Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 780
54 461
113
Nem véletlen, hogy nincs újabb autóm… Igen én bele vagyok buzulva a gyors német vasakba és nyugdíjként, befektetésként és hobbiként tekintek rájuk. De nem véletlenül nincs egyikből sem 2008 utáni és soha nem is lesz. A napi autóm is 2009-es. De számomra az említett dátumig megkérdőjelezhetetlen a dojcseprémium.
Ezt siratja az egész világ, amiről beszélsz. Maga Németország is kb. addig volt a világon az egyik legélhetőbb hely.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
13 796
39 145
113

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 965
37 482
113
Az első bérelt Vectron
475700848_937738138490003_6225580245380772177_n.jpg
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 965
37 482
113
a pendolinok és hasonlók is szintbeli kereszt mentesen mennek asszem vagy a eurostar.
A minél jobb láthatóság meg sosem gond.
Szerintem ez már semmi több, mint régi beidegződés a BZ-n is ott a sárga csík aztán mégis van olyan időszak, hogy hetente összetörnek egyet az autósok.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
21 504
28 396
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 484
16 378
113

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 585
8 457
113
Legyen így, csak ne rottyanjon bele a gazdaságunk.
Sajnos a lehetőség benne van a pakliban....
Pletykák szerint is a debreceni bmw gyár az idei termeléses-felfutássa áttevődik 2026 derekára...idén ősszel-decemberre max egy 30-40% os kapacítás lesz...
Az akkupakokkal is kívárnak a gyártók itt értve a lithium cellás helyett a só alapú technologiák felé rúg a labda.... kis részben piaci nyomásra is. Továbbá az eu részéről új szabályozások várhatóak....ami idővel a litis akksik végét fogja jelenti...
Jelenleg aki talpon van azok várnak...
Normális nem erőbből lenyomot piaci szabályozásra, új biztonságosabb...kevesebb környezeti lábnyomú akksikra...piaci és környezeti lobby nyomására...termelés átszervezése.....sorolhatnánk még)
Egyébként az akkugyárakat nagyon elkapkodtuk illetve ha beindul a piac és az új környezeti szabályozások a litihium alapúakat ki fogja rostálni 2-3 év alatt...
Ne temessük az európai autóipart még, igaz jelentősen meg fog nyirbálódni viszont utána lassú ivelést várok.
Ránk nézve egyrészt szarban leszünk a giga akkugyárakkal igen lesz olyan is ami pár év után le fogja építenni a kapacítását... mert nem akkar átálasba stb invesztàlni....hacsak nem toldják meg őket pénzel ismét...
Továbbá várhatóan a robotizáció értve az ember nélküli termelest max csak pár programozó meg egyébb technikus lesz a gyárban... 2030 után drasztikusan le fog zajlani..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gatya

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 780
54 461
113
Sajnos a lehetőség benne van a pakliban....
Pletykák szerint is a debreceni bmw gyár az idei termeléses-felfutássa áttevődik 2026 derekára...idén ősszel-decemberre max egy 30-40% os kapacítás lesz...
Az akkupakokkal is kívárnak a gyártók itt értve a lithium cellás helyett a só alapú technologiák felé rúg a labda.... kis részben piaci nyomásra is. Továbbá az eu részéről új szabályozások várhatóak....ami idővel a litis akksik végét fogja jelenti...
Jelenleg aki talpon van azok várnak...
Normális nem erőbből lenyomot piaci szabályozásra, új biztonságosabb...kevesebb környezeti lábnyomú akksikra...piaci és környezeti lobby nyomására...termelés átszervezése.....sorolhatnánk még)
Egyébként az akkugyárakat nagyon elkapkodtuk illetve ha beindul a piac és az új környezeti szabályozások a litihium alapúakat ki fogja rostálni 2-3 év alatt...
Ne temessük az európai autóipart még, igaz jelentősen meg fog nyirbálódni viszont utána lassú ivelést várok.
Ránk nézve egyrészt szarban leszünk a giga akkugyárakkal igen lesz olyan is ami pár év után le fogja építenni a kapacítását... mert nem akkar átálasba stb invesztàlni....hacsak nem toldják meg őket pénzel ismét...
Továbbá várhatóan a robotizáció értve az ember nélküli termelest max csak pár programozó meg egyébb technikus lesz a gyárban... 2030 után drasztikusan le fog zajlani..
Találgatás itt minden, senki nem tud semmit hogy mi lesz, várunk, óvatosak vagyunk, közben az USA meg Kína megerőszakolja az anyja hátán az EU ipart.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 866
14 263
113
...nagy dilemmában lehettek (vagy nem...) a világ nagy autógyártóinak menedzserei, amikor a csábító kínai piacra léptek:

Ha nem növekednek - s ehhez ehhez kellett a kínai piac - akkor marad a stagnálás, az meg a növekedésre építő gazdasági rendszerben előbb-utóbb garantált eljelentéktelenedés.

Ha belépnek a kínai piacra, akkor meg jön a tejjel-mézzel folyó Kánaán - még ha vannak is kockázatai is; politikai bizonytalanság, másolási kockázat.
Gyanítom ez utóbbira legyintettek, hiszen más kontinenseken (Dél-Amerika stb.) sem tudtak elsajátítani fejlesztést, gyártást, önállósodni a másodrangú helyiek.

Kína több cégnek is bejött, mint a lottófőnyeremény, hát be is álltak "életvitelileg", mint az egyszeri nagy nyertes...
A többit már látjuk.

...akartam ezt leírni; már napok óta ülepedett bennem a gondolatsor.


Erre tessék; egy olyan cikket dobott fel nekem a Zinternet, ami az én szememben párját ritkítóan kiváló elemés.
Érdemes figyelmesen elolvasni szerintem: