Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
14 916
41 428
113
Szerencsétek volt.

Az asszony most kezdett az új munkahelyén pestiában. Direkt úgy nézte a vonatot hogy első munkanapján jó korán felérjen 35 perccel kezdés előtt.

Na sikerült olyat nyomni a MÁV-nak hogy 15 percet még késett is..
És még át se kellett szállnia.

(Ez 2 hete)
Nos, persze kellemetlen a vonat késése, de igazából az egésznek a gyökere a rendszerszervezés. A mai informatikai háttér mellett, szinte másodpercre pontosan kellene közlekedniük...és mégis a Magyar Királyi Államvasutak pontosabb volt gőzmozdonnyal, mint a mai hitec lökösök...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 013
15 174
113
Ebbol lett elegunk sokaknak en es asszony is ezert rakta le inkabb a jogsit es vett autot…persze sajnos ez nem mindenkinek lehetseges mar olyan kurva draga a jogsi.


Használta a tömegközlekedést:
Rendre elkés(hete)tett a munkahelyéről, de legalább termelte az Államnak a veszteséget.

Tehát inkább fizetett a jogosítványért:
Termelte az államnak a bevételt.

Vett egy autót (átírási költségek):
Termelte az államnak a bevételt.

Ha használtat vett, akkor első szerviz, új alkatrészek, hibák javíttatása:
Termelte az államnak a bevételt.

Kötötte a biztosítást, fizeti az adó(ka)t.
Termelte az államnak a bevételt.

Vásárolja az üzemanyagot:
Termelte az államnak a bevételt.

Használja, valójában az ingázással nyúzza az autót. (Ez nem a pajtalelet; hétvégente - még az autónak is használó - országúti krúzolás.) Alkatrészek; kopó-fogyók, elromlók stb.
Termeli az államnak a bevételt.

Pár évente újítani kell a jogosítvány érvényességét; azért valahol muszáj odafigyelni az egészségre, ezt jó eséllyel drágább "egészséges" ételekkel, mozgásstúdiókban és magánegészségügyben, optikusnál,stb. fogja elkövetni (tömegközlekedni meg lehet cukrosan, vakon/süketen is)
Termeli az államnak a bevételt.

Valahogy el fog kopni az autó max. úgy 20 évente, de inkább gyakrabban, lásd fent (Ez nem a MÁV, ahol a mozdonyokat 60 évente kell cserélni, mert tapintatlan módon ekkora rendre kilehelik a lelküket a szegény párák), tehát újabbat kell venni.
Stb.
Termeli az államnak a bevételt.

Ugyanúgy ott fog araszolni a közlekedési dugókban (plusz üzemeltetési költségek...)
Termeli az államnak a bevételt.

Amíg a vonaton rendezhette a gondolatait, addig az autóban csak az alattomos stressz, a felpörgött idegállapot - annak esetleg lehetséges következményei akár a magánélet területén is...
Termeli az államnak a bevételt.

Ki van ez találva.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
32 179
141 505
113
Nos, persze kellemetlen a vonat késése, de igazából az egésznek a gyökere a rendszerszervezés. A mai informatikai háttér mellett, szinte másodpercre pontosan kellene közlekedniük...és mégis a Magyar Királyi Államvasutak pontosabb volt gőzmozdonnyal, mint a mai hitec lökösök...
A probléma ott van hogy évtizedek óta töredekét költik az infrastruktúra fenntartàsára mint szükséges lenne. ( a fejlesztést meg hagyjuk is) és letérdelt a géppark. Az informatika is meg a gördülő àllomány is. De a teljes közszféra így van sajnos... addig ment mindenből a minimál hogy a körmére égett a rendszernek. És attól hogy a miniszterúr/tábornokúr/ igazgatóúr stb toporzékol attól még a 2 ève kicserélésre váró alkatrész nem lett megvéve és még 4 hónap mire leszàllítjàk ha most azonnal ad pénzt beszerezni...

