Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Na látod, neked sem kell 50000-ért kerékpár, pedig annyiért is kapható.
Akkor miért gondolod azt, hogy másnak meg az 5 milliós autó a tökéletes választás?
Onnan, hogy utaztam benne és tudja azt, ami tudnia kell. Elférek benne. Kényelmes. Télen nem hideg, nyáron nem meleg. És Bp. szar útjain sem haraptam el a nyelvem. Ergo jó.

Felőlem lehet fancy független felfüggesztés és minden mással, de az már a luxus. Vagy akkor mondjad, hogy miféle igény miatt van erre szükség? Mert csak? Lehet ilyen elv mentén is elkölteni milliókat, de akkor ismételten megkérdem.

EZ HOL LESZ TÖMEG AUTÓZÁS?

Most akkor döntsd már el az ég szerelmére, hogy luxus vagy tömeges jelenségről beszélünk. Mert aszerint változtatod a nézőpontodat, hogy akkor mi kedves neked...

https://www.emag.hu/laux-jack-b25-2...&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view

Most mondjam, azt, hogy rosszul választottál? Nyilván nem, hisz mindenki azt veszi, ami neki tetszik és amire nem sajnálja a pénzt.
Tudod autót az autókereskedésben...
Akkor kerékpárt a kerékpárboltban...
Na, az amit linkeltél, az kb. az indiai noname szar szintje. Mondom. Csendben maradnál végre, ha nem értesz hozzá? Hm..?
Tessék. Valahol itt kezdődik a kerékpár. Tekerj el az első tárcsafékes első teleszkóposig.
https://www.berguson.hu/kerekparok/cross-trekking

Az alap kerékpárom volt kb. 125k asszem. Csak mivel városban is minden szarral teli van az út első hátsó defektálló külső kellett rá. Meg sárhányó, meg normális ülés, mert az sem tartozéka a bringának. Meg nagyobb pedál, mert az sem. Így ez már 175k.

A te linkelt szarod az leértékelve annyi, egyébként 75k. Arra rárakva mindazt, amit a Gepidára rátettem az 125k. 175k vs 125k. Ej...
Olyan cuki vagy, hogy egy olyan bringa árát közlöd, ami kb. annyit tud, hogy gurul. Tartóssága, használhatósága semmi.

(Gepidás bringást sokat láttam, de ezt a szutyok LAUX JACK-et még egyet sem. Navajon miért? Kétszer volt már, hogy összetalálkoztam teljesen azonos birnával mint a saját. Jót pacsiztam két vadidegennel.)

Nem mondom, hogy gagyi. Csak annyit, hogy ízlések és pofonok. Neked az 50K bringa a gagyi, másnak az 5 millás Fabia.
Ja, hogy akkor meg egyéni ízlés alapján fikzáod. Vastaps.

Tudom, senki nem ért semmihez rajtad kívül. 6000-ret ugyan nem, de 4000-ret én is tekertem tavaly. Jah és télen is csak 5-6 hétre szoktam lerakni. Jah és nem csak feléd szokott 38 fok szokott lenni nyáron.
Csak én konstansan ennyit tekerek. Nem egy évben. Úgy 8 éve. Ezalatt már a 3. bringám van. A 2. bringát barátom használja azóta. Más egyéb elmés észrevétel bringa terén? Olyan cuki vagy, hogy úgy laza 40 ezer+ km után nekem akarod bringában húzni az ívet...
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Figyelj!
Ami pedig az újautó eladásokat illeti: speziale által berakott KSH statisztika mutatja, hogy idehaza is egyre többen szeretik maguk telefingani a kárpitot.
:rolleyes:
Akkor olvasd el még néhányszor figyelmesen speziale statisztikájának CÍMÉT, és előbb-utóbb talán rájössz, hogy ez NEM ÚJ kocsikról szól, hanem a Mo.-on először forgalomba helyezett kocsikról. Vagyis a nyugaton már forgalomból kivont, rendszám nélkül behozott majd itt "először forgalomba helyezett" autók is benne vannak. Ezekben lehetnek akár 10-15 éves csotrogányok is amelyek először kaptak magyar rendszámot - ki tudja hány-100000 nyugaton lefutott km után??!! :(:mad:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Akkor olvasd el még néhányszor figyelmesen speziale statisztikájának CÍMÉT, és előbb-utóbb talán rájössz, hogy ez NEM ÚJ kocsikról szól, hanem a Mo.-on először forgalomba helyezett kocsikról. Vagyis a nyugaton már forgalomból kivont, rendszám nélkül behozott majd itt "először forgalomba helyezett" autók is benne vannak. Ezekben lehetnek akár 10-15 éves csotrogányok is amelyek először kaptak magyar rendszámot - ki tudja hány-100000 nyugaton lefutott km után??!! :(:mad:
Nekem is leesett már, hogy becsapós a link, de akkor nézzük a valós újautós számokat 2017-18-ból:
2017 - 116.265 db
2018 - 136.601 db
Forrás
Egy év alatt 17%-os különbség.
És 2019-ben az első 8 hónapban : 105.451. Az előrejelzsések 160.000db-bal számolnak
Akkor most ha azt vesszük, hogy 2010-ben először magyar forgalmit kapó ÖSSZES!!! autók száma (61324) hogyan aránylik az év végéig reálisan várható 160.000-es számmal, ami ráadásul ÚJ, akkor láthatjuk hogy 2,6x-os a növekedés, és akkor még nem a ÚJ-ÚJ viszonylatot néztük.
Érted?
Több mint 2,5x több autót finganak tele először a kedves új gazdik, mint amit 2010-ben egyáltalán először itthon forgalomba helyeztettek.
A tavalyi adatok alapján pedig elmondható, hogy kb. a fele az új magyar forgalmit kapó autóknak ténylegesen új is!
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Akkor olvasd el még néhányszor figyelmesen speziale statisztikájának CÍMÉT, és előbb-utóbb talán rájössz, hogy ez NEM ÚJ kocsikról szól, hanem a Mo.-on először forgalomba helyezett kocsikról. Vagyis a nyugaton már forgalomból kivont, rendszám nélkül behozott majd itt "először forgalomba helyezett" autók is benne vannak. Ezekben lehetnek akár 10-15 éves csotrogányok is amelyek először kaptak magyar rendszámot - ki tudja hány-100000 nyugaton lefutott km után??!! :(:mad:

Az új személygépkocsi eladások is folyamatosan nőnek. Az első félévben 9%-os volt a növekedés, de az igazán megdöbbentő ez:
carinfoszegmensu.png
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 1711

Guest
Az új személygépkocsi eladások is folyamatosan nőnek. Az első félévben 9%-os volt a növekedés, de az igazán megdöbbentő ez:
carinfoszegmensu.png

SUV-ot keményen megnyomta, hogy az elérhető árban levő normális méretű autók kimerülnek a Dacia Duster-ben és Suzuki Vitara/S-Cross-ban.
Ha ugyanezek az autók hatchback-ként kerülnének az utakra rögtön az lenne a legnépszerűbb...
Amennyire én tudom a babaváró hitelek jelentős része autócserére ment el, a helyi szalon is augusztusban október végéig telítette a Suzukitól lehívható mennyiséget.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
Az új személygépkocsi eladások is folyamatosan nőnek. Az első félévben 9%-os volt a növekedés, de az igazán megdöbbentő ez:
carinfoszegmensu.png
Jó, ne felejtsük el, hogy a Suzuki jelenleg a magyar piacon csak SUV-ot (SCross SX4, Vitara) ad el, amiket a hagyományos értelemben nagyon messziről kell nézni, hogy SUV legyen. ;)
Ugyanakkor mindenkit agyonver a Suzuki itthon. De tegyük hozzá, hogy a Vitara is 4,8M+-nál indul akciósan. 'Oszt viszik mint a cukrot! Rendesen felszerelve automatával 6,4 felett van!!!
Válság idején (meg előtt) meg 3-3,5M-ért dobálták a Focusokat utánad!
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Jó, ne felejtsük el, hogy a Suzuki jelenleg a magyar piacon csak SUV-ot (SCross SX4, Vitara) ad el, amiket a hagyományos értelemben nagyon messziről kell nézni, hogy SUV legyen. ;)
Ugyanakkor mindenkit agyonver a Suzuki itthon. De tegyük hozzá, hogy a Vitara is 4,8M+-nál indul akciósan. 'Oszt viszik mint a cukrot! Rendesen felszerelve automatával 6,4 felett van!!!
Válság idején (meg előtt) meg 3-3,5M-ért dobálták a Focusokat utánad!

Ezres turbó motorral 4,9 millió volt automatával, de az augusztus 1-gyel megszűnt, utána már csak az 1.4 literes maradt, úgy hogy az is drágult a részecskeszűrő miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Onnan, hogy utaztam benne és tudja azt, ami tudnia kell. Elférek benne. Kényelmes. Télen nem hideg, nyáron nem meleg. És Bp. szar útjain sem haraptam el a nyelvem. Ergo jó.

Ezt gondolod, mert nem láttál jót. Lehet benne utazni? Lehet. Igényes? Korántsem.

Felőlem lehet fancy független felfüggesztés és minden mással, de az már a luxus. Vagy akkor mondjad, hogy miféle igény miatt van erre szükség? Mert csak? Lehet ilyen elv mentén is elkölteni milliókat, de akkor ismételten megkérdem.

EZ HOL LESZ TÖMEG AUTÓZÁS?


Dehogy luxus, ez a standard. Max. nem itthon, de itthon csóróság van, cégautó meg roncsBMW.

Ha az F150 batárt nem nézem, a világon a Top 3 legeladottabb autó között ott a Corolla meg a Civic. Mind a kettő C kategóriás. Civicben elől McPherson, hátul multilink, Corollában elől McPherson, hátul kettős keresztlengőkaros. Fincsi. Mind a kettő kb. 6 milliótól. Népautó mind a kettő.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 771
113
Per pillanat egy etilén-oxid kolona mellett állok, aminek a belső és külső fala között nitrogén van. Nem kell ahhoz folyékony állapot. A nitrogént millió helyen alkalmazzák gáz halmazállapotban és rohadtul veszélyes, pont azért, mert kiszorítja a levegőt és pár szippantás után fekszik az illető...

A veszélyességét nem vitatom.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 245
113
Ehh mit le nyavajogtok, az oregapatok meg a Toldi biciklin kitekert a Don kanyarba... :)
Onnan, hogy utaztam benne és tudja azt, ami tudnia kell. Elférek benne. Kényelmes. Télen nem hideg, nyáron nem meleg. És Bp. szar útjain sem haraptam el a nyelvem. Ergo jó.

Felőlem lehet fancy független felfüggesztés és minden mással, de az már a luxus. Vagy akkor mondjad, hogy miféle igény miatt van erre szükség? Mert csak? Lehet ilyen elv mentén is elkölteni milliókat, de akkor ismételten megkérdem.

EZ HOL LESZ TÖMEG AUTÓZÁS?

Most akkor döntsd már el az ég szerelmére, hogy luxus vagy tömeges jelenségről beszélünk. Mert aszerint változtatod a nézőpontodat, hogy akkor mi kedves neked...


Tudod autót az autókereskedésben...
Akkor kerékpárt a kerékpárboltban...
Na, az amit linkeltél, az kb. az indiai noname szar szintje. Mondom. Csendben maradnál végre, ha nem értesz hozzá? Hm..?
Tessék. Valahol itt kezdődik a kerékpár. Tekerj el az első tárcsafékes első teleszkóposig.
https://www.berguson.hu/kerekparok/cross-trekking

Az alap kerékpárom volt kb. 125k asszem. Csak mivel városban is minden szarral teli van az út első hátsó defektálló külső kellett rá. Meg sárhányó, meg normális ülés, mert az sem tartozéka a bringának. Meg nagyobb pedál, mert az sem. Így ez már 175k.

A te linkelt szarod az leértékelve annyi, egyébként 75k. Arra rárakva mindazt, amit a Gepidára rátettem az 125k. 175k vs 125k. Ej...
Olyan cuki vagy, hogy egy olyan bringa árát közlöd, ami kb. annyit tud, hogy gurul. Tartóssága, használhatósága semmi.

(Gepidás bringást sokat láttam, de ezt a szutyok LAUX JACK-et még egyet sem. Navajon miért? Kétszer volt már, hogy összetalálkoztam teljesen azonos birnával mint a saját. Jót pacsiztam két vadidegennel.)


Ja, hogy akkor meg egyéni ízlés alapján fikzáod. Vastaps.


Csak én konstansan ennyit tekerek. Nem egy évben. Úgy 8 éve. Ezalatt már a 3. bringám van. A 2. bringát barátom használja azóta. Más egyéb elmés észrevétel bringa terén? Olyan cuki vagy, hogy úgy laza 40 ezer+ km után nekem akarod bringában húzni az ívet...
Amugy azt mondja az osztrak itt az utcaban hogy xar kerult az osztrak turbozold ventillatorba. Tortent hogy par napja volt valami baleset az egyik autopalyan naluk, 3 auto kiegett es az egyik elektromos volt. Na most az a gond hogy a roncsot nem tudjak hova tenni, mert nagyon nagyon veszelyes hulladek vagy mi lett belole az akksik miatt. Es nincs hivatalos bonto, vagy hulladektelep osztrakban ahova vihetnek. Es most egy csapat tudos ment le vizsgalni a roncsot a lobeni vagy milyen egyetemrol. Szoval nincs ra naluk ilyen helyzetre megoldas. Nemeteknel van 1 telep ahova vihetik, de az sincs kozel, es ha viszik maceras es nem biztos hogy mutti engedi.
Na meg fent a hegyekben megint leomlott valami hegyoldal az olvado ho es eso miatt, es elvitt egy ket telepulest, egy halott van csak azt mondja, de nincs viz es aram sem. Na most hogy toltod az elektromos kocsit ha nincs aram sokaig?
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez nem az a tortenet ha minden igaz, de tenyleg nem lehet egyszeru eloltani.
https://tirol.orf.at/stories/3015765/

Elektromos tűzet sose egyszerű, eleve csak akkor nyithat fel villamos járművet ha áramtalanította (ezért égett bent egy ember év elején), rádásul nagyfeszültségű oltóanyagot eddig csak ipari/vasúti baleseteknél kellett használni, most hirtelen ki kellene vinni közutakon a világ végére is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and antigonosz

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 513
5 721
113
Onnan, hogy utaztam benne és tudja azt, ami tudnia kell. Elférek benne. Kényelmes. Télen nem hideg, nyáron nem meleg. És Bp. szar útjain sem haraptam el a nyelvem. Ergo jó.

Felőlem lehet fancy független felfüggesztés és minden mással, de az már a luxus. Vagy akkor mondjad, hogy miféle igény miatt van erre szükség? Mert csak? Lehet ilyen elv mentén is elkölteni milliókat, de akkor ismételten megkérdem.

EZ HOL LESZ TÖMEG AUTÓZÁS?

Most akkor döntsd már el az ég szerelmére, hogy luxus vagy tömeges jelenségről beszélünk. Mert aszerint változtatod a nézőpontodat, hogy akkor mi kedves neked...


Tudod autót az autókereskedésben...
Akkor kerékpárt a kerékpárboltban...
Na, az amit linkeltél, az kb. az indiai noname szar szintje. Mondom. Csendben maradnál végre, ha nem értesz hozzá? Hm..?
Tessék. Valahol itt kezdődik a kerékpár. Tekerj el az első tárcsafékes első teleszkóposig.
https://www.berguson.hu/kerekparok/cross-trekking

Az alap kerékpárom volt kb. 125k asszem. Csak mivel városban is minden szarral teli van az út első hátsó defektálló külső kellett rá. Meg sárhányó, meg normális ülés, mert az sem tartozéka a bringának. Meg nagyobb pedál, mert az sem. Így ez már 175k.

A te linkelt szarod az leértékelve annyi, egyébként 75k. Arra rárakva mindazt, amit a Gepidára rátettem az 125k. 175k vs 125k. Ej...
Olyan cuki vagy, hogy egy olyan bringa árát közlöd, ami kb. annyit tud, hogy gurul. Tartóssága, használhatósága semmi.

(Gepidás bringást sokat láttam, de ezt a szutyok LAUX JACK-et még egyet sem. Navajon miért? Kétszer volt már, hogy összetalálkoztam teljesen azonos birnával mint a saját. Jót pacsiztam két vadidegennel.)


Ja, hogy akkor meg egyéni ízlés alapján fikzáod. Vastaps.

Direkt kerékpáros példát adtam, hátha neked is feltűnik, hogy mennyire kettős mércét használsz.
Az autóval szemben összesen annyi követelményed van, hogy vigyen el A-ból B-be, férj el benne és ne harapd el a nyelved ha kátyúba mész, minden más csak felesleges luxus is pénzpazarlás.
Erre írtam, hogy egy 50000 forintos kerékpár is elvisz A-ból B-be, elférsz rajta és nem harapod el a nyelved a kátyúkon, de neked az nem jó,170000-res kell és már rögtön soroltad is azokat a szempontokat, amik drágábbá teszik a te kerékpárod egy 50000-hez képest.
Hát gratula!
Az neked nem számít, hogy egy autó mennyit fogyaszt, mekkora motorja van, milyen márkájú, megbízhatóság, fenntartási költség és még ezernyi szempont, de bezzeg a kerékpárba kell a defektálló külső.
Nem lehet, hogy másnak meg az autóval szemben van több követelménye, ezért ahogy te sem elégszel meg az 50000-res bringával, úgy neki sem elég az a kocsi, ami szerinted mindenkinek bőven elég?

Csak én konstansan ennyit tekerek. Nem egy évben. Úgy 8 éve. Ezalatt már a 3. bringám van. A 2. bringát barátom használja azóta. Más egyéb elmés észrevétel bringa terén? Olyan cuki vagy, hogy úgy laza 40 ezer+ km után nekem akarod bringában húzni az ívet...

Ettől most hasra kellene essek?
Már vagy 26 éve tudok bigiklizni, iskolába, melóba mindig is azzal jártam.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 513
5 721
113
Elektromos tűzet sose egyszerű, eleve csak akkor nyithat fel villamos járművet ha áramtalanította (ezért égett bent egy ember év elején), rádásul nagyfeszültségű oltóanyagot eddig csak ipari/vasúti baleseteknél kellett használni, most hirtelen ki kellene vinni közutakon a világ végére is.

Ezt elvileg már megoldották:

https://boschblog.hu/mi-tortenik-ha-torik-az-elektromos-auto/
Az autó működéséhez szükséges többi komponens az akkumulátorhoz hasonlóan többszörösen is biztosított. Az ütközést a légzsák indításhoz hasonlatosan szenzorok diagnosztizálják, amelyek öt másodpercen belül áramtalanítják a nagyfeszültségű komponenseket. Ez egyébként nemcsak az említett Volkswagen esetében van így, hanem az összes elektromos, vagy ilyen rendszerű hibrid jármű esetében is. Ezzel együtt előfordulhat olyan eset, amikor más jellegű baleset, vagy egyéb meghibásodással járó szituáció következik be, ami miatt a rendszer nem old ki automatikusan. Természetesen ilyenkor feszültségmentesíthető a rendszer egy biztonsági áramkör és az abban lévő biztosíték segítségével. Fontos kiemelni, hogy mindez a 12 voltos hálózatot nem érinti, tehát például a segélyhívó, vagy épp a műholdas helymeghatározó-rendszer üzemképes marad.
 
M

molnibalage

Guest
Direkt kerékpáros példát adtam, hátha neked is feltűnik, hogy mennyire kettős mércét használsz.
Az autóval szemben összesen annyi követelményed van, hogy vigyen el A-ból B-be, férj el benne és ne harapd el a nyelved ha kátyúba mész, minden más csak felesleges luxus is pénzpazarlás.
Erre írtam, hogy egy 50000 forintos kerékpár is elvisz A-ból B-be, elférsz rajta és nem harapod el a nyelved a kátyúkon, de neked az nem jó,170000-res kell és már rögtön soroltad is azokat a szempontokat, amik drágábbá teszik a te kerékpárod egy 50000-hez képest.
Hát gratula!
Az neked nem számít, hogy egy autó mennyit fogyaszt, mekkora motorja van, milyen márkájú, megbízhatóság, fenntartási költség és még ezernyi szempont, de bezzeg a kerékpárba kell a defektálló külső.
Nem lehet, hogy másnak meg az autóval szemben van több követelménye, ezért ahogy te sem elégszel meg az 50000-res bringával, úgy neki sem elég az a kocsi, ami szerinted mindenkinek bőven elég?

Csak én konstansan ennyit tekerek. Nem egy évben. Úgy 8 éve. Ezalatt már a 3. bringám van. A 2. bringát barátom használja azóta. Más egyéb elmés észrevétel bringa terén? Olyan cuki vagy, hogy úgy laza 40 ezer+ km után nekem akarod bringában húzni az ívet...

Ettől most hasra kellene essek?
Már vagy 26 éve tudok bigiklizni, iskolába, melóba mindig is azzal jártam.
Továbbra is fejjel mész a falnak.
  • Az 50ks szar bringa semmi komoly terhelést nem bír. Gagyi.
  • És egyébként meg leárazva 50k és csupaszon. Ahhoz, hogy valóban használható bringa legyen laza 50k-t rá kell költeni. Mert ki ne találd, hogy a sárhányó, lámpa és defektálló nélküli bringa ér is valamit.
  • Az 5+ millás Fabiára nem nem kell még egyszer a kocsi áránek felét induláskor rákölteni, hogy használható legyen. Légkonditól kezdve van benne minden.
Semmiféle reális érvet nem adtatok arra, hogy miért a fancy felső 10% autója a mérce, amikor tömeges villanyautózásról van szó. Erre jöttök olyan kocsival ár mércének, ami itthon álom a többségnek. A többségnek az új Fabia is álom.

Az megvan, hogy a használt import autók közül nagyon sok sem éri el azt a szintet, amit ti itt mércének vesztek? Ja, akkor ezek szerint még nyugaton sem telik arra mindenkinek vagy simán belátja, hogy mi az optimum. Lehet kurcva sok pénz elverni kocsira, szíved joga. De ezt átlagnak beállítani?

Az külön vicc, hogy a sima átlag bringa feletti egy szinttel levő bringámra akkora baromságot képes voltál leírni, hogy párhuzamot vontál a luxus kiadású autók és a bringám között. Az kb. akkor lenne, ha mondjuk 50-600 ezres bringám lenne. De nem olyan van.

Én már csak röhögök. Tényleg. Koherens érvrendszer az sehol.

Ha a villanyautó mellett kell érvelni, akkor jön egy ember használt villanyautója, de azt nem használt benzinessel veted össze.
Aztán kitaláljátok, hogy full luxusfelszereltségű benzinest vessünk össze egy állami támogatott, de egy egyébként 11 millás Leaf-fel, ami annyiért semmi extrát nem hozna.
Meg legyen ilyen és olyan felfüggesztés, amikor az már luxus, de szerintetek meg nem.

Most erre mit mondjon a mérnök ember, aki értékelhető reális szempontok alapján méri össze a dolgokat és a ti kijelentésetekkel, hogy tömeges autózás?

Kész, én befejeztem. Ennek kb. annyi értelme van, mint a falhoz beszélni. Menjetek és VEGYÉTEK a HITTÉRÍTÉS helyett. Ha annyira kurva jó.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 513
5 721
113
Továbbra is fejjel mész a falnak.
  • Az 50ks szar bringa semmi komoly terhelést nem bír. Gagyi.
  • És egyébként meg leárazva 50k és csupaszon. Ahhoz, hogy valóban használható bringa legyen laza 50k-t rá kell költeni. Mert ki ne találd, hogy a sárhányó, lámpa és defektálló nélküli bringa ér is valamit.
Nem azért, de sárhányót, lámpát, kényelmes ülést összesen 11000-rét vettem, bringaboltban. És rendes fémsárhányót, ami jól körbeveszi a kereket, nem olyan túlárazott szarokat, ami horror árú de mégsem védenek semmit.
Jah, hogy szerinted a defektálló nélküli bringa nem is bringa?
Képzeld 3 vagy 4 éve volt utoljára defektem.

Semmiféle reális érvet nem adtatok arra, hogy miért a fancy felső 10% autója a mérce, amikor tömeges villanyautózásról van szó. Erre jöttök olyan kocsival ár mércének, ami itthon álom a többségnek. A többségnek az új Fabia is álom.

Nyugi, lesz Fabia szintű és árú elektromos is, csak kell még várni rá pár évet. Tudod, először azoknak az ígényeit elégítik ki, akik többet fizetnek érte.
 
M

molnibalage

Guest
Képzeld 3 vagy 4 éve volt utoljára defektem.
Képzeld, nekem meg volt olyan, hogy egy hét alatt kettő. Meg éves átlagban úgy 3-4. Ezek közül nem volt vicces, amikor sétálhattam 8 km-et a munkahelyre. Defektállóval is volt defektem. 5 év alatt kétszer. Egy rohadt nagy csavarba hajtottam bele a Deák Tér közelében. Esélyem sem volt. 10 méter alatt 0-ra eresztette le. A másik egy lassú defekt volt. 2 km-ként fújhattam a birngát, de elértem vele a szerelőhöz. A kátyús odacsípődéses eseteknél is jobb, mert merevebb a gumi. Csak akkor ehhez jó, ha van legalább első teleszkóp.

Na ez a difi. Csak az autónál ezt a szint annak felépítése matt az alap. A bringánál sajnos nem.

De azért húzod az ívet. Az, hogy te továbbra is valami szar bringa cuccal számolsz, az sem az én dolgom. Egy normális első lámpa, ami nem saját akksis és erős fényű, amivel nem csak téged látnak, hanem magadnak világítasz az úgy 5k+ a csillagos égig fel. Egy sima két AAA elemes villogó is majd 3k. Egy normális ülés úgy 10k tája, rugós párnázott.

Nyugi, lesz Fabia szintű és árú elektromos is, csak kell még várni rá pár évet. Tudod, először azoknak az ígényeit elégítik ki, akik többet fizetnek érte.
A Leaf felfüggesztése is az a hiperszuper független? Ha nem, akkor mosolygok egy nagyot, hogy a csupasz modell ilyen drága. Jelen állás szerint kb. az lesz 5 millás villanyautó, amivel a szomszédos megyeszékhelyig talán eljut az ember.
 
M

molnibalage

Guest
Ez alatt konkrétan mit értetek?? o_O
  • Többféle megoldás is van. Az egyik a nagyon vastag, erősített futófelületű, sőt akár erősített futó és oldalfelületű külső. Hogy ki mekkora felületet akar védeni, attól függően 5-20k egy ilyen külső gumi.
  • Öntömítő gumibelső. Valami folyadék van benne és az zárja el valahogy a a kis defekt esetén a rést. Kb. mint a repcsik öntömítő tartálya.
    https://bikepro.hu/alkatresz_001/ke..._belso_gumi_av40_40_mm_hosszu_szeleppel_autos
Alapfelszereltségben 1 literes, 75 lóerős motor, 15 másodperces gyorsulási értékek, hátul dobfék, önálló felfüggesztés hiánya. Szóval ja, inkább gagyi kategória mint közepes. A VW oda is pozícionálja konszernen belül. Elérhető áru kiskocsi, igénytelen, olcsó műszaki megoldásokkal.
És hova kell önálló felfüggesztés? Autópálya és a városi utakra? A sima kutya közönséges átlag autóknál is bealszok utasként, ha nem dumálunk és fáradt vagyok. Nekem ez elég sima futás. Persze mindenkinek lehetnek egyéni igénye ezen szint felett, de szerintem ezt átlagnak és tömeges autózás szintjének nem kellene belőni. Mert nem az. Ez tény. Mert a kocsik többsége nem ilyen. Álmaiban sokan biztos luxusautóval járnak, a realitás meg más.

Az egész vita alapja az volt, hogy a tömeges vilanyautózás hogyan lehetséges. Nem az, hogy a luxus kategóriában egyesek szintén egyéni becsípődés miatt arra állnak át. Az nem a tömeg.

Ha a vita arról szólna, hogy a luxuskategóriában mikor lesz a villanyautó 50% felett és mikor éri meg, az egy másik vita lenne. Az esetben még igazatok is lenne, csak akkor meg ott vagyunk, hogy néhány tízezer autó miatt itthon a termelési oldal valóban marad tiszta, bár a végponti tankolás és a gyorstöltők ára akkor is ott marad kérdőjelként. Lásd 80 Ft/kWh Tesla töltő... Jövedéki adó nélkül. Tehát azért olcsóbb, mert a jogi környezet teszi azzá. Nem a technológia maga. Igen, a városi levegőt ezt tisztíthatja, de amíg a kocsik többsége nem vilanyautó, addig nem. Az meg nem lesz, ameddig irgalmatlan drága luxus dolog.

Valahol pislogok, hogy ennyire egyszerű dolgot nem sikerül megérteni. Csak ti a fenti egymásba fűződés helyet egyes elemeket ragadtok ki...

Abból, amit ti leírtok, hogy tömeges, olcsó villanyautó és tiszta grid meg az összes többi jelzőből legfeljebb egy várható rövid távon átlagosan. Legfeljebb. És ezek közül jelenlegi trendek szerint több egymást kizáró tényező. És itthon is késéssel fog elterjedni és legfeljebb használt autó szinten.
 
  • Tetszik
Reactions: ozymandias

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 767
113
Az 50ks szar bringa semmi komoly terhelést nem bír. Gagyi.
Biztos igazad van. De a nagy többségnek (legalábbis vidéken, ahol én élek) nincs 50k forintja sem biciklire. Mégis sokan járnak biciklivel télen-nyáron. Km-ben biztos nem tesznek meg annyit, amenyit Te, mert nincsenek a pestihez fogható távolságok, de mindennapi közlekedésre használják a kerékpárt. Sebességváltó, teleszkóp, meg zselés kímélő ülések nélkül. Fém sárhányóval. Amíg nem ment szét a térdem, minden kerékpáros feladatot megoldottam egy Csepel Marathonnal. Pedig horgászni is azzal jártam, bár tudom, nem arra találták ki. 15-25k használtan. Ez nem igény, hanem lehetőség kérdése sok ember számára. Csak egy szint felett nem látnak lefelé az emberek. ( A városból kiköltözők vesznek >100k-ért teleszkópos-kütyüs csodagépeket, aztán hetente egyszer tekernek vele valamennyit. )