Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 866
14 278
113
"...A négy- és a hathengeres motorral a jelenlegi környezetvédelmi előírások betartásához folyamatosan tartani kell a lambda 1-es keverékarányt, ami 1 kg benzin elégetéséhez 14,7 kg levegőt jelent.
Az érvényes emissziós szabályozás már nem engedi a csúcsterheléses túldúsítást, amikor a vezérlés üzemanyagtöbblet befecskendezésével hűti az égésteret vagy növeli a teljesítményt. Ez azt jelenti, hogy padlógázzal a Grossglocknerre fel utánfutót vontatva sem lehet dúsabb a keverék az említett 1:14,7-es aránynál..."


Akkor már érteni vélem, hogy - mivel azt követem érintettség okán - a Hyundai I30 benzines motorjai miért lettek a legutóbbi arcfelvarrással rendre úgy 20 lóerővel gyengébbek:
1.5 DPI (szívócső befecskendezéses szívó motor) 109 helyett 96 lóerő.
1.0 T-GDI 120 helyett 100 lóerős (s ez nem a pl. a Bayonban eddig levő 100 lóerős kivitel)
1.5 T-GDI 159 helyett 140 lóerő.


S lettek olyan teljesítmény jelleggörbéjűek, mint egy dízelmotor. Legalábbis a linkelt katalógus számításai szerint.
Most komolyan: Ez fogja megmenteni a bébifókákat, hogy nem fogjuk tudni az üzemidő tízezred részében kiénekeltetni a benzinmotorokat!?

Képzelem, hogy szeretnek forogni az átdolgozott motorok 4000 ford/perc felett...
(Legalábbis az eddigi ezres turbós még kifejezetten lelkesen forog ki 6000-ig az Euro 6d norma ellenére is)

1.0 T-GDI 2022 jelleggörbe:

1.0 T-GDI 2025:

1.5 T-GDI 2022:

1.5 T-GDI 2025:

Gyanítom, hogy a többi autógyár is így fogja kiherélni a benzinmotorokat. :mad:
Pedig az én szememben ott az egyik* értelme a kisebb belső ellenállású benzinmotornak, hogy ha nagynéha úgy támad kedvem, akkor olyan fordulatszámról forgatom tovább (ha már egyszer -ahogy mondani szokták - ki van fizetve), ahol a dízelmotornak már bevérzik a szeme. (Jihá!)

*A másik értelme meg az, hogy a gázolajnak szaga van, a benzinnek meg illata.
...legalábbis a 100-asnak...


"Régen minden jobb vót':hadonaszos:
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
21 537
28 416
113
Fekete nap ez a mai a magyar közlekedéspolitikában is: Lázár János vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő, és a szakszervezetek sztrájkjogait gyakorlatilag megszüntető törvénymódosítását is elfogadta a parlamenti kétharmad ma.

Járatritkítás: a törvény csökkenti a minimális szolgáltatási szintet a törvényjavaslat, így ezen túl már csak napi 2 (azaz kettő!) járatnak kell majd közlekednie:
  • a járásközpont és a vármegyeszékhely között,
  • a szomszédos vármegyeszékhelyek között, valamint
  • Budapest és a vármegyeszékhelyek között.

Miközben manapság már nem csak Ausztriában vagy Németországban, de Csehországban és Lengyelországban is az ma már a cél, hogy óránkénti ütemes menetrend legyen minden főbb relációban, mi visszafelé haladunk ezügyben is. Budapest és a nagyvárosok jelentős része között egyébként ma is megvan az óránkénti ütemes menetrend Magyarországon. Miért nem az óránkénti ütemes menetrendet célozza meg a törvény, miért lépünk vissza abból is, ami már megvan

Vonalbezárás: az is látszik, hogy további vidéki vasútvonalak bezárását készíti elő Lázár János - a 2023-as tíz vonalat érintő vidéki vonalbezárási hullám után. A törvénybe bekerült, hogy csak egyféle közlekedési móddal, a törvény szava járása szerint “a leghatékonyabb közlekedési móddal” látja el a jövőben a közszolgáltatást az állam. Nem is tagadja a törvényjavaslat, hogy ezzel jelentős szolgáltatáscsökkentést készít elő, szó szerint ezt írja: “Nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50%-nál nagyobb mértékű eljutási idő növekedést jelentene.”.

Tehát, ha a vasútvonal bezárása miatt “csak” másfélszeresére nő majd az eljutási idő, az még Lázár Jánosnak, és immár a parlamenti kormánypárti kétharmadnak is rendben van.

Lázár János azt is el szokta mondani, hogy ő az ország legnagyobb munkáltatója és az 57 ezer vasúti és Volán-dolgozót kritizálja bárki, aki az ő kudarcos miniszterségét szóvá teszi. Az első adandó alkalommal azonban hátbaszúrta a MÁV és a Volánbusz dolgozóit, hisz ez a törvény gyakorlatilag lenullázza a közlekedési szakszervezetek sztrájkjogait.
Fekete nap és súlyos szégyen ez a magyar közlekedéspolitikában
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 112
10 337
113
Fekete nap ez a mai a magyar közlekedéspolitikában is: Lázár János vasúti vonalbezárásokat és jelentős járatritkítást előrevetítő, és a szakszervezetek sztrájkjogait gyakorlatilag megszüntető törvénymódosítását is elfogadta a parlamenti kétharmad ma.

Járatritkítás: a törvény csökkenti a minimális szolgáltatási szintet a törvényjavaslat, így ezen túl már csak napi 2 (azaz kettő!) járatnak kell majd közlekednie:
  • a járásközpont és a vármegyeszékhely között,
  • a szomszédos vármegyeszékhelyek között, valamint
  • Budapest és a vármegyeszékhelyek között.

Miközben manapság már nem csak Ausztriában vagy Németországban, de Csehországban és Lengyelországban is az ma már a cél, hogy óránkénti ütemes menetrend legyen minden főbb relációban, mi visszafelé haladunk ezügyben is. Budapest és a nagyvárosok jelentős része között egyébként ma is megvan az óránkénti ütemes menetrend Magyarországon. Miért nem az óránkénti ütemes menetrendet célozza meg a törvény, miért lépünk vissza abból is, ami már megvan

Vonalbezárás: az is látszik, hogy további vidéki vasútvonalak bezárását készíti elő Lázár János - a 2023-as tíz vonalat érintő vidéki vonalbezárási hullám után. A törvénybe bekerült, hogy csak egyféle közlekedési móddal, a törvény szava járása szerint “a leghatékonyabb közlekedési móddal” látja el a jövőben a közszolgáltatást az állam. Nem is tagadja a törvényjavaslat, hogy ezzel jelentős szolgáltatáscsökkentést készít elő, szó szerint ezt írja: “Nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50%-nál nagyobb mértékű eljutási idő növekedést jelentene.”.

Tehát, ha a vasútvonal bezárása miatt “csak” másfélszeresére nő majd az eljutási idő, az még Lázár Jánosnak, és immár a parlamenti kormánypárti kétharmadnak is rendben van.

Lázár János azt is el szokta mondani, hogy ő az ország legnagyobb munkáltatója és az 57 ezer vasúti és Volán-dolgozót kritizálja bárki, aki az ő kudarcos miniszterségét szóvá teszi. Az első adandó alkalommal azonban hátbaszúrta a MÁV és a Volánbusz dolgozóit, hisz ez a törvény gyakorlatilag lenullázza a közlekedési szakszervezetek sztrájkjogait.
Fekete nap és súlyos szégyen ez a magyar közlekedéspolitikában
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Se pénz, se szakértelem...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 033
64 059
113
Ugyanaz a vezető, 26 év különbséggel Kínában
A képen látható férfi Han Junjia, egy kínai mozdonyvezető.
Az első fotó 1996-ból származik, és egy SY-osztályú gőzmozdony előtt áll.
A második, 26 évvel később készült képen már egy modern nagysebességű vonat mozdonyvezetője.
491947054_1235634521257218_1965063721620168463_n.jpg

Jó sztori.:)
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
21 537
28 416
113
vaaaaa! Kell!
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
21 537
28 416
113
pedig mennyi szép emlék fűződik hozzá, szerintem kb mindenkinek
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.