Azt ha ezt közlik velük megy a hiszti. Meg a bűnbakok kirugdalása.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
5 624
18 737
113
Használta a tömegközlekedést:
Rendre elkés(hete)tett a munkahelyéről, de legalább termelte az Államnak a veszteséget.

Tehát inkább fizetett a jogosítványért:
Termelte az államnak a bevételt.

Vett egy autót (átírási költségek):
Termelte az államnak a bevételt.

Ha használtat vett, akkor első szerviz, új alkatrészek, hibák javíttatása:
Termelte az államnak a bevételt.

Kötötte a biztosítást, fizeti az adó(ka)t.
Termelte az államnak a bevételt.

Vásárolja az üzemanyagot:
Termelte az államnak a bevételt.

Használja, valójában az ingázással nyúzza az autót. (Ez nem a pajtalelet; hétvégente - még az autónak is használó - országúti krúzolás.) Alkatrészek; kopó-fogyók, elromlók stb.
Termeli az államnak a bevételt.

Pár évente újítani kell a jogosítvány érvényességét; azért valahol muszáj odafigyelni az egészségre, ezt jó eséllyel drágább "egészséges" ételekkel, mozgásstúdiókban és magánegészségügyben, optikusnál,stb. fogja elkövetni (tömegközlekedni meg lehet cukrosan, vakon/süketen is)
Termeli az államnak a bevételt.

Valahogy el fog kopni az autó max. úgy 20 évente, de inkább gyakrabban, lásd fent (Ez nem a MÁV, ahol a mozdonyokat 60 évente kell cserélni, mert tapintatlan módon ekkora rendre kilehelik a lelküket a szegény párák), tehát újabbat kell venni.
Stb.
Termeli az államnak a bevételt.

Ugyanúgy ott fog araszolni a közlekedési dugókban (plusz üzemeltetési költségek...)
Termeli az államnak a bevételt.

Amíg a vonaton rendezhette a gondolatait, addig az autóban csak az alattomos stressz, a felpörgött idegállapot - annak esetleg lehetséges következményei akár a magánélet területén is...
Termeli az államnak a bevételt.

Ki van ez találva.
Persze, dragabb mulatsag is.
De egy csomo elonye van, pl a reszeg cibbbbbbbbbány nem hany le kora reggel es utana fenyeget meg kessel a vonaton :D
Ehelyett en jatszom most hogy “vajon at er a zebran?” Sokkal jobb moka :rolleyes:
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
5 624
18 737
113
A probléma ott van hogy évtizedek óta töredekét költik az infrastruktúra fenntartàsára mint szükséges lenne. ( a fejlesztést meg hagyjuk is) és letérdelt a géppark. Az informatika is meg a gördülő àllomány is. De a teljes közszféra így van sajnos... addig ment mindenből a minimál hogy a körmére égett a rendszernek. És attól hogy a miniszterúr/tábornokúr/ igazgatóúr stb toporzékol attól még a 2 ève kicserélésre váró alkatrész nem lett megvéve és még 4 hónap mire leszàllítjàk ha most azonnal ad pénzt beszerezni...

Azt ha ezt közlik velük megy a hiszti. Meg a bűnbakok kirugdalása.
Ahelyett hogy evente ra koltottunk volna a kotelezot, most egyszerre rovid ido altt irgalmatlan penzt kene ra locsolni, ami nem fog megtortenni.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 536
66 821
113
Ahelyett hogy evente ra koltottunk volna a kotelezot, most egyszerre rovid ido altt irgalmatlan penzt kene ra locsolni, ami nem fog megtortenni.

Mondjuk az sem tett jót a MÁV-nak, hogy a nyereséges Cargót annó eladták az osztrákoknak...
Ugyanis a személy szállítás mindig is vesztességes volt. Ezt részben kompenzálta a cargó nyeresége.
Amikor azt eladták, maradt a vesztesség, amit meg nem finanszíroztak állami zsebből.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 013
15 174
113
Persze, dragabb mulatsag is.
De egy csomo elonye van, pl a reszeg cibbbbbbbbbány nem hany le kora reggel es utana fenyeget meg kessel a vonaton :D
Ehelyett en jatszom most hogy “vajon at er a zebran?” Sokkal jobb moka :rolleyes:

Jogos.

