Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 550
19 461
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
18 226
67 192
113
Shit happens...:)
2023 áprilisában egy német ICE Hildesheimröl Berlin felé kellett volna menjen, aztán Braunschweignél Magdeburg felé ment.
Aztán észrevették és a jó irányba terelték. Az utasok egy percig nem voltak veszélyben.
PS: Nem azèrt irom, hogy "bezzeg a DB", hanem csak érdekességnek.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
15 139
38 370
113
2x2 sáv, nagyon hasznos lesz.

Ha egyszer bekötik az új vajdasági kelet-nyugati gyorsforgalmi útba, esetleg. Legalábbis erre hivatkoztak

 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 898
19 772
113

elmentek

Active Member
2013. február 3.
85
169
33
2x2 sáv, nagyon hasznos lesz.
Tök jól összeszedte a cikk az adatokat. Alapvetően támogatom a híd megépítését, de számomra érthetetlen, hogy miért hízlalták ekkorára ezt a projektet?!?!?
Pl. 2x1 helyett 2x2 sáv.
Mindezt úgy, hogy a hídépítő szakma bőven kaphatna még egyéb akár sokkal jobban indokolható projekteket is…
Végtelenül szomorú, hogy a túlzással mennyi egyéb szükséges, indokolt és fontos projekttől szívják el a forrást :((
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 898
19 772
113
Tök jól összeszedte a cikk az adatokat. Alapvetően támogatom a híd megépítését, de számomra érthetetlen, hogy miért hízlalták ekkorára ezt a projektet?!?!?
Pl. 2x1 helyett 2x2 sáv.
Mindezt úgy, hogy a hídépítő szakma bőven kaphatna még egyéb akár sokkal jobban indokolható projekteket is…
Végtelenül szomorú, hogy a túlzással mennyi egyéb szükséges, indokolt és fontos projekttől szívják el a forrást :((

Várjuk meg talán amig megépül és meg lehet rajta számolni a tényleges forgalmat pár év után. Ha kevés lesz, a zselex majd megírja, ha sokkal több lesz akkor meg majd kussol róla. Addig meg becslések vannak.

Azért sem kell elfelejteni hogy az M6-ot most kapcsolaták össze végre a horvát autopalya szakasszal, illetve egyre kevésbé távlati tervekben ez egy fontos átkelőhely lesz a Budapestet, illetve az M3-M0-M7 szentharomságot végre tehermentesítő deli autópályával, az M9-essel. Arra pedig majd kell a 2x2 sáv és nem akkor kell elkezdeni bővíteni.


 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and aquarell

elmentek

Active Member
2013. február 3.
85
169
33
Várjuk meg talán amig megépül és meg lehet rajta számolni a tényleges forgalmat pár év után. Ha kevés lesz, a zselex majd megírja, ha sokkal több lesz akkor meg majd kussol róla. Addig meg becslések vannak.

Azért sem kell elfelejteni hogy az M6-ot most kapcsolaták össze végre a horvát autopalya szakasszal, illetve egyre kevésbé távlati tervekben ez egy fontos átkelőhely lesz a Budapestet, illetve az M3-M0-M7 szentharomságot végre tehermentesítő deli autópályával, az M9-essel. Arra pedig majd kell a 2x2 sáv és nem akkor kell elkezdeni bővíteni.


Jó-jó várjuk meg, csak egy kicsit tartok ettől, lásd Pentele híd Dunaújváros:
Elvileg ez is azért készült, hogy az M8 épülhessen, lehessen oldani az ország centrális közlekedési fixáltságát. (Erősen indokolt lenne)
Ehhez képest eltelt lassan 20 év az M8 meg ugyan úgy a fasorban sincs….

