Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 728
113
molnibalage

A kedvencem az volt amikor pár oldallal ezelőtt azzal érveltek, hogy ebben nem mennek tönkre több száz ezer forintos alkatrészek, mint például egy modern dízelben.
Erre tessék :D
Meg ugye volt az 1 millió mérföldes Tesla legendája, aminél egy kis utána járással csak kiderült, hogy 3 szor cseréltek benne aksit :rolleyes:

Persze léteznek megbízható, jól használható elektromos autók is. Csak azok közül egyik sem Tesla :D

Látszik, hogy semmi tapasztalata nincs az autógyártásban a Teslának.
 
M

molnibalage

Guest
Látszik, hogy semmi tapasztalata nincs az autógyártásban a Teslának.
Ez nem autógyártás. Ez a méréstechnika, statisztika és simán a memória specifikációinak nem ismerete. Nem tűnt fel, hogy a tesztek során mennyi írási fázis volt? Hogy mennyi a memória limitje? Ezek után nem voltak képesek olyan alapvető műveletekre, amiért engem anno megbuktattak volna méréstechnika és digitális technika alapjai órát 14 éve? Remélem az űrrakétáiknál nem lesz ilyen hiba meg a 10 ezer műholdjukban, mert akkor jaj nekünk...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Tehát miről is van szó?
A korai modell S-eknél (cirka 8-10év).....esetenként....előfordulhat egy flash tároló elhasználódási hiba! Király!
Srácok! Szeretném jelezni, hogy a 2016 után gyártott összes Apple laptop minden korábban cserélhető alkatrésze már alaplapra integrált. Úgy, mint memória, háttértár, töltésvezérlés, video chip (bár ez utóbbi már elég régóta így van). Az Apple a termékeire, ha jól emlékszem már csak 5 éves életciklust ad meg (korábban 7 volt), ami azt jelenti, hogy 5 év után nem köteles tartani hozzájuk alkatrészt. DE addig is egy alaplap csere bőven 150-200.000Ft felett van (csak az alkatrész!). Ami egy 600.000Ft-os gép esetén a gép több mint 1/3-ada. Ha azt is figyelembe vesszük, hogy egy laptop (nem csak Apple) élettartama tényleg nagyjából 4-5 évre tehető (persze elmennek tovább is, de ez az amit mindenki elvárhat tőlük), már egészen más kontextusba helyezi a dolgokat.
Ha pedig hozzáteszem, hogy hasonló tapasztalatom van Lenovo All-in-One géppel, DELL laptoppal, stb-stb..... :eek:;)
És akkor, hogy az árakat is tisztába tegyük: Vegyük csak azt, hogy mondjuk egy kis turbós TFSI motornál egy igen gyakran előforduló motorhiba mennyibe is fáj? Hja és a TFSI a letérdelést - megfelelő odafigyelés hiányában - képes akár 60-100.000km-enként előadni! De elég csak a SMART-ra gondolni, ami alapvetően 80-100 ezrenként motor generálozni kell.
A vicces az az egészben, hogy a Tesla problémája messze nem ilyen jellegű. A probléma megoldása ilyen elektronikai eszközök esetén elsősorban esetszámhoz kötődik. Amennyiben ténylegesen tömegesen előforduló hibáról lenne szó, a gyártó bármikor hirdethet rá visszahívást, ami ráadásul nem is kerülne neki túl sokba. Ugyanis ha felépíti rá a logisztikát (azaz raktárkészletet képez a tartalék vezérlőkből) akkor pillanatok alatt megoldható a csere. Ráadásul a kiszerelt vezérlők újrahasznosíthatóak. Egyszerűen csak ki kell forrasztani az elfáradt memória chipeket, és kicserélni (5 perces művelet). Majd ráküldik újra a firmware-t, és teszt után meg mehet is vissza a vezérlő egység a logisztikai rendszerbe, újra felhasználásra.
Na, akkor próbálj meg egy mondjuk vezérléshibából (láncmegnyúlás) szétütött szelepekkel beálló motorú belsőégésűt nagygenerálozni! :rolleyes: Sem időben, sem pénzben nem ennyi lesz.
De egy kettős tömegű lendkerék + kuplung szett (ezeket együtt szokták cserélni, és gyakorlatilag szinte minden modern belsőégésűbe belekerülnek, legyen az benzines, vagy dízel) is kopó-, fogyóeszköznek számít (5-600 ezres "kis" beavatkozás).
Én elhiszem, hogy nagyon fáj az olyan felhasználóknál a dolog, akinél előjön ez a Teslás vezérlő hiba. Lehet belőle vicces cikkeket rittyenteni, de ha ez tömeges problémának mutatkozik akkor biztos vagyok benne, hogy a Tesla lépni fog. Vagy már azelőtt. Mivel neki nem jó a negatív reklám, és a Tesla léptékében ez egy fillérekért orvosolható utólagos beavatkozást igényel.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
M

molnibalage

Guest
Tehát miről is van szó?
A korai modell S-eknél (cirka 8-10év).....esetenként....előfordulhat egy flash tároló elhasználódási hiba! Király!
Srácok! Szeretném jelezni, hogy a 2016 után gyártott összes Apple laptop minden korábban cserélhető alkatrésze már alaplapra integrált. Úgy, mint memória, háttértár, töltésvezérlés, video chip (bár ez utóbbi már elég régóta így van). Az Apple a termékeire, ha jól emlékszem már csak 5 éves életciklust ad meg (korábban 7 volt), ami azt jelenti, hogy 5 év után nem köteles tartani hozzájuk alkatrészt. DE addig is egy alaplap csere bőven 150-200.000Ft felett van (csak az alkatrész!). Ami egy 600.000Ft-os gép esetén a gép több mint 1/3-ada. Ha azt is figyelembe vesszük, hogy egy laptop (nem csak Apple) élettartama tényleg nagyjából 4-5 évre tehető (persze elmennek tovább is, de ez az amit mindenki elvárhat tőlük), már egészen más kontextusba helyezi a dolgokat.
Persze. Ne vegyél almás terméket sem, amit eddig sem tettem. Okkal. Mert értelme 0.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 728
113
Ez nem autógyártás. Ez a méréstechnika, statisztika és simán a memória specifikációinak nem ismerete. Nem tűnt fel, hogy a tesztek során mennyi írási fázis volt? Hogy mennyi a memória limitje? Ezek után nem voltak képesek olyan alapvető műveletekre, amiért engem anno megbuktattak volna méréstechnika és digitális technika alapjai órát 14 éve? Remélem az űrrakétáiknál nem lesz ilyen hiba meg a 10 ezer műholdjukban, mert akkor jaj nekünk...

Musk mondta egyszer, hogy neki a Space X a mindenne, a többivel csak azért foglalkozik, hogy pénze legyen az űrmeghódíccsához.
Vagyis a többi igazából csak mellékes, úgy is van megcsinálva ezek szerint. :)
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem senkinek sem volt semmilyen tapasztalata a 10 évvel ezelőtti flash tárolók élettartamával kapcsolatban.
Mindig is ismert volt és megvolt adva az újraírhatási mennyisége a flash alapú memóriának. Ez egy garanciális paraméterük. A korai és gyakran írt SSD-k ezért ma már igen rottyon vannak, ami még fut egyáltalán. Simán trehányak voltak a jelek szerint.

Musk mondta egyszer, hogy neki a Space X a mindenne, a többivel csak azért foglalkozik, hogy pénze legyen az űrmeghódíccsához.
Vagyis a többi igazából csak mellékes, úgy is van megcsinálva ezek szerint. :)
Ez azért mókás, mert tudtommal a SpaceX már nyereséges. A Tesla meg masszívan veszteséges.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
molnibalage

A kedvencem az volt amikor pár oldallal ezelőtt azzal érveltek, hogy ebben nem mennek tönkre több száz ezer forintos alkatrészek, mint például egy modern dízelben.
Erre tessék :D
Meg ugye volt az 1 millió mérföldes Tesla legendája, aminél egy kis utána járással csak kiderült, hogy 3 szor cseréltek benne aksit :rolleyes:

Persze léteznek megbízható, jól használható elektromos autók is. Csak azok közül egyik sem Tesla :D
És az 1 millió mérföld alatt mennyit is költöttek erre a 3 akku cserére, és úgy mindennel együtt? Mennyi lett volna ugyanez, csak üzemanyagból egy 8 literes fogyasztású benzinessel, olajcserékkel, kuplung-, fék-, stb. cserékkel? ;)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 879
113
Kurfürst

Sajnos a család egyik fele felült az almás marketingnek, másfél milliót szartak el az almás termékekre.
A töredékébe kerülő kínai termékek ugyan azt tudják (telefon, okos óra), mint az aple cuccok csak megbízhatóbbak és nagyobb az üzemidejük, meg harmad-negyed annyiba kerülnek. Asus laptopom esetén szintén állt ez az összehasonlítás.
Aztán egy év használat után a tapasztalat felül írta a marketinget és a méreg drága almás szarokat használtan eladogatták XD
Azóta vissza tértek a kínai/dél-koreai termékekre. Szóval sajnos bőven van személyes tapasztalat!
Jó igaz, Teslát még nem vettek hála a jó Istennek :D:D:D
Szóval azzal nincs személyes tapasztalatom, igaz szerintem itt a fórumon másnak sem. :rolleyes:

pöcshuszár

A Tesla a példában végig országúton futotta a kilométereket. Én nem vezettem még ennyit, szóval nem releváns. Még sosem vert le anyagilag a szívó benzines kocsim fenntartása, pedig márka szervizbe hordom. Apró pénzekből fenntartható, pedig felső közép kategóriás japán autó.
De, hogy legyen releváns példa is, itt egy rettegett dízel, amit hasonlóan használtak, mint a fenti Teslát:
Ennek gyakorlatilag semmi baja sincs ennyi km után. A Teslába meg ha te fizetett 10 milliós tétel egy aksi csere :D
Meg az áram sincs ingyen :rolleyes:
 
M

molnibalage

Guest
És az 1 millió mérföld alatt mennyit is költöttek erre a 3 akku cserére, és úgy mindennel együtt? Mennyi lett volna ugyanez, csak üzemanyagból egy 8 literes fogyasztású benzinessel, olajcserékkel, kuplung-, fék-, stb. cserékkel? ;)
A 85 kWh-s akkupakk ára úgy kb. 12 ezer dollár. Ha háromszor cserélték, akkor az kb. 36k USD.
1 Gallon benzin mot átlagosan 2,6 USD, ami literenként 0,68 USD, de van ahol 2,22.
Tehát 36 ezer dollárból kijön. 53 ezer liter. Ezzel egy átlagos autó távolsági használatban 6 literes fogyasztással (ebben sok 130 km/h autópálya is vn) elmegy 848 ezer km-et. Csak nem kell centizgetni és keresgélni a töltőket.

2,22-es árral millió km feletti futás jön ki. Csak ugyebár áramot is kéne még venni ennyi km-hez...
Legyen jóindualtúan 0,2kWh/km. Akkor Ez 200 000 kWh. Ez magyar árakkal lenne 25 ezer USD.

Hol olcsóbb a 25k + 36k, mint a 36k?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
pöcshuszár

Nem értem minek véded a védhetetlent. :D
Az Aple termékes párhuzam jogos. Ugyanis egy gagyi kínai fost sóznak rád prémium árban, egy kemény marketing beetetés segítségével. Nah, a Tesla pont ugyan ez ;)
Akkor ezek szerint nem jött át az infó: A Lenovo gép 4 évesen került alaplapcserére, a beavatkozás 160.000Ft-ra jött volna ki. A cég, akinél ez volt, 9 ilyen gép volt. Fél éven belül a 9-ből 4 gép halálozott el ugyan úgy alaplaphibával! Majd miután le lettek cserélve, a tartaléknak meghagyott 2 gép is ugyan úgy. Ugyan ilyen példát tudok hozni Dellre, Acerre, stb.
Nem a márka a lényeg. Az elektronikai eszközök korlátai. És ebben nincs egyedül a Tesla. Csak egy példa. A tradicionális autógyártók ugyan ez a helyzet a vezérlésekkel. Csak náluk a modern belsőégésű technológiákhoz kötődő hibák még ráfejelnek. Egy modern dízel üzemanyag befecskendezői 70-100.000Ft-ba fájnak. Hengerenként!!! 100-150.000km-enként! Csak anyagárban! Tessék már végre elkezdeni számolni!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Kurfürst

Sajnos a család egyik fele felült az almás marketingnek, másfél milliót szartak el az almás termékekre.
A töredékébe kerülő kínai termékek ugyan azt tudják (telefon, okos óra), mint az aple cuccok csak megbízhatóbbak és nagyobb az üzemidejük, meg harmad-negyed annyiba kerülnek. Asus laptopom esetén szintén állt ez az összehasonlítás.
Aztán egy év használat után a tapasztalat felül írta a marketinget és a méreg drága almás szarokat használtan eladogatták XD
Azóta vissza tértek a kínai/dél-koreai termékekre. Szóval sajnos bőven van személyes tapasztalat!
Jó igaz, Teslát még nem vettek hála a jó Istennek :D:D:D
Szóval azzal nincs személyes tapasztalatom, igaz szerintem itt a fórumon másnak sem. :rolleyes:

pöcshuszár

A Tesla a példában végig országúton futotta a kilométereket. Én nem vezettem még ennyit, szóval nem releváns. Még sosem vert le anyagilag a szívó benzines kocsim fenntartása, pedig márka szervizbe hordom. Apró pénzekből fenntartható, pedig felső közép kategóriás japán autó.
De, hogy legyen releváns példa is, itt egy rettegett dízel, amit hasonlóan használtak, mint a fenti Teslát:
Ennek gyakorlatilag semmi baja sincs ennyi km után. A Teslába meg ha te fizetett 10 milliós tétel egy aksi csere :D
Meg az áram sincs ingyen :rolleyes:
El kell, hogy keserítselek. A Tesla Model S árában annak idején (a fenti meghibásodásra hajlamos első szériásoknál mindenképpen) benne volt az áram töltése is bármelyik Tesla töltőn!
 
M

molnibalage

Guest
A 85 kWh-s akkupakk ára úgy kb. 12 ezer dollár. Ha háromszor cserélték, akkor az kb. 36k USD.
1 Gallon benzin mot átlagosan 2,6 USD, ami literenként 0,68 USD, de van ahol 2,22.
Tehát 36 ezer dollárból kijön. 53 ezer liter. Ezzel egy átlagos autó távolsági használatban 6 literes fogyasztással (ebben sok 130 km/h autópálya is vn) elmegy 848 ezer km-et. Csak nem kell centizgetni és keresgélni a töltőket.

2,22-es árral millió km feletti futás jön ki. Csak ugyebár áramot is kéne még venni ennyi km-hez...
Legyen jóindualtúan 0,2kWh/km. Akkor Ez 200 000 kWh. Ez magyar árakkal lenne 25 ezer USD.

Hol olcsóbb a 25k + 36k, mint a 36k?
USA árak.
https://www.eia.gov/electricity/state/

A magyar kisfogyasztói ár az ma 37 HUF/kWh, ami kb. 12,5 USDc.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
A Tesla a példában végig országúton futotta a kilométereket. Én nem vezettem még ennyit, szóval nem releváns. Még sosem vert le anyagilag a szívó benzines kocsim fenntartása, pedig márka szervizbe hordom. Apró pénzekből fenntartható, pedig felső közép kategóriás japán autó.
Igen én is így voltam a 1,6-os 1999-es Corollámmal. Aztán családi okok miatt lett egy 7 személyes Verso-m. A kötelező szervize 60 és 80 ezer között van. Évente. Márkaszervizben. És függetlennél is ennyire jön ki. Már úgy vettem meg 200000+ kilométerrel, de már belekalkuláltam a kettős tömegűs beavatkozást is, ami 5-600ezer lesz. 5 éves a kocsi. 8 liter alatt nem jön ki sosem, dízelből (ez normális teljesen)! Nem panaszkodom, mert ha nem tehetném meg, akkor maradok a réginél, és nálam alig megy a kocsi, de az éves szervizeken akkor sem tudsz spórolni. Az előző tulaj 3 év alatt tolt bele 200.000-et. Volt olyan, hogy 3 havonta ment kötelező szervizre. A digitális szervizkönyvben szerencsére minden benne van. A 3 év alatt 1x cseréltek hátsó féktárcsát (plusz ugye a gyári), meg 3x hátsó betéteket. 2x első tárcsát és 4x betéteket. Nekem egy első betét + tárcsa csere munkadíjjal 80.000Ft volt. Csak az első szett!!! Egy elektromosnál 200.000 km alatt jó, ha 1x kell cserélned.