Miért? Te még nem ütöttél el még egyet sem?
Én már kettőt is. Egyet Alsózsolca déli végén (nézd csak meg utcanézetben...

...a másikat meg a hírhedten legendás avasi lakótelepen).
Teszem hozzá gyorsan, hogy mindkettő védhetetlen volt részemről (Mindkettő a hátsó ajtónak csapódott; szaladt ill. esett neki háttal), mindkét helyen volt rendőri intézkedés, mindkétszer aznap volt viasszal (nem röhög; olvasztott gyertyával) átkenve a karosszéria, tehát tökéletesen látszottak a nyomok az akkori színes autón - ez igencsak fontos volt a helyszínelő rendőr miatt..., miközben még nem voltak térfigyelő kamerák).
No és természetesen mindkettő a hírhedt olaszliszkai lincselés előtt történt...

Szóval én elmondhatom, hogy onnan jövök, ahova te - reméljük, hogy nem - tartasz...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
5 624
18 737
113
Jogos.

Miért? Te még nem ütöttél el még egyet sem?
Én már kettőt is. Egyet Alsózsolca déli végén (nézd csak meg utcanézetben...

...a másikat meg a hírhedten legendás avasi lakótelepen).
Teszem hozzá gyorsan, hogy mindkettő védhetetlen volt részemről (Mindkettő a hátsó ajtónak csapódott; szaladt ill. esett neki háttal), mindkét helyen volt rendőri intézkedés, mindkétszer aznap volt viasszal (nem röhög; olvasztott gyertyával) átkenve a karosszéria, tehát tökéletesen látszottak a nyomok az akkori színes autón - ez igencsak fontos volt a helyszínelő rendőr miatt..., miközben még nem voltak térfigyelő kamerák).
No és természetesen mindkettő a hírhedt olaszliszkai lincselés előtt történt...

Szóval én elmondhatom, hogy onnan jövök, ahova te - reméljük, hogy nem - tartasz...
Nem utni meg nem utottem el, es nem is szeretnek de engem utottek mar el 2x is jo moka :eek: Egyszer gyerekkent biciklivel, es nem reg par eve szolgalatban sodort el egy kocsika. :rolleyes:
Ja meg le estem egy kamionrol de az eppen allt szoval nem szamit elutesnek:confused:
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 584
35 174
113
Újabb európai uniós retardáció, avagy a Bild értesülései szerint a Bizottság ismét csak a nyilvánosságot megkerülve olyan szabályozást akar elfogadni, ami 2030-tól kötelezné az autókölcsönzőket, illetve "nagy cégeket" (lízingcégek?), hogy kizárólag elektromos autókat szerezhessenek be. Ez az újautó-piac 60%-át érintené (tavaly 10,6 millió darab) és gyakorlatilag a belső égésű motorok erőltetett és előrehozott tiltását hozná el a hivatalos 2035-ös határidő előtt.

Miközben az autókölcsönzők építik le az elektromos állományt, mert alig használják őket, plusz ha valami, akkor ez fixen taccsra vágja a megmaradt európai autóipart

Olvashatóban
Újabb ötlet: használt autót csak érvényes műszakival vagy azzal egyenértékű jó drága szakértői véleménnyel lehessen eladni

Ennek úgyis az lesz a vége, hogy ugyanúgy menni fog a biznisz, csak feketén, hogy állam bácsi ne láthassa
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
1 089
2 285
113
Nos, persze kellemetlen a vonat késése, de igazából az egésznek a gyökere a rendszerszervezés.
A rendszer szervezéssel nincs semmi gond, a számítógépes alkotásokkal fut minden, a kimutatások piszkosul mennek.
- Itt a valós ténykedésekkel van a baj! Pld: Miért nem lehet minden fővonalra biztosítani, venni egy rostáló, vágányszabályzó gépet. Ami rendben tudná tartani a 230-250km 2 vágányú pályáját.
Ha ezt rendbe tette, akkor ott lenne nekik a fővonalra csatlakozó mellékvonalak felújítása, javítása!
Ezáltal a mellékvonalak -"ótvar"- állapotát is rendbe lehetne tenni s pályasebesség emelést lehetne rajta végrehajtani. Ezáltal a fővonalhoz való csatlakozásoknak is drasztikusan emelkedne a pontossága! Ha a pontosság emelkedik több utas utazik a vonatokon, több a bevétel!
- Manapság géppel végeznek minden pályamunkát! Régen a gőzmozdonyos világban még voltak pályamunkások akik ezt a munkát kézzel végezték becsületesen! Ám a nagy változások korában mindenkit elküldtek a pályafenntartási cégektől, a gépeket kiprivatizálták, majd ment a kohóba mert elavult volt! Úgy mint a BTR-ek!!
Ám jött a Strabag ő viszi a prímet a gépeivel, ennyi. Hogy miért ő? :cool: Megrendelés 00000000 kérdése.
A mai informatikai háttér mellett, szinte másodpercre pontosan kellene közlekedniük
Ebben igazad is van, ám nem ezeken a pályán s nem ezekkel a mozdonyokkal, s nem ezzel a fenntartással, karbantartással.

A probléma ott van hogy évtizedek óta töredékét költik az infrastruktúra fenntartàsára mint szükséges lenne.
Még ha a töredékét is költenék! :rolleyes: Úgy működik hogy megépítjük úgy-ahogy a 160-as pályát, oszt csókolom úgy hagyjuk 30évre! Addig jól lepusztul s jó sok pénzből megint ujjat lehet építeni! Nagy pénzből nagyot lehet privatizálni. :cool: Tudod te ezt jól nem részletezem. Ha felújítják mindig akkor kicsi a nyereség! :cool:
Mondjuk az sem tett jót a MÁV-nak, hogy a nyereséges Cargót annó eladták az osztrákoknak...
Ugyanis a személy szállítás mindig is vesztességes volt.
Ezzel egyet tudok érteni! A személyszállítás meg azért veszteséges mert a kormányunk csak rendelkezik a jegyárakkal, ám a valós különbözetet meg nem téríti meg! Tehát mindenkinek ad kedvezményes %-os utazást ám a különbözetet nem kompenzálja. Azt mondja hogy a MÁV mutassa ki mennyi személy utazott kedvezményes jeggyel s milyen kedvezményt használt! :eek:
- Iskolások, tanárok, közalkalmazottak, nyugdíjasok stb, stb...............................!
Azt mondja, gazdálkodjátok ki!
- Az országos vasúthálózaton nagyos sok ember dolgozik, különböző munkakörökben, ám egyre jobban veszik át munkájukat a számítógépek! Manapság már egy mellékvonalon senki nem dolgozik csak a két fővonali állomás szolgálattevője irányítja a mellékvonali közlekedést is rádión vagy telefonon keresztül. Esetleg jegykiadás, vagy az is automata létezik. Tehát le van sajnálva az a mellékvonal ami az utazó személyeket hordaná rá a fővonali hálózatra! Így az ott lévő pálya is!
- Szántáson nem lehet gyorsan pontosan közlekedni! 20-30-al közlekedő mellékvonal bezárásra kerül.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 536
66 821
113
Nem tudom emlékeztek-e még a Jaguár új homokos irányváltására, ahol furcsa kartonpapír kinézetű autókat akartak rásózni az emberiségre. Nah, egyelőre nem jött be nekik:
"A kérdés nem is annyira szarkasztikus, ha megnézzük a Jaguar eladásait. Európában 2025 áprilisában 97,5%-kal estek vissza az előző év azonos hónapjához képest: mindössze 49 járművet regisztráltak, szemben az egy évvel korábbi 1 961 darabbal."
Bár ki tudja, lehet majd itt mesterségesen alájuk nyúlnak, kerül amibe kerül...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Nber

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 013
15 174
113
Nem tudom emlékeztek-e még a Jaguár új homokos irányváltására, ahol furcsa kartonpapír kinézetű autókat akartak rásózni az emberiségre. Nah, egyelőre nem jött be nekik:
"A kérdés nem is annyira szarkasztikus, ha megnézzük a Jaguar eladásait. Európában 2025 áprilisában 97,5%-kal estek vissza az előző év azonos hónapjához képest: mindössze 49 járművet regisztráltak, szemben az egy évvel korábbi 1 961 darabbal."
Bár ki tudja, lehet majd itt mesterségesen alájuk nyúlnak, kerül amibe kerül...
A Jaguar 2025-re, tervezetten, gyakorlatilag leállította a belső égésű motorral hajtott autók gyártását és 2026-ban tervezi elindítani az elektromos lázálmuk gyártásának a kezdetét.
Addig meg marad a készlet, no meg a konzervatív vevőkör kisöprése, akik nem elég haladóak, no meg ideológiailag nem elég képzettek, ahogy te is utaltál rá:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nem tudom, hogy milyen identitásúak, meg melyik generációba tartozóak az új mánágerek, de vannak elképzeléseim...;
Ahogy 35 éve oktató rokonom huszonéves, egyetemre járó, applikációgenerációs saját lánya vetette oda neki foghegyről, amikor elkezdte - hivatalosan - tanítani vezetni:

- Majd én tudom.

:eek:

S persze majd ha bedől ez a márka (is), akkor meg meglesznek sértődve, hogy a maródi világ nem érti meg őket, meg az idejétmúlt, elmaradott világukat leváltó jövőt...

(Megjegyzem, már én is vetettem oda huszonéves gyermekemnek, hogy szerinted mely generációk - évezredeken átívelő - küzdelmeinek, törekvéseinek s tapasztalati bölcsességének köszönhetitek, hogy érintőfelületek pár érintésével pillanatok alatt tudtok régebben évekre nyúló fejlesztéseket megvalósí-
tattni!?)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 536
66 821
113
A Jaguar 2025-re, tervezetten, gyakorlatilag leállította a belső égésű motorral hajtott autók gyártását és 2026-ban tervezi elindítani az elektromos lázálmuk gyártásának a kezdetét.

Okés, de a 97%-os visszaesés az eladásban, az valami elképesztő :eek:
Én mondjuk remélem, hogy eltűnnek a süllyesztőben, csak szerintem valamelyik nagy woke finanszírozó nagytőkés csoport, majd alájuk nyúl.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 013
15 174
113
Okés, de a 97%-os visszaesés az eladásban, az valami elképesztő :eek:
Én mondjuk remélem, hogy eltűnnek a süllyesztőben, csak szerintem valamelyik nagy woke finanszírozó nagytőkés csoport, majd alájuk nyúl.
Gondolom, hogy egy utolsó - nosztalgikus, befektetői? - vásárlói rohammal elfogyott az eddigi készlet.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 164
90 515
113
Megkezdte a munkát a KÉSZ Csoport a háromütemes, 17 ezer négyzetmétert lefedő gurulóút felújítási projekten...

A Budapest Airport megkezdte az első sorban az 1-es terminál környéki légiforgalmat kiszolgáló G jelű gurulóút felújítását – derül ki a főváros repülőterét üzemeltető cég közleményéből. Mint írják, a munkálatokra azért van szükség, mert a meglévő burkolt felületek és közműrendszerek műszaki állapota elérte a tervezési életkoruk végét, ezért szükségessé vált azok felújítása.

Az uniós közbeszerzési értesítő adataiból kiderül: a kivitelezést a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt., a KÉSZ Csoport tagvállalata végzi el mintegy 5,89 millió euró értékben. A három ütemben, 2026 nyaráig megvalósuló projekt részeként mintegy 17.000 négyzetméteren építenek ki új bazaltbeton burkolatot és alépítményeket, csapadékcsatornát és folyókákat (mintegy 260 méter hosszan), emellett megújul a vizuális navigációs rendszer, a térvilágítás és a fénytechnikai rendszer is.