De ugyan ide sorolható az M1 bővítés vs. alternatív útvonal építése (Győr-Székesfehérvár-Dunaújváros-Kecskemét-)….
Szóval legyen híd, csak akkor vigyük végig a koncepciót és csináljuk jól, mert az aránytalan/ félig végigcsinált projektes pénzégetéséhez valóban csórók vagyunk és ezek nem is segítik így a felzárkózást.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 219
6 991
113
ez egy fontos átkelőhely lesz a Budapestet, illetve az M3-M0-M7 szentharomságot végre tehermentesítő deli autópályával, az M9-essel. Arra pedig majd kell a 2x2 sáv és nem akkor kell elkezdeni bővíteni.
Az M9 nem Szekszárd felé megy? Ott már építettek neki egy hidat. Igaz hogy csak 2x1 sávosat. :) Szerintem itt is lehetett volna 2x1 sávval kezdeni, és ha indokolt, akkor bővíteni.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
25 439
50 223
113
A mohácsi Duna-híd azonban ezekhez képest is kirívó: közel 300 milliárd forintért épül egy olyan átkelő, amelynek forgalma várhatóan napi mintegy 600 autó lesz. És ezt nem mi mondjuk, hanem a beruházás megvalósíthatósági tanulmánya.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 898
19 772
113
Az M9 nem Szekszárd felé megy? Ott már építettek neki egy hidat. Igaz hogy csak 2x1 sávosat. :)

Én ebből a képből most az szűröm le, hogy a Debrecen - Szeged - PÉCS - Nagykanizsa - Szombathely a legújabb nyomvonal (Pécs felé szerintem több értelme van). Persze, mivel 25 éve megy rajta a szarakodás, de állítólag most megint feléledőben van, még bármi lehet.

aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Q4NGQ1Yzg2ZDZhNjRjNzM4MjljM2IxZWZkYTM2YTM4.jpg



Szerintem itt is lehetett volna 2x1 sávval kezdeni, és ha indokolt, akkor bővíteni.

Egy hidat azért elég macerás bővíteni utólag.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
15 139
38 370
113
Én ebből a képből most az szűröm le, hogy a Debrecen - Szeged - PÉCS - Nagykanizsa - Szombathely a legújabb nyomvonal (Pécs felé szerintem több értelme van). Persze, mivel 25 éve megy rajta a szarakodás, de állítólag most megint feléledőben van, még bármi lehet.

aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Q4NGQ1Yzg2ZDZhNjRjNzM4MjljM2IxZWZkYTM2YTM4.jpg

Szóval ez egy fél körgyűrű? Kérdés mennyi tranzitforgalom menne át rá...

Egy hidat azért elég macerás bővíteni utólag.

Ha elő van készítve, akkor nem.
 

Crusader

Well-Known Member
2018. november 27.
939
2 687
93
Na sràcok az előző oldalon lévő autó témàhoz kapcsolódva:
2014-2017 ig dolgoztam Rastattban a Mercedes gyárban. Borzasztó volt hallgatni a sor mellett ahogy a műanyag alkatrészek törnek beszereléskor és ha nem mozog akkor marad úgy azt leszarjàk mert hajtás van.... Gondolom nem kell mondanom hogy mindenki balkáni, közel keleti, afrikai a soron. Akkortàjt éd azutàn ment a sorról nyugdíjjba a nagyja gárda aki még német volt. Maga a mérnök mondta hogy ezeket az autókat ő eladnà 150 ezer km futás előtt... nem tudom mi lehet a Dacia gyárban de ott tuti nincs olyan szakszervezet mint a Mercinél és lehet jobban figyelnek bizonyos dolgokra hogy ne rúgjàk ki őket.
Nepperkedtem is amúgy, ismerem az autók műszaki gondjat (németben is tekerik az óràt a kedves kereskedők sajnos, szóval nagyon nehèz jót kifogni). Pont autót akarok magamnak, de építkezés utàn max 5 milláig fogok tudni elmenni. Személy szerint nézek egy szívóbenzines opelt, kia-t, hyundait és kibekkelem vele amíg egy vagon 400-500 km es hatótàvú villanyautó leszivàrog az 5 millàs ársávba. Nagyon csàbítóak a turbóbenzines és turbódízel autók de olyan horror összeget lehet rákölteni egy autóra hogy én ezt nem vàllalom be félig meddig hozzàértőként sem. Tuti tipp a toyota de nekem nem adja hogy egy 2015-2020 as autónak majdnem 90-es évekbeli beltere van. Ezt tudom jó szívvel mindenkinek ajánlani.
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
723
1 906
93
Én ebből a képből most az szűröm le, hogy a Debrecen - Szeged - PÉCS - Nagykanizsa - Szombathely a legújabb nyomvonal (Pécs felé szerintem több értelme van). Persze, mivel 25 éve megy rajta a szarakodás, de állítólag most megint feléledőben van, még bármi lehet.
Gondolom annyira valid project mint a HÉV fejlesztés, ami érdekes módon mindig 4 évente jön elő majd felejtődik el :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and enzo

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 898
19 772
113
Gondolom annyira valid project mint a HÉV fejlesztés, ami érdekes módon mindig 4 évente jön elő majd felejtődik el :D

Ez valahol azért nemzeti szégyenletes. Értelmes mérnökök kb 50 éve kitalálták hogyan kellene megvalósítani a főváros és az ország megfelelő közlekedését, és azóta csak szarakodás meg a rendszer független nyerészkedés megy rajta, közben ugyanazok a problémák jönnek elő újra meg újra.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
15 139
38 370
113
Csehországban tesztelik a vezető nélküli vonatot... ami egy "Studenka" (nálunk: BZ)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 777
67 589
113
Gondolom annyira valid project mint a HÉV fejlesztés, ami érdekes módon mindig 4 évente jön elő majd felejtődik el :D

A HÉV-hez csak annyit, hogy 50 éve áll dugóban több tízezer ember napi szinten, mert Szigetszentmiklós-szigethalom (gyártelep) ponton van egy HÉV átjáró ami szintben metszi a legfontosabb közúti csomópontot.
És a HÉV miatt 1 órából 20 percet zárva van! Ezzel megbénítva Halásztelek, Dél-Szigetszentmiklós, Szigethalom, Tököl teljes közlekedését közvetlenül, és a teljes Dél-Csepel sziget tranzit közlekedését közvetve.
És 50 éve ígérik, hogy megoldják végre valahogy de nem sikerült!
Azóta kétszer annyian laknak itt, kb. 10-szer annyi autóval, és brutál nagy ipartelepek épültek ki, ahova ingázva járnak melózni az emberek.
Napi szinten kell állnom a dugóban, reggel amikor beállok a sorba a Tököli reptér Tököl felöli végén kezdek és az M0-is araszolok!
Bárki lemérheti a térképen ez 10 km-nyi dugó!
És ezt kb. 40 perc alatt teszem meg a kocsival. Minden áldott nap! És aztán haza felé is ugyan ez megy....
Ilyenkor kinek a k*rva anyját kell szídni? o_O
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 777
67 589
113
Volt ez a szám 200 ezer felett is. Még talán a 300 at is elérte. 20 éve a Honda ár/ érték arányban nagyon jó volt. Csak elkezdték az árakat az egekbe emelni.

Az EU miatt. Kivezették a szívó benzines kocsikat, mert nem hozták a hülyébbnél hülyébb normákat meg CO kvótákat, szóval ide csak a High-tech Benzin+Elektromos hajtás érkezik. Az meg nagyon nem olcsó!
Külföldön meg nagyrészt még mindig a szívó benzin 2 liter + örök élet Honda K motorral, vagy a sportos Honda L 1.5 turbóval szerelik.
Megkockáztatom, hogy előbbit negyed utóbbi fele annyiba kerül legyártani mint a B+E hajtásláncot, ami tényleg szuper csak ember nincs aki ki tudná fizetni.
Ennek megfelelően csak Japánban és Európában forgalmazzák ezzel a hajtással.
A világ többi részén meg olcsó és jó szívó benzin meg 1.5 turbó. :hadonaszos: