Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 727
113
Fejtsd már ki...
  1. Miért kell dízelnek lenni? Mert csak...?
  2. Miért e-golfot a Golffal? Mert csak...?
A linkelt Skoda autó méretben azonos kategória, kvázi ikertesó a számok alap a kisebb e-autókkal. Az, hogy te juszt is "mert csak" alapon a drágább autóval erőlködsz az egyéni szocproblem.

Miért nem mindjárt egy indiai 1 millió forint alatti kocsival hasonlítottad a Taycant?
Ha hasonlítasz, akkor legalább ugyanolyan márkájú kocsinak az elektromos és belsőégésű változatát hasonlítsd össze.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 727
113
Igen. Kezdjed. Mert én nem látom, hogy mit tud a méregdrága Golfod, amit nem tud a Skoda Fabia vagy a Combi változata, amire nekem szükségem lenne vagy a hozzám hasonló átlagnak, akinek kb. a kocsi annyi, hogy A-ból vigyen B-be. És ennyi. Légkondi meg van benne, ami alap.

A Dacia is elvisz A-ból B-be mégis vesznek egyéb kocsikat is az emberek, mert nem csak az a szempont számít, hogy mennyibe kerül a megvétele.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
T

Törölt tag 1711

Guest
Szinte ugyanazok az anyagok kellenek az elektromos autó legyártásához is, mint a hagyományoshoz.
Ami pluszba jön az elektromoshoz az az akku.
Ahhoz meg leginkább lítium, műanyag, alumínium, réz, nikkel és grafit kell.

Tehát elmondásod szerint a villamos és ICE meghajtási lánc között az egyetlen különbség, hogy az autóban van egy akku. Amiből kifelejtetted a pl. kobaltot, aminek bányászata olyan szinten megmérgezte Kongót, hogy fiatalok milliói keltek útra Európa felé.

Így érthető a lelkesedésed.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Tehát elmondásod szerint a villamos és ICE meghajtási lánc között az egyetlen különbség, hogy az autóban van egy akku. Amiből kifelejtetted a pl. kobaltot, aminek bányászata olyan szinten megmérgezte Kongót, hogy fiatalok milliói keltek útra Európa felé.

Így érthető a lelkesedésed.
Tehát elmondásod szerint a villamos és ICE meghajtási lánc között az egyetlen különbség, hogy az egyikben van egy olyan anyag, aminek bányászata olyan szinten megmérgezte többek között a Közel-Keletet (Irak, Irán, Szaud-Arábia, stb.), Észak-Afrikát (Líbia), Alaszkát és újabban konfliktusforrás a sarkkörön túl és Venezuellában is. Áldásos hatása miatt a fiatalok és öregek milliói keltek útra Európa felé, valamint ökológiai katasztrófák tucatjaiért felelős világszerte. Elég csak az Exxon tankhajóra, vagy a Mexikói öböl katasztrófáira gondolni.
Mennyi kobalt is van egy Teslában? Mennyi kőolajszármazékot tankolsz a kocsidba minden egyes tankolásnál?
Felüljünk közösen a demagógia rollerre? ;):D
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 867
5 412
113
https://m.origo.hu/tudomany/2019111...zaturnusz-egzotikus-holdjarol-a-titanrol.html
"Feltérképezték a Szaturnusz legnagyobb, egzotikus holdját, a Titánt. A globális térképen rögzítették a hold hatalmas kiterjedésű sík vidékeit, fagyott szerves anyagból álló dűnéit, és folyékony metán alkotta tavait. Olyan egzotikus világot tártak fel, ami erős jelölt lehet a Földön kívüli élet utáni kutatás során."
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Miért nem mindjárt egy indiai 1 millió forint alatti kocsival hasonlítottad a Taycant?
Ha hasonlítasz, akkor legalább ugyanolyan márkájú kocsinak az elektromos és belsőégésű változatát hasonlítsd össze.
A Dacia is elvisz A-ból B-be mégis vesznek egyéb kocsikat is az emberek, mert nem csak az a szempont számít, hogy mennyibe kerül a megvétele.
Ez az a pont, ahol úgy érzem, hogy értelmetlen az egész.
  1. Egy olyan országról (HUN) beszélünk, ahol az autók átlagéletkora 13 év felett van és olyan autóval jár, amire éppen telik.
    (És sok ember jár kocsival, akinek igazából nem telne rá, tehát luxus.)

  2. Erre te és más jöttök olyan drága kocsikkal, amivel újonnan kb. a kereső és aktív réteg, ha 10%, talán jár. Vagy még azok sem. Mutassátok meg azt a tömeget itthon, akik újonnan 10 millás kocsit vesznek.

  3. Semmiféle érvet nem tesztek mellé, hogy az átlagember számára miért kellene a drága és dízeles új Golf, amikor méretben, terhelhetőségben pontosan ugyanott van az új Fabia vagy a Fabia Combi. Mert csak. Ez az egyetlen érvetek. Mert az, hogy összevessz egy drága autót egy másik drágával az nem érv, mert az nem lesz tömeges. Soha.

  4. Amikor a tömeges villanyautózásról megy a vita, akkor nem tűnik fel, hogy tömeges akkor lesz, amikor nem a 10+ milliós új autókat kell leváltani, hanem azokat az embereket kell megcélozni, akik max. 5 millás új, vagy 1-3 millás használt kocsit vesznek? Mert ők a tömeg...?
Na, a 4. pontban tartozó embereknek kellene eladni a méregdrága villanyautót.

Persze amilyen tudatos az átlagpolgár, őket sanszosan át lehet kúrni a palánkon, mert beveszi, hogy olcsóbb lesz.. Csak aki kicsit is elkezdeni számolni az átlagos használat mellett a dolgokat, akkor vakarja a fejét, hogy hol is lesz ez megtérülő...? Úgy, hogy itthon extrém olcsónak számít az áram a benzin és a gázolaj árához képest is.

A villanypápák átlagos távolságával és egy átlagos középkategóriás igen jól felszerelt autó árához képest az államilag támogatott villanyautó jelenleg labdába nem rúg. Ott vannak a számok odafent.

Az külön vicc, hogy szerintetek, akinek telik újonnan 10-11 millás benzines kocsival az számolgatja majd a fogyasztást? Hogy neki ezt tétel? Annak tétel a fogyasztás, akik bontószökevényeket kénytelenek venni és térdre ereszkedve imádkoznak, hogy nehogy valami óra visszatekert, összegányolt szart vegyenek ahol még kell költeni a kocsira. Nekik kellene a villanyautót majd eladni úgy, hogy ha éppen messzire kell vele menni, akkor arra is alkalmas legyen. Majd akkor lesz tömeges villanyautózás. Addig nem.

Ez mondjuk abból a szempontból jó, hogy addig nem terhelik a grid-et, csak akkor meg miről beszélünk, ha igazából elterjedés szempontjából meg a kudarc tesz jót az áramtermelésnek...? :eek::confused:
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
M

molnibalage

Guest
Én megtettem helyette...csak annak az eredménye nem tetszett Molninak...
Aha. Ez a nettó trollkodás szintje. Mert indiai szarnak beállítani a Skoda Fabiát az ez. Ezen felül az agyonajnározott Nissan Leaf-et vettem mércének, nem a villany sportautót. Mert nem az a tömeges autózás mércéje.
 
S

speziale

Guest
Ez az a pont, ahol úgy érzem, hogy értelmetlen az egész.
  1. Egy olyan országról (HUN) beszélünk, ahol az autók átlagéletkora 13 év felett van és olyan autóval jár, amire éppen telik.
    (És sok ember jár kocsival, akinek igazából nem telne rá, tehát luxus.)/QUOTE]
Csak szólok, hogy 2017-ben MAGYARORSZÁGON annyi BMW-t adtak el mint Skodát, annyi Audit adtak el, mint Renault-t, és Mercedes+Lexusból annyit adtak el, mint a Hyundai+Kia összesen
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
"Csak szólok, hogy 2017-ben MAGYARORSZÁGON annyi BMW-t adtak el mint Skodát, annyi Audit adtak el, mint Renault-t, és Mercedes+Lexusból annyit adtak el, mint a Hyundai+Kia összesen"

Itt újonnan eladott kocsikról van szó?
 
M

molnibalage

Guest
Csak szólok, hogy 2017-ben MAGYARORSZÁGON annyi BMW-t adtak el mint Skodát, annyi Audit adtak el, mint Renault-t, és Mercedes+Lexusból annyit adtak el, mint a Hyundai+Kia összesen

Hogy te mi a túróról beszélsz, azt nem tudom. Ez 2018.
https://www.portfolio.hu/uzlet/20181201/ezek-a-legnepszerubb-automarkak-magyarorszagon-306365

automarkak1201.png


Ez 2019.
https://www.portfolio.hu/uzlet/2019...ime-a-legnepszerubb-automarkak-idehaza-329691

carinfoegyes.png


Ezek alapján szeretném látni, hogy a 2017-es számaid honnan vannak, mert a 2019 év egy hónapja szinte tökéletesen korrelál a teljes 2018-as évvel is. A VW csúszott lentebb és ennyi.

Ezek az új autó eladások. Ha használt autókkal jössz, akkor elröhögöm magam, mert nem ez volt most sem a kérdés...

"Csak szólok, hogy 2017-ben MAGYARORSZÁGON annyi BMW-t adtak el mint Skodát, annyi Audit adtak el, mint Renault-t, és Mercedes+Lexusból annyit adtak el, mint a Hyundai+Kia összesen"

Itt újonnan eladott kocsikról van szó?
Biztosan nem. Pöcshuszár kb. megnézhetett valami más statot és kiderül belőle, hogy a sajátos magyar szokásos miatt veszik a bontószökevény széthajtott német BMW-ket és az több, mint a Skoda. Vagy csak kitalálta az egészet, mert forrást, na azt nem adott mellé. Mert azt minek...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
S

speziale

Guest
Aha. Ez a nettó trollkodás szintje. Mert indiai szarnak beállítani a Skoda Fabiát az ez. Ezen felül az agyonajnározott Nissan Leaf-et vettem mércének, nem a villany sportautót. Mert nem az a tömeges autózás mércéje.

Molni,

az a nettó trollkodás amit te előadsz ezzel az összehasonlítással. 2 tök különböző gyártó, teljesen máshová pozícionált típusait úgy veted össze, hogy a Fabia-ból nézel egy full fapad verziót, miközben a Leaf egy full extra közeli felszereltségű autó.

A Golfból az e-golf felszereltségét tekintve a highline felett van.

Tudod, ha az a kérdés, hogy az e-hajtáslánc mennyivel növeli az autó árát (márpedig itt most erről beszélünk), akkor lehetőleg ugyanazon gyártó, ugyanazon típusának hasonlóan felszerelt változatait kell összehaosnlítani (tudod ceteris paribus). Mivel a jelenlegi e-autó kínálatban ez leginkább a Golf-al tehető meg, ezért én ezt hasonlítottam össze.Nem olyan bonyolult ez...

Az ilyen hülyeségekkel meg, hogy a Fabia mennyire van olyan jó, mint egy Leaf, meg ne fárassz. Még ha egy Octaviából ülsz át egy Golf-ba, akkor is nagyon hamar rá fogsz jönni mik azok a dolgok, amikkel a VW feljebb pozicíonálja a golfot.
 
M

molnibalage

Guest
Molni,

az a nettó trollkodás amit te előadsz ezzel az összehasonlítással. 2 tök különböző gyártó, teljesen máshová pozícionált típusait úgy veted össze, hogy a Fabia-ból nézel egy full fapad verziót, miközben a Leaf egy full extra közeli felszereltségű autó.

A Golfból az e-golf felszereltségét tekintve a highline felett van.

Tudod, ha az a kérdés, hogy az e-hajtáslánc mennyivel növeli az autó árát (márpedig itt most erről beszélünk), akkor lehetőleg ugyanazon gyártó, ugyanazon típusának hasonlóan felszerelt változatait kell összehaosnlítani (tudod ceteris paribus). Mivel a jelenlegi e-autó kínálatban ez leginkább a Golf-al tehető meg, ezért én ezt hasonlítottam össze.Nem olyan bonyolult ez...

Az ilyen hülyeségekkel meg, hogy a Fabia mennyire van olyan jó, mint egy Leaf, meg ne fárassz. Még ha egy Octaviából ülsz át egy Golf-ba, akkor is nagyon hamar rá fogsz jönni mik azok a dolgok, amikkel a VW feljebb pozicíonálja a golfot.
Látom nem érted. A tömeges autózás kritériumairól beszélgetünk. Ha szerinted itthon tömeges a 10 millás új kocsi. Felőlem...
Csaplak ingorba. Gratulálhatsz magadnak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
"Csak szólok, hogy 2017-ben MAGYARORSZÁGON annyi BMW-t adtak el mint Skodát, annyi Audit adtak el, mint Renault-t, és Mercedes+Lexusból annyit adtak el, mint a Hyundai+Kia összesen"

Itt újonnan eladott kocsikról van szó?
Behozott használtban lehet, hogy még olyanabb lenne helyzet! ;)
De különben nagyon vicces, amikor a használt hagyományosat hasonlítják az új elektromoshoz. :rolleyes:
Ezért linkeltem be múltkor a Volkswagen Golf konfigurátorát. Ez lesz az, aminek a leváltására szánják az ID3-at.
Mikor is jött ki az e-Golf? 2015-ben?
Nah most meg az az infót hozta ki a VW, hogy az új ID3 az e-Golf előállítási költségének 60%-a. :eek::)
Forrás
Ugyebár az ID3 most került gyártásba.
4-5 év alatt 2-3x-os lett a hatótáv, és 60% a gyártási költség.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Behozott használtban lehet, hogy még olyanabb lenne helyzet! ;)
De különben nagyon vicces, amikor a használt hagyományosat hasonlítják az új elektromoshoz. :rolleyes:
Ezért linkeltem be múltkor a Volkswagen Golf konfigurátorát. Ez lesz az, aminek a leváltására szánják az ID3-at.
Mikor is jött ki az e-Golf? 2015-ben?
Nah most meg az az infót hozta ki a VW, hogy az új ID3 az e-Golf előállítási költségének 60%-a. :eek::)
Forrás
Ugyebár az ID3 most került gyártásba.
4-5 év alatt 2-3x-os lett a hatótáv, és 60% a gyártási költség.
Milyen használt hagyományosat? Ez mindennel felszerelt ÚJ Skoda Fabia vagy Fabia Combit mérten az az államilag támogatott Nissan Leaf-hez. Úgy, hogy a Combi biztosan nagyobb, mint a Leaf.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 727
113
Tehát elmondásod szerint a villamos és ICE meghajtási lánc között az egyetlen különbség, hogy az autóban van egy akku. Amiből kifelejtetted a pl. kobaltot, aminek bányászata olyan szinten megmérgezte Kongót, hogy fiatalok milliói keltek útra Európa felé.

Így érthető a lelkesedésed.

Kb. az egyetlen különbség a meghajtás módja, aminek a fő komponense az akku.

Nem vagyok naív. Tudom, hogy a bányászat környezetrombolással jár.
De akkor hasonlítsuk már össze a dolgokat:
Kobaltból az egész Földön bányásznak összesen 150000 tonnát, amiből Kongó egymaga 90000-ret bányászik.
Litiumból 90000 tonnát bányászik az egész föld, amiből Ausztrália egymaga 51000 tonnát ad.
Természetesen ezek az adatok sokkal jobban feljebb mennek még, hisz egyre több autót gyártanak (bár a kobaltot ki akarják váltani más anyagokkal, szóval az még kérdéses).

Olajból meg naponta 80 millió hordót termelnek az egész világon. Az évi 4 milliárd tonna olaj.
4 milliárd tonna olaj kibányászása mennyire környezetromboló?

Továbbá ha az akkukat újrahasznosítják, márpedig biztosan újra fogják, amikor már nagy mennyiségek állnak rendelkezésre a rosz akkukból, akkor jóval kevesebb új nyersanyagra lesz szükség.

Ok, az gáz, hogy Kongóból menekülnek a környezetrombolás miatt (megjegyzem, Kongóból mindig is menekültek az emberek, véres gyémántok...), viszont nézzük már meg, az olaj miatt mennyien menekülnek az arab világból?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Behozott használtban lehet, hogy még olyanabb lenne helyzet! ;)
De különben nagyon vicces, amikor a használt hagyományosat hasonlítják az új elektromoshoz. :rolleyes:
Ezért linkeltem be múltkor a Volkswagen Golf konfigurátorát. Ez lesz az, aminek a leváltására szánják az ID3-at.
Mikor is jött ki az e-Golf? 2015-ben?
Nah most meg az az infót hozta ki a VW, hogy az új ID3 az e-Golf előállítási költségének 60%-a. :eek::)
Forrás
Ugyebár az ID3 most került gyártásba.
4-5 év alatt 2-3x-os lett a hatótáv, és 60% a gyártási költség.
Nagyon szép dolgok ezek, még azt is elhiszem, hogy a következő évtized a villanyautóé lesz - csak (sajnos!) nem Magyarországon!! Nagyon boldog lennék, ha a villanyautónak itt is ugyanolyan jövője lenne mint mondjuk a francúzoknál vagy a németeknél, mert ez azt jelentené, hogy ugyanannyi munkaórával ugyanakkora bért fogunk kapni mint azok!! Addig meg marad a lemaradás, nálunk a kocsiállomány jelentős része második évtizedét futja, a 25 éves, még 6 napig!! érvényes műszakival rendelkező Astrámra 2 vevő szabályosan elkezdett licitálni hogy melyiknek adjam el! Talán ezért is hasonlítgatják sokan a használt kocsik használatának lehetőségeihez a villanyautót, mert itt tömegesen csak erre telik?!! Szép, csodálatos az új ID3 VW-villanyautó, de a reklám szerint 80%-ra feltölteni fél óráig tart - 100kW-os töltőnél!! Hány ilyen töltő van most, és hány lesz jövő decemberre nálunk?? Egyébként meg egy bármilyen benzines szekeret 100%-ra (nem 80%-ra!) feltölteni csak 5 perc, és jelenleg lakókörnyezetem 10km-es körzetében van 6 benzinkút/4-6 töltőfejjel, de 0 (azaz NULLA) delej-töltési lehetőséggel!! Szóval nem kicsit fejlődnünk kellene anyagilag meg szolgáltatás/ellátottság tekintetében is, hogy nálunk tömeges legyen a villanyautó használata. Meg az is jól hangzik, hogy az ID3 előállítása csak 60%-ba kerül a korábbi modellhez képest, de mennyi is az ára NEKEM, a vevőnek: 30000 euró a reklám szerint!! Hát bravó ... :( Na szerintem ennyit a magyarországi tömeges villanyautózásról, és ezen nem segít hogy MÁSHOL van akik Rolls Royce-ról szállnak át a helikopterbe ami a yacht-ra viszi őket, az nem itt van ...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz