Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Részemről sosem értettem, hogy ha már ott van a kaller a vonaton, mi a frászért nem lehet (lehetett régen..?) tőle jegyet venni csak azért mert fejpályaudvaron szálltál fel (és teszem azt késésben voltál és így még épp elérted a vonatot). Oké, legyen feláras és alapból vedd meg rendesen a pénztárban, de ezt a fejvakarást sosem értettem.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Részemről sosem értettem, hogy ha már ott van a kaller a vonaton, mi a frászért nem lehet (lehetett régen..?) tőle jegyet venni csak azért mert fejpályaudvaron szálltál fel (és teszem azt késésben voltál és így még épp elérted a vonatot). Oké, legyen feláras és alapból vedd meg rendesen a pénztárban, de ezt a fejvakarást sosem értettem.


Felárért megveheted a kallertől, ha olyan helyen szálltál fel ahol amúgy van pénztár. Ha felszálláskor szólsz, akkor általában kiadja olyan helyre ahol nincs pénztár.
De ez egy gyorsvonat volt ami nem áll meg olyan helyen. Plusz nem akart felárat kérni szerencsétlentől, mivel ilyet a pénztáros nem csinálhatna...

+Ha vörös szalagostól próbálod (ellenőr) akkor nagyon drága lesz.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Felárért megveheted a kallertől, ha olyan helyen szálltál fel ahol amúgy van pénztár. Ha felszálláskor szólsz, akkor általában kiadja olyan helyre ahol nincs pénztár.
De ez egy gyorsvonat volt ami nem áll meg olyan helyen.

+Ha vörös szalagostól próbálod (ellenőr) akkor nagyon drága lesz.

Nekem pár hónapja(talán Március) volt egy kis afférom az egyik kalauzzal. Ahol felszálltam nem volt nyitva kassza (Szombat), automata nincs. Jön a kalauz kéri, mondom miért nincs. Nem hiszi. Mutatom neki az ingem zsebébe bekészített 500 forintost. Azért ennyi, mert a visszaútra is meg szoktam venni a retúrt. Nem hiszi. Na itt bepöccentem. Mondom a gecinek akkor telefonáljon a forgalmi irodába, hívjon rendőrt leszarom, de azért mert nekik nincs kedvük megfizetni a kasszás nőket ne velem szórakozzon. Pótdíj vagy leszállok. Nem a k.... anyád, nem szállok le, de a pótdíjat se fizetem ki. Miért nem vettem jegyet a neten? Amiért nem fizetek az önkiszolgáló kasszában se a boltban. Nekem hozzá tartozik a szolgáltatáshoz, hogy köszönnek, picit beszélgetünk utána jó utat, napot kívánnak. Megvehetném neten is, meg a vonatra felszállás közben leolvashatná egy gép is. Már nincs szükség kalauzokra se. Szó szót követett előszedte a telefonját és beszélt valakivel. Utána mondta ad egy jegyet. Bocsánatot persze nem kért. Akkor adjál egy retúrt is 20 óra után jövök haza, ezért van a zsebemben pont 500 forint. Így nem kell visszaadni a kasszásnak sem. Retúrt majd vegyek a pénztárban hazainduláskor, mert csak 4 óráig érvényes. Igen tudom, ezért mondtam, hogy adjad 20 órától. Azt nem lehet így. De havonta kétszer utazok így, a kasszában gond nélkül működik. Ő ilyet akkor sem tud adni. Akkor rohadjál meg te paraszt, add a jegyem és húzz a picsába. Szaros 250 forintos jegyen baszakodtunk 10 percet, ráadásul 15 percet késett a vonat. 25 rohadt percet szobroztam az állomáson, amitől 5 percnyire lakom.
Azóta lefotózom a kasszát ha zárva van. Tudom szalmaszál, de akkor is.
 
T

torsen

Guest
Vagy ha egy kicsit meleg levegő (pl öngyújtó lángja) fölé tartod, öngyújtóval vigyázni kell a távolságra nagyon.

Még annyi se kell neki. Már írtam egyszer (a MÁV egy fos, korábbi témában) hogy én úgy jártam, hogy két nemzetközi (automatából vett) jegyem volt (Bécsbe mentem rettegni a la Lézer János) és egy hosszabb telefonbeszélgetés után véletlenül rátettem a telefont a meleg akkujával. Befeketedett. Szerencsére a jegy sorszáma, helyszám, kocsiszám látszott, de amúgy kokszfekete minden. Bementem az ügyfélszolgálatra, hogy adjanak már egy cserejegyet (gondoltam én marha) de képtelenek voltak rá. Én azt hittem, hogy egy informatikai rendszerben le lehet sztornózni egy jegysorszámot és az alapján felvezetni egy másikat. Még fizettem is volna... A MÁV rendszere erre nem képes. 3 pénztáros és az ügyfeles szerint sem...A kalauzok egy szót sem szóltak. Ők is, és a pénztárosok is szegények szégyellték magukat a helyzet miatt.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Még annyi se kell neki. Már írtam egyszer (a MÁV egy fos, korábbi témában) hogy én úgy jártam, hogy két nemzetközi (automatából vett) jegyem volt (Bécsbe mentem rettegni a la Lézer János) és egy hosszabb telefonbeszélgetés után véletlenül rátettem a telefont a meleg akkujával. Befeketedett. Szerencsére a jegy sorszáma, helyszám, kocsiszám látszott, de amúgy kokszfekete minden. Bementem az ügyfélszolgálatra, hogy adjanak már egy cserejegyet (gondoltam én marha) de képtelenek voltak rá. Én azt hittem, hogy egy informatikai rendszerben le lehet sztornózni egy jegysorszámot és az alapján felvezetni egy másikat. Még fizettem is volna... A MÁV rendszere erre nem képes. 3 pénztáros és az ügyfeles szerint sem...A kalauzok egy szót sem szóltak. Ők is, és a pénztárosok is szegények szégyellték magukat a helyzet miatt.

Osztrák jegyet nem lehet sztornózni, felárat kell fizetned vásárláskor ha visszaválthatót akarsz, ez az osztrák oldalról van így leszabályozva.
Nekem is elbaxta anno az olaszba menő éjszakai vonatra szólót, saját kontójára tudta hibássá nyilvánítani a pénztáros...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
T

Törölt tag 1945

Guest
Kivégezték a Teslát

A szerdai piaczárás után tette közzé második negyedéves számait a Tesla, az elektromosautó-gyártó árbevétele megközelítette a 6,4 milliárd dollárt a második negyedévben, ami több mint 59 százalékos növekedést jelentett 2018 azonos időszakával összehasonlítva. Ebben fontos szerepet játszott, hogy a core tevékenység, az autógyártó üzletág, valamint a szerviz és egyéb szolgáltatások árbevétele egyaránt érdemben növekedett. Ugyanakkor a nettó eredménysoron több tényező együttes hatására több mint 198 millió dolláros veszteséget ért el a vállalat, amely 1,12 dolláros egy részvényre jutó veszteséget jelentett a második negyedév során...

... A várakozásokat alulmúló második negyedéves gyorsjelentés után a Tesla árfolyama nagyot esett, az elektromosautó-gyártó részvényei 12,8 százalékot zuhantak ma.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

torsen

Guest
Osztrák jegyet nem lehet sztornózni, felárat kell fizetned vásárláskor ha visszaválthatót akarsz, ez az osztrák oldalról van így leszabályozva.
Nekem is elbaxta anno az olaszba menő éjszakai vonatra szólót, saját kontójára tudta hibássá nyilvánítani a pénztáros...


Nem akartam visszaváltani. Csak a SÉRÜLT PAPÍRT kicseréltetni. Egy sorszám ki, a rendszerből, egy sorszám be a rendszerbe. Én meg fizettem volna az eljárásért. De nem megy.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem akartam visszaváltani. Csak a SÉRÜLT PAPÍRT kicseréltetni. Egy sorszám ki, a rendszerből, egy sorszám be a rendszerbe. Én meg fizettem volna az eljárásért. De nem megy.

Mert akkora kupac szar a nemzetközi összekötő informatikai rendszer, hogy ezt pl. osztrák jeggyel nem teheti meg. Én vonatjegyet inkább online veszek mobilra letöltött klienssel/pdf-fel, megbízhatóbb, igaz a kö***g osztrák felárat kér tök alap dolgokért is ha külföldi vagy.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Kivégezték a Teslát

A szerdai piaczárás után tette közzé második negyedéves számait a Tesla, az elektromosautó-gyártó árbevétele megközelítette a 6,4 milliárd dollárt a második negyedévben, ami több mint 59 százalékos növekedést jelentett 2018 azonos időszakával összehasonlítva. Ebben fontos szerepet játszott, hogy a core tevékenység, az autógyártó üzletág, valamint a szerviz és egyéb szolgáltatások árbevétele egyaránt érdemben növekedett. Ugyanakkor a nettó eredménysoron több tényező együttes hatására több mint 198 millió dolláros veszteséget ért el a vállalat, amely 1,12 dolláros egy részvényre jutó veszteséget jelentett a második negyedév során...

... A várakozásokat alulmúló második negyedéves gyorsjelentés után a Tesla árfolyama nagyot esett, az elektromosautó-gyártó részvényei 12,8 százalékot zuhantak ma.
Most kell venni!
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 865
5 408
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20190725-ezert-lehetnek-bajban-hamarosan-e-auto-mobiltelefon-gyarto.html
"Már jövőre komoly gondok lehetnek néhány nyersanyag ellátási láncában. A kobalt, a nikkel és a lítium jelenleg általánosan használt anyagok az elektromos autók illetve az elektronikai eszközök akkumulátorainak gyártásában. A mining. com a Wood Mackanzie előrejelzése alapján azt írja, már jövőre zavarok adódhatnak ezek szállításánál, ami alapvetően befolyásolja a termékgyártást is."
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A Greta Thunberg féle lobbicsoport max, ő játsza azt, hogy ahova nem megy vonat, ott ő nem jelenik meg.

Szép dolog a környezetvédelem, de ahol 12 ora a menetidő 1 óra repüléssel szemben, de az iszonyatos pazarlással töküresen járó vonatszerelvényektől még nem lesz jobb sem nekünk, sem a bolygónak.

Eleve nem igazán értem a dolgot, Svédország elhelyezkedése miatt ezt hogyan képzelik el. Kompokkal átvisznek komplett szerelvényeket, vagy van valamilyen szárazföldi összeköttetés is a szorosban ?
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Azt hiszem valami hid van, de hogy vasuti-e az passz. Ha igazan zoldek lennenek gyalog mennenek. A vonatot is csak le kell gyartani ugye valamibol, plusz vegyszerezni a sinek kozt. Muzoldek ezek en mondom, divatbol csinaljak. Most olvastam hogy van itthon is valami faultetos csoport akik most vettek 2 hektart, vagy berelnek, es teleultetik tolgyfaval mert az milyen jo lesz par evtized mulva. Na es eladnak a fakat 1 euroert hogy legyen penz a kovetkezo helyre. Szep szep de ezzel nem lesz megvaltva a vilag, latszatintezkedes mint a fulpiszkalok esete. Ha annyira akar valaki fakat ultetni hat menjen ki aztan ultessen valahova parat.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
M

molnibalage

Guest
A Greta Thunberg féle lobbicsoport max, ő játsza azt, hogy ahova nem megy vonat, ott ő nem jelenik meg.

Szép dolog a környezetvédelem, de ahol 12 ora a menetidő 1 óra repüléssel szemben, de az iszonyatos pazarlással töküresen járó vonatszerelvényektől még nem lesz jobb sem nekünk, sem a bolygónak.

Eleve nem igazán értem a dolgot, Svédország elhelyezkedése miatt ezt hogyan képzelik el. Kompokkal átvisznek komplett szerelvényeket, vagy van valamilyen szárazföldi összeköttetés is a szorosban ?
A Berlin - Malmö tényleg hülyeség, mert nagy kitérő és sokáig tart az út vonattal. Viszont ahol ez nem áll fent akkor klímavédelmileg sőt, még időben is megérheti vonatozni akár 800-1000 km távolságig, ha egyszer végre kiépülne a valódi gyorsvasút rendszer legalább a legnagyobb városok között Nézzünk egy egzakt példát.

London - Bp. repülésem 2 óra 30 perc....
... lett volna, ha nem áll késés és forgalom miatt felszállás előtt a gép cirka 25 percet. A tiszta út taxi és várakozás nélkül a kapu beállásik volt úgy 2 óra 25 perc emlékeim szerint.
Csak ez ugyebár torzítás, mert a reptérre is ki kellett menni és Ferihegyről is bejönni. Egy gyorsvasút viszont bejöhetne akármelyik belvárosi pályaudvarra és oda is érkezhetne. Ez minimum 2x30 perc spórolás, de London esetében még több. Readingből csak a busz és a bejárat elérése volt ráhagyással majdnem 1 óra. Egy Londom Párizs repülés alig lenne ennél rövidebb, bár UK is gyorsan elérhető már az Csalagút miatt.

Csak mivel a repülőgépnek kevés kijárata van és ahogy a csomagokat kezelik + biztonsági ráhagyás valójában a becsekkolás kezdetétől a bőrönd felvételéig Ferihegyen az eltelt idő volt úgy 6 óra. Ha hozzáadom azt, hogy a repteret is el kellett érni és a reptérről belváros tájára menni Bp+-n, akkor már 7+ óra. Ezalatt egy szutyok 150 km/h átlagsebességes vonat (gyorsvasútnál ez tempó vicc lenne, ha csak a nagyvárosokban áll meg 5 percre) menne 900-1050 km-t. Ez kb. a Budapest - Frankfurt és Bp-Berlin távolság nagyságrend és nem légvonalban, a felső távolság már a Holland határt karcolgatja. (Bp-Párizs vasúton kb. 1450 km lenne, az már azért húzósabb.)

Hol nyerünk időt a vonattal? A vonatnak sok ajtaja van és igen gyorsan leszáll róla az ember. Az az egy bőrönd, amire vártam majd 20-25 percet Ferihegyen az annyi, hogy felnyúlok és leveszem a fejem felül és leszállok. Pont ennyivel utaztam 1 hétre ki. Tehát reális a gyors az utascsere. 150 ember pillanatok alatt fel és leszáll, nem mint egy repülőgépnél, ahol adott sebességű utascsere felett sem lesz gyors a repülés, hiszen a gépet meg kell tankolni és a két felszállás közötti check is kell + a bőröndök pakolgatása. Ha vasút csak óránként állna meg 5 perce és forgalmi okokból várna 5 percet, akkor 83%-os (50/60) menetidő kihasználtsággal 200 km/h haladási átlagsebességnél 166 km/h átlagot el tudna érni. Namármost a valódi gyorsvasút messze 200 km/h felett robog, tehát 250 km/h haladás és óránként 10 perc állással már 7 óra alatt kijön a Bp-Párizs távolság.

Hoppá. És ez kb. 6 megállást jelent. Persze mivel a nagyvárosokban még mindig sokszor fejpályaudvar van és ott már nem lehet robogni, ez már irreális sebesség, de a trend az, hogy ezeket felszámolják és átalakítják, ahol csak lehet. Ez lehetne itthon a Nyugati-Déli sorsa is és új, átmenő tengely lehetne.

Így nézve viszont tényleg az jön ki, hogy én nem repülnék. Mert a vonaton sokkal tágasabb és kényelmesebb utazni, mint repülőn és a valódi időkülönbség alig lenne. Apró hiba, hogy ezt igen drága lenne kiépíteni, de aztán baromi jól üzemeltethető lenne. A repterek bővítése iszonyatosan nehéz, lásd, hogy a 3. heathrowi kiufótón évtizedes léptékben mit szaroznak. Egy hasonló kapacitású pályaudvar helyigénye az töredéknyi még a rendező vágányokkal is.

Tehát repülni addig olcsó (?), ameddig a meglevő reptereket nézzük csak. Ha új célállomás kéne nagy kapacitással, akkor az ma kb. sci-fi. A vasút esetén nem az. Az átszállás is sokkal könnyebben megoldható, mert normális közlekedésnél kb. az lenne, hogy egyik vágányról átsétálsz a másikra, ahogy ez ma már zajlik a Lajtán túl az S-Bahn rendszereknél. Egy repülőgépes csatlakozás min. 1 óra, de az full ideális eset, késés nélkül. Ez a mai terhelés mellett az irrealitás határán van.

Azt hiszem valami hid van, de hogy vasuti-e az passz. Ha igazan zoldek lennenek gyalog mennenek. A vonatot is csak le kell gyartani ugye valamibol, plusz vegyszerezni a sinek kozt. Muzoldek ezek en mondom, divatbol csinaljak.
Annyira azért nem divathóbort ez.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 321
60 808
113
A kontinentális Európában a gyorsvasút igen is jobb alternatíva lenne, mint a repülés. "Zöldebb", kényelmesebb, és jó pár esetben gyorsabb is.
Régebben láttam egy táblázatot azt hiszem a TGV-vel kapcsolatban ahol a különböző vonalak valós átlag sebessége volt megadva. Ott ugye elég sok megálló van, és így is mindegyik vonal 100 km/h fölötti átlag sebességet hozott, volt olyan vonal amelyik 180 km/h-t is tudott átlagban.
Ez az idézet pedig a Japán gyorsvasutas szócikből származik:

"A légi szállítással összehasonlítva a Shinkansen számos előnnyel rendelkezik, ideértve az ütemezési gyakoriságot és a rugalmasságot, a pontos működést, a kényelmes üléseket és a kényelmes belvárosi terminálokat.

A Shinkansen-árak általában versenyképesek a belföldi repülőjegyárakkal. Gyors és kényelmi szempontból a Shinkansen piaci részesedése meghaladta a 750 km-nél rövidebb utazásoknál a légi közlekedését, míg a levegő és a vasút továbbra is rendkívül versenyképesek egymással a 800–900 km-es tartományban, és a levegő piaci részesedése nagyobb 1000 km-nél nagyobb utazások.

  • Tokió - Nagoya (342 km), Tokió - Sendai (325 km), Tokió - Hanamaki ( Morioka ) (496 km), Tokió - Niigata (300 km): A városok között légi járatok voltak, de Shinkansen szolgáltatásai után visszavonták őket kezdődött. Shinkansen ezen városok között kb.
  • Tokió - Osaka (515 km): Shinkansen domináns a gyors (2 óra 22 perc) és a gyakori szolgáltatás miatt ( Nozomi 10 percenként ); ugyanakkor a légi közlekedésnek egy bizonyos részesedése van (~ 20–30%).
  • Tokió - Okayama (676 km), Tokió - Hirosima (821 km): Shinkansenről számoltak be, hogy az elmúlt évtizedben ~ 40% -ról ~ 60% -ra növelte piaci részesedését. A Shinkansen körülbelül három-négy órát vesz igénybe, és 30 percenként Nozomi vonatok vannak , de a légitársaságok olcsóbb árat tudnak nyújtani, ami az ártudatos utasokat vonzza.
  • Tokió - Fukuoka (1069 km): A Shinkansen körülbelül öt órát vesz igénybe a leggyorsabb Nozomi-n , és a kedvezményes fuvarozók sokkal olcsóbbá tették a légi utazást, így a legtöbb ember levegőt választ. Továbbá, sok várostól eltérően, a két város Shinkansen állomásainak elhelyezkedése nagyon kevés kényelmi előnnyel jár, mivel a Fukuoka repülőtér a Tenjin kerület központi részén található, és a Fukuoka City 1. metróvonal összeköti a Repülőt és a Tenjint a Hakata pályaudvar és Haneda között. A repülőtér hasonlóan kényelmes helyen található.
  • Osaka - Fukuoka (554 km): Az egyik legversenyképesebb szakasz. A Shinkansen körülbelül két és fél órát vesz igénybe Nozomi vagy Mizuho , és a JR West Hikari Rail Starvagy a JR West / JR Kyushu Sakura vonatok óránként kétszer működnek, körülbelül 2 óra és 40 perc alatt a két város között. Ismét az érintett repülőterek elhelyezkedése segít a légi közlekedés népszerűségében.
  • Tokió - Aomori (675 km): A leggyorsabb Shinkansen szolgáltatás ezen városok között 3 óra. JAL jelentették, hogy csökkentette a méretét síkok szervizelése ezen az útvonalon, mivel a Shinkansen meghosszabbítása megnyitott 2010-ben
  • Tokió - Hokuriku (345 km): A leggyorsabb Shinkansen szolgáltatás ezen városok között 2½ óra. Az ANA arról számol be, hogy a Shinkansen 2015-ös megnyitása óta csökkentette a Tokióból Kanazawába és Toyamába irányuló szolgáltatások számát naponta 6-ról 4-re. Az útvonalon utazó utasok aránya 40% -ról 10% -ra esett vissza ugyanabban az időszakban."
Szerintem a lényeg átjön, illetve elég durva átlag sebességeket lehet számolni a menet időkből.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem a lényeg átjön, illetve elég durva átlag sebességeket lehet számolni a menet időkből.
Itt a sejtésem az, hogy az hosszabb vasúti távokon az jön ki, hogy aki nagyon távolról vagy akár bárhonnan (Európa-USA) érkezik repülőn Tokióba, az eleve a reptéren van és repülőre átszállva utazik Oszakába, mint elverekedje magát az első vasútig.
Van a reptéren gyorsvasúti összeköttetés?

Viszont 500 km alatt a belföldi forgalomban sanszosan a vonat kiütéssel győz. Mert a fenti számok nem különböztetik meg azt, hogy a két rendszer kiinduló pontjára ki honnan érkezik.

Az utolsó vonalat leszámítva bőven 200 feletti átlagsebesség jön ki. Ezzel Párizs 7 óra alatt elérhető elvi szinten Bp belvárosából és ottani belvárosba lehetne érkezni. Ez repcsivel közel lehetetlen lenne még késés nélküli is úgy, hogy ha csak 2x40 percet veszek útnak ki a reptérre...

Csak a tiszta repülőút 0 késéssel jön ki kb. 2 óra 10 percre. Erre jön rá a +1,5 óra becsekkolás, 0,5 ki és a taxi idők meg a 2x40 perc bejutás. Kb. azonos. Csak amíg egy pályaudvarról 5 perc alatt elindul akár 2 vonat is 1200 utassal röhögve, addig ez egy két kifutós reptéren is szinte lehetetlen bármilyen gépet nézve, mert a hatalmas A380-asok közötti leszállási időköz valami 1,5-2 perc. Ha 1 percenként száll le egy A320 szerű gép akkor sem jön össze. És minden gépnek tele kell lennie...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and 2ndt

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 321
60 808
113
Most megnéztem az Eurostar (TGV) menetidőket. Elvileg:
London-Lille: 1 óra 22 perc
London- Párizs: 2 óra 16 perc.
London-Brüsszel: 2 óra
London-Amszterdam: 3 óra 41 perc
London-Lyon: 4 óra 41 perc
London-Marseille: 6 óra 27 pec (1200 km!)

Az ETR 1000-nek (Bombardier Zefiro 380) Elvileg:
Róma-Milánó: 2 óra 20 perc (600 km)