb., stb.

Tehát vezet a khm. uzsorás 18 éves fia, meg a 150 centis nőcike AMG SUV-ot, a munkanélküli képzésben résztvevő teherautót (s igen, kidobálja üresbe a váltót a 10 tonnáson is, csak azért is - unokatesóm oktató...), automata buszt, aki nem tud normálisan sebességet váltani a saját kocsiján se, de relatíve jól lehet keresni, hát miért ne?
Vezet az eleve idegbeteg csomagküldős fehér furgont 120 címmel.
Vezet a munkanélküli kétszázezres Swiftet ételfutárként.
Vezet a polgárőr, aki a falujából leginkább ki sem mer menni.
Vezet a reszketeg falusi bácsi a zsákfaluból, aki behordja a falubelieket a kemoterápiára, meg vezet a nagymama, mert ő ér rá elmenni az unokáért avárosba az iskola után.


Te meg csodálkozol.
Én már nem csodálkozom semmin. Én lettemn a kisebbség, aki mer menni lakott területen 50-el azon kívül 90-el, uram bocsá' autópályán 130-al (sőt még lassúnak is érzi helyenként). Már ha nem áll az útba a tudatos átlagolgár autóvezető, aki még sosem mert menni a megengedett sebességgel.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 057
113
Szerintem az ideális helye nem a főváros -amúgy is vasútforgalilag- zsúfolt belsejében lenne. Szerintem.

Ezt a minden a Fővároson átmenéses hülyeséget kellene lépésenként orvosolni.
Talán mert az utasok oda tartanak azért? Ne is törődj velünk, a vasút nem értünk van, már megszoktuk...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 857
32 415
113
Talán mert az utasok oda tartanak azért? Ne is törődj velünk, a vasút nem értünk van, már megszoktuk...
Azt ugye tudod hogy ez egy marha nagy hülyeség?
A valóságban az utasok egy része tart oda.

Meg hova tartana? Van reális alternatíva? Normális az, hogy Debrecenből Békéscsabára Szolnokon át jutsz? Vagy Békéscsabáról/Szegedről Zalaegeszegre, Balatonra stb. Budapesten át visz az egyetlen út? Mindeközben meg arról diskuráltok, hogy mennyire nem lehet mit hova pakolni.
De nem csak személyfuvarozásra gondolok.

Másik része a hova tartanának kérdésre, hogy ha csak ott van értelmes szolgáltatás? Aztán persze lehet mutogatni, hogy nem közlekednek az emberek vonattal, csak BP vonzásában, ja, ha csak ott és abba az irányban van nem, hogy viszonylag elfogadható, hanem egyáltalán meglévő szolgáltatás.

Mondhatnónk, hogy lehet menni busszal, de az egy másik történet. Ja és az is "csak" 4 óra 17 perc ... fasza, belföldi régiók közötti kapcsolat gyakorlatilag nincs. Aztán lehet sírni, hogy tele az emnullás, nincs hely a pályaudvarokon satöbbi.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 057
113
Azt ugye tudod hogy ez egy marha nagy hülyeség?
A valóságban az utasok egy része tart oda.
80-90 százalékuk. Mi a fenének utazna vidéken sehonnan-sehova?
Screenshot-2024-11-19-07-34-40-415-com-adobe-reader-edit.jpg

Screenshot-2024-11-19-07-33-36-672-com-adobe-reader-edit.jpg

Budapest azért célja az utasoknak, mert itt van dolguk. A kétésfélmilliós nagyvárosban.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 766
5 115
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...zsgaknal-es-a-kozlekedesi-szabalyoknal-723934
"Az Építési és Közlekedési Minisztérium által közzétett új rendelettervezet számos fontos változást hoz a közlekedés különböző területein, beleértve a közúti, vasúti, vízi és légi közlekedést is. Egyszerűsítik a járművek forgalomba helyezési és műszaki vizsgálati eljárásait. A szabályozás kiterjed a LED fényforrások engedélyezésére, a hajós képesítések korszerűsítésére és a légiközlekedési biztonsági ellenőrzések pontosítására is. Emellett a Lázár János vezett tárca új forgalomszabályozási és vasúti engedélyezési rendelkezésekről is döntene."
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kim Philby

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 127
4 914
113
80-90 százalékuk. Mi a fenének utazna vidéken sehonnan-sehova?
Screenshot-2024-11-19-07-34-40-415-com-adobe-reader-edit.jpg

Screenshot-2024-11-19-07-33-36-672-com-adobe-reader-edit.jpg

Budapest azért célja az utasoknak, mert itt van dolguk. A kétésfélmilliós nagyvárosban.
Ember te egyszerűen hihetetlen vagy. Azért utaznak budapestre, mert mesterségesen csak oda tudnak. Mi az, hogy sehonnan sehova?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Bravo 317 km pályaszakasz felújítása illetve 50 km szakasz villamossítása illetve kisebb felújítások és mindenre 800 mrd szánnak elmennek a .......ba
Ez neto túlárazott lopás....erről szólna az egész.
 

elmentek

Member
2013. február 3.
59
55
18
80-90 százalékuk. Mi a fenének utazna vidéken sehonnan-sehova?
Screenshot-2024-11-19-07-34-40-415-com-adobe-reader-edit.jpg

Screenshot-2024-11-19-07-33-36-672-com-adobe-reader-edit.jpg

Budapest azért célja az utasoknak, mert itt van dolguk. A kétésfélmilliós nagyvárosban.
Részben teljesen igazad van, DE:
Ha az egyéb “nagyvárosaink” körül is annyira rendbe lenne legalább a pálya és a VonatKocsik, mint a nagy falu körül, akkor azért bőven lenne meg értelmezhető elővárosi forgalom más városoknál is.
Pl: 2-es (nyugati-esztergom) kocsicsere és pályafelújítás után a többszörösére nőtt a vonalat és a vasutat használók száma.
De szép példa még a 106-os is debrecen-nagykereki. Egy időben sikerült kicsit pofozni a pályán és kaptak desirot, értelmes menetrenddel, ugrásszerűen nőtt a használók száma.
Azóta rohad tovább a pálya és a desirok is a dögsoron várják a csodát…
Flirt sincs miskolc környékén…
Szomorú ez az egész mert egy rövidebb autópálya árából és egy kis odafigyeléssel csodát lehetne tenni, de valahogy nem akar sikerülni. :(((
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 286
113
Nem véletlen alacsony platós ROLA szerelvényt láttál? Feltűnően kis kerekei vannak!
Ma reggel direkt elkocsikáztam ide, hogy pár képet lőjjek....ez a magyarországra vezető komárno-i hid alatt van a kikötőben.
Szia, nem, ha megint arra járok lefotózom.
fd3051b591af90afab17da690bebb634.jpg

b42ce539178ff3ff3649346dcc56dbb8.jpg

56803d84abe01e7bd694df73a077fda7.jpg

A háttérben egy utolsó példány talán még azokból a zöld -Gyesev ?!- személyvagonokból amiből ugyanitt szétvágtak vagy százat...