Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 237
7 023
113
Igen ez mind szép és jó! Ugye csak azt a kínaiak pénzén építtetjük! ;) S aki fizet, az petyegtet.
A kínainak az az érdeke hogy minél hamarabb felhúzza a vonatát Görögből németbe! Tehát rohadtul nem érdekli a mi szenvedésünk, mivel nem jó-tündér! Neki a gyorsaság a lényeg! Nem kínlódik hogy félretegyék a tehervonatát, mivel jön a szegedi IC! Vagy bármelyik gyors, IC!
A forgalom pedig be fog indulni mihelyt végig meg lesz a közlekedési útvonala a kínainak!
Szóval arra költünk 800 milliárd forintot, hogy a kínaiaknak jó legyen? Ez kínai hitel amit mi fogunk visszafizetni !!!!
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 237
7 023
113
Igen de most tudod fizetni a munkásokat a hitelből, ha nem adna, meg lóf@szt se tudnál elvégeztetni. A semmiből! --:(--
Értelmes projektre nem lehet hitelt kapni, csak hülyeségre? Ha nem vagy hitelképtelen, akkor olyantól kell hitelt felvenni, aki értelmes célokra is ad.

Egyébként állítólag a tárgyalások vége felé már a magyar politikai vezetés is rájött hogy nem erre a vonalra kellene költeni a pénzt, csak ez további több éves késést okozott volna.
 
  • Vicces
Reactions: vata

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 992
4 294
113
Értelmes projektre nem lehet hitelt kapni, csak hülyeségre? Ha nem vagy hitelképtelen, akkor olyantól kell hitelt felvenni, aki értelmes célokra is ad.

Egyébként állítólag a tárgyalások vége felé már a magyar politikai vezetés is rájött hogy nem erre a vonalra kellene költeni a pénzt, csak ez további több éves késést okozott volna.
Lengyel vasút cirka 10 éve elkezdett korszerűsítése uszkve 50%-ban EU-s pénzből zajlik.
Ezek a források(fejezetek) számunkra is elérhetőek voltak azonos időben…
Itthon más döntés született…más célok mentén használtuk fel sz EU-s és saját forrásokat.
Lázárunk még idén is az új autópálya/közút program mellett tette le s voksát…a pénz mehetne másra is. Nem volt megkötés.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
1 131
2 375
113
A Spanyoloknál utaztam vonattal Barcelonából Valenciába és közben egyetlen nagyobb várost sem láttam. Minden városban levitték a vasutat a föld alá. Nincs szintbeli kereszteződés, zaj, késés amiatt hogy valaki megunja a piros lámpát. Ők erre költötték az EU pénzt.
Igen, németben is így van! Sőt egy szinttel lejeb a tehervonatok közlekednek. Igen van ahol így oldják meg! Nálunk is meg volt a terv hogy Kőbánya-felső állomásnál lemennének a vonatok, ám elvetették.
Pedig a metróhoz is lett volna átszállási lehetőség.
Na de összehasonlítottad a két ország méretét? Itthon 2-5 percenként van egy település. Főleg Pesthez közeledve! Ha meg megemelem a sebességet duplájára, meg se tud állni a vonat.
Szóval arra költünk 800 milliárd forintot, hogy a kínaiaknak jó legyen? Ez kínai hitel amit mi fogunk visszafizetni !!!!
Nem teljesen mivel a 150-es egyvágányú pálya volt, s most kétvágányú lesz s komoly közlekedés szabályozó berendezéssel. Tehát megújul egy másik fővonali szakasz. Ugye csak nem Szeged felé!
Hanem Kiskunhalas - Kelebia felé! Ezért nem csak a Kínaiaknak jó ez hanem nekünk is.
Az a vonal eléggé el volt hanyagolva amúgy is.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and vata

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
757
1 992
93
A Spanyoloknál utaztam vonattal Barcelonából Valenciába és közben egyetlen nagyobb várost sem láttam. Minden városban levitték a vasutat a föld alá. Nincs szintbeli kereszteződés, zaj, késés amiatt hogy valaki megunja a piros lámpát. Ők erre költötték az EU pénzt.

Egyébként meg elég baj, ha annyira közel vannak a házak a vasúthoz, hogy két új vágány már nem férne el. Ez azt jelenti hogy nincs 10 méter a vasút és a ház között. Én a 120-as mellett lakom, itt általában van elég hely még két vágánynak.
Egész Békásmegyer részben azért dugul be reggel - este, mert a HÉV miatt feltorlódnak az autók, minden választásnál megjön a megoldás, csak aztán elfelejtődik.

Lengyel vasút cirka 10 éve elkezdett korszerűsítése uszkve 50%-ban EU-s pénzből zajlik.
Ezek a források(fejezetek) számunkra is elérhetőek voltak azonos időben…
Itthon más döntés született…más célok mentén használtuk fel sz EU-s és saját forrásokat.
Lázárunk még idén is az új autópálya/közút program mellett tette le s voksát…a pénz mehetne másra is. Nem volt megkötés.
Jóóó de nekik hány lombkorona sétányuk, stadionjuk, puszta verszályuk épült? A csehek 2.5 milliárd EUR-ot költenek csak 2025-ben a vasútra pl...az kb 970-980 MRD HUF
Pedig még a népet is sikerült jobban megfejni azért:
image_870x_68b19ebdd229c.jpg

A Fidesz-kormány alatt bevezetett új adók és közterhek (2010–2025)
(összesen kb. 42 darab, a Policy Solutions és későbbi források alapján)

2010
Bankadó
  1. Energetikai különadó
  2. Kereskedelmi láncok különadója
  3. Távközlési különadó
  4. 98%-os különadó a végkielégítésekre

2011
6. Népegészségügyi termékadó („chipsadó”)
7. Kommersz szeszek adója
8. Külföldi rendszámú autók adója
9. Dízeladó
10. Játékadó új formában
11. Energiaellátók jövedelemadójának fenntartása


2012
12. Baleseti adó
13. Burkolt ingatlanadó (önkormányzati)
14. Ingatlanspekulációs adó
15. Kamarai regisztrációs díj
16. Szociális hozzájárulási adó (SZOCHO)
17. Nyugdíjadó
18. Online szerencsejáték-adó
19. Pornóadó
20. Igazgatási szolgáltatási pótdíj
21. Katasztrófavédelmi hozzájárulás
22. Pénzügyi tranzakciós illeték
23. Egységes biztosítási adó
24. Távközlési szolgáltatási adó („mobiladó”)
25. Fordított áfa a mezőgazdaságban
26. E-útdíj előkészítése
27. Behajtási díj („dugódíj”)
28. Élelmiszerlánc-felügyeleti díj


2013–2025 (újabb adók, pótlólagos terhek)
29. Közművezeték-adó
30. Használatarányos elektronikus útdíj (HU-GO)
31. Reklámadó
32. Települési adó (önkormányzati új adónem)
33. Turizmusfejlesztési hozzájárulás (4%)
34. Kiskereskedelmi adó (2020-tól állandósítva)


Extraprofit-adók (2022-től)
35. Légitársaságok hozzájárulása
36. Távközlési pótadó
37. Biztosítási pótadó
38. Banki extraprofit-adó / pótbefizetés
39. Energiaellátók megemelt jövedelemadója
40. Kőolajtermék-előállítók különadója
41. Gyógyszergyártók és forgalmazók extrabefizetése
42. Kiterjesztett gyártói felelősségi díj (EPR-díj, 2023-tól)
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 237
7 023
113
Igen, németben is így van! Sőt egy szinttel lejeb a tehervonatok közlekednek. Igen van ahol így oldják meg! Nálunk is meg volt a terv hogy Kőbánya-felső állomásnál lemennének a vonatok, ám elvetették.
Pedig a metróhoz is lett volna átszállási lehetőség.
Na de összehasonlítottad a két ország méretét? Itthon 2-5 percenként van egy település. Főleg Pesthez közeledve! Ha meg megemelem a sebességet duplájára, meg se tud állni a vonat.
A németeknél sem az elővárosi vonat megy 200-al. :)
Nem teljesen mivel a 150-es egyvágányú pálya volt, s most kétvágányú lesz s komoly közlekedés szabályozó berendezéssel. Tehát megújul egy másik fővonali szakasz. Ugye csak nem Szeged felé!
Hanem Kiskunhalas - Kelebia felé! Ezért nem csak a Kínaiaknak jó ez hanem nekünk is.
Az a vonal eléggé el volt hanyagolva amúgy is.
Szóval lesz egy kétvágányú vasútvonalunk 160 km/órás sebességgel, ami mellett a legnagyobb város 25 ezer lakosú, de az egész környéke ritkán lakott.
És van egy a vele párhuzamos vasút, ami mellett 2 db 100 ezer feletti város van, + kb. 4-5 db 30 ezer feletti, oda elég az 1 vágány és 100 km/óra sebesség.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 920
19 855
113
Lázárunk még idén is az új autópálya/közút program mellett tette le s voksát…a pénz mehetne másra is. Nem volt megkötés.

Alapvetően a pénzt nem a vasútbuzik szerelem projektjeire, hanem valós piaci igényekre.

Ami a kínaiaknak a BB vasút, amiből mi is profitálunk.

Szinte mindenki másnak meg a közúti áruszállítás JIT rendszerben. Ahhoz pedig autopalya kell. Építhetsz akármennyi vasutat de akkor se arra fognak menni.

A kelet - nyugati eszaki es deli autopalya (M1, M7) fejlesztes ezert szükséges. Egyszeruen kapacitás hiány van. Hosszabb tavon pedig az M9 ami ossze fogja vegre kotni az ország deli részét es a Debrecen - Szeged - Kecskemét - Pécs - Szombathely vonalon a nagy (auto)ipari központokat.