Bringás közlekedés margójára.
Engem 8-10 éve azzal basztatott a kedves hatóság, hogy a bringámon lévő első és hátsó lámpa egy kapcsolóról üzemel-e. Állítólag ez valami régi baromság még a dinamós időkből. Később utánanéztem és valóban van ilyen szabály, de csak dinamó esetén kell megvalósuljon az egy időben való bekapcsolás.
Egy időben rendszeresen jártam haza éjszaka bringával. Elől erős mókuspörkölő a kormányon, fejlámpa, hátul vörös villogó 3x8 leddel és folyamatosan világító piros fénnyel, piros prizma az ülés alatt. Láthatósági mellény, fényvisszaverő csíkos hátizsák. Pedálokon (ezért vettem újakat, mert a tereppedálban nincs prizma) küllők között narancs prizma. Szelepeken piros világító szelepsapka (imádtam). Megállítottak, szonda, bringaellenőrzés. A fékek hatékonyságán ment a diskurzus egy ideig. Magura hidraulikus tárcsa elől-hátul, képben voltak a srácok az biztos. Na mindegy, a lényeg figyelmeztettek, hogy az első és a hátsó lámpának egy gombról működtethetőnek kellene lennie.
Mindezt úgy, hogy a 2 kilométerre lévő kocsmából rendszeresen láttam kiszédülni embereket, majd bringára ülni, kocsiba beszállni.
Engem is meg tudtak volna fogni, mert nem volt csengő a bringámon. Talán akkor már az első fehér prizma is kötelező lett volna.
Engem 8-10 éve azzal basztatott a kedves hatóság, hogy a bringámon lévő első és hátsó lámpa egy kapcsolóról üzemel-e. Állítólag ez valami régi baromság még a dinamós időkből. Később utánanéztem és valóban van ilyen szabály, de csak dinamó esetén kell megvalósuljon az egy időben való bekapcsolás.
Egy időben rendszeresen jártam haza éjszaka bringával. Elől erős mókuspörkölő a kormányon, fejlámpa, hátul vörös villogó 3x8 leddel és folyamatosan világító piros fénnyel, piros prizma az ülés alatt. Láthatósági mellény, fényvisszaverő csíkos hátizsák. Pedálokon (ezért vettem újakat, mert a tereppedálban nincs prizma) küllők között narancs prizma. Szelepeken piros világító szelepsapka (imádtam). Megállítottak, szonda, bringaellenőrzés. A fékek hatékonyságán ment a diskurzus egy ideig. Magura hidraulikus tárcsa elől-hátul, képben voltak a srácok az biztos. Na mindegy, a lényeg figyelmeztettek, hogy az első és a hátsó lámpának egy gombról működtethetőnek kellene lennie.
Mindezt úgy, hogy a 2 kilométerre lévő kocsmából rendszeresen láttam kiszédülni embereket, majd bringára ülni, kocsiba beszállni.
Engem is meg tudtak volna fogni, mert nem volt csengő a bringámon. Talán akkor már az első fehér prizma is kötelező lett